نرخ سود وام مسکن روستایی

نرخ سود وام مسکن برای روستاییان کاهش یافت

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن برای روستاییان با نرخ سود پنج درصد پرداخت می‌شود. با این شرایط وام‌گیرندگان باید ماهانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قسط پرداخت کنند.

به گزارش بلاگ دیوار، آنطور که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده نرخ سود وام مسکن برای روستاییان کاهش یافته است. نرخ سود تسهیلاتی که در شبکه بانکی پرداخت می‌شود براساس مصوبات شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود، آخرین مصوبه این شورا برای سود وام ۱۸ درصد است.

انواع وام مسکن نیز با سود ۱۸ درصد و اقساط بلند مدت پرداخت می‌شود، اما وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که نرخ وام مسکن برای روستاییان از ۱۸ به پنج درصد کاهش یافته است.

در حال حاضر مبلغ وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان است، از آنجایی که اقساط وام مسکن ۲۰ ساله (۲۴۰ ماهه) است، دریافت کننده این وام باید ماهانه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قسط پرداخت کند.

اقساط تسهیلات در طرح مسکن دولتی

دولت در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، در این طرح به متقاضیان روستایی ۲۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود. از آنجایی که ساخت این واحدهای نهضت ملی مسکن سه سال زمان می‌برد، بانک وام دهنده این زمان را جزو زمان بازپرداخت وام در نظر می‌گیرد.

به عبارت دیگر، در حالت عادی اگر نفر به صورت فردی درخواست وام مسکن روستایی بدهد، مدت زمان بازپرداخت ۲۰ ساله است؛ اما اگر در قالب طرح نهضت ملی مسکن این وام را دریافت کند، سه سال از این ۲۰ سال که واحدهای مسکونی در حال ساخت است نیز جزو مدت زمان بازپرداخت حساب می‌شود.

در این طرح متقاضیان از زمان تکمیل واحدهای مسکونی باید قسط پرداخت کنند که اقساط آن در ۲۴۰ ماه تقسیم می‌شود. بنابراین روستاییانی که در قالب مسکن دولتی وام ۲۰۰ میلیون تومانی را دریافت می‌کند، پس از گذشت سه سال باید ماهانه یک میلیون ۴۵۰ هزار تومان قسط پرداخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *