revayatha-pr-03

بازار سبزی و میوه خشک مادربزرگ

ربابه جبله، ۵۷ ساله از اهالی روستای جبله از توابع جغتای استان خراسان رضوی است. این روایت او از کسب‌‌وکاری است که به کمک خانواده‌اش در دیوار راه‌انداخته و پس از سه،چهار سال فعالیت فروش محصولاتش به شهرهای اطراف هم کشیده است:

من ۸ تا بچه و عروس دارم، چندین ساله برای همه‌شون سبزی و میوه خشک می‌کنم. این سبزی‌ها رو خودم می‌کارم، آب می‌دم، می‌شورم، می‌برم تو خونه خشک می‌کنم که برای دمنوش و آش و این چیزها استفاده می‌شه. چون همیشه زیاد درست می‌کنم دخترم بهم گفت «مامان تو که این کار رو بلدی، خوب هم درست‌شون می‌کنی، بیا سبزی‌ و میوه خشک‌ کن، بذار توی دیوار که بفروشی». من که سواد ندارم و دخترم خودش تو دیوار آگهی‌شون می‌کنه. ما البته میوه سردرختی هم داریم، برگه زردآلو رو هم تو خونه خشک می‌کنم. الان سه، چهار ساله تو دیوار این محصولات رو می‌فروشیم و خدا رو شکر مشتری زیاده و برای شهرهای اطراف هم ارسال می‌کنیم. ان‌شاءالله که تعداد مشتریامون بیشتر هم بشه.

 

4 پاسخ

  1. با سلام وعرض احترام. میخواهم گله ای داشته باشم. من حدود پنج ساله به کمک دیوار کارخدمات قلاویزکاری انجام میدهم. روال کار وپرداختی هزینه های تمدید اگهی همیشه از قبل پیام میشدومن هم قبل پایان یافتن ومنقضی شدن ان را تمدید میکردم. دو سه روز قبل دیدم بدون هیچگونه یاداوری اگهی ام منقضی شده… اگهی که حدودا چهار سال بیشتره سابقه انتشار مداوم ومتوالی داشته منقضی شد ومن مجبور شدم… اگهی جدید ثبت کنم خواهش دارم… در صورت امکان اگهی قبلی ام را فعال کنید سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *