۱۰ ایده کارآفرینی برای سال جدید با سرمایه کمتر از ۵ میلیون تومان

0

کارآفرینی روشی است که در آن، فرد تلاش می‌کند تا کسب‌وکار جدیدی راه‌اندازی کند یا به طرزی نو به مشکلات نگاه کرده و برای حل آن‌ها راهی پیدا کند. در این نوشته، ۱۰ ایده کارآفرینی با سرمایه کم را بررسی می‌کنیم اما قبل از آن، به تعریف کارآفرینی و ویژگی‌های یک کارآفرین موفق می‌پردازیم. با ما همراه باشید.


تعریف کارآفرینی

کارآفرینی در معنای جدید، به معنای خلق یک ارزش مادی یا معنوی جدید به کمک تلاش متعهدانه و خلاقیت در استفاده از مواد اولیه و روش‌های تولید است؛ شاید بتوانیم مثال‌های این خلاقیت را در ایجاد شغل برای افراد بیشتر یا تولید یک محصول جدید در بازار بدانیم.

ویژگی‌های یک فرد کارآفرین

جدول زیر و مقایسه یک فرد کارآفرین با فردی که تفکر سنتی دارد، به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید یک کارآفرین چه ویژگی‌هایی دارد و کدام دسته از تلاش‌ها و ایده‌های او هستند که منجر به تولید یک ارزش می‌شوند:

فردی با طرز تفکر کارآفرینی...فردی با طرز تفکر سنتی...
عمل‌گراست و تلاش می‌کند تا ایده‌هایش عملی شوند.کمال‌گراست و دوست دارد وظایفش به بهترین روش انجام شوند.
به توسعه کسب‌وکارش فکر می‌کند.به ارتقای شغلی فکر می‌کند.
شروع به برنامه‌ریزی و انجام کارها می‌کند.منتظر زمان مناسب می‌ماند.
برای رؤیاهایش برنامه‌ریزی می‌کند.فقط رؤیاپردازی می‌کند.
برای او زمان اهمیت دارد.فقط به درآمد و پول بیشتر فکر می‌کند.
هوشمندانه کار می‌کند.سخت کار می‌کند.

دسته‌بندی زمینه‌های مناسب برای کارآفرینی با سرمایه کم

در نظر داشته باشید شغل‌های پیش رو را برای راحتی شما سه دسته تولید محصول، ارائه خدمات و کمک به دیگر کسب‌وکار‌ها تقسیم کرده‌ایم تا بسته به نیاز و توانایی‌های خود به سراغ آن‌ها بروید.

۱- تولید محصول

دنیای کارآفرینی محل ارائه ایده‌های نو است؛ به سراغ نیاز‌های اطرافیان خود و مردم جامعه بروید و آن‌ها را شناسایی کنید. بعد از آن، نیاز به یک کارگاه تولیدی، لوازم اولیه و نیروی کار دارید.

۲- ارائه خدمات

ارائه خدمات، یکی دیگر از بستر‌هایی است که می‌توانید در آن به کارآفرینی مشغول شوید. در این نوع از کارآفرینی، شما شرکت یا مؤسسه‌ای را تشکیل می‌دهید که در آن خدمات خاصی برای مشتریان ارائه می‌شود. این خدمات می‌تواند در دسته نظافتی، حمل‌ونقل، تعمیر یا حتی فروش محصولات باشد.

۳- کمک به دیگر کسب‌وکارها

کسب‌وکارهای بی‌شماری در ایران مشغول ارائه کالا یا خدمات به مشتریان هستند. شما هم می‌توانید شرکتی ایجاد کنید که به این کسب‌وکارها در رسیدن هدف‌هایشان کمک کند؛ برای مثال، می‌توانید فروشگاهی ایجاد کنید که کالا‌های دیگر کسب‌وکارها را در آن به فروش برسانید و درصد مشخصی از سود را بگیرید؛ یا به دیگر مشاغل در حمل‌ونقل کالا‌هایشان کمک برسانید.

معرفی ۱۰ ایده کارآفرینی با سرمایه کم

همهٔ ایده‌هایی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم می‌توانند به‌عنوان شغل‌های یک‌نفره انجام شوند. به‌مرور زمان می‌توانید افراد تازه‌ای را با مهارت خود آشنا کرده و برای آن‌ها هم درآمدی ایجاد کنید. هزینه پیش‌نیاز تمام این شغل‌ها کمتر از ۵ میلیون‌ تومان است.

معرفی ۵ شغل زنانه با سرمایه کم | بررسی شرایط و درآمد‌

۱- کارگاه تولید صابون

پس از استفاده زیاد مردم از مواد بهداشتی شیمیایی، مدتی است سلامتی در درجه اول قرار گرفته است و بیشتر مردم به سمت استفاده از صابون‌ها و شوینده‌های دست‌ساز و طبیعی رفته‌اند. ازاین‌رو، کسب‌وکار تولید صابون می‌تواند بسیار درآمدزا باشد.
برای کارآفرینی در این زمینه، نیاز به یک مکان و کارگاه تولید دارید که می‌تواند بخشی از خانه‌تان باشد. همچنین فردی از تیم شما باید به فرمول‌های ساخت صابون آشنایی داشته باشد. در کنار آن، بخش برندینگ و فروش محصولات هم اهمیت بالایی دارد. شما می‌توانید انجام این وظایف را در ابتدا با دو نفر و در خانه خود شروع کنید و به‌مرورزمان کارگاهتان را توسعه دهید.

ایجاد کارگاه تولید صابون یک ایده کارآفرینی با سرمایه کم است

۲- کارگاه تولید صنایع‌دستی

صنایع‌دستی و خلق محصولات تازه، زیبا و کاربردی همواره بخش مهمی از فرهنگ ما ایرانیان را تشکیل داده است. برای کارآفرینی در زمینه تولید صنایع‌دستی، شما باید ابتدا نوع وسیله تولیدی مدنظر خود و تکنیک ساخت آن را مشخص کنید. سپس مقداری محدود از مواد اولیه را تهیه کرده و به کمک تیم خود شروع به ساخت صنایع‌دستی کنید. پس از بازاریابی و شروع فروش، تعداد و تنوع محصولات تولیدی خود را بالاتر ببرید.
برخی از نمونه صنایع‌دستی مناسب عبارت‌اند از:
• تابلوفرش، گلیم و جاجیم
• ظروف سرامیکی و سفالی
• دست‌بند و زیورآلات

ایجاد کارگاه تولید صنایع دستی یکی از ایده های کارآفرینی با سرمایه کم است

کار در منزل و مزایا و معایب آن | ۶۳ ایده برای آنکه مدیر کسب‌وکار خود باشید!

دوره های فنی و حرفه ای کدامند و چگونه در کاریابی به کمک شما می‌آیند؟

۳- طراحی اپلیکیشن موبایل

در دنیای مدرن امروز بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا برای کسب‌وکارهای اینترنتی خود اپلیکیشنی داشته باشند یا ایده‌هایی در این زمینه دارند و نمی‌دانند چطور باید ایده خود را به اپلیکیشن تبدیل کنند. شما می‌توانید با همکاری با چند برنامه‌نویس و طراح اپلیکیشن، تیمی بسازید که در این زمینه به افراد مختلف کمک می‌کند. افراد این تیم می‌توانند به‌صورت دورکاری وظایف خود را انجام دهند و بنابراین برای اجرای این ایده کارآفرینی حتی نیازی به اجاره کردن یک دفتر کار نخواهید داشت و هزینه شروع کار شما بسیار کمتر می‌شود.

۴- مدیریت شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از اینفلوئنسرها و مدیران فروشگاه‌های اینترنتی، نیاز به ادمین‌هایی برای صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی دارند. با ایجاد یک تیم می‌توانید به‌راحتی مسئول پاسخ دادن به پیام‌های این فروشگاه‌ها شوید و حساب‌های آن‌ها را مدیریت کنید. این کار هم می‌تواند به‌صورت دورکاری انجام شود و نیاز نیست اعضای تیم در محل کار حضور داشته باشند.

بهترین فرصت‌های شغلی برای ادمین شبکه‌های اجتماعی را ببینید

۵- تولید محتوا در یوتیوب یا اینستاگرام

در سال‌های اخیر، یوتیوب و اینستاگرام به منبع درآمد بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند. شما می‌توانید با استخدام افراد متخصص مثل عکاس و فیلم‌بردار و نویسنده، شروع به کار حرفه‌ای در حوزه تولید محتوا کنید و بعد از فالوئرگیری پیجتان از این طریق سودآوری کنید. چالش اجرای این ایده کارآفرینی فقط حفظ تنوع و خلاقین درباره موضوعاتی است که می‌توانید با آن‌ها تولید محتوا کنید.

تولید محتوا در یوتیوب یا اینستاگرام یکی از ایده های کارآفرینی با سرمایه کم است

۶- کارگاه تولید شمع

شمع و عود، دو مهمان شرقی‌ای هستند که امروزه به خانه‌های بسیاری از ما راه یافته‌اند و کمک می‌کنند تا آرامش بیشتری را در محل زندگی‌مان تجربه کنیم. شما می‌توانید با تهیه مواد اولیه شمع‌سازی و یادگیری تکنیک‌های آن، شروع به ساخت شمع‌های متنوع کنید. می‌توانید کار خود را با کمک یک نیروی دیگر شروع کنید و به‌مرور زمان تعداد کارکنان را افزایش دهید.

ایجاد کارگاه تولید شمع یک ایده کارآفرینی با سرمایه اندک است

۷- شرکت‌ تبلیغاتی

شرکت‌های تبلیغاتی حوزه‌های مختلفی را پوشش می‌دهند و می‌توانند در تبلیغات به‌صورت مجازی و فیزیکی به کمک کسب‌وکارهای مختلف بیایند. شما می‌توانید با داشتن یک گرافیست متخصص، یک ادمین سوشال‌مدیا و یک تولیدکننده حرفه‌ای محتوا، به تولید محتوای تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای متنوع بپردازید. نکته مهم درباره اجرای این ادیه کارآفرینی امکان شروع آن به‌صورت دورکاری و پرهیز از هزینه کردن برای اجاره دفتر و… است.

۸- کارگاه تولید لباس

لباس‌ها بخش مهمی از هزینه‌های زندگی ما را تشکیل می‌دهند و همه ما حداقل یک‌بار در سال تصمیم به خرید لباس نو می‌گیریم. شما می‌توانید به کمک چند خیاط حرفه‌ای و در یک کارگاه کوچک به طراحی و تولید لباس بپردازید. در اجرای این ایده کارآفرینی هم می‌توانید فعالیت‌های افراد را به‌صورت سری‌دوزی تعریف کنید و هم می‌توانید به هرکس مسئولیت شروع و تکمیل یک لباس کامل را بسپارید. فروش لباس‌ها را هم می توانید از یک پیج اینستاگرام شروع کنید و به‌مرور کار خود را گسترش دهید.

ایجاد کارگاه تولید لباس یک ایده کارآفرینی با سرمایه کم است

۹- کشت و فروش گیاهان دارویی

اگر تکه‌ای زمین بی‌استفاده دارید، توصیه می‌کنیم آستین‌های خود را برای اجرای یک ایده کارآفرینی بر روی آن بالا بزنید. کشت گیاهان دارویی یک فعالیت بسیار پرسود است که در آن تنها نیاز به دانش شناخت گیاهان دارویی و نحوه پرورش آن‌ها دارید. افراد تیم شما می‌توانند در پرورش، بسته‌بندی و فروش این گیاهان به کمکتان بیایند.

پرورش و فروش گیاهان دارویی از ایده های کارآفرینی با سرمایه کم است

۱۰- شرکت‌های خدماتی

تعداد افراد شاغل در کشور ما زیاد است و اکثر افراد، برای انجام نظافت، حمل‌ونقل و تعمیر در خانه و محل کار خود نیاز به کمک دارند. شما می‌توانید به همراهی تیمی از افراد متخصص در این زمینه‌ها، شرکتی کوچک را مدیریت کنید که به افراد در نظافت خانه و محل کارشان کمک می‌کنند یا در اسباب‌کشی و حمل‌ونقل‌ها به یاری آن‌ها می‌روند.

بهترین فرصت‌های شغلی حوزه خدمات را ببینید

دیوار، همراه شما در مسیر اجرای ایده های کارآفرینی

می‌دانیم که فرایند کارآفرینی می‌تواند مسیری دشوار باشد. به یاد داشته باشید که با کارآفرینی می‌توانید علاوه بر درآمدزایی برای خود، برای چندین نفر هم شغل ایجاد کنید و حتی معضلات اطراف خود را کاهش دهید.
با استفاده از سرویس استخدام دیوار می‌توانید به‌راحتی آگهی استخدامی به سرتاسر ایران ارسال کنید و پس از آن، نیروهای موردنظرتان را گزینش کنید. کسب وکارتان را از همین امروز با دیوار شروع کنید!

 


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.