قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد؛ افزایش ۱۸ درصد قیمت کارخانه‌ای

افزایش ۱۸ درصد قیمت کارخانه‌ای

0

سه‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه سال جاری دو خودروساز بزرگ کشور، ایران‌‌خودرو و سایپا، بنا به تصویب شورای هماهنگی سران قوا در ۲۸ مهرماه و تصمیم وزارت صمت به‌عنوان متولی جدید قیمت‌گذاری خودرو برای خروج از قیمت‌گذاری دستوری اقدام به افزایش قیمت برخی از محصولات خود کردند. بااین‌حال پنجشنبه ۲۰ آبان‌ماه رئیس‌جمهوری به موضوع افزایش قیمت خودروها ورود کرد و در همین رابطه نیز وزیر صمت به خودروسازان دستور بازگشت به قیمت‌های قبلی را داد و اعلام شد که پس از بررسی‌های همه‌جانبه، قیمت‌های جدید خودرو اعلام خواهد شد.

بعد از تقریباً یک ماهی که از این خبر گذشت، امروز قیمت‌های جدید محصولات خودروسازان اعلام شد. به‌‌دنبال افزایش چند برابری قیمت نهاده‌های تولید و مواد اولیه نظیر فولاد، آلومینیوم، مس، محصولات پلیمر، پتروشیمی و سایر مواد اولیه و نیز قطعات موردنیاز برای تولید خودرو در ماه‌های گذشته که منجر به افزایش چشمگیر قیمتِ تمام‌شده محصولات و تحمیل زیان به سهام‌داران خودروسازان شده است. بهای کارخانه سبد محصولات سایپا از امروز به‌‌طور متوسط ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

حسین کاظمی، معاون فروش گروه سایپا، ضمن اعلام اصلاح قیمت محصولات تولیدی سایپا و افزایش بهای کارخانه‌ای خودرو از تداوم روند طرح‌های هفتگی و مستمر فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو با هدف تنظیم بازار، پاسخ به نیاز مصرف‌کنندگان واقعی و کمک به حذف واسطه‌گری خبر داد. کاظمی اعلام کرد: «این اصلاح و افزایش به‌معنای آزادسازی قیمت نبوده و صرفاً با اتکا به فرمول تعیین‌شده توسط مراجع قبلی قیمت‌گذاری خودرو بر اساس محاسبه تورم صورت می‌پذیرد.»

وی افزود: «باتوجه‌به نوسان نرخ ارز و شرایط تورمی موجود، زیان صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی به‌طور کامل پوشش داده نمی‌شود، اما این اصلاح قیمت سبب هدایت و تزریق نقدینگی به خطوط تولید شده است و رشد تولید، افزایش تیراژ روزانه و طبعاً عرضه هرچه بیشتر خودرو به بازار، پاسخ‌گویی به نیاز مصرف‌کنندگان واقعی، کمک به حذف واسطه‌گری، حفظ حقوق مشتریان و منافع سهام‌داران خودروسازان در بورس را رقم خواهد زد.» همچنین کاظمی در پایان توضیح داد: «در این راستا طرح‌های مستمر فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش به‌صورت هفتگی به‌ اجرا در خواهد آمد.»

قیمت پایه کارخانه محصولات سایپا

قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد ـ آذر ۱۴۰۰

آگهی‌های خرید و فروش خودرو

***

شما می‌توانید آخرین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.