نسبتاً گران اما واقعا کاربردی؛ معرفی مرسدس بنز کلاس T

نقد طراحی و تحلیلی بر مینی ون جدید مرسدس بنز به قلم علیرضا محمدزاده

0

بازار فروش خودروهای تجاری سبک یا همان مدل‌های MPV یا LCV جمع و جور طی سال‌های اخیر در اروپا به سرعت در حال گسترش بوده و بسیاری از برندهای مطرح نظیر رنو، فورد، فولکس واگن، پژو و سیتروئن، اکنون خودروهای کار جمع و جور جذاب و متنوعی را در سبد محصولات خود دارند که بسته به سطح تریم و آپشن، هم برای بخش تجاری، شرکت‌ها، سازمان‌ها، رستوران‌ها، کلینیک‌های دامپزشکی و … و هم برای خانواده‌هایی که سبک زندگی پویاتری دارند، قابل استفاده هستند.

اما به تازگی یک عضو ممتاز و گران قیمت از شهر اشتوتگارت نیز به این سگمنت خودرویی ملحق شده است. مرسدس بنز کلاس T در واقع همان رنو کانگو تغییر نام داده شده است که اولین بار در نوامبر ۲۰۲۰ به نمایش درآمد. رنو در آن زمان از دو خانواده LCV رونمایی کرد، یکی کانگوی جدید، با پلتفرمی به‌روز شده و دیگری اکسپرس جدید که اساساً یک مدل به روز شده و مدرن از Dacia Dokker محسوب می‌شود که دیگر در اروپا عرضه نمی‌شود. اما کلاس T مرسدس نیز به نوعی خواهر کوچکتر مدل سیتان نیز محسوب می‌شود.

مینی ون جدید T کلاس هرچند از زیرساختی مشابه با «کانگو» بهره می‌برد اما در ظاهر شیک‌تر، لوکس‌تر و گران‌تر از برادر فرانسوی خودش است که با چهره‌ و استایل یک مرسدس روانه بازار شده است. بسیاری از مینی ون‌های کوچک اروپا در حال حاضر با موتورهای سه سیلندر به فروش می‌رسند، اما کلاس T دارای طیف وسیعی از پیشرانه‌های توربوشارژ چهار سیلندر است.

به عنوان مثال نسخه پایه یک موتور ۱.۵ لیتری دیزلی با قدرت ۹۵ اسب بخار (۷۰ کیلووات)  است و به دنبال آن یک موتور دیزل قدرتمندتر با ۱۱۶ اسب بخار (۸۵ کیلووات) نیز ارائه شده است. دو موتور پایه گازسوز نیز که هر دو با حجم ۱.۳ لیتر، به ترتیب ۱۰۲ اسب بخار (۷۵ کیلووات) و ۱۳۱ اسب بخار (۹۶ کیلووات) تولید می‌کنند نیز قابل خرید هستند.

جدیدترین آگهی‌های مرسدس بنز

لازم به یادآوری است که دو موتور دیزلی و همچنین گازسوز قوی‌تر را می‌توان به صورت آپشنال با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه نیز خریداری کرد. گیربکس استاندارد برای این مدل از نوع شش سرعته دستی است. مرسدس البته یک نسخه برقی از T کلاس را در برنامه تولید خود نیز دارد.

در بخش تجهیزات استاندارد ارائه شده در T کلاس جدید می‌توان به مواردی نظیر صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی قابل ترکیب با گوشی هوشمند، فرمان چند منظوره، ورود بدون کلید و استارتر کلیدی، تهویه مطبوع و روشنایی LED داخلی اشاره کرد.

اما مرسدس فرزند جدیدش، T کلاس را در دو نسخه شامل Style و Progressive عرضه می‌کند، که هریک تمایزهایی در تریم داخلی و خارجی، لیست آپشن‌ها و جزییات استایل دارند نکته جالب آنکه در T کلاس،  بدون در نظر گرفتن سطح تریم و مدل، هفت کیسه هوا وجود دارد. مرسدس بنز T کلاس به زودی با قیمت‌های کمتر از ۳۰۰۰۰ یورو یا حدود ۳۲۰۰۰ دلار با نرخ ارز فعلی به فروش خواهد رساند.

مدل پایه T160 با یک موتور ۱.۳ لیتری گازسوز و گیربکس دستی عرضه میشود که در مقایسه؟ قیمت پایه رنو کانگو در اروپا حدود ۲۰۰۰۰ یورو (۲۱۳۵۷ دلار) است.

خرید و فروش و قیمت مرسدس بنز

جدیدترین آگهی‌های مرسدس بنز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.