تصویر کادیلاک فلیت‌وود و مالک آن

کادیلاک ۶ متری فلیت‌وود؛ رکوردشکن‌ بازدید آگهی امسال

هر کدام از آگهی‌های دیوار داستان خودشان را دارند؛ مثل آگهی کادیلاکی که آقای مرادی از شیراز روی دیوار گذاشت و از اول فروردین ماه امسال تا پایان تیرماه بیشترین بازدید را روی دیوار داشت و در چهار ماه، ۳۵۰هزار بار دیده شد.
آقای مرادی یکی از اتومبیل‌های کلاسیک و خاص دنیا را توی دیوار آگهی کرد و دل خیلی‌ها را با آن برد. او در گفت‌وگو با اتاق خبر دیوار، ماجرای این ماشین را این طور روایت می‌کند: «این کادیلاک تولید سال ۱۹۷۶، هدیه اسدالله علم وزیر دربار، به فرح پهلوی بود. فرح و محمدرضا پهلوی در آخرین سفرشان داخل ایران، با همین کادیلاک به کاخ بابلسر رفتند.» هر چند دیوار نمی‌تواند این روایت را تایید یا رد کند اما این کادیلاک که خیلی‌ وقت‌ها شیک و موقر، کنار بلوار قدوسی شیراز پارک شده هم‌چنان از رهگذر‌ان دلبری می‌کند.
یکی از علاقه‌مندی‌های آقای مرادی خرید اتومبیل‌های قدیمی است. جالب اینکه او غیر از کادیلاک، یک پونتیاک ترنس‌ ام هم دارد که دومین آگهی پربیننده دیوار در سال ۱۴۰۳ هم مربوط به همین پونتیاک ترنس‌ ام تولید سال ۱۹۸۴ است که آگهی‌اش بیش از ۳۰۰هزار بازدید داشته است.

کادیلاک فلیت‌وود در یک منطقه روستایی دیده می‌شود.


آقای مرادی می‌گوید:«خیلی‌ها فکر می‌کنند ماشین قدیمی را باید توی پارکینگ خواباند و باهاش رانندگی نکرد و شبیه عتیقه نگه‌اش داشت. اما این غلطه. این ماشین‌ها هر چقدر بیشتر راه برن و استارت بخورن و کار بکنن، بهتر و سالم‌تر می‌مونن و برای همین خیلی وقت‌ها با کادیلاک توی شهر رانندگی می‌کنم.»
وقتی حرف‌های این کاربر دیوار را درباره کادیلاک فلیت‌وود خاص‌اش می‌شنویم، به‌ او حق می‌دهیم که حاضر نیست ماشین‌اش را به این راحتی‌ها بفروشد: « کابین عقب این کادیلاک ۴۸ ساله که ۶ متر یا دقیق‌تر ۵/۶۱۸ متر طول دارد ضدگلوله است و به وسیله یک شیشه از کابین جلو جدا می‌شود. ماشین مجهز به سنسور الکل است؛ یعنی اگر راننده نوشیدنی الکلی مصرف کرده باشد، اجازه افزایش سرعت را به او نمی‌دهد. این فلیت‌وود قدیمی حتی مجهز به سنسور چراغ است؛ یعنی وقتی وارد تونل می‌شود، چراغ‌های خودرو به صورت خودکار روشن می‌شوند. چرم صندلی‌ها از بوفالوی آمریکایی تهیه شده‌ و مجهز به تلفن بی‌سیم هم بوده که بعد از انقلاب و طی مراحل مزایده فروش، این تلفن از روی کادیلاک برداشته شد. قوی‌ترین موتور شرکت کادیلاک هم روی این فلیت‌وود مشکی سوار شده است.»

خودروی کادیلاک فلیت‌وود در خیابانی در شیراز دیده می‌شود.


کادیلاک فلیت‌وود به لحاظ ابعاد یکی از بزرگ‌ترین اتومبیل‌های کلاسیک دنیاست و آنقدر محبوب است که سلبریتی‌هایی مثل جیمز دین، فرانک سیناترا، الویس پریسلی و مرلین مونرو هم آن را خریده‌اند. اما داستان کادیلاک آگهی‌شده روی دیوار از همه این‌ها متفاوت‌تر و جالب‌تر است. خودرویی که فلیت‌وود آقای مرادی در سلطنتی بودن خلاصه نمی‌شود. ظاهرا این اتومبیل خاص دستی بر هنر هم داشته و در تیتراژ سریال «این چند نفر» مهران غفوریان و فیلم سینمایی «دادستان» از همین کادیلاک فلیت‌وود استثنایی استفاده شده است.
شاید به خاطر همین چیزها است که وقتی بعد از آگهی در دیوار یک کلکسیونر با پیشنهاد ۲۰ میلیارد تومانی سراغ خرید آن آمده، آقای مرادی، باز هم دلش راضی نشد و این پیشنهاد را هم رد کرد!
او با لحنی آرام می‌گوید: «من بنز و بی‌ام‌و و لندکروز هم داشتم اما یک چرخ این کادیلاک رو با آنها عوض نمی‌کنم.»


وقتی یک آگهی‌ ۳۵۰هزار بار در دیوار دیده می‌شود، حتما چت‌ها و پیغام‌های جالبی هم بین آگهی‌گذار و بازدید‌کننده‌ها ردوبدل شده است. نمونه‌اش کودکی که به تلفن آقای مرادی زنگ زده و پرسیده: «عمو این ماشین واقعیه؟ یا فقط مال کارتون‌ها است!» یا پیرمردی که تماس گرفته و گفته: «ماشین عروسی من کادیلاکی شبیه همین بود و آگهی شما من رو یاد اون روز انداخت.»

این مطالب را هم بخوانید:

🔸 نصف مشتری‌هایم را با دیوار پیدا کردم

🔸 غزلی روح نواز از کادیلاک؛ معرفی و بررسی کادیلاک لایریک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *