مشخصات رسپکت؛ سدان جدید بهمن موتور

رونمایی از سدان جدید بهمن موتور

0

شرکت بهمن موتور در نشست خبری امروز از برنامه‌های توسعه‌ای خود خبر داد. این شرکت تا ۶ ماه آینده از سدان خود به نام رسپکت Respect رونمایی خواهد کرد. طبق مشخصاتی که مهندس ضربیان مدیرعامل بهمن موتور در این نشست اعلام کرده است، می‌توان گفت رسپکت همان کویین شواندو (Cowin Xuandu) است که به‌تازگی در چین رونمایی شده است. این درحالی است که پیش از این پیش‌بینی رسانه‌ها این بود که سدان جدید بهمن موتور دانگ فنگ ژوان خواهد بود.

مشخصات فنی رسپکت

سدان موردنظر به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ مجهز است. گیربکس به‌کاررفته روی این خودرو CVT با ۹ سرعت است. بهمن رسپکت سدانی خانوادگی کلاس C است که ابعاد آن در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۶۶۶، ۱۸۲۵ و ۱۴۸۳ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن به ۲۷۰۰ میلی‌متر می‌رسد.

کویین شواندو در حقیقت همان چری آریزو ۷ است که پس از توقف تولید آن در چری، تابستان امسال با فیس‌لیفتی ماژور به خط تولید یکی از زیر شاخه‌های این گروه خودروسازی به نام کویین بازگشته است. چری آریزو ۷ از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ در خط تولید چری تولید می‌شد و در سال ۱۳۹۳ مدیران‌خودرو قصد عرضه آن به بازار ایران را داشت، اما به‌علت قیمت تمام‌شده زیاد از عرضه آن در ایران صرف‌نظر کرد.

امکانات و تجهیزات رسپکت

  • ۶ کیسه هوا
  • رینگ‌های ۱۷ اینچی
  • تودوزی چرمی
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • نورپردازی مخفی داخل کابین
  • تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و تنظیم برقی صندلی شاگرد در ۴ جهت
  • نمایشگر لمسی مولتی‌مدیای ۱۰٫۲۵ اینچی
  • گرمکن صندلی
  • سیستم‌های کمکی ترمز شامل برنامه کنترل پایداری (ESP)
  • سیستم کنترل کشش (TCS)
  • توزیع الکترونیک نیروی ترمز (EBD) و دیگر سیستم‌های کمکی

متأسفانه اطلاعات بیشتری درمورد این سدان در دسترس نیست و باید تا زمان عرضه آن صبر کنیم.

رسپکت سدان جدید بهمن موتور

مدیرعامل بهمن موتور با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای تولید ورژن‌های جدید دیگنیتی و فیدلیتی گفت: «در فیدلیتی پرستیژ که موتور قوی‌تری هم خواهد داشت، در بخش ایمنی سیستم Advanced Driver – Assistance Systems) ADAS) را داریم که کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، حرکت بین خطوط و چند سیستم دیگر را به همراه دارد. ضمن اینکه در دیگنیتی پرستیژ هم موتور ٢ لیتری با ٢٣٠ اسب بخار روانه بازار می‌شود که در بخش سامانه‌های ایمنی و امکانات رفاهی ارتقای زیادی انجام شده است.»

وی با اشاره به اینکه مطابق الزام‌های قانونی شروع تولید همه محصولات این گروه با داخلی‌سازی حداقل ۲۰ درصدی خواهد بود، تصریح کرد: «تعمیق ساخت داخل همه محصولات به‌صورت جدی در دستور کار است؛ به‌طوری‌که دو محصول SUV این گروه تا پایان سال به داخلی‌‌سازی بیش از ۳۰ درصدی خواهد رسید.»

ضرابیان در ادامه یادآور شد؛ «کارگو ون جدید این شرکت با برنامه داخلی‌سازی بیش از ۵۰ درصدی و سواری جدید این شرکت که در آینده نزدیک به سبد محصولات شرکت اضافه می‌شود، با داخلی‌‌سازی ۳۰ درصدی طی دو سال عرضه خواهد شد.» مدیرعامل بهمن‌ موتور با بیان اینکه داخلی‌سازی قطعات با فناوری زیاد زمان‌بر است، خاطرنشان کرد: «فناوری‌هایی که بهمن موتور از آن استفاده می‌کند، طوری است که تعمیق داخلی‌سازی آنها مستلزم گذشت مدت‌زمان بیشتری است.»

وی در ادامه افزود: «باتوجه‌به مشکلات پیش‌آمده در زمان تحریم‌ها، این شرکت روی برندهای خود سرمایه‌‌گذاری کرده است تا در شرایط ضروری و اضطراری بتواند همچنان چرخه تولید خود را ادامه دهد؛ همچنان‌ که دو محصول SUV بهمن ‌موتور اکنون با برندهای این شرکت در بازار وارد شده است.» ضرابیان در ادامه بیان‌ داشت: «همه شرکت‌های خارجی که تا پیش از اعمال تحریم‌ها با این گروه کار می‌کردند و اکنون همکاری ما با آنها به حالت تعلیق درآمده است، همچنان شریک ما باقی خواهند ماند.»

عضو هیئت‌مدیره گروه بهمن با بیان اینکه با بهبود مناسبات بین‌المللی و رفع محدودیت‌های صنعت خودرو، گروه بهمن فعالیت‌های خود را با شرکای گذشته ادامه خواهد داد، بیان کرد: «گروه بهمن با شرکت‌های مزدا ژاپن، گریت وال، هاوال و FAW در حوزه خودروهای سواری و SUV و با شرکت‌های ایسوزو ژاپن، SAIC-MAXUS و FAW در حوزه خودروهای تجاری، پس از رفع احتمالی تحریم‌ها ادامه همکاری خواهد داشت.»

رسپکت سدان جدید بهمن موتور

وی تأکید کرد که مزدا بیش از ۶۷ سال شریک تجاری گروه بهمن بوده است و قطعاً این همکاری با رفع محدودیت‌های بین‌المللی ادامه خواهد داشت. ضرابیان با اشاره به مسائل و مشکلات تحریم‌ها که دشواری‌هایی را در زمینه خرید اجزاء و قطعات خارجی و انتقال ارز به‌ وجود آورد، تصریح کرد: «ترخیص‌نشدن به‌موقع کالاها از گمرک و عدم تأمین مواد اولیه داخلی از دیگر مشکلاتی بود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف و ازاین‌رو خودروهای ناقص کمی در مجموعه بهمن ‌موتور وجود داشته است.»

آگهی‌های خرید و فروش دیگنیتی

آگهی‌های خرید و فروش فیدلیتی

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.