برگزاری تست آفرود آمیکو آسنا

0

شرکت آمیکو تست آفرود آسنا دنده‌ای را در بیستمین سالگرد آغاز تولید خودرو در این شرکت خصوصی برای خبرنگاران برگزار کرد. در این تست رسانه‌ها این امکان را داشتند تا پیکاپ ۲ دیفرانسیل آمیکو را در مسیر تست کوهستانی بررسی کنند. در این مراسم مدیران ارشد آمیکو اعلام کردند به‌زودی تولید و فروش آسنا اتوماتیک با مشخصات فنی و امکانات جدید آغاز می شود. مشتریان این شرکت می‌توانند تا این پیکاپ ۲ دیفرانسیل مونتاژی را با سیستم انتقال قدرت اتوماتیک خریداری کنند.

آمیکو آسنا با الهام از پیکاپ فورد سری F طراحی شده است. ولی آمیکو این خودرو را با پلتفرمی از شرکت هانگای (Huanghai Auto) ساخته است. هانگای (Huanghai Auto) برای ما ایرانی‌ها قطعاً نامی آشنا نیست، اما این شرکت بیش از ۶۰ سال است که برای چینی‌ها انواع خودروهای تجاری سبک و سنگین را می‌سازد و تخصص اصلیش در ساخت اتوبوس‌های مختلف با تکنولوژی ایویکو و مان (MAN) است.

هانگای شرکت مستقلی نیست و از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی SG Automotive است؛ همان شرکتی که علاوه ‌بر ساخت خودرو، یکی از تأمین‌کنندگان بزرگ قطعات خودرویی چین محسوب می‌شود.

برگزاری تست آفرود آمیکو آسنا

پیکاپ آسنا دنده‌ای به پیشرانه ۲٫۴ لیتری ۴G69 میتسوبیشی مجهز است و ۱۴۳ اسب بخار را با گشتاور فراتر از ۲۱۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این توان از طریق جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو و عقب آسنا منتقل می‌شود و راننده می‌تواند ضرایب سبک و سنگین را به جعبه‌دنده خودرو اعمال کند. ۲ کیسه هوا، تریم داخلی چرم مصنوعی، ترمزهای ABS و EBD، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، بلوتوث، تهویه‌الکتریکی، تنظیمات الکتریکی انتقال قدرت، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، مخزن سوخت CNG، رینگ آلومینیومی و … ازجمله امکانات و ویژگی‌های آسنا دنده‌ای به حساب می‌آید.

آسنا دارای ابعاد بسیار بزرگی است که این ابعاد بزرگ در کنار طراحی تهاجمی و جذاب این خودرو، چهره بسیار باابهت و متفاوتی را برای آسنا به وجود آورده است. آسنا بر اساس دسته‌بندی‌های جهانی در سگمنت پیکاپ‌های بزرگ (Full-Size Pickup Truck) قرار می‌گیرد و دارای ابعادی برابر ۵۵۶۰ میلی‌متر طول، ۱۸۴۰ میلی‌متر عرض و ۱۸۴۰ میلی‌متر ارتفاع است که در مقایسه با سایر پیکاپ‌های موجود در بازار دارای ابعاد بسیار بزرگی است.

فضای داخلی آمیکو آسنا نسبت به طراحی داخلی سایر پیکاپ‌های آفرود موجود در کشور زیبا و لوکس به نظر می‌رسد و همچنین از متریال به‌نسبت باکیفیتی در ساخت آن استفاده‌ شده است. صندلی‌ها، غربیلک فرمان، رویه درب‌ها و گردگیر دسته‌دنده دارای رویه چرم است اما داشبورد خودرو از پلاستیک خشک ساخته ‌شده است که چندان هم بی‌کیفیت به نظر نمی‌رسد.

در بازار امروز پیکاپ‌های ۲ دیفرانسیل خودروهایی وجود دارند که توانی فراتر از ۱۷۰ اسب بخار را با گشتاور بیش از ۲۸۰ نیوتن‌متر در اختیار راننده می‌گذارند و بدیهی است که آسنا دنده‌ای در بحث رقابت‌های این چنینی حرف خاصی را برای گفتن ندارد. از سویی دیگر، آسنا با داشتن برخی ویژگی‌ها می‌تواند تا گزینه‌ای منطقی برای آفرود باشد و در کنار آن استهلاک کمی را در میان‌مدت و طولانی‌مدت داشته باشد.

برگزاری تست آفرود آمیکو آسنا

با وجود اینکه آسنا بیشترین فاصله محوری و قابلیت حمل بار را میان رقبا دارد، اما به لطف ارتفاع بیشتر از سطح زمین می‌تواند از پس مسیرهای ناهموار برآید و در کنار آن سواری نرم‌تری نسبت به رقبا را برای سرنشینان داشته باشد. همچنین وجود قفل دیفرانسیل اتوماتیک سبب شده است در مسیرهای سخت این پیکاپ مونتاژی عملکرد خوبی داشته باشد و کمترین هرزگردی در بخش‌های سخت آفرودی را به نمایش بگذارد.

شاسی با قابلیت پیچشی عرضی از ویژگی‌های خوب آسنا دنده‌ای است که در آفرودها و مسیرها ناهموار می‌تواند عملکرد منطقی را داشته باشد. همچنین تهویه به‌نسبت قوی این پیکاپ آمیکو سبب می‌شود در فشارهای سنگین هم خنکی خوبی در هوای گرم به داخل کابین منتقل شود.

آسنا به‌‌عنوان پیکاپی فول سایز آفرود دارای امکانت رفاهی مناسبی است که تنظیم برقی نور چراغ‌ها، آینه وسط ضدنور بالا، اتو لایت، دیلایت، بلوتوث/رادیو/ USB، مسیریاب مجهز به نقشه کامل ایران (GPS)، سیستم تهویه هوای اتوماتیک (Clean Zone)، فرمان قابل‌تنظیم، شیشه‌های برقی، فرمان تمام هیدرولیک، خروجی ۱۲ ولت مجزا، جک اتوماتیک بالا بر کاپوت، پشت‌ سری‌های قابل‌تنظیم بخشی از آن محسوب می‌شوند.

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.