مقایسه مازراتی گرن کابریو S با پورشه ۹۱۱ کررا کانورتیبل و ب‌ام‌و i8 کوپه

جلوه یک شکوه

0

مازراتی گرن کابریو S کوپه دو در با قابلیت تبدیل به ظرفیت ۴ سرنشین است. این خودرو از سال ۲۰۰۷ تاکنون در ایتالیا تولید شده است و در کلاس خودروهای S سگمنت قرار می‌گیرد. در این مقاله، ما به مقایسه مازراتی گرن کابریو S با پورشه ۹۱۱ کررا کانورتیبل و ب‌ام‌و i8 کوپه می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه مازراتی گرن کابریو S

مازراتی گرن کابریو S یکی از لوکس‌ترین خودروهای حاضر در ایران به شمار می‌رود که البته مشتریان خاص خود را دارد و به مانند سایر کشورها، خودرویی برای عموم محسوب نمی‌شود.

مازراتی گرن کابریو S خودرویی بسیار قدرتمند، کم‌نظیر، زیبا و لوکس است که دارای موتور بنزینی ۸ سیلندر خورجینی Vشکل، ۳۲ سوپاپ با گنجایش ۴۶۹۱ سی‌سی است که در دور موتور ۷۱۰۰ در دقیقه می‌تواند ۴۴۰ اسب‌ بخار نیرو تولید کند. گشتاور آن نیز در دور موتور ۴۷۵۰ در دقیقه ۴۹۰ نیوتن‌متر است.

همچنین، گیربکس این مازراتی، اتوماتیک تیپ ترونیک ۶ دنده است. طول این خودرو ۴۸۸۱، عرض آن ۱۹۱۵، ارتفاعش ۱۳۵۳ میلی‌متر است.

مقدمه‌ای بر مقایسه مازراتی گرن کابریو S
مازراتی گرن کابریو S از نمای روبه‌رو

حداکثر سرعتی که برای مازراتی گرن کابریو S با ۱۹۸۰ کیلوگرم وزن اعلام شده، ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت است و حدود ۵ ثانیه طول می‌کشد تا سرعت این خودرو از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. ظرفیت باک این خودرو ۷۵ لیتر است. مازراتی گرن کابریو S در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند. این خودرو درمجموع استاندارد محیط زیست یورو ۵ را کسب کرده است. این وسیله‌نقلیه ایتالیایی ۴ عدد کیسه هوای ایمنی شامل جلو، زانویی، جانبی و پرده‌ای دارد.

مازراتی گرن کابریو S همچنین دارای سیستم ABS ،EPB ،MSP ،ASR ،EBD ،ASR و MSR است. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه‌ای و دارای سیستم ضدسرقت، قفل و بازکردن درها بدون کلید، ستون جمع‌شونده فرمان در هنگام تصادف، قفل فرمان خودکار، سیستم دزدگیر به‌همراه آژیر، کاپوت فعال در هنگام تصادف، قدرت کمکی الکتروهیدرولیکی به‌همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت اشاره کرد.

مقایسه مازراتی گرن کابریو S با پورشه ۹۱۱ کررا کانورتیبل

نسل جدید پورشه ۹۱۱ کررا کانورتیبل بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ در مدل‌های مختلف تولید و با ورود محدود به ایران با استقبال علاقه‌مندان روبه‌رو شد. این خودرو مانند نسل قبلیش دارای سواری نرمی است و از طراحی ظاهری همیشگی و داخلی لوکس و فوق‌العاده شیک سود می‌برد.

موتور پورشه ۹۱۱ کررا کانورتیبل موتوری تخت ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ به گنجایش ۳۸۰۶ سی‌سی است. حداکثر قدرت این خودرو به ۴۰۰ اسب‌بخار در دور موتور ۷۴۰۰ در دقیقه می‌رسد. گشتاور آن نیز ۴۴۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۵۶۰۰ در دقیقه است و از این حیث دارای موتوری ضعیف‌تر در مقایسه مازراتی گرن کابریو S است.

مقایسه مازراتی گرن کابریو S با پورشه 911 کارا کانورتیبل
نمای داخلی مازراتی گرن کابریو S

حداکثر سرعت این خودرو ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. باک پورشه ۹۱۱ کررا کانورتیبل گنجایش ۶۴ لیتر بنزین را دارد. مصرف سوخت این خودروی آلمانی ۸٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

پورشه ۹۱۱ کررا کانورتیبل با ۱۴۸۵ کیلوگرم وزن، ۴۹۵ کیلوگرم در مقایسه مازراتی گرن کابریو S سبک‎‌تر است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این وسیله‌نقلیه ۵ ثانیه اعلام شده که با این وضع باید بگوییم که شبیه به مازراتی گرن کابریو S است.

پورشه ۹۱۱ کررا کانورتیبل دارای ۴ کیسه هوای ایمنی شامل جلو، جانبی و پرده‌ای است. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو ۵ نیز دارد. 

مقایسه مازراتی گرن کابریو S با ب‌ام‌و i8 کوپه

ب‌ام‌و i8 کوپه بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ تولید شده است. این خودرو در ایران مشتریان خاص خودش را دارد و به‌دلیل قیمت بسیار زیاد، هر کسی سراغ آن نرفته است.

موتور ب‌ام‌و i8 کوپه موتوری ۳ سیلندر خطی مستقیم هیبرید ۱۲ سوپاپ با گنجایش ۱۴۹۹ سی‌سی است که حداکثر قدرت آن به ۳۶۲ اسب‌ بخار (۲۳۳ موتور بنزینی + ۱۲۹ موتور برقی) می‌رسد. این وضعیت در مقایسه مازراتی گرن کابریو S ضعیف‌تر است. حداکثر گشتاور نیز ۵۷۰ نیوتن‌‌متر (شامل هر دو موتور) است.

مقایسه مازراتی گرن کابریو S با ب‌ام‌و i8 کوپه
نمای پشت مازراتی گرن کابریو S

ازنظر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر، این خودرو سریع‌تر و چابک‌تر از مازراتی گرن کابریو S است؛ به‌طوری‌که این شتاب در موتور ب‌ام‌و i8 کوپه ۴٫۴ ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

همچنین، باید بگوییم که این خودروی کلاس S سگمنت با ۱۴۸۵ کیلوگرم وزن، از مازراتی گرن کابریو S حدود ۴۹۵ کیلوگرم سبک‌تر است. با داشتن استاندارد آلایندگی یورو ۶، مصرف سوخت ترکیبی ۱٫۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و با باک ۴۲ لیتری می‌توان گفت که موتور ب‌ام‌و i8 کوپه از این حیث در مقایسه مازراتی گرن کابریو S وضعیت بهتری دارد. در ضمن، این خودروی لوکس آلمانی مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی جلو، پرده‌ای و جانبی است.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مازراتی گرن کابریو S در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش مازراتی گرن کابریو S

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟  به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.