پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی

پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی متعهد شده است که مابه‌التفاوت و معوقات فروردین تا مرداد سال جاری را به حساب بازنشستگان واریز کند.

طبق گفته رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، در حال حاضر افزایش حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر تامین اجتماعی و سایر سطوح در حال افزایش است. به‌طوری که حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر ۵۷ درصد و سایر سطوح نیز ۳۸ درصد افزایش یافته است.

این افزایش حقوق از شهریورماه عملیاتی شده است. در همین حال معوقاتی نیز برای ۵ ماه فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد سال جاری وجود دارد که سازمان تامین اجتماعی مکلف است این مابه‌التفاوت و معوقات را به حساب بازنشستگان واریز کند. این در حالی است که در روزهای اخیر جلسه‌ای با حضور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و اعضای کانون عالی بازنشستگان کارگری برگزار شد. در این نشست نمایندگان بازنشستگان کارگری خواستار پرداخت یکجای معوقات شدند.

نحوه تسویه حساب معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی

هر چند از سوی دولت هنوز نحوه تسویه حساب معوقات بازنشستگان اعلام نشده است، اما طبق وعده میر هاشم موسوی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، ‌انتظار می‌رود این بدهی‌ها از ماه بعد به تدریج تسویه شود.

یعنی این احتمال وجود دارد که سازمان تامین اجتماعی همزمان با پرداخت مستمری ماه مهر، ما به‌التفاوت فروردین را نیز پرداخت کند. این اتفاق در ۴ ماه دیگر نیز تکرار خواهد شد و احتمالاً تا پیش از فرارسیدن ماه اسفند و موعد پرداخت عیدی، این معوقات پرداخت خواهد شد.

پرداخت معوقات بازنشستگان و واکنش سازمان تامین اجتماعی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در رابطه با معوقات بازنشستگان اعلام کرد:

«روش‌های تامین منابع، نحوه و زمان پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های قبل در آینده اعلام خواهد شد. بر اساس پیگیری رئیس‌جمهور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احکام جدید مستمری بازنشستگان سایر سطوح براساس قانون ۹۶ تامین اجتماعی در ماه شهریور صادر شده و حقوق شهریور بازنشستگان براساس احکام جدید پرداخت می‌شود.»

واکنش رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی به معوقات

دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی با بیان اینکه هنوز زمان رسمی از سوی سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت معوقات افزایش حقوق بازنشستگان اعلام نشده است، گفت:

«با توجه به اینکه ما در نیمه دوم سال قرار داریم، سازمان تامین اجتماعی باید برنامه‌ریزی کند تا قبل از اسفند ماه مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح را به حساب آنها واریز کند. زیرا که در غیر این صورت سازمان تامین اجتماعی با انباشتگی مبلغ هنگفتی در این حوزه روبه‌رو خواهد شد.»

دهقان کیا پیشنهاد داد تا سازمان تامین اجتماعی بتواند در یک زمان‌بندی مشخص و قبل از واریز حقوق ماهانه بازنشستگان، معوقات را به حساب آنها واریز کرده و از ماه مهر این کار را عملیاتی کند. هر چند به گفته دهقان‌نیا، برای تامین اعتبار پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی، این سازمان نیازمند منابع عظیمی است که تامین آن دشوار است.

بر اساس گفته‌های رئیس بخش ارتباط با رسانه سازمان تامین اجتماعی، منابع مالی از محل حق بیمه استان‌ها جمع‌آوری و در حساب سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرد. اما پرداخت معوقات به صورت متمرکز از طریق سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.


***

اخبار استخدام را در بلاگ دیوار بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *