پیکاپ فوتون تونلند جدید در آستانه ورود به بازار

نسخه‌ای جدید از پیکاپ‌های پرفروش در ایران

0

فوتون تونلند بنزینی و دیزلی از سال ۱۳۹۳ به ایران وارد شد. در اردیبهشت ۱۴۰۰، ایران ‌خودرو این خودروها را پیش‌فروش کرد تا در ماه‌های آینده با بدنه و امکانات جدید عرضه شود. فوتون برند چینی زیرمجموعه گروه صنعتی گریت وال است. محصولات این گروه شامل انواع خودرو شاسی‌بلند، وانت و ون است. هم‌اکنون در سبد این شرکت خودروسازی، ۱۲ محصول به‌ چشم می‌خورد که ۵ مدل آن وانت است. پیکاپ فوتون تونلند جدید هم یکی از این محصولات است.

عرضه نسخه دیزلی و بنزینی

شرکت ایران‌خودرو دیزل این پیکاپ چینی را در نسخه ۲ کابین دو دیفرانسیل و با پیشرانه دیزلی ۲٫۸ لیتری ۱۶۴ اسب بخاری به بازار کشور ما معرفی کرد. از سال ۱۳۹۴ نیز نسخه بنزینی این خودرو در کنار برادر دیزلی‌اش بر روی خط مونتاژ ایران‌خودرو دیزل آمد و باتوجه‌به شرایط بازار ایران، آمار فروش بیشتری را به‌ خود اختصاص داد. پیشرانه ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی این نسخه بنزینی، حداکثر قدرت ۱۳۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌‌متر را تولید می‌کند.

پس از عرضه و فروش پیکاپ فوتون تونلند، این شرکت نسخه جدید تونلند را پیش از بازار چین در ایران عرضه کرد. در ابتدای سال نیز شاهد برگزاری کلینیک‌هایی از نسل جدید فوتون تونلند بودیم. بااین‌حال ایران‌خودرو دیزل فعالیت خود را در سگمنت پیکاپ‌های سایز بزرگ معطوف به همین ۲ مدل نکرد و امروز نسخه فیس‌لیفت شده پیکاپ فوتون تونلند را نیز در دست تولید دارد.

پیکاپ فوتون تونلند جدید در آستانه ورود به بازار

بی‌شک عرضه ۳ مدل از پیکاپ فوتون تونلند در مدت‌زمان بسیار کوتاه، ناشی از استقبال بازار از این خودرو است؛ اما تولید ۳ مدل مختلف از این پیکاپ در زمانی کوتاه، اقدامی است که در کمتر خودروساز ایرانی مشاهده شده است و برای خریداران ایرانی تازگی دارد.

طراحی پیکاپ فوتون تونلند جدید

پیکاپ فوتون تونلند جدید نسبت به مدل قبلی در مشخصات فنی تغییری نکرده است، اما تغییرات ظاهری را می‌توان به‌نسبت چشمگیر دانست. در نمای بیرونی، پیکاپ فوتون تونلند جدید با ظاهری کاملاً جدید و متفاوت از نسل قبلی روانه بازار خواهد شد.

سبک طراحی این خودرو الهام‌‌گرفته از فورد رنجر و تویوتا هایلوکس به‌ نظر می‌رسد؛ درحالی‌‌که مشابه وانت‌های فورد، نام شرکت سازنده روی جلوپنجره نصب شده است. درمجموع، ضمن نادیده‌گرفتن بعضی ناهنجاری‌ها در نمای پشت، به‌‌زحمت می‌توان ایراد خاصی به طراحی بدنه تونلند جدید وارد کرد؛ هرچند ظاهری شبیه به دیگر وانت‌های مدرن چینی مثل جک T8 کرمان‌ موتور دارد.

امکانات و تجهیزات پیکاپ فوتون تونلند جدید

کامل‌ترین نسخه نسل قبلی فوتون تونلند در بازار کشور ما (تونلند S) مجهز به امکاناتی مثل سیستم مولتی‌‌مدیا با مانیتور ۷ اینچی لمسی و دکمه‌های کنترلی روی فرمان، کروز کنترل، دوربین دید عقب، سنسور نور، مه‌شکن جلو و عقب، سیستم کنترل سرعت در شیب (HDC)، تهویه مطبوع الکتریکی و… است. احتمال دارد در پیکاپ فوتون تونلند جدید، مواردی مثل کیلس استارتر، دوربین ۳۶۰ درجه، دی‌لایت، روکش چرمی صندلی‌ها، ترمز پارک برقی مجهز به اتوهلد و سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HSA) نیز به این فهرست اضافه شود.

در برخی از بازارها امکاناتی مثل تنظیم برقی صندلی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم هشداردهنده نقاط کور، درایو مد ۲ حالته (ECO–SPORT)، شیفترهای تعویض‌ دنده پشت فرمان و سنسور باران نیز روی نسخه‌های فول‌‌آپشن فوتون تونلند وجود دارد. به‌احتمال زیاد ایران‌خودرو دیزل برای مدیریت بهتر قیمت، این آپشن‌ها را روی نسخه‌های مونتاژی نصب نخواهد کرد.

آگهی‌های خرید و فروش پیکاپ فوتون

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.