شرایط وام تعمیر مسکن یا وام جعاله همه بانک‌ها

0

هر خانه‌ای بعد از چندین سال سکونت نیاز به تعمیرات و بازسازی دارد. با اینکه برخی تصمیم به جابه‌جایی می‌گیرند، اما خرید خانه جدید برای خیلی‌ها آسان نیست و ترجیح می‌دهند از وام تعمیر مسکن استفاده کنند. در این مطلب به طور کامل وام تعمیرات مسکن بانک‌های مختلف و شرایط دقیق دریافت هرکدام از آنها را بررسی می‌کنیم.

یکی از تسهیلات مهمی که برخی از بانک‌ها ارائه می‌دهند، وام تعمیر مسکن است که به مردم کمک می‌کند تا بتوانند خانه خودشان را مرمت و بازسازی کنند. وام تعمیرات همان‌طور که از نامش پیداست برای تعمیر و بازسازی خانه‌هایی داده می‌شود که نیاز به تعمیر جدی و اساسی دارند. از آن‌جایی که این وام متقاضیان زیادی دارد و با توجه به هزینه‌های بالا، بسیاری از افراد برای تعمیر خانه به آن نیاز پیدا می‌کنند، در این مطلب به طور کامل درباره وام تعمیرات مسکن خواهیم گفت. شرایط دریافت، مدارک مورد نیاز، اقساط و مدت زمان پرداخت و دیگر موارد مهم را هم بررسی می‌کنیم.

انواع وام تعمیرات مسکن

پیش از اینکه بخواهیم درباره مبلغ، بانک‌های ارائه‌دهنده و شرایط دریافت وام تعمیرات مسکن صحبت کنیم، بد نیست بدانید که جزئیات این وام به قوانین بانک عامل بستگی زیادی دارد. به صورت کلی این تسهیلات به دو صورت ارائه می‌شود که شامال وام جعاله تعمیر و وام جعاله تکمیل می‌شود.

وام مسکن

وام جعاله تعمیر

  •   حفر یا ترمیم چاه
  •   سرویس حمام، آشپزخانه و دستشویی
  •   ترمیم یا آسفالت پشت‌بام
  •   کاشی‌کاری
  •   جابه‌جایی در‌ها و پنجره‌ها
  •   لوله‌کشی و سیستم گرمایش و سرمایش
  •   تعمیرات جزئی داخل ساختمان
  •   رنگ و نقاشی
  •   خرید انشعاب آب و برق
  •   لوله‌کشی آب و گاز
  •   ترمیم سیم‌کشی معیوب ساختمان

وام جعاله تکمیل

  •   حیاط‌سازی
  •   نرده‌کشی
  •   کاشی‌کاری
  •   موزاییک‌کاری
  •   لوله‌کشی گاز و آب
  •   نصب تاسیسات سرمایش و گرمایش
  •   کابینت‌گذاری
  •   تکمیل زیرزمین
  •   حفر چاه
  •   نصب موکت، پارکت، سرامیک
  •   تغییرات داخلی ساختمان

همان‌طور که مشاهده می‌کنید این وام فقط برای تعمیر نیست و اگر خانه‌ای ساخته‌اید و به دلیل کمبود بودجه نتوانسته‌اید آن را تکمیل کنید، می‌توانید سراغ این تسهیلات بروید.

خانه مناسب خود را برای تکمیل و سکونت، از دیوار پیدا کنید

بانک‌های ارائه‌دهنده وام تعمیرات مسکن

شاید وقتی نام وام تعمیرات مسکن می‌آید، در لحظه اول یاد بانک مسکن بیفتیم. اما بانک‌های مختلفی هستند که این وام را ارائه می‌کنند. در ادامه به طور کامل و مفصل درباره بانک‌های ارائه دهنده وام تعمیرات مسکن و شرایط دریافت این وام صحبت می‌کنیم.

بانک مسکن

وام تعمیر مسکن بانک مسکن

اولین جایی که برای دریافت وام تعمیرات می‌توانید مراجعه کنید، طبیعتا بانک مسکن است. بانکی به صورت تخصصی به همه تسهیلات و خدمات مربوط به حوزه مسکن می‌پردازد. این بانک ۴۰ میلیون تومان وام جعاله مسکن به شما می‌دهد که باید آن را از طریق خرید اوراق گواهی ممتاز انجام دهید. این روش کمک می‌کند تا بتوانید در مدت زمان کمتر، سقف وام مورد نظر را دریافت کنید. اما یادتان باشد که باید اوراق بخرید. در غیر این صورت می‌توانید از روش سپرده‌گذاری استفاده کنید که در نهایت ۵ میلیون تومان دستتان را می‌گیرد.

شرایط دریافت وام تعمیرات بانک مسکن

اگر می‌خواهید از بانک مسکن وام تعمیرات بگیرید، همان‌طور که گفتیم دو روش پیش‌روی شماست. در ادامه هر دو روش را توضیح می‌دهیم:

  •   خرید اوراق گواهی ممتاز: در این روش برای دریافت وام تعمیر مسکن باید اوراق ممتاز یا همان اوراق تسه را از شعب بانک مسکن یا شعب کارگزاری بورس خریداری کنید. البته یادتان نرود که حتما باید در سامانه سجام ثبت کنید و کد بورسی هم بگیرید. قیمت هر برگه اوراق ممتاز ۵۰ هزار تومان است که با آن ۵۰۰ هزار تومان وام بانک مسکن می‌دهند. پس برای ۴۰ میلیون تومان وام تعمیرات باید ۸۰ برگ تسه بخرید که ۴ میلیون تومان می‌شود. مدت زمان بازپرداخت وام ۶۰ ماهه یا همان ۵ ساله است و می‌توانید به صورت پلکانی یا سالیانه آن را پرداخت کنید. اگر میزان سود این وام ذهنتان را مشغول کرده، باید بگوییم کارمزد آن ۱۷.۵ درصد است.
  •   سپرده‌گذاری: همان‌طور که گفتیم روش دومی هم برای دریافت وام تعمیر مسکن از بانک مسکن وجود دارد که شاید با توجه به مبلغ ۵ میلیون تومانی آن، یا قیدش را بزنید یا برای تعمیرات جزئی بتوانید از آن استفاده کنید. برای دریافت وام تعمیرات به این روش باید ۶ ماه پولتان را در یکی از حساب‌های صندوق پس‌‌انداز یکم، صندوق پس‌انداز مسکن، صندوق پس‌انداز مسکن جوانان یا صندوق پس‌انداز مسکن سپرده‌گذاری کنید. سود این وام ۱۱ درصد است و می‌توانید به دو روش سالیانه و پلکانی قسط آن را پرداخت کنید.

مطلب مرتبط: انواع وام خرید کارگاه و مغازه به همراه شرایط بازپرداخت در سال ۱۴۰۰

وام مسکن بانک ملی

وام تعمیرات مسکن بانک شهر

بانک شهر که زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کند، یکی از بانک‌های خصوصی است که تا ۱۰ میلیون تومان وام تعمیرات مسکن به شما می‌دهد. البته وام این بانک مسدودی دارد که مبلغ مورد نظر تا روز آخر تسویه وام نزد بانک باقی می‌ماند. سود وام تعمیرات مسکن بانک شهر ۱۸ درصد و بازپرداخت آن حداکثر ۴ ساله است.

وام تعمیرات مسکن بانک ملی

بانک ملی یکی از بزرگترین بانک‌های کشور است که وام‌های متنوعی دارد، ولی برای ارائه تسهیلات سخت‌گیری می‌کند. این بانک وام تعمیرات مسکن هم دارد. ما شرایطش را به شما می‌گوییم، تصمیم‌گیری نهایی با خودتان! برای وام تعمیر مسکن باید صاحب سند ۶ دانگ باشید تا بتوانید نهایتا ۱۰ میلیون تومان بگیرید. اگر سند ندارید، فقط به یک میلیون تومان فکر کنید. حالا ببینید چقدر ارزش دارد؟ اگر وام تعمیرات مسکن بانک ملی را گرفتید، آن را باید حداکثر ۳ ساله و با سود ۱۸ درصد تسویه کنید.

 چگونه از بانک ملی وام خرید مسکن بگیریم؟

وام تعمیر مسکن بانک پارسیان

بانک پارسیان دیگر بانک خصوصی است که وام تعمیرات مسکن را به متقاضیان ارائه می‌کند. سقف این وام براساس ضوابط بانک مشخص می‌شود و حداکثر باید تا ۵ سال با سود ۱۸ درصد تسویه شود. اما یادتان باشد نیاز به گردش و معدل حساب بین ۶ تا ۹ ماه دارید و ۲۲ درصد از کل مبلغ وام تا پایان اقساط مسدود می‌شود.

وام تعمیرات مسکن بانک صادرات

اگر جز بانک مسکن، وام تعمیرات دیگر بانک‌ها نیازتان را برطرف نمی‌کند، شرایط بانک صادرات به مراتب بهتر است. این بانک تا سقف ۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد به شما وام می‌دهد. اما در عوض ۲ ساله باید آن را تسویه کنید!

وام تعمیر مسکن بانک سینا

یکی دیگر از بانک‌های خصوصی که وام تعمیرات مسکن دارد، بانک سینا است. سقف وام این بانک مشخص نیست و باید ببینید ضوابط تا چه اندازه اجازه می‌دهد. اما برای گرفتن وام تعمیرات، نیاز به حساب قرض‌الحسنه بانک سینا دارید. در نهایت وام جعاله این بانک باید تا ۵ سال و با سود ۱۸ درصد تسویه شود.

بانک‌های دیگری هم هستند که بسته به ضوابط خودشان وام تعمیر یا تکمیل مسکن می‌دهند که در جدول زیر جزئیات مربوط به آنها را به طور کامل می‌بینید. مبالغ زیاد معمولا مربوط به تکمیل ساختمان است.

نام بانکسقف وام (میلیون تومان)سود (درصد)زمان بازپرداخت (ماه)نیاز به سپردهضمانت
بانک آینده۱۰۱۸۳۶×ضامن رسمی
اقتصاد نوین۲۰۰۱۸۳۶×سند ملک
ایران زمین۵۰۲۲۳۶×ضامن رسمی
تجارت۱۰۱۸۳۶×ضامن رسمی
حکمت ایرانیان۱۰۱۸۳۶×ضامن
دی۲۰۰۱۸۴۸×سند ملک
رفاه کارگران۸۰۱۸۳۶×سند ملک
سامان۳۰۰۱۸۶۰×سند ملک
سپه۱۰۱۸۳۶×ضامن
سینا۲۰۰۱۸۶۰×سند ملک
شهر۱۵۰۱۸۴۸×سند ملک
صادرات۲۰۰۱۸۳۶×سند ملک
قوامین۱۰۱۸۳۶×ضامن رسمی
مسکن۴۰۱۷.۵۶۰×سند ملک
ملی۵۰۱۸۳۶×ضامن رسمی

سند ملک

پارسیان۲۰۰۱۸۶۰×سند ملک
پاسارگاد۲۰۱۸۳۶×ضامن رسمی
کارآفرین۲۰۰۱۸۳۶×سند ملک
گردشگری۵۰۰۱۸۶۰×سند ملک

 هرآنچه باید درباره وام ودیعه مسکن بدانید

چطور موتورخانه ساختمان را بررسی کنیم

مدارک لازم برای وام تعمیرات مسکن

با اینکه روال و شرایط دریافت وام‌ها معمولا در بین بانک‌های مختلف شبیه یکدیگر است، ولی در نهایت هر بانک ضوابط مخصوص به خودش را دارد. برای دریافت وام تعمیر مسکن هم همین قاعده وجود دارد، ولی به طور کلی باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  •   تکمیل فرم درخواست وام جعاله بانک مورد نظر
  •   اصل و تصویر پایان‌ کار ساختمان
  •   اصل و فتوکپی برابر اصل اسناد مدارک مالکیت متقاضی
  •   صورت برآورد هزینه‌های قابل قبول در معامله شامل قیمت زمین و تهیه مصالح و سایر هزینه‌های قابل قبول شعبه طبق نظر ارزیاب مورد قبول بانک
  •   پرینت فرم‌های ارزیابی ملک و تاییدیه کارشناس عمرانی
  •   رسید پرداخت مبلغ ارزیابی ملک
  •   اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی و ضامن‌ها دریافت وام
  •   فیش آب، برق یا گاز

ضامن وام تعمیر مسکن

طبق قانون بانک مرکزی، برای دریافت هر وامی باید ضامن‌های لازم را داشته باشید. برای مبالغ کم وام تعمیر مسکن ۲ تا ۳ ضامن رسمی دولت با گواهی کسر از حقوق یا ضامن معتبر دیگر کفایت می‌کند. اما برای مبالغ بالای ۵۰ میلیون تومان حتما باید سند ملکی ارائه کنید تا پایان اقساط در رهن بانک می‌ماند.

 شرایط وام مسکن همه بانک‌ها

جمع‌بندی وام تعمیر مسکن

وام تعمیرات مسکن یکی از تسهیلات مهمی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید با تعمیر خانه خودتان، چندین سال دیگر با خیال راحت در آن زندگی کنید. این وام شرایط و ضوابط خاص خودش را دارد که مبلغ و شرایط دریافت در بانک‌های مختلف متفاوت است.

اصلی‌ترین بانکی که وام تعمیر مسکن پرداخت می‌کند، بانک مسکن است. اما دیگر بانک‌های دولتی و خصوصی هم چنین تسهیلاتی را ارائه می‌کنند که در این مطلب به طور مفصل درباره مبلغ و شرایط دریافت آنها صحبت کردیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.