تارا کیفیت و ایمنی بالایی دارد

0

مطابق معمول، بحث خودرو ملی و تکیه بر توان داخلی موضوع دلخواه غول‌های خودروسازی ایران است. سایپا بعد از چندین سال از رونمایی رهام، نام این محصول را به شاهین تغییر داد و پیش‌فروش کرد. حالا نوبت ایران‌خودرو است تا ضمن معرفی تارا حدود ۱۸ سال بعد از معرفی سمند، برای تولید خودرو با طراحی و مهندسی ایرانی تبلیغ کند. در این مقاله، به بررسی جزئیات خبر کیفیت و ایمنی بالای تارا می‌پردازیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد محصول جدید ایران‌خودرو را بسیار باکیفیت توصیف کرد و گفت: «کیفیت و ایمنی بالای تارا نسبت به سایر خودروها بیشتر است.»

تحریم‌های خارجی علیه ایران، امکان مونتاژ و تولید پژو ۳۰۱ را از ایران‌خودرو گرفت. حالا طرف ایرانی تلاش کرد تا مشابه برنامه‌ای که برای سمند پیاده شد، محصولی با استفاده از پلتفرم خارجی برای پاسخ به مشتریان داخلی بسازد. این موضوع باتوجه‌به قرارداد بین ایران‌خودرو و گروه پژو سیتروئن منع قانونی ندارد؛ قراردادی که بعد از برجام منعقد شد.

غلامرضا شریعتی با اشاره به دستاوردهای گذشته ایران‌خودرو در بخش‌های مختلف تحقیقات طراحی موتور، گیربکس و محصول جدید گفت: «رشد و توسعه در این شرکت شتاب گرفته و پس از گذشت سال‌های متمادی، محصولی را تولید کرده است که توانسته ۵ ستاره کیفیت را دریافت کند. این کاری بسیار ارزشمند است؛ دنا پلاس اتوماتیک ساخت داخل نشانه امیدوارکننده‌ای در توسعه صنعت خودروی کشور به شمار می‌رود.»

اکنون ۱۳۰ شرکت داخلی در زمینه تولید قطعات این خودرو، با شرکت ایران‌خودرو همکاری دارند و به‌گفته فرشاد مقیمی، مدیرعامل این گروه صنعتی، در سال ۱۴۰۰ قرار است دست‌کم ۵۰ هزار دستگاه از این خودرو تولید شود.

شریعتی، صنعت خودرو را بخش غیرقابل‌انکار در زندگی مردم توصیف کرد و گفت: «سازمان استاندارد به‌عنوان نهادی حاکمیتی، باید حامی تولید ملی باشد و از سوی دیگر، حقوق مردم را استیفا و از آن صیانت کند.»

بیشتر بخوانید: نگاهی به مشخصات فنی تارا؛ محصول جدید ایران خودرو

کیفیت و ایمنی بالای تارا

شریعتی تصریح کرد: «موظف هستیم تا علاوه بر حفظ و رعایت حقوق مردم و شهروندان، نقش خود را به‌عنوان حامی تولید با هدف تحقق شعار سال مبنی‌بر پشتیبانی و مانع‌زدایی به‌خوبی ایفا کنیم.»

صنعت خودروسازی همچون همه صنایع بزرگ و کوچک کشور سال ۹۹ را با سختی‌ها و دشواری‌هایی همچون پاندمی کرونا و تداوم تحریم‌ها پشت سر گذاشت. بااین‌حال جهش تولید و عبور از رکورد تولید سال ۹۸، رونمایی از خودروهای جدید و رونمایی از موتور ۳ سیلندر ملی ازجمله دستاوردهای قابل‌توجه این صنعت است.

رئیس سازمان ملی استاندارد، هدف از تصویب استانداردهای ۸۵گانه مطابق با استانداردهای روز اروپا را حفظ حقوق مردم و تولیدکننده دانست و گفت: «اجرای استانداردها، مقررات فنی و کیفی تنها تأمین‌‌کننده حقوق مصرف‌کننده نیست، بلکه به‌دنبال استیفای حقوق تولیدکننده برای حضور در بازار جهانی نیز هست و رقابت‌پذیری محصولات را دنبال می‌کند.»

وی درعین‌حال به رعایت حقوق مصرف‌کنندگان توسط خودروسازان تأکید کرد و گفت: «در ارتباط با حقوق مردم هم سخت می‌گیریم و خودروساز متعهد به اجرای آن است. انتظار داریم طبق برنامه زمانی، استانداردهای ۸۵گانه به‌صورت کامل محقق شود. سازمان استاندارد نیز نهایت همکاری و حمایت را به‌ عمل خواهد آورد.»

بیشتر بخوانید: فهرست باکیفیت و بی‌کیفیت‌ترین خودروهای داخلی منتشر شد

رئیس سازمان ملی استاندارد خروج ایران‌خودرو دیزل از زیان‌دهی را از دستاوردهای مهم این شرکت عنوان کرد. گفتنی است که رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و هیئت همراه با حضور در شرکت‌های ایران‌‌خودرو دیزل، ایپکو و ایران‌خودرو از نزدیک در جریان روند تحقیق، طراحی و تولید و همچنین آخرین دستاوردهای این گروه صنعتی قرار گرفتند.

خط تولید بدنه تارا با ظرفیت ۱۶ دستگاه در ساعت که برای اولین‌بار در صنعت خودرو کشور و خاورمیانه از فناوری جوشکاری لیزری و CMT بهره می‌برد، در شرکت ایران‌خودرو راه ‌اندازی شده است.

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.