گوشی ریلمی C30S

ریلمی C30S؛ گوشی چینی اقتصادی با باتری قدرتمند

ریلمی از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت توانسته ثابت کند که گوشی‌های هوشمندش دست کمی از گوشی‌های دیگر رقبای چینی خود ندارد. این برند به تازگی محصولی را معرفی کرده که مشخصات فنی عالی و قیمتی پایین دارد. در این مقاله از دیوار اطلاعاتی کامل و جامع در مورد گوشی ریلمی C30S ارائه می‌شود. بنابراین اگر به دنبال یک گوشی کاربردی با قیمت مناسب هستید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

مشخصات کلی ریلمی C30S

  • گوشی Realme C30S دارای یک صفحه نمایشگر ۶.۵ اینچی است که طراحی ناچ دارد.
  • این گوشی ارزان‌قیمت دارای صفحه نمایش +HD بوده و نرخ نوسازی تصویر در آن ۶۰ هرتز است. با توجه به اقتصادی بودن این گوشی، میزان پایین نرخ نوسازی دور از انتظار نیست.
  • نمایشگر گوشی ریلمی C30S حدود ۱۶.۷ میلیون رنگ داشته و نسبت نمایشگر به بدنه در آن حدود ۸۲.۱% است. این نسبت نشان می‌دهد که این گوشی حاشیه زیادی دارد.
  • این گوشی با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت با رم ۲ گیگابایت و ۳ گیگابایت و همین‌طور با حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت با رم ۴ گیگابایت عرضه شده است. حافظه ذخیره‌سازی کمی است بنابراین انتظار می‌رود این گوشی از کارت حافظه پشتیبانی کند.
  • سیستم عامل این گوشی اندروید ۱۲، Realme UI Go است و تا چند سال از آن پشتیبانی خواهد شد.
  • گوشی Realme C30S دارای یک دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی است که در یک جزیره مربعی با حاشیه‌های منحنی قرار گرفته است.
  • این گوشی از کارت حافظه Micro SDXC پشتیبانی می‌کند بنابراین برای افزایش فضای ذخیره‌سازی و جبران حافظه داخلی کم می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • تراشه این گوشی از نوع Unisoc Tiger T612 دوازده نانومتری است. این تراشه به‌ عنوان یک تراشه متوسط شناخته می‌شود و برای گوشی اقتصادی مانند Realme C30S مناسب است.
  • این گوشی دارای باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که با باتری گوشی‌های پرچمدار برابری می‌کند.
  • گوشی Realme C30S در رنگ‌های آبی و مشکی عرضه شده است.

ریلمی C30S

بدنه و نمایشگر گوشی ریلمی C30S

از نظر بسیاری از کاربران، نمایشگر مهم‌ترین بخش از یک گوشی هوشمند است. نوع نمایشگر نشان می‌دهد که چه کیفیتی می‌تواند داشته باشد. در مورد گوشی‌های اقتصادی به جای نمایشگر از نوع AMOLED از نمایشگر از نوع IPS LCD استفاده می‌کند که قاعدتا کیفیت پایین‌تری در مقایسه با AMOLED دارد.

یکی از مواردی که شاید به عنوان معایب این گوشی در نظر گرفته شود میزان روشنایی صفحه است. حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت نشان می‌دهد که این گوشی در زیر نور شدید و مستقیم آفتاب نمی‌تواند اطلاعات را به خوبی نمایش دهد و کاربر در زمان خوانش آن‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

مشخصات فنی بدنه و نمایشگر گوشی Realme C30S

  • ابعاد بدنه گوشی Realme C30S حدود ۲×۷۵.۷×۸.۵ میلی‌متر (۶.۴۶×۲.۹۸×۰.۳۳ اینچ) است. این ابعاد برای یک گوشی هوشمند مناسب بوده و جای‌گیری آن در دست عالی خواهد بود.
  • وزن این گوشی ۱۸۶ گرم (۶.۵۶ اونس) است که برای یک گوشی هوشمند با ابعاد ذکر شده در فوق، وزن مناسبی است.
  • در مورد ساخت این گوشی باید گفت که جلو شیشه‌ای بوده و پشت و فریم آن پلاستیکی است. فریم پلاستیکی به عنوان یک نقطه ضعف شناخته می‌شود چون معمولا فریم بیشتر در معرض ضربه قرار داشته و بهتر است از جنس آلومینیومی باشد.
  • این گوشی از دو سیم کارت نانو سیم همزمان یکی فعال پشتیبانی می‌کند.
  • صفحه نمایش از نوع IPS LCD بوده و حداکثر روشنایی در آن ۴۰۰ نیت است. بنابراین در زمان تابش شدید و مستقیم نور خورشید خوانش داده‌های روی گوشی کمی مشکل خواهد بود.
  • نرخ نوسازی تصویر در گوشی ریلمی C30S حدود ۶۰ هرتز است که برای یک گوشی اقتصادی میزان مناسبی است. اما به هر صورت قابل مقایسه با نرخ نوسازی تصویر در گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پرچمدار نیست.
  • ابعاد نمایشگر ۶.۵ اینچ (۱۰۲.۰ سانتی‌متر مربع) بوده و نسبت نمایشگر به بدنه در آن حدود ۸۲.۱% است. این درصد نشان می‌دهد که گوشی Realme C30S دارای حاشیه زیادی است.
  • رزولوشن تصویر در این گوشی ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل و بسیار کمتر از گوشی‌های میان‌رده است. این میزان رزولوشن تصویر نشان از اقتصادی بودن گوشی دارد.
  • تراکم پیکسلی در این گوشی حدود ۲۷۰ پیکسل در این است که حدودا نصف تراکم پیکسلی گوشی‌های پرچمدار خواهد بود.

Realme C30S

جدول مشخصات بدنه و نمایشگر گوشی Realme C30S

[table id=606 /]

سخت‌افزار گوشی ریلمی C30S

سخت‌افزار همیشه یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی‌های هوشمند بوده است. تراشه قدرتمند نشان می‌دهد یک گوشی چه کاربری‌هایی داشته و آیا می‌توان با آن کارهای سنگین انجام داد و بازی‌های سنگین را به خوبی اجرا می‌کند یا خیر. در حال حاضر اسنپدراگون بهترین تراشه موجود در حوزه تکنولوژی برای گوشی‌های هوشمند است؛ اما این تراشه برای گوشی‌های پرچمدار استفاده می‌‌شود.

حالا که Realme C30S یک گوشی اقتصادی است نباید انتظار داشته باشیم در آن از تراشه اسنپدراگون استفاده شده باشد. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد سخت‌افزار این گوشی ارائه می‌شود.

مشخصات فنی سخت‌افزاری گوشی Realme C30S

  • سیستم عامل گوشی Realme C30S از نوع Realme UI S Edition و مبتنی بر اندروید ۱۲ است. به گفته کمپانی تولیدکننده، سیستم عامل این گوشی تا چند سال پشتیبانی و به‌روز خواهد شد.
  • تراشه این گوشی از نوع Unisoc Tiger T612 دوازده نانومتری است. این تراشه یک محصول میان‌رده بوده که برای گوشی‌های اقتصادی انتخاب مناسبی است.
  • پردازنده مرکزی گوشی Realme C30S از نوع Octa Core 6 گیگاهرتزی Cortex A55 است.
  • پردازنده گرافیکی این گوشی از نوع IMG8322 است.
  • این گوشی از کارت حافظه Micro SDXC پشتیبانی می‌کند بنابراین می‌توانید برای افزایش فضای ذخیره‌سازی و جبران حافظه داخلی کم این گوشی از کارت حافظه استفاده کنید.
  • حافظه داخلی این گوشی شامل ۳۲ گیگابایت با ۲ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت با ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم است که برای یک گوشی اقتصادی مناسب خواهد بود.

آگهی‌های ریلمی را در دیوار ببینید

ریلمی C30S

جدول مشخصات فنی سخت‌افزاری گوشی Realme C30S

[table id=604 /]

دوربین گوشی ریلمی C30S

گوشی Realme C30S به عنوان یک محصول اقتصادی دارای یک دوربین در پنل پشتی است. این دوربین که در یک جزیره مربعی با گوشه‌های منحنی قرار گرفته ۸ مگاپیکسل بوده و دارای قابلیت‌ فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p است.

۸ مگاپیکسل برای گوشی‌های هوشمند امروزی شاید کم باشد اما شما با یک گوشی پایین‌رده اقتصادی طرف هستید بنابراین نباید انتظار یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی را داشته باشید. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد دوربین‌های این گوشی ارائه می‌شود.

دوربین اصلی

دوربین ۸ مگاپیکسلی واید، سایز سنسور ۴.۰/۱ اینچ و سایز پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر

  • قابلیت‌های دوربین اصلی فلاش LED، پانوراما و HDR است.
  • قابلیت‌های فیلم‌برداری دوربین اصلی فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه است.

دوربین سلفی

دوربین ۵ مگاپیکسلی واید، سایز سنسور ۵.۰/۱ اینچ و سایز پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر

  • قابلیت‌های دوربین سلفی HDR
  • قابلیت‌های فیلم‌برداری دوربین سلفی فیلم‌برداری با کیفیت ۷۲۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه است.

رنگ‌های گوشی ریلمی c30s

جدول مشخصات فنی دوربین گوشی Realme C30S

[table id=605 /]

باتری گوشی ریلمی C30S

باتری نقطه قوت گوشی ریلمی C30S است. این گوشی دارای یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که با باتری گوشی‌های هوشمند پرچمدار برابری می‌کند. لازم است بدانید که تراشه یکی از موارد تعیین کننده در میزان مصرف انرژی در گوشی‌های هوشمند است.

هر چقدر تراشه استفاده شده قدرتمندتر باشد قاعدتا میزان مصرف انرژی پایین‌تر بوده و باتری مدت زمان بیشتری شارژ نگه می‌دارد. در مورد گوشی Realme C30S تراشه از نوع Unisoc Tiger T612 دوازده نانومتری است و به عنوان یک تراشه میان‌رده یا متوسط شناخته می‌شود.

در کنار چنین تراشه‌ای داشتن باتری با ظرفیت بالا یک مزیت محسوب خواهد شد. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد باتری این گوشی ارائه می‌شود.

مشخصات باتری گوشی Realme C30S

  • باتری این گوشی از نوع لیتیوم پلیمری غیرقابل تعویض است.
  • ظرفیت باتری گوشی Realme C30S حدود ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و به عنوان یک باتری قدرتمند شناخته می‌شود.
  • این گوشی دارای درگاه شارژ Micro USB 2.0 است.

جدول مشخصات باتری گوشی Realme C30S

[table id=603 /]

مشخصات فنی گوشی ریلمی c30s

صدا و اسپیکر گوشی ریلمی C30S

با وجود اینکه گوشی ریلمی C30S یک گوشی اقتصادی و پایین‌رده است اما صدای خوبی دارد. با وجود اسپیکرهای قوی این گوشی می‌توانید موسیقی را با صدایی گیرا گوش داده و فیلم‌ها را با صدایی شفاف ببینید. یکی از مزایای این گوشی پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است.

همان‌طور که می‌دانید هندزفری‌های بی‌سیم کمترین میزان تاخیر صدا را دارند و این موضوع برای گیمرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چون می‌توانند بازی‌های حساسی مانند کالاف دیوتی را که صدای پای دشمن در آن بسیار سرنوشت‌ساز است به خوبی و بدون تاخیر بشنوند.

قیمت گوشی ریلمی C30S

قیمت گوشی ریلمی C30S در بازار اروپا حدود ۱۰۰ یورو است. این قیمت جهانی است و برای تعیین قیمت نهایی در بازار ایران باید ابتدا هزینه‌های گمرکی و حمل و نقل و موارد دیگر را به آن اضافه کنید. این گوشی هنوز وارد بازار ایران نشده و در آینده نزدیک موجود خواهد شد.

آگهی‌های ریلمی را در دیوار ببینید

حرف آخر درباره گوشی ریلمی C30S

ریلمی یکی از برندهای محبوب چینی است که از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. این برند در طی این سال‌ها نمونه‌های قابل توجهی از گوشی‌های هوشمند را روانه بازار کرده که یکی از آن‌ها گوشی ریلمی C30S است. این گوشی با توجه به قیمت حدود ۱۰۰ یورویی به عنوان یک گوشی اقتصادی شناخته می‌شود.

تراشه گوشی Realme C30S از نوع Unisoc Tiger T612 دوازده نانومتری است که یک تراشه میان‌رده است اما در مقابل یک باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی دارد. این گوشی دارای مشخصات خوبی برای یک نمونه اقتصادی است و قیمت مناسبی نیز دارد. با توجه به مشخصات فنی بررسی شده در این مقاله آیا شما این گوشی را انتخاب می‌کنید؟

سوالات متداول درباره گوشی Realme C30S

  • آیا گوشی Realme C30S از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند؟ بله. این گوشی از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند بنابراین برای ارتقای فضای ذخیره‌سازی و جبران حافظه داخلی اندک می‌توانید از کارت حافظه استفاده کنید.
  • آیا گوشی Realme C30S از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کند؟ بله. این گوشی از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کند بنابراین می‌توانید از هندزفری‌های باسیم برای انجام بازی‌های حساس مانند کالاف دیوتی استفاده کنید چون کمترین میزان تاخیر صدا را دارند.
  • تراشه گوشی Realme C30S از چه نوعی است؟ تراشه این گوشی از نوع Unisoc Tiger T612 دوازده نانومتری است که به عنوان یک تراشه میان‌رده شناخته می‌شود.

***

[horizontal_slider url=’tehran/mobile-phones/realme?has-photo=true’  title=”آگهی‌های انواع گوشی را در دیوار ببینید”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *