22222 (1)

شکست «کلاهبرداری مثلثی» با «پرداخت امن» دیوار 

هرچقدر هم که حواس‌مان باشد، ممکن است کلاهبردارها یک قدم از ما جلوتر  باشند. به همین خاطر است که استفاده از ابزارهای مطمئن می‌تواند جلوی کلاهبرداری‌ با روش‌های جدید و پیچیده مثل کلاهبرداری مثلثی را هم بگیرد. 

اهورا نیازی، یکی از اینفلوئنسرهای محبوب حوزه فناوری به تازگی ویدیویی درباره کلاهبرداری مثلثی و جلوگیری از آن با «پرداخت امن» دیوار منتشر کرده که توجه خیلی‌‌ها را جلب کرده است.  

دیوار برای افزایش امنیت معامله‌های کاربران و جلوگیری از فعالیت کلاهبرداران، اقدام‌هایی جدی را در پیش گرفته و امکانات جدیدی را به پلتفرم خود اضافه کرده است. بدون شک اثرگذاری این اقدام‌ها زمانی بیشتر خواهد شد که آگاهی کاربران به روش‌های کلاهبرداری نیز افزایش پیدا کند.

ویدیوی اهورا نیازی درباره کلاهبرداری مثلثی و استفاده از پرداخت امن که در اینستاگرامش منتشر شده  را می‌توانید اینجا هم  ببینید: 

 

«کلاهبرداری مثلثی» یعنی چی ؟  

در یکی از  روش‌های جدید کلاهبرداری که به آن «کلاهبرداری مثلثی» می‌گویند، فرد کلاهبردار آگهی یک فروشنده واقعی کالا را در نظر می‌گیرد، با او تماس می‌گیرد و روی قیمت به توافق می‌رسد و وعده پرداخت می‌دهد. فرد کلاهبردار هم‌زمان یک آگهی غیرواقعی ولی وسوسه‌برانگیز (کالایی با قیمت پایین‌تر از نرخ معمول که زودتر به فروش برسد) را با قیمتی مشابه مبلغی که با فروشنده واقعی توافق کرده بود، به‌صورت جداگانه منتشر می‌کند. سپس به محض اینکه خریداری برای این آگهی غیرواقعی پیدا شد، فرد کلاهبردار شماره کارت فروشنده واقعی را می‌دهد و پس از انتقال وجه، با او تماس می‌گیرد و خبر می‌دهد که پرداخت را انجام داده است و کالا را از فروشنده واقعی دریافت می‌کند؛ در‌نهایت دو طرف این معامله درگیر یک مسئله حقوقی می‌شوند، یک طرف پولی واریز کرده ولی چیزی دریافت نکرده است و طرف دیگر – فروشنده واقعی – پولی به حسابش آمده که بابت آن از او شکایت شده است و حسابش مسدود می‌شود. کلاهبردار هم بدون اینکه هیچ ردی از خود باقی بگذارد صاحب کالای فروشنده واقعی شده است.

سپر دفاعی به نام «پرداخت امن» دیوار 

«پرداخت امن» که از حدود یک‌سال قبل به دیوار اضافه شده، روش جدید پرداخت مبلغ معامله یا بیعانه برای جلوگیری از کلاهبرداری و انجام معامله‌ای قابل اطمینان است. در این روش پول پرداخت شده توسط خریدار در حسابی واسط قرار می‌گیرد و تنها پس از تایید دریافت کالا یا خدمات توسط خریدار به حساب فروشنده واریز می‌شود. همچنین فروشنده هم مطمئن است که پولش در حسابی امن قرار دارد و می‌تواند کالای خود را با اطمینان ارسال کند.

آموزش قدم به قدم استفاده از پرداخت امن دیوار

استفاده از پرداخت امن هم برای اطمینان خاطر خریداران و هم فروشندگان در نظر گرفته شده است. استفاده از این روش می‌تواند غیر از کلاهبرداری مثلثی جلوی کلاهبرداری‌هایی دیگری مثل استفاده از رسید جعلی، پاسخگو نبودن پس از دریافت بیعانه یا ارسال نکردن کالا بعد از واریز پول را بگیرد.

همیشه یکی از نگرانی‌های کاربران مشکل اطمینان در پلتفرم‌های آنلاین بوده است. حالا با استفاده از افزونه‌های پرداخت امن مثل «تومن» می‌توانید با خیال راحت در دیوار خرید و فروش خود را انجام دهید. اگر خریدار هستید تا وقتی سفارش را دریافت نکرده‌اید، پولتان به حساب فروشنده واریز نمی‌شود. اگر هم آگهی گذار هستید و می‌خواهید کالایی را بفروشید هیچ خریداری را به خاطر بی‌اعتمادی از دست نمی‌دهید. همین طور زمانی که نیاز به پرداخت بیعانه برای خرید یا دریافت خدمات دارید پول‌تان در جای امنی قرار دارد.

 

6 پاسخ

  1. سلام
    این روش هم مشکل داره
    اگه فروشنده جنس رو بعد از پرداخت امن ارسال کرد و به دست خریدار رسید ولی بعداز تحویل کالا خریدار قبول نکرد که دریافت کرده چکار باید کرد؟؟؟
    خواهشاً راهنمایی کنید

  2. سلام وخسته نباشید واقعا کاربسیار عملیاتی و ضروری بودکه (پرداخت امن) انجام دادیدکه باعث جلوگیری از ازخیلی کلاهبردارایهاشده و راهی مطمئن برای معاملات سالم، اما اگر یک زحمتی کشیده و احراز هویت روهم اجباری می‌کردید بنظربنده گام موثری برای اطمینان مردم ازوجودیک بستر مطمئن وخاص برای معاملات میشد

  3. سلام من پول رو با پرداخت امن برای کسی پرداخت کردم اما میگه پول به حساب من نیومده شاید کلاه برداری باشه و میتونم از کجا پسش بگیرم و تایید نهایی رو باید چه کسی باید انجام بده

  4. پرداخت امن خوبه ولی اگر کالا به خریدار تحویل شود و بعد او منکر دریافت کالا باشد چه باید کرد چون تحویل کالا در بیشتر مواقع حضوری میباشد؟

  5. سلام ممنون میشم اگر در مورد پرداخت امن بیشتر توضیح بدین.مثلا من به عنوان فروشنده بیعانه درخواست میکنم و خریدار هم به حساب دیوار واریز میکند من چه موقع میتونم پول رو برداشت کنم ؟بعد از اینکه خریدار تأیید کنه که کالا به دستش رسیده درسته؟سوال من اینه که اگه خریدار کالا رو دریافت کنه و کالا به دستش برسه اما تأیید نکنه چی میشه؟ من چه طور پولم رو دریافت کنم؟؟
    پیشاپیش ممنون از پاسخ گویی تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *