الکترونیکی شدن کروکی‌های تصادفات در کشور تا آخر آبان

0

بازسازی صحنه تصادف یکی از شیوه‌های تشخیص جزئیات تصادف رانندگی توسط افسران راهور و کارشناسان رسمی تصادفات است در این شیوه با بررسی آثار به جا مانده از صحنه تصادف، کروکی تصادف ترسیم می‌شود.

پلیس راهور در سال‌های اخیر در راستای هوشمندسازی پلیس به ویژه در حوزه ترافیکی به دنبال طرحی بود تا کروکی‌ها از ترسیم دستی خارج و به صورت هوشمند طراحی شود چرا که هوشمند شدن کروکی تصادفات منجر به کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از تصادفات ساختگی و همچنین سوءاستفاده از بیمه می‌شود.

کروکی الکترونیک اطلاعات زیادی از صحنه تصادف، علل تصادف، عامل تصادف، شرایط جوی، ایمنی وسیله نقلیه و حتی شرایط جاده به پلیس، خودروساز، وزارت راه و شهرداری‌ها ارائه می‌دهد.

سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه مراسم تجلیل از نمونه‌های برتر ترافیکی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به سامانه یکپارچه رسیدگی به تصادفات که بخشی از آن کروکی الکترونیک است، اعلام کر‌د: «این طرح در قم یک سال است که اجرا می‌شود و در حال حاضر در این استان کروکی تصادفات صد درصد الکترونیک شده است. با تبلت‌ها و تجهیزاتی که در اختیار پلیس قرار دارد افسرها همه اطلاعات راننده را در اختیار خواهند داشت. با فعالیت سامانه جدید چاپ اوراق بیمه‌نامه حذف شده است.»

وی با اشاره به خرید ۷۰۰۰ تبلت در این راستا، ادامه داد:

«بنا داریم تا یک ماه  آینده این طرح را در کل کشور اجرایی کنیم و کروکی‌ها الکترونیک شود.»

به گفته هادیانفر، در سیستم و سامانه موجود سالانه دو هزار میلیارد ریال خسارت تصادفات ساختگی است که این طرح جلوی آن را تا حدودی خواهد گرفت.

هوشمندسازی در دستور کار پلیس راهور همچنان باقی است. اتفاقات خوبی هم در بخش‌های مختلف این پلیس تخصصی در زمینه هوشمندسازی رخ داده و استفاده از دست‌افزارهای سپهر را می‌توان نمونه‌ای از این هوشمندسازی در راهور دانست.

 


آگهی‌های انواع خودرو را در دیوار ببینید

***

اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.