معلم‌های طرح مهرآفرین برای ۲۵ مهر آماده باشند

معلم‌های طرح مهرآفرین برای ۲۵ مهر آماده باشند

معلم‌های طرح مهرآفرین می‌توانند از تاریخ از ۲۵ مهر به بعد اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری نمایند تا رتبه‌بندی آنها انجام شود.

با آغاز مهرماه ماجرای رتبه‌بندی معلم‌ها هم با سرعت قابل‌توجهی به خط پایانش نزدیک شده است. از هر استانی خبرهای خوبی درباره به سرانجام رسیدن این طرح به گوش می‌رسد. گرچه قرار بود همه این فرایندها تا پیش از مهرماه پرونده‌اش بسته شود اما ماجرای رتبه‌بندی معلم‌ها به مهر ماه کشیده شد و به زودی هم به خط پایان می‌رسد.

با پایان طرح رتبه‌بندی معلم‌ها نوبت به تعیین تکلیف معلم‌های طرح مهرآفرین می‌رسد. گروه بزرگی از معلم‌های استخدام شده در سازمان آموزش و پرورش که به خاطر فرایند استخدامی‌شان با چند تبصره مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند. مطابق اعلام وزارت آموزش و پرورش معلم‌های طرح مهرآفرین و همچنین افراد جامانده و نیروهای جدیدالاستخدام از ۲۵ مهرماه ۱۴۰۱ می‌توانند مدارک لازم را برای طرح رتبه‌بندی در سامانه بارگذاری کنند.

فرصت فرهنگیان برای بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ است.

همچنین از ۲۵ مهر به بعد نوبت به بارگذاری مدارک معلم‌های طرح مهرآفرین می‌رسد. سامانه رتبه‌بندی معلمان به‌آدرس rtb.medu.ir فعال است و معلمان باید اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

چه کسانی از ۲۵ مهر به بعد می‌توانند در سامانه نام‌نویسی کنند؟

با اعلام وزارت آموزش و پرورش، ۵ دسته از افراد زیر می‌توانند از ۲۵ مهر به بعد در سامانه رتبه‌بندی معلم‌ها مدارک‌شان را بارگذاری کنند. این ۵ دسته شامل افراد زیر می‌شود:

  • افراد جامانده از بازه زمانی اول
  • فوتی‌های شاغل از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد
  • بازنشسته‌ها از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد
  • نیروهای جدیدالاستخدام از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد
  • افراد مشمول تبصره ۴ ماده ۳ آئین نامه (مهرآفرین و …)

این گروه‌ها می‌توانند از تاریخ ۲۵ مهر تا ۱۳ آبان ۱۴۰۱ با مراجعه به سامانه رتبه‌بندی جهت ثبت و تکمیل اطلاعات‌شان اقدام کنند.

 تمام معلمانی که در حکم پرسنلی آنها از کلمات معادل «معلم، آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی و…» استفاده شده، امکان ورود به سامانه و تکمیل فرم‌ها را دارند.

آموزش و پرورش همچنین اعلام کرده که شواهد و مدارک بارگذاری‌شده، پس از بررسی و تکمیل توسط مدیران مدارس در پرونده الکترونیکی هر فرد ثبت شده و در مرحله بعد توسط ارزیابان بررسی و براساس دستورالعمل ارزیابی و امتیازات معین میشود.

امتیاز نهایی هر فرد براساس شیوه‌نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی محاسبه میشود و ملاک آن، امتیازات خودارزیابی، مدارک و مستندات بارگذاری‌شده در سامانه و همچنین بررسی ارزیابان است‌که مطابق الگوهای سنجش شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

مشکل معلم‌های طرح مهرآفرین چیست؟

بعد از حدود ۱۱ سال طرح رتبه‌بندی معلم‌ها سرانجام در سال ۱۴۰۱ به سرانجام رسید. با این حال، این طرح شامل معلم‌های طرح مهرآفرین نمی‌شود.

علت ماجرا چیست؟ معلم‌های این طرح نه به دلیل اینکه کد استخدامی ندارند بلکه به دلیل آنکه آزمون استخدامی نداده‌اند دچار مشکل شدند. در واقع در دهه ۸۰ شمسی گروهی از معلم‌ها بدون شرکت در آزمون استخدامی و در قابل طرح مهرآفرین به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمده‌اند. حالا و با تغییر قوانین استخدامی ماجرای تبدیل وضعیت این معلم‌ها با مشکل مواجه شده است.

در واقع، قوانین جدید استخدامی در کشور می‌گوید که تبدیل وضعیت استخدامی در دستگاه‌های دولتی تنها شامل کسانی می‌شود که از طریق یک آزمون استخدامی به خدمت دولت درآمده باشند. برای همین وزارت آموزش و پرورش به دنبال این است تا با برگزاری یک آزمون داخلی مشکل تبدیل وضعیت معلم‌های طرح مهرآفرین را حل کند.


انواع آگهی مشاغل را در دیوار ببینید

***

اخبار استخدام را در بلاگ دیوار بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *