ایمن‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱

0

از آنجاییکه به انتهای سال ۲۰۲۱ نزدیک می‌شویم، بیشتر خودروسازان مطرح جهان در حال رونمایی از محصولات یک یا دو سال آینده خود هستند. بنابراین، اکنون فرصت مناسب است تا نگاهی به ایمن‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱ بیاندازیم. البته که سال گذشته به بررسی ایمن‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۰ پرداختیم.

از مهمترین معیارهای شناخت خودروی با کیفیت، میزان استحکام و ایمنی آن است. یکی از پیشرفته‌ترین و معروف‌ترین موسسات تست ایمنی در تصادفات و مقاومت ماشین‌ها، شرکت NCAP اروپاست که هر ساله بهترین تولیدات دنیا زیر نظر تیم فنی این موسسه به صورت حرفه‌ای تست می‌شوند و نتایج در اختیار خودروساز و رسانه‌ها قرار می‌گیرد. معمولاً کارشناسان برای معرفی ایمن‌ترین خودروهای جهان در هر سال نیز به نتایج این موسسه ارجاع می‌دهند.

از آنجا که گزارشات و اعداد عملکرد ایمنی در محصولات جدید و برتر هر دو سال یکبار توسط این شرکت آپدیت می‌شود، در فهرست ایمن‌ترین ماشین‌های امسال، خودروهای امن جدید سال گذشته که همچنان در خط تولید هستند به عنوان ایمن‌ترین ساخته‌های سال جاری نیز قرار می‌گیرند. آپدیت بعدی این لیست برای سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

اگر به شناختن ایمن‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

۱ – پولستار ۲

اولین گزینه از فهرست ایمن‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱ به این سدان زیبا و کاملا برقی سوئدی می‌رسد. جدیدترین محصول شرکت خودروسازی پولستار، که زیرگروه برند سوئدی ولوو محسوب می‌شود، در ماه مارس ۲۰۲۰ معرفی شد و به صورت تک و دو موتور ساخته می‌شود.

اگر چه این ماشین در ابتدا فروش خوبی داشت اما در ماه اکتبر همین سال اول تولید، به خاطر مشکلی در آپدیت نرم‌افزار آن که باعث خاموش شدن ناگهانی خودرو می‌شد، تمامی پولستارهای مدل ۲ فروخته‌شده برای رفع ایراد به کارخانه مرجوع شدند.

این سدان الکتریکی در در زمینه ایمنی جاده‌ای ۸۰ درصد، امنیت کمکی راننده ۸۶ درصد و در بخش سرنشینان برای بزرگسالان ۹۳ و برای کودکان عدد عالی ۸۹ درصد را ثبت کرده است.

با قیمت حدود ۷۰ هزار دلار و تنوع امکانات، پولستار یکی از بهترین‌ انتخاب‌ها برای امن‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ است.

۲ – جنسیس G80

زیرگروه لاکچری‌ساز کمپانی هیوندای، یعنی جنسیس، مدل G80 را در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد. البته قبل از تاسیس این گروه، از سال ۲۰۰۸ هیوندای جنسیس در بازار بود، اما نسل جدید آن توسط گروه تازه‌نفس جنسیس ساخته شد.

این سدان لوکس و دلنشین که اکنون در نسل دوم خود قرار دارد با موفقیت تست‌های NCAP را پشت سر گذاشته و به امتیاز ۵ ستاره رسیده است و هم‌اکنون به عنوان یکی از ایمن‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱ شناخته می‌شود.

۹۱ درصد سطح ایمنی سرنشینان بزرگسال که برای اطفال به ۸۷ درصد می‌رسد، در کنار میزان ۹۱ درصدی مطلوبیت سیستم ایمنی کمک راننده، جنسیس G80 را به یکی از مطمئن‌ترین محصولات سال تبدیل کرده است.

نسل جدید G80 حالا به صورت هیبرید هم ساخته می‌شود و انواع مختلف این ماشین در سه تیپ و با سه موتور ۲۲۰۰، ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ سی‌سی بنزینی و دیزلی قابل تهیه است.

آگهی‌های خرید و فروش هیوندای جنسیس سدان

۳ – فولکس واگن ID4

کامپکت کراس‌اوور الکتریکی جذاب آلمانی ساخت شرکت فولکس واگن در رده بعدی ایمن‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ قرار دارد. شاسی و بدنه این ماشین بر روی پلتفرم اختصاصی این شرکت یعنی MEB ساخته شده و یکی از خروجی‌های جدید پروژه تولیدات برقی برند فولکس واگن و دومین محصول در سری ID است.

این ماشین از اواخر سال ۲۰۲۰ در اختیار علاقمندان قرار گرفت و کمپانی آلمانی اعلام کرده با شعار «خودروهایی برای میلیون‌ها نفر، نه فقط میلیونرها» محصولات برقی را می‌سازد و هدف‌شان تهیه راحت خودروهای برقی با قیمت مناسب نه فقط برای قشر مرفه، که برای تمامی مردم دنیاست.

ID4 به عنوان خودروی برتر و آینده‌دار سال ۲۰۲۰ معرفی شد و در تست‌های ایمنی اروپا، با ضمانت ایمنی ۹۳ درصدی سرنشینان بالغ و ۸۹ درصدی اطفال، توانسته به لقب یکی از خواستنی‌ترین خودروهای امسال برسد. ۷۴ درصد امنیت در جاده و ۸۵ درصد برای تکنولوژی کمک راننده نیز از دیگر نتایج آزمایش این کراس‌اوور بوده است.

خرید و فروش خودرو فولکس واگن

۴ – اشکودا انیاک iV

جایگاه بعدی فهرست ایمن‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱ در اختیار یک SUV برقی ساخت شرکتی از جمهوری چک است. گروه اتومبیل‌سازی اشکودا در سپتامبر سال ۲۰۲۰ این ماشین را معرفی کرد.

این محصول اولین خودرویی است که با سیاست جدید نام‌گذاری این شرکت ساخته شده است؛ به این صورت که اسامی تمام مدل‌های برقی ساخت اشکودا از این به بعد با حرف E آغاز خواهند شد. انیاک در آزمایش سوانح و صدمه سرنشینان برای سن‌های بالا و کودکان به ترتیب میزان ایمنی ۹۴ و ۸۹ درصد را ثبت کرده و این اعداد برای بخش کمکی راننده ۸۲ و برخوردهای جاده‌ای ۷۱ درصد است. 

جدا از این آمارها، کابین و اتاقک این ماشین به نوعی طراحی شده که فضای بسیار مناسب و راحتی در اختیار راننده و مسافرانش می‌گذارد. پلتفرم انیاک iV دقیقاً با مورد قبلی این لیست یعنی فولکس واگن ID4 یکی بوده و همین موضوع به نزدیک بودن سطح ایمنی هر دو خودرو کمک کرده است.

انیاک در نسخه اسپرت نیز ساخته شده و در ۵ تیپ متفاوت و با پیشرانه‌های الکتریکی مختلفی از ۱۰۹ تا ۲۲۵ کیلووات ارایه می‌شود. هر چه موتور برقی قرار گرفته بر روی آن قویتر و حجم بیشتری داشته باشد، زمان شتاب اولیه آن کوتاه‌تر شده و خودرو عملکرد بهتری دارد.

۵ – جنسیس GV80

مدل GV80 تیپ کراس‌اوور و شاسی‌بلند سدان G80 گروه جنسیس است که بالاتر آن را معرفی کردیم. کیفیت ساخت این مدل آنقدر خوب بوده که کلاس شاسی‌بلند آن نیز در بین ایمن‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است.

این محصول لوکس در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و در سه نوع متفاوت با موتورهای ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ سی‌سی بنزین‌سوز و دیزلی ساخته می‌شود و اولین کراس‌اور ساخت جنسیس است.

امکانات رفاهی بالا در کنار سطح ایمنی عالی باعث شده جی‌وی۸۰ به یک خودروی محبوب در سطح دنیا تبدیل شود. ثبت رکورد امنیت ۹۱ و ۸۷ درصد برای سرنشینان با سن‌های مختلف، ۸۸ درصد برای سیستم کمک راننده و همینطور مقاومت کلی بدنه و شاسی ۶۶ درصد در زمان تصادف جاده‌ای باعث شده ارزش و نمره امنیت این خودرو در تست‌های NCAP به ۵ ستاره برسد.

این شاسی‌بلند که یکی از زیباترین و در عین حال امن‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱ است را می‌توان با قیمتی در حدود ۷۹ هزار دلار خرید.

آگهی‌های خرید و فروش هیوندای جنسیس کوپه

۶ – کوپرا فورمنتور

خودروی بعدی نیز یک اس‌یووی C سگمنت و معرفی شده در سال ۲۰۲۰ است. گروه خودروسازی اسپانیایی SEAT تولید‌کننده این محصول بوده و کلاس این ماشین را به صورت تجاری یک کوپه اس‌یووی اعلام کرده است. فورمنتور ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۹ به نمایش عمومی برسد، اما با کنسل شدن نمایشگاه‌های خودروهای جدید ۲۰۱۹، حضور و تولید این ماشین به اواخر سال گذشته میلادی رسید.

کوپرا فورمنتور در نوع بنزین‌سوز و هیبریدی ساخته می‌شود و با موتورهای ۱۵۰۰، ۲۰۰۰ و ۲۵۰۰ سی‌سی قابل سفارش است؛ البته موتور بنزین‌سوز نسخه هیبرید ۱۴۰۰ سی‌سی گنجایش خواهد داشت و بر روی تمام مدل‌ها دو گیربکس انتخابی ۶ حالته دستی و ۷ سرعته DSG نصب شده است. اگر تنها از پیشرانه برقی آن در صورت شارژ کامل استفاده شود، می‌توان حدود ۵۰ کیلومتر مسافت را بدون مصرف سوخت طی کرد.

با وجود ثبت اعداد پایین‌تر از رقبا در آزمایش ایمنی NCAP، اما فورمنتور هم در دسته بهترین خودروهای امن سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد و در مجموع آزمایشات ایمنی امتیاز ۵ ستاره را بدست آورده است.

جمع‌بندی فهرست ایمن‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱

به جز این موارد، هر ساله خودروهای با کیفیت بسیاری توسط بزرگان این صنعت ساخته می‌شوند که اغلب نتایج خیلی خوبی در آزمایش‌های تصادف و امنیت به دست می‌آورند، هر چند اگر در رده‌های اول خودروهای ایمن برتر هم محسوب نشوند. به عنوان مثال در پله‌های بعدی لیست امسال نام کمپانی‌ها و مدل‌های دیگری مثل هوندا جاز، لندروور Defender، کیا سورنتو، آئودی A3، مزدا MX-30 و هیوندای i10 نیز حضور دارد و این گزینه‌ها در بین برترین خودروهای ایمن سال جای گرفته‌اند.

در نهایت، اگر خودرویی موفق به پاس کردن تست‌های NCAP حتی با ستاره‌های پایین‌تر مثل ۴ و ۳ ستاره هم شود، علی‌رغم اینکه شاید خودروی درجه یک و ایده‌آلی محسوب نشود، اما می‌تواند به تبلیغ عنصر ایمنی در فروشش بپردازد؛ چرا که تجربه و آمار تلفات خصوصا در کشور ما نشان داده یک ماشین با سطح ستاره متوسط نیز بسیار بهتر از یک محصول کاملاً بی‌کیفیت و ناایمن است.

در هر صورت امیدواریم که این مطلب برایتان جذاب بوده باشد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما چه خودروهای دیگری می‌توانند در فهرست امن‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ قرار بگیرند؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.