مقایسه ب‌ام‌و سری ۱ کروک با بنز SLK200 و لکسوس IS و آئودی TT

رقابت رقیبان محدود ولی سَرسخت

0

ب‌ام‌و سری ۱ که در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ وارد ایران شد، نتوانست در حضور رقبای دیگر آن‌طور که باید و شاید خریداران را راضی نگه دارد. ما در این مقاله، به مقایسه ب‌ام‌و سری ۱ کروک با بنز SLK200، لکسوس IS و آئودی TT می‌پردازیم تا ببینیم که این خودروی آلمانی در کنار سایر رقبایش چه حرفی برای گفتن دارد.

مقدمه‌ای بر مقایسه ب‌ام‌و سری ۱ کروک

برای انتخاب خودرویی کروک در ایران، گزینه‌های چندان زیادی وجود ندارد. بنز، آئودی، پورشه، لکسوس و ب‌ام‌و هرکدام با نمونه‌هایی از این کلاس در بازار ایران حضور دارند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در این میان، حضور در این رقابت برای ب‌ام‌و سری ۱ کروک قدری دشوار شده است، چون باید با آئودی TT، بنز SLK200 و لکسوس IS مبارزه کند؛ ۳ خودرویی که می‌توانند نه به‌راحتی ولی به هرشکل ممکن از پس رقابت با تولیدات ب‌ام‌و برآیند.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۱ کروک با بنز SLK200

بنز SLK200 که در سال ۲۰۰۹ طراحی شده است. این خودرو برخلاف ب‌ام‌و سری ۱ کروک برای ۲ نفر سرنشین ساخته شده است. بنز SLK200 از سقف فلزی بهره می‌برد. همچنین، از موتوری ۴ سیلندر با حجم ۱۸۰۰ سی‌سی استفاده می‌کند که قدرت خروجی ۱۸۴ اسب‌ بخار را دارد.

بنابراین قدرت موتور بنز SLK200 را می‌توان بیشتر از موتور ۴ سیلندر ب‌ام‌و سری ۱ کروک دانست. شتاب اولیه بنز ۷٫۹ ثانیه است و این عدد یعنی شتابی بهتر از ب‌ام‌و سری ۱ کروک. مصرف سوخت این خودرو نیز در حالت ترکیبی ۸٫۱ لیتر است. بنز SLK200 مثل ب‌ام‌و سری ۱ کروک دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است.

مقایسه ب‌ام‌و سری 1 کروک با بنز SLK200
ب‌ام‌و سری ۱ کروک از نمای روبه‌رو

امکانات مرسدس بنز SLK200 تقریباً در مقایسه ب‌ام‌و سری ۱ کروک برابر است، به‌جز اینکه طراحان بنز برای ۲ نفر سرنشین ۶ کیسه‌ هوای ایمنی پیش‌بینی کرده‌اند. مهم‌ترین نکته در مقایسه این دو خودرو طراحی زیبای بنز SLK200 است که آن را با فاصله زیاد برتر و بهتر از کروک قرار می‌دهد.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۱ کروک با لکسوس IS

لکسوس IS در دو کلاس سدان و کروک موجود است. این خودرو در سال ۲۰۰۹ به بازار وارد شد و تولید آن تا سال ۲۰۱۳ ادامه داشت. لکسوس IS مانند ب‌ام‌و سری ۱ کروک ۴ نفر ظرفیت دارد. این مسئله در کنار طراحی بدنه معمولی آن، حالت اسپرت بودنش را کم می‌کند.

موتور ۶ سیلندر و ۳۰۰۰ سی‌سی لکسوس IS قدرت خروجی ۲۲۸ اسب‌ بخار دارد و می‌تواند در ۷٫۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ یعنی لکسوس IS در مقایسه ب‌ام‌و سری ۱ کروک سریع‌تر شتاب می‌گیرد. داخل کابین لکسوس IS به‌رغم ظاهر ساده‌اش زیبا به‌ نظر می‌رسد و به‌نوعی از کابین ب‌ام‌و سری ۱ کروک چشم‌نوازتر است.

مقایسه ب‌ام‌و سری 1 کروک با لکسوس IS
نمای داخلی ب‌ام‌و سری ۱ کروک

باید به این نکته هم اشاره کرد که لکسوس IS ازلحاظ رانندگی و نرم‌بودن حرف ندارد. کیفیت صندلی‌های این خودرو می‌تواند سرنشینان را برای ساعت‌های طولانی راضی نگه دارد، هرچند فضای قسمت عقب به‌اندازه کافی بزرگ نیست. لکسوس هم مثل ب‌ام‌و از سقف پارچه‌ای تاشو استفاده می‌کند، اما شکایت‌ها نسبت به کیفیت یا خرابی آن بسیار کمتر بوده است.


بیشتر بخوانید: مقایسه لکسوس IS250 با مرسدس بنز C200 و ب‌ام‌و ۳۲۸i


مقایسه ب‌ام‌و سری ۱ کروک با آئودی TT

علت مقایسه ب‌ام‌و سری ۱ کروک را با آئودی TT این است که این دو خودرو تقریباً هم‌زمان با یکدیگر به بازار ایران وارد شدند و البته هر دو در بازار کم‌یاب هستند.

آئودی TT کروک دارای موتوری ۴ سیلندر توربوشارژ ۱۹۸۴ سی‌سی است که قدرت خروجی ۲۱۱ اسب‌ بخار را دارد؛ قدرتی که به‌مراتب بیشتر از قدرت ب‌ام‌و سری ۱ کروک است. این خودرو برای دو نفر سرنشین ساخته شده است و سقف فلزی‌اش را می‌توان در ۱۰ ثانیه بست، حتی وقتی که خودرو تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت درحال حرکت است.

آئودی TT در ۴٫۹ ثانیه شتاب می‌گیرد و در این مورد هم در مقایسه ب‌ام‌و سری ۱ کروک بهتر عمل می‌کند.

مقایسه ب‌ام‌و سری 1 کروک با آئودی TT
نمای پشتی ب‌ام‌و سری ۱ کروک

مصرف سوخت آئودی TT در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶٫۹ لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارد. آئودی TT ازنظر امکانات بسیار بهتر از ب‌ام‌و سری ۱ کروک است. دوربین ۳۶۰ درجه، ۶ کیسه‌ هوای ایمنی و سیستم کنترل فشار بادِ تایرها بخشی از این امکانات محسوب می‌شود.

آئودی TT ازنظر ظاهر در مقایسه ب‌ام‌و سری ۱ کروک به‌مراتب زیباتر طراحی شده است؛ به‌طوری‌که زیبایی چشمگیر کابین خودرو بسیار پیشرفته به‌ نظر می‌رسد.


بیشتر بخوانید: مقایسه آئودی TT کروک با ب‌ام‌و سری ۱ کروک و مرسدس بنز SLK200


جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه ب‌ام‌و سری ۱ کروک است، برای شما مفید بوده باشد. همچنین می‌توانید در سایت دیوار آگهی‌های خرید و فروش ب‌ام‌و سری ۱ کروک را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.