اولین خودروی‌تان را با دیوار بخرید!

خرید خودرو کار چندان راحت و کم‌دردسری نیست. اگر برای اولین بار است که قصد خرید خودرو دارید یا تجربه و دانش کافی در این زمینه ندارید، اصلاً نگران نباشید.

در راهنمای پیش‌رو، هر آنچه باید هنگام خرید خودرو بدانید را برایتان توضیح می‌دهیم؛ اینکه از کجا شروع کنید، به چه نکاتی دقت کنید و چه کارهایی انجام دهید تا در نهایت، خودروی دلخواه‌تان را معامله کنید.

بررسی امکانات و آپشن‌های بلااستفاده در خودروها

تصمیم بگیرید خودرو نو می‌خواهید یا کارکرده

به عنوان یک خودرو اولی، نخستین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که می‌خواهید ماشین صفر بخرید یا دست دوم.
بدون شک هر یک از این خودروها مزایا و معایبی دارند:

مزایای خودروی نو:

  • اطمینان از عملکرد خودرو و سالم بودن لوازم آن
  • گارانتی و ضمانت‌نامه و هزینه کمتر تعمیرات
  • امکانات ایمنی و رفاهی بهتر نسبت به خودروهای قدیمی

مزایای خودروی کارکرده:

  • عدم افت شدید قیمت پس از خرید
  • هزینهٔ پایین بیمه نسبت به خودروهای صفر
  • امکان خرید خودرویی با امکانات بهتر

برای خرید ماشین چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟

یکی از مهم‌ترین اقدامات پیش از خرید خودرو مشخص کردن بودجه است. این کار به شما کمک می‌کند که سریع‌تر اتومبیل دلخواهتان را پیدا کنید. بیشتر کارشناسان معتقدند برای خرید اولین خودرو بهترین گزینه‌ها خودروهای کم‌خرج، کم‌استهلاک و کم‌مصرف هستند. پیشنهاد می‌کنیم هنگام مشخص کردن بودجه خرید خودرو، راهنماهای خرید زیر را در وبلاگ دیوار مطالعه کنید:

برای خرید خودرو در آگهی‌های دیوار جست‌وجو کنید

پس از مشخص کردن بودجه و مدل، وقت جست‌وجو برای خرید خودرو است. ساده‌ترین راه برای جست‌وجو و قیمت گرفتن خودرو، استفاده از اپلیکیشن دیوار است.

برای مشاهده آگهی‌های خودروها و اطلاع از قیمت‌شان کافیست وارد وب‌سایت یا اپلیکیشن دیوار شوید. سپس، از قسمت دسته‌بندی گزینه وسایل نقلیه >> خودرو >> سواری را انتخاب کنید تا جدیدترین آگهی‌های خودرو را مشاهده کنید.
در اینجا با جستجوی نام خودروی مورد نظر در نوار جستجو، آگهی‌های مربوط به آن را مشاهده کنید. همچنین، با استفاده از فیلترهای موجود در دیوار می‌توانید خودروها را بر اساس مدل خودرو، کارکرد، سال ساخت، محل آگهی و … تفکیک کنید.

 

بیشتر بخوانید

از آنجایی که در هر ساعت هزاران آگهی جدید بر روی دیوار ثبت می‌شود، بهتر است در صورت مشاهده خودروی دلخواه، آن آگهی را ذخیره کنید تا بعداً بتوانید راحت‌تر به آن مراجعه کنید.‎

 

 

بیشتر بخوانید

برای استعلام گرفتن قیمت یک خودرو شما می‌توانید با شماره شخص آگهی‌دهنده تماس بگیرید. همچنین، قابلیت چت دیوار این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا استعلام قیمت را از داخل وب‌سایت و اپلیکیشن دیوار انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید

از سرویس کارشناسی خودرو کارنامه استفاده کنید

یکی از مطمئن‌ترین روش‌های معامله خودرو برای افراد کم‌تجربه، استفاده از سرویس کارشناسی خودروی کارنامه است.

برخی از مزایای استفاده از این سرویس عبارتند از:

  • کارشناسی خودرو در حضور خریدار
  • حصول اطمینان از سلامت فنی خودرو
  • حضور تیم پشتیبانی در همه مراحل خرید
  • ارائه مشاوره حقوقی در فرایند قانونی انتقال خودرو
  • قیمت‌گذاری منصفانه خودرو

 

نکات مهمی که در معامله خودرو باید به آن توجه کرد‎

اگر از سرویس کارشناسی خودروی کارنامه استفاده کنید، تیم حقوقی کارنامه در همه مراحل و فرایندهای حقوقی انتقال خودرو در کنار شما خواهد بود. با این حال، اگر قصد خرید خودروی غیرکارشناسی دارید، در حین تنظیم قولنامه باید دقت کنید که اطلاعات طرفین و خودرو به درستی وارد شده باشد.

در لینک روبه‌رو، درباره مهم‌ترین نکاتی که هنگام نوشتن قولنامه باید به خاطر داشته باشید، صحبت کرده‌ایم:

پست‌های اخیر

در هنگام معامله خودرو فرقی نمی‌کند که فروشنده هستید یا خریدار، در هر صورت شما باید نکاتی را درباره نحوه نوشتن مبایعه‌نامه خودرو یا همان قولنامه ماشین بدانید. احتمالاً شما هم مانند بسیاری افراد از این موضوع اطلاع ندارید، اما بد نیست بدانید که قولنامه‌ای که حتی به صورت دستی بر روی یک تکه کاغذ ساده…
ادامه مطلب ...

نکات مهم در نوشتن قولنامه را بدانید

در هنگام معامله خودرو باید توجه داشته باشید که خودروی مورد نظر خلافی نداشته باشد. پیش از انجام معامله از فروشنده بخواهید که خلافی خودرو را استعلام و پرداخت کند.

در لینک روبه‌رو، صفر تا صد نحوه استعلام خلافی را برایتان توضیح داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید:

پست‌های اخیر

خلافی خودرو دقیقاً چیست؟ از خود این عبارت می‌توان حدس زد که خلافی خودرو به معنی تمام جرائمی است که یک راننده می‌تواند با خودروی خودش مرتکب شود. مطمئناً هر خودرویی پرونده‌ای دارد که این جرائم در آن ثبت و رسیدگی می‌شود. خلافی خودرو یکی از مواردی است که همیشه ذهن رانندگان را به خود مشغول می‌کند. به…
ادامه مطلب ...

توجه کنید که خودروی مورد نظر خلافی نداشته باشد

یکی دیگر از مهم‌ترین کارها هنگام خرید و فروش خودرو، تعویض پلاک است.

خریدار و فروشنده همراه با مدارک مورد نیاز باید در تاریخ و ساعت مشخصی با یکدیگر به یکی از مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند تا کارهای نقل و انتقال پلاک انجام شود. 

در لینک روبه‌رو، همه شرایط و مراحلی را که برای تعویض پلاک خودرو باید طی شود، گام‌به‌گام توضیح داده‌ایم:

پست‌های اخیر

مراحل تعویض پلاک چیست؟ مدارک لازم برای تعویض پلاک ماشین چه هستند؟ تعویض پلاک در سال ۱۴۰۱ چه شرایطی دارد؟ این‌ها همه سوالاتی است که اگر تجربه خرید خودرو نداشته باشید، به ذهنتان خطور می‌کند. یکی از آخرین و مهم‌ترین مراحل از روند خرید و فروش خودرو که باید انجام شود، تعویض پلاک خودرو است. فرقی ندارد…
ادامه مطلب ...

برای تعویض پلاک خودرو اقدام کنید

سند زدن مهم‌ترین بخش معامله و خرید خودرو است و اگر تجربه نداشته باشید، ممکن است حسابی به دردسر بیافتید.

هنگام نقل و انتقال سند خودرو تحویل گرفتن مدارک، انجام تعویض پلاک و پرداخت جرایم و مالیات‌ها از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن‌ها دقت کنید.

در مطلب پیش‌رو، از نقل و انتقال سند خودرو و هر آنچه که باید از آن بدانید صحبت کرده‌ایم:

پست‌های اخیر

سند زدن شاید مهم‌ترین بخش از فرایند خرید و فروش خودروی دست دوم باشد. اگر تجربه کافی درباره نحوه انتقال سند خودرو ندارید، ممکن است که این فرایند برایتان دردسرساز شود. اگر تصمیم دارید که خودروی دست دوم خودتان را که به‌تازگی خریده‌اید سند بزنید، بهتر است پیش از اقدام به هرکاری توصیه‌ها و نکات مربوط…
ادامه مطلب ...

حواستان به نقل و انتقال سند خودرو باشد

نکات مهمی که در معامله خودرو باید به آن توجه کرد‎

اگر از سرویس کارشناسی خودروی کارنامه استفاده کنید، تیم حقوقی کارنامه در همه مراحل و فرایندهای حقوقی انتقال خودرو در کنار شما خواهد بود.

با این حال، اگر قصد خرید خودروی غیرکارشناسی دارید، در حین تنظیم قولنامه به موارد زیر دقت کنید:

  • صحت اطلاعات طرفین
  • درج موضوع و مشخصات مورد معامله
  • مبلغ و شرایط معامله


پست‌های اخیر

در هنگام معامله خودرو فرقی نمی‌کند که فروشنده هستید یا خریدار، در هر صورت شما باید نکاتی را درباره نحوه نوشتن مبایعه‌نامه خودرو یا همان قولنامه ماشین بدانید.

احتمالاً شما هم مانند بسیاری افراد از این موضوع اطلاع ندارید، اما بد نیست بدانید که قولنامه‌ای که حتی به صورت دستی بر روی یک تکه کاغذ ساده…

ادامه مطلب ...

در هنگام معامله خودرو باید توجه داشته باشید که خودروی مورد نظر خلافی نداشته باشد.

پیش از انجام معامله از فروشنده بخواهید که خلافی خودرو را استعلام و پرداخت کند.


پست‌های اخیر

خلافی خودرو دقیقاً چیست؟ از خود این عبارت می‌توان حدس زد که خلافی خودرو به معنی تمام جرائمی است که یک راننده می‌تواند با خودروی خودش مرتکب شود. مطمئناً هر خودرویی پرونده‌ای دارد که این جرائم در آن ثبت و رسیدگی می‌شود.

خلافی خودرو یکی از مواردی است که همیشه ذهن رانندگان را به خود مشغول می‌کند. به…

ادامه مطلب ...

یکی دیگر از مهم‌ترین کارها هنگام خرید و فروش خودرو، تعویض پلاک است.

خریدار و فروشنده همراه با مدارک مورد نیاز باید در تاریخ و ساعت مشخصی با یکدیگر به یکی از مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند تا کارهای نقل و انتقال پلاک انجام شود.


پست‌های اخیر

مراحل تعویض پلاک چیست؟ مدارک لازم برای تعویض پلاک ماشین چه هستند؟ تعویض پلاک در سال ۱۴۰۱ چه شرایطی دارد؟ این‌ها همه سوالاتی است که اگر تجربه خرید خودرو نداشته باشید، به ذهنتان خطور می‌کند.

یکی از آخرین و مهم‌ترین مراحل از روند خرید و فروش خودرو که باید انجام شود، تعویض پلاک خودرو است. فرقی ندارد…

ادامه مطلب ...

سند زدن مهم‌ترین بخش معامله و خرید خودرو است و اگر تجربه نداشته باشید، ممکن است حسابی به دردسر بیافتید.

هنگام نقل و انتقال سند خودرو تحویل گرفتن مدارک، انجام تعویض پلاک و پرداخت جرایم و مالیات‌ها از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن‌ها دقت کنید.


پست‌های اخیر

سند زدن شاید مهم‌ترین بخش از فرایند خرید و فروش خودروی دست دوم باشد. اگر تجربه کافی درباره نحوه انتقال سند خودرو ندارید، ممکن است که این فرایند برایتان دردسرساز شود.

اگر تصمیم دارید که خودروی دست دوم خودتان را که به‌تازگی خریده‌اید سند بزنید، بهتر است پیش از اقدام به هرکاری توصیه‌ها و نکات مربوط…

ادامه مطلب ...

چند نکته مهم پس از معامله خودرو

جدیدترین آگهی‌های خودرو