photo_2024-07-31-14.40.15

دیواردوست‌های حرفه‌ای «رو در رو» با مدیران دیوار 

برای شنیدن بی‌واسطه مشکلات، انتقادات و پیشنهادات کاربران دیوار، در تیر ماه نشست دیگری در یکی از ساختمان‌های دیوار برگزار شد و تعدادی از کاربران فعال، مسائل‌شان را در حضور مدیرعامل و تعدادی از مدیران این پلتفرم مطرح کردند.

در «رو در رو» تیر ماه، از کاربرانی دعوت شده بود که طی ۶ ماه دوم سال گذشته، جزو کاربران فعال دیوار بوده و زمان قابل توجهی را برای رفع نیازهای‌شان در اپلیکیشن دیوار صرف کرده به اصطلاح دیواردوست‌های حرفه‌ای بودند. 

این نشست‌ها به طور کلی با عنوان «رو در رو» هر ماه به صورت منظم برگزار می‌شود. در این دورهمی‌ها اشکان آرمندهی (مدیر عامل دیوار) و تعدادی از مدیران بخش‌های مختلف دیوار حضور دارند تا طی گفت‌وگویی صمیمانه با کاربران دعوت‌شده، مشکلات و نظرات‌شان را بشنوند. از خلال این گفت‌وگوها دست‌اندرکاران دیوار به شناخت دقیق‌تری از مشکلات و نیاز‌های کاربران می‌رسند. طبعا این شناخت کمک بسیار موثری خواهد بود برای اصلاح و بهبود برنامه دیوار تا این پلتفرم را به فضای بهتر و امن‌تری برای فعالیت کاربرانش تبدیل کند. 

به طور کلی کاربران به چند دلیل ممکن است در دیوار وقت زیادی را صرف کنند. دسته‌ای از این کاربران دیوار را مرجعِ بازاری می‌دانند که خودشان، البته بیرون از دیوار، در آن بازار فعالند و برای به روز بودن اطلاعات‌شان به دیوار مراجعه می‌کنند. دسته دیگری از کاربران هم هستند که بیرون از دیوار فعالند اما عمده نیازهای کسب‌وکارشان را از دیوار تامین می‌کنند. برای دسته سوم کاربران، دیوار حکم یک بازار بزرگ را دارد که در آن گشت‌وگذار می‌کنند و اگر چیزی چشم‌شان گرفت، می‌خرند. دسته آخر هم کاربرانی هستند که برای سرگرمی و به قول خودشان «به جای اینستاگرام» در دیوار وقت می‌گذرانند. شنیدن تجربه این کاربران گرامی و مشکلات و کاستی‌هایی که احتمالا حین کار با دیوار با آن مواجه‌اند، هدف «رو در رو»ی تیر ماه بود.

چکیده‌ای از مواردی که حاضران در این «رو در رو» مطرح کردند: 

  • خانم حسن‌زاده که در حوزه دیجیتال‌مارکتینگ فعال است، در صحبت‌های خود به دیوار پیشنهاد داد که پنل‌های فروشگاهی دیوار تعاملی‌تر باشند و امکان ثبت نظرات کاربران و امتیازدهی داشته باشند. او همچنین گفت انتظار ما به عنوان کاربر فعال دیوار این است که طراحی دیوار، برای تجربه کاربریِ راحت‌تر، بهبود پیدا کند. بخش دیگری از صحبت این کاربر درباره تجربه مثبتی است که از رسیدگی به شکایتش در دیوار داشت و در این باره گفت در مورد یک آگهی واگذاری حیوانات دارای نژاد بومی موضوع را گزارش دادم که به آن رسیدگی شد و آگهی مربوطه توسط دیوار حذف شد.
  • خانم حسینی دیگر کاربر حاضر در این جلسه به مساله کلاهبرداری با ترفند ارزان‌فروشی و تخفیف به خصوص برای کالاهای لوکس اشاره کرد و گفت: دیوار نسبت به پلتفرم‌های مشابه جامعیت بیشتری دارد و قابلیت‌هایی دارد که بقیه پلتفرم‌ها ندارند و به همین دلیل من هم مثل خیلی‌های دیگر به دیوار بیشتر مراجعه می‌کنم. 
  • خانم عزیزی دیگر میهمان دیوار در این برنامه بود که شغل خود را خانه‌دار اعلام کرد و در صحبت‌هایش به شیوه‌ای از کلاهبرداری اشاره کرد و آن را اینطور توضیح داد: آگهی‌گذار در چت یا تماس تلفنی ادعا می‌کند در شرف «مهاجرت» است و به همین بهانه قیمت‌ها را پایین گذاشته و برای اینکه کالای مورد نظر را به مشتریان دیگر نفروشد، طلب بیعانه می‌کند. وی همچنین گفت نکته دیگری که به ذهنم می‌رسد این است که در بعضی آگهی‌ها، عکس با کالای ارائه شده هم‌خوانی ندارد. مثلا عکس کالای نو می‌گذارند در حالی که کالای دست دوم می‌فروشند.
    او در ادامه نیز گفت: به نظرم دیوار تبدیل به بازار بزرگی شده که بدون بیرون رفتن از خانه می‌توان از قیمت‌ها مطلع شد و با مقایسه آگهی‌های مختلف، خرید به‌صرفه‌تری انجام داد.
    همسر این کاربر نیز که در جلسه حضور داشت، به مشکل حذف نشدن آگهی بعد از معامله اشاره کرد و پیشنهاد داد که دیوار برای آگاهی از روش‌های کلاهبرداری محتواهای آموزشی بیشتر و موثرتری منتشر کند.

  • آقای جعفرزاده که حوزه کاریش تضمین کیفیت و پیاده‌سازی سیستم در صنایع بزرگ است در اظهارات خود خطاب به مدیران دیوار پیشنهاد داد دیوار زمینه‌ای را فراهم کند که فروشگاه‌های لوازم صنعتی و تامین‌کنندگان نیازهای صنعت راحت‌تر و بسیار وسیع‌تر در این پلتفرم فعالیت کنند،‌ او همچنین گفت هر کدام از این تامین‌کنندگان اگر در دیوار ارزیابی کیفی شوند اثرات مهم و مفیدی خواهد داشت چون این کار می‌تواند بخش مهمی از نیازهای بخش صنعت را مرتفع کند.
  • آقای کاتوزیان که در زمینه فروش تجهیزات برودتی ساختمانی و صنعتی فعالیت می‌کند نیز پیشنهاد داد دیوار شرایطی را ایجاد کند که خریدار و فروشنده در این پلتفرم بتوانند به صورت قسطی معامله کنند. در واقع دیوار سازوکاری را پیاده کند که تضمینی برای بازپرداخت در معاملات قسطی باشد. وی همچنین پیشنهاد داد که دیوار چت بات پشتیبانی راه‌اندازی کند تا برای سوال‌های پرتکرار و رایجی که خیلی از کاربران جوابشان را نمی‌دانند، مجبور نباشند در صف طولانی پشتیبانی تلفنی منتظر بمانند.  
  • آقای احمدی که صاحب دفتر فنی و مهندسی در تهران است نیز در صحبت‌های خود این نکته را مطرح کرد که اتاق خبر دیوار برای کاربران محتوای آموزشی بیشتری منتشر کند تا آن‌ها با امکانات و قابلیت‌های دیوار بیشتر و بهتر آشنا شوند. او همچنین گفت به نظر من کلاهبرداری تقصیر دیوار نیست چون این مساله‌ای است که از دنیای واقعی و جامعه بیرون به داخل دیوار سرریز می‌شود. با این حال او تاکید کرد که «احراز هویت» آگهی‌گذاران و «پرداخت امن» توانسته جلوی بسیاری از موارد کلاهبرداری را بگیرد. آقای احمدی همچنین گفت که دیوار کمک موثری است برای کسب‌وکارهای نوپایی که سرمایه ندارند و خیلی‌ها زندگی و درآمدشان وابسته به فعالیت در این پلتفرم است.

در حین این گفت‌وگوها، مدیران دیوار نیز در مورد هر کدام از مشکلات مطرح شده از سوی کاربران دعوت شده، توضیح دادند و به صورت خلاصه این موارد را مطرح کردند: برای محدود کردن هر چه بیشتر فعالیت کلاهبرداران در دیوار، علاوه بر بررسی دقیق گزارش‌های کاربران، در حال توسعه مدل‌های هوش مصنوعی هستیم تا با دقت بالایی بتوانیم با این معضل مقابله کنیم. اقداماتی مانند «احراز هویت» اجباری برای آگهی‌گذاران که در گذشته انجام شده و توسعه «کنار دیوار» و ایجاد امکاناتی مانند «پرداخت امن» به میزان قابل توجهی از موارد کلاهبرداری در دیوار کاسته است. در کنار این اقدامات نیز، ما همچنان خودمان را ملزم می‌دانیم آگاهی کاربران‌مان را از شیوه‌های مختلف کلاهبرداری آنلاین افزایش دهیم. این کار را از طریق پیام‌های هشدار در داخل پلتفرم و انتشار محتوا در اتاق خبر دیوار یا رسانه‌های عمومی و اجتماعی انجام می‌دهیم. در مورد مشکلات تصاویر آگهی‌ها هم این توضیح داده شد هم بر اساس بررسی گزارش کاربران و هم استفاده از هوش مصنوعی تلاش می‌کنیم تا حد ممکن کیفیت و اصالت تصاویر منتشر شده در آگهی‌ها را بالا ببریم. 

مدیران دیوار ضمن قدردانی از مهمانان جلسه بابت پیشنهادات مطرح شده اعلام کردند هر کدام از پیشنهاد‌ها و انتقادات مطرح شده را برای بررسی و رسیدگی و در صورت نیاز اقدام عملی، به تیم‌های تخصصی مربوطه ارجاع می‌دهند.

این دیدار رو در رو در نهایت بعد ۲ ساعت و نیم گفت‌وگو بین کاربران دعوت شده و تعدادی از مدیران دیوار به پایان رسید. 

شاید به زودی با شما هم برای شرکت در یکی از «رو در رو»ها تماس گرفته شود. تماس‌ها از سمت دیوار فقط با شماره ۷۹۴۵۸۰۰۰-۰۲۱ گرفته و پیامک‌های ما تنها با نام Divar ارسال می‌شود. 

3 پاسخ

  1. سلام لطفا لطفا به بخش خدمات و به خصوص خدمات برقکار رسیدگی شود هرکی فازمتر.سیم چین دست میگیره میاد اگهی میزاره .کار بلد نیستند کار خراب کن هستند و اگهی رو گرون تر کنید که هرکی در روز چند بار نردبان نکنه یا مخشصات فرد رو اجباری کنید تو اگهی فرد نشون داده بشه هویتش تا اگهی های تکراری که با خط پدرومادر یا همسرشون اگهی ندن .نمیدونم این حرف ما به کوش مسولین میرسه یا نه

  2. عرض سلام و ادب🙏🌷🌼 یه پیشنهاد به مدیران محترم دیوار. اگه محصول تولیدی ما تو شهرهای دیگه هم قابل رویت وفروش باشه عالی میشه وما تولید کنندها وفروشنده ها حاضریم مبلغی رو به عنوان اشتراک برای این کار به دیوار پرداخت کنیم. اینکار هم به نفع فروشنده و هم به نفع خریدار در شهر های دیگه ای هست که مثلا کالای ما تو اون شه نیست. وهم به نفع دیوار. خیلی ممنون از بزرگوار زحمتکش اپ محبوب دیوار.

  3. سلام . برای دیوار در برخی حرفه ها بهتره نظر کسی که مردم ازشون خدمت یا کالای خاصی خریداری کرده رو هم درج کنن یا حداقل امتیاز بدن . مثلا فروشگاهی که جنس خاصی میفروشه و یا نفرخاصی که خدمات خاصی میده . اینا بهتره ستاره ی کیفی بگیرن که در ادامه مجبور باشن کیفیت کار و اصطلاحا کاپ اخلاق رو حفظ کنند و بعنوان رزومه داشته باشند . این اعتبار دیوار رو بالا میبره . امیدوارم منظور رو رسونده باشم . اگر توضیحات بیشتر لازم بود ایمیل بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *