111IMG_4360-copy-scaled

کاربران آرایشگری و زیبایی «رو درر رو» با مدیران دیوار 

در ادامه دورهمی‌های «رو در رو»، که هر ماه با کاربران فعال پلتفرم دیوار برگزار می‌شود، چندی پیش میزبان فعالان دسته «آرایشگری و زیبایی» بودیم. در این برنامه، مانند برنامه‌های گذشته، مدیر عامل و تعدادی از مدیران دیوار حضور داشتند تا بی‌واسطه، مشکلات، انتقادات و پیشنهادات کاربران گرامی را بشنوند.

مهمان‌های این برنامه، آگهی‌گذاران دسته آرایشگری و زیبایی بودند که در ۴ ماه اول امسال فعالیت بسیار بالایی در پلتفرم دیوار داشتند. مسائل و مشکلاتی که کاربران حاضر در این «رو در رو» مطرح کردند هم از جنس مشکلات شخصی (مثل مسدودی) و هم از جنس مشکلات صنفی (مثل مساله محدودیت انتشار آگهی) بوده است. علاوه بر این، پیشنهاداتی را برای بهبود پلتفرم دیوار ارائه دادند تا هم کاربری اپلیکیشن و هم امنیت فعالیت در آن افزایش یابد. مدیران دیوار بعد از شنیدن این نکات، به سوالات پاسخ دادند و قرار شد موارد مطرح شده را بررسی و در صورت امکان اقدامات لازم را برای اصلاح و بهبود پلتفرم انجام دهند.

در این برنامه، کاربران دیوار انتقادات و پیشنهادات‌شان را ارائه کردند. خلاصه‌ای از موارد مطرح‌شده را می‌توانید در گزارش اتاق خبر دیوار بخوانید.

  • خانم آفتابی، که صاحب سالن زیبایی است، یکی از مشکلات فعالیت در این دسته را حذف پروفایل خدمات در دیوار و محدودیت تعداد آگهی می‌داند. به گفته ایشان، چون تنوع خدمات زیبایی بالاست، با یک آگهی نمی‌شود همه این خدمات را موثر در معرض دید مشتری‌ها قرار داد. مشکل دیگر ایشان (و البته سایر مهمان‌های این برنامه) با مزاحمت‌هایی است که در چت دیوار، پیام‌های واتس‌اپ، تماس تلفنی و … با آنها مواجه‌اند.
  • خانم باقری، فعال در زمینه کاشت مو و ابرو، یکی از محدودیت‌های دیوار را عدم امکان انتشار آگهی در شهرهای مختلف برای یک آگهی‌گذار عنوان کرد. به گفته این کاربر، در این زمینه، از شهرهای خارج از استان تهران هم مراجعه‌کننده وجود دارد و در واقع، عمده مشتری‌های کاشت مو و ابرو از این شهرها هستند نه از خود تهران. «انتشار آگهی در شهرهای دیگر کمک خیلی زیادی به  کسب‌وکار ما در دیوار خواهد کرد.»
  • آقای اورکی، فعال در زمینه زیبایی پوست و مو، پیشنهاد داد در حوزه‌های تخصصی زیبایی، دیوار از آگهی‌گذار مجوز رسمی دریافت و این مجوز را صحت‌سنجی و احراز کند تا مشتری‌های این خدمات با اطمینان به این آگهی‌ها مراجعه کنند. ایشان همچنین این پیشنهاد را مطرح کرد که به کلیه فعالیت‌‌هایی که نیاز به مجوز رسمی دارد، دسته مجزایی اختصاص داده شود تا مشتری‌ها بدانند در این دسته، خدمات باید با مجوز رسمی ارائه شود.
  • خانم حیدری، فعال در زمینه آرایشگری، پرسید چرا برای آگهی‌های خدماتی، از جمله آریشی و زیبایی، بخش «نظرات مشتریان» در دیوار وجود ندارد. از نظر این کاربر، نظرات مشتریان برای خدمات با کیفیت اعتبار می‌آورد و به جذب مشتری کمک بسیار زیادی می‌کند. مهمان دیگر (خانم آفتابی) در جواب گفت که اگر امکان نظر دادن برای همه باز باشد، ممکن است رقبا روی آگهی ما نظرات منفی بگذارند تا ما را بی‌اعتبار و از دور خارج کنند. بهتر است امکان نظر دادن فقط برای مشتری‌هایی باز باشد که ما به آنها خدمات می‌دهیم. یعنی بعد از ارائه خدمات از مشتری‌مان بخواهیم روی آگهی ما نظرش را اعلام کند.
  • آقای خدامی، فعال در زمینه طب سوزنی انتقادی نسبت به نردبان کردن آگهی‌ها داشت. اینکه چرا دیوار به آگهی‌گذارهایی مثل ما که فعالیت بیشتری از بقیه دارند و بیشتر مورد اعتماد مشتری‌ها هستند، این امکان را نمی‌دهد که مدت بیشتری آگهی‌شان بالا بماند. طبعا این امکان، مشتری بیشتری برای ما خواهد آورد و ما هم ترغیب می‌شویم فعالیت‌مان را در این پلتفرم بیشتر و بیشتر کنیم.
  • آقای عمرانی‌پور، فعال در زمینه آموزش آرایشگری، که حدود ۸ یا ۹ سال است در دیوار فعالیت می‌کند، درباره بهبود مستمر دیوار گفت که «اوایل، کار کردن با برنامه دیوار خیلی مشکل داشت اما روز به روز بهتر شده و به جرات می‌توانم بگویم تا الان هر چه ورودی داشتم، از دیوار بوده». در مورد پاسخگویی پشتیبانی دیوار هم تجربه مثبتی داشت و تشکر کرد. انتقاد این کاربر به دیوار این است که چرا آگهی‌های مرتبط با آموزش آرایشگری که قبلا در دسته آموزشی بوده، به دسته خدمات منتقل شده. با این تغییر «تعداد زیادی از مشتری‌هایی که در دیوار با ما ارتباط می‌گیرند، تصور می‌کنند خدمات آرایشگری هم ارائه می‌دهیم، در حالی که فعالیت ما صرفا در زمینه آموزش آرایشگری است.» 
  • آقای حق‌پرست، صاحب سالن زیبایی زنانه، پیشنهاد داد دیوار امکان پرداخت بیعانه برای سالن‌های زیبایی بگذارد. به گفته این کاربر، بعضی مشتری‌ها نوبت می‌گیرند و دقیقه ۹۰ لغو می‌کنند که باعث می‌شود برای آن ساعت دیگر مشتری نداشته باشیم. گاهی هم رقبا در قالب مشتری این کار را انجام می‌دهند. اگر بشود از مشتری در داخل دیوار بیعانه گرفت، هر دو مشکل رفع خواهد شد. انتقادشان به دیوار این بود که چرا برای اجاره صندلی سالن‌های زیبایی باید در دسته «املاک» آگهی ثبت کرد. در این موارد، خیلی وقت‌ها تماس‌های بی‌ربط داریم که وقت ما را می‌گیرد. 
  •  خانم فلاحی، صاحب سالن زیبایی و مزون، که بیش از ۸ سال در دیوار فعال است، پرسید که چرا مثل قبل سابقه ارائه‌دهنده خدمات در دیوار، درج نمی‌شود. این امکان قبلا برای ما مزیت داشت چون معلوم بود کدام آگهی‌گذار سابقه بیشتری دارد و باعث می‌شد اعتبار و مشتری‌های بیشتری برای قدیمی‌ترها بیاورد.

در حین این گفت‌وگوها، مدیران دیوار به سوالات مهمانان پاسخ دادند و به طور خلاصه این موارد را مطرح کردند:

  • در مورد امکان انتشار تعداد بالای آگهی مشکل مهمی که پیش می‌آید این است که باعث کاهش کیفیت آگهی‌ها می‌شود و در جذب مشتری برای آگهی‌گذار هم اثر منفی دارد. اگر شما بیشتر آگهی منتشر کنید، درآمد دیوار هم افزایش می‌یابد و قاعدتا دیوار باید از این موضوع خوشحال باشد. اما وقتی مشتری با آگهی‌های تکراریِ یک آگهی‌گذار مواجه می‌شود، طبعا اعتمادش هم نسبت به شما و هم نسبت به دیوار سلب می‌شود. برای حل این مشکل، اخیرا به دیوار امکاناتی مانند پله و بنر اضافه شده که باعث افزایش قابل توجه بازدید و تماس با آگهی‌ها می‌شود.
  • در زمینه مزاحمت، یکی از آخرین اقدامات دیوار، ایجاد «پوشه پنهان» در چت است. ما به کمک هوش مصنوعی و ثبت گزارش کاربران، پیام افرادی را که مزاحم تشخیص می‌دهیم به این پوشه منتقل می‌کنیم. برای همین اصلا این پوشه را باز نکنید. در ضمن، گزارش‌های موثق کاربران دقت تشخیص افراد مزاحم را برای دیوار بالاتر می‌برد. به همین دلیل از همه کاربران انتظار داریم تمامی موارد آزار و مزاحمت در دیوار را به ما گزارش کنند. البته برای مقابله با مزاحمت یک تیم تخصصی در دیوار داریم که کاملا متمرکز در این زمینه کار می‌کند و تلاشش این است که این موارد را کم و کمتر کند.
  • در پاسخ به الزام آگهی‌گذار به ارائه مجوزهای رسمی در برخی از خدمات خاص هم گفته شد که دیوار برای احراز مجوزهای رسمی نیاز به سامانه‌های برخط رسمی دارد که صنف، اتحادیه یا سازمان مربوطه در اختیارمان قرار دهد. دیوار مستقلا نمی‌تواند هیچ مدرکی را بدون دسترسی به این سامانه‌ها احراز کند. متاسفانه با وجود پیگیری‌های بسیاری که در چند سال اخیر از مراجع رسمی انجام داده‌ایم، هیچ‌ سامانه‌ای در اختیار ما قرار نگرفته. با این حال همچنان پیگیر این مسئله هستیم. البته که پیگیری‌های شما هم از صنف خودتان برای راه‌اندازی این سامانه‌ها می‌تواند کمک بزرگی به حل مساله کند.
  • در پایان هم مقرر شد انتقادات و پیشنهاداتی که مهمانان برنامه ارائه کردند، به تیم‌های مربوطه در دیوار ارجاع و در صورت امکان برای‌شان اقدامات لازم انجام شود.

این دیدار رو در رو در نهایت بعد از ۲ ساعت و نیم گفت‌وگو بین کاربران دعوت شده و تعدادی از مدیران دیوار به پایان رسید.

شاید به زودی با شما هم برای شرکت در یکی از «رو در رو»ها تماس گرفته شود. تماس‌ها از سمت دیوار فقط با شماره ۷۹۴۵۸۰۰۰-۰۲۱ گرفته و پیامک‌های ما تنها با نام Divar ارسال می‌شود. 

2 پاسخ

  1. من از این برنامه بیخبر بودم و دوست داشتم در این دورهمی بعنوان یک آرایشگر قدیمی و همینطور عضوی از کاربران قدیمی دیوار شرکت داشتم اما متاسفانه مطلع نشدم
    امیدوارم بتونم در آینده شرکت داشته باشم 🙏

  2. سلام خیلی ازدوستان بدنبال مدل هستن ورایگان انجام میدهندشمابرای انتشارآگهی هزینه دریافت میکنید،اگه دسته بندی مدل وجودداشت وجدابودعالی میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *