بهترین خودروهای تویوتا در بازار ایران که ارزش خرید بالایی دارند

راهنمای خرید خودروی تویوتا

0

کدام ماشین تویوتا بهتر است؟ در راهنمای خرید خودروی تویوتا پیش‌‌رو سعی کردیم که بهترین خودروهای تویوتا بازار ایران را به علاقه‌مندان و خریداران این خودرو معرفی کنیم.

بر کسی پوشیده نیست که در بازار خودروی ایران مثل بسیاری از کشورها، محصولات خارجی نسبت به موارد داخلی از کیفیت و اقبال بیشتری نزد خریداران برخوردار است؛ به‌ویژه وقتی صحبت از یک برند معروف و موفق جهانی به میان آید، این شک بیشتر از هر زمانی به یقین تبدیل می‌شود.

بهترین خودروهای تویوتا کدامند؟

شرکت تویوتا نه فقط در ایران بلکه امروز در سراسر دنیا یکی از خودروسازان باکیفیت و منحصربه‌فرد به حساب می‌آید. هرچند که محصولات این شرکت و گروه‌های سازنده وابسته‌اش ـ مثل لکسوس ـ در سال‌های گذشته آنچنان که باید به‌صورت نرمال به کشور وارد نمی‌شوند و ایرانیان از لذت‌بردن از تولیدات به‌روز این کمپانی محروم هستند، اما همچنان مدل‌هایی از این برند در بازار ایران وجود دارد که چشم‌ها را به خود جلب می‌کنند.

در حال حاضر، بهترین خودروی تویوتا بازار ایران کدام است و اصلاً خرید محصولات این شرکت با وجود به‌روزنشدن در کشور منطقی است یا خیر؟ اگر هست، خودروی تویوتا چی بخریم؟ در مطلب پیش‌رو قرار است به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

بهترین خودروهای تویوتا را در بازار ایران بشناسید

۱ – تویوتا کرولا

پیشنهادات فهرست بهترین خودروهای تویوتا را از یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های تویوتا در جهان و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ آغاز می‌کنیم. اگرچه مثل بسیاری از تولیدات این شرکت کرولا نیز از چند سال پیش در ایران حضور چندان پویایی ندارد، اما نسخه‌های به‌روز این ماشین همچنان در دنیا ساخته و فروخته می‌شود.

کرولا از حدود ۱۵ سال پیش به کشور وارد شد. ظاهر بسیار جذاب و لاکچری در کنار کیفیت ساخت ژاپنی آن باعث شد استقبال خوبی از آن صورت گیرد. عمر تولید این مدل تویوتا به دهه ۱۹۶۰ می‌رسد و امروزه بیش از ۱۱ نسل از معرفی انواع آن می‌گذرد. 

در بازار ایران متأسفانه نسخه‌های صفر و جدید این ماشین دیده نمی‌شود و فقط مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ را می‌توان در بخش کارکرده‌ها یافت. کرولا باتوجه‌به قیمت مناسبش در دنیا، برای مشتریانی با بودجه نه‌چندان بالا ساخته شد، اما همه می‌دانیم که این مسئله قیمت در ایران کاملاً عوض می‌شود. خودروی به‌نسبت ارزان خارجی هم تا بخواهد به دست مشتری داخل برسد، به یک کالای لوکس و گران تبدیل می‌شود.

آخرین نسخه وارد شده کرولا به ایران مدل ۲۰۱۶ است که در دو تیپ GLI و XLI وجود دارد. هر دو تیپ از لحاظ فنی و بخش مکانیکی مثل هم هستند و تفاوت آنها در بعضی از امکانات جانبی مثل سانروف، سیستم کی‌لس، پوسته چرمی غربیلک و تهویه خودکار است که در نسخه XLI دیده نمی‌شوند.

این سدان زیبا از سواری نرم و راحتی بهره می‌برد؛ دارای کابین خوش‌ساخت و جاداری است و مصرف سوختی نزدیک به ۷٫۵ لیتر دارد. نسخه‌های موجود در ایران از آپشن‌های کمی برخوردارند و باتوجه‌به گرانی خدمات و لوازم، برای تعمیرات آن با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

انواع کرولا در سال‌ ساخت‌های مختلف در بازار کارکرده‌ها یافت می‌شود. بی‌شک هرچه سال ساخت آن کمتر باشد، قیمتش هم گران‌تر می‌شود. در هر صورت تویوتا کرولا یکی از بهترین ماشین‌های تویوتا در بازار خودروی کشورمان است.

بر اساس داده‌های موجود از آگهی‌های دیوار، قیمت یک دستگاه تویوتا کرولا مدل ۲۰۱۶ در بازار کارکرده کشورمان، حدود ۱ میلیارد تا ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش کرولا

تویوتا کمری

۲ – تویوتا کمری

مورد بعدی در فهرست بهترین خودروهای تویوتا بازار ایران به‌نوعی برادر دوقلوی کرولا است. در پاسخ به مسئله خودروی تویوتا چی بخریم مدل کمری می‌تواند پیشنهاد قابل‌تأملی باشد. اگر چندان ماشین‌باز نباشید، ممکن است در نگاه اول بین کرولا و کمری تفاوتی نبینید، چراکه هر دو سدان در اندازه و فرم چهره شبیه به هم هستند. 

عمر حضور کمری در ایران نیز تقریباً اندازه کرولاست و آخرین نسخه‌های جدید کمری در نسل پنجم و در سال ۲۰۱۶ به ایران وارد شد. کمری را می‌توان در ۲ تیپ بنزینی و هیبرید خرید که البته به‌سختی در بازار دست‌دوم یافت می‌شود. بین این ۲ نسخه تفاوت ظاهری وجود ندارد و غیر از موتور برقی اضافه‌شده به هیبرید، تفاوت فنی دیگری در وزن ماشین وجود دارد. قسمت عقب کمری دوستدار طبیعت به‌خاطر وجود باتری‌ها، سنگین‌تر از نوع بنزینی است. 

کمری در دو نسخه GLX و XLE در بازار وجود دارد و هر دو به داشتن عمر مفید بالا در بین علاقه‌مندان خودرو شهرت دارند. کمری هم مثل کرولا کیفیت ساخت بالا و کابین جاداری دارد، رانندگی با آن راحت و نرم و مزیت بزرگش نسبت به کرولا شتاب اولیه کم آن است که در حد ۹ ثانیه زمان می‌برد.

از معایب کمری هم باید گفت که در مقایسه با خودروهای هم‌رده امروزی از امکانات کمتری بهره می‌برد و واردات محدودی داشته است.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت یک دستگاه تویوتا کمری ۲۰۱۶ در بازار خودروهای کارکرده (بسته به نوع مدل، کارکرد و سلامت فنی) در بازه قیمتی ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

خرید و فروش و قیمت تویوتا کمری

بهترین خودروهای تویوتا را در بازار ایران بشناسید

۳ – تویوتا C-HR تیپ بنزینی و هیبرید

بعد از معرفی دو مورد کمی قدیمی‌شده، مدل C-HR در ۲ نوع بنزینی و هیبرید اولین گزینه‌های این مطلب در برند تویوتا هستند که همچنان به‌صورت نو در نمایندگی‌های فروش وجود دارند. تویوتا این کراس‌اوور نه‌چندان بزرگ را برای رقابت با محصولات رقبای هم‌وطنش مثل نیسان و شرکت‌های کشور همسایه یعنی کره جنوبی ارائه کرد. نام این مدل از عبارت Coupe High Rider گرفته شده است که هم‌زمان به کوپه‌بودن و شاسی‌بلند بودنش اشاره دارد. 

این ماشین از حدود ۵ سال پیش در ایران وجود داشته است و هر ۲ تیپ بنزین‌سوز و هیبریدی در ۳ نسخه مختلف ارائه می‌شود که از نظر امکانات با هم متفاوت هستند. البته به‌جز مدل AWD یا همان تمام چرخ محرک، نوع دیفرانسیل جلوی آن یا ۲WD هم برای خریدن پیدا می‌شود.

در موقع انتخاب هرکدام از ۲ مدل بنزین‌سوز و هیبریدی، باید به آپشن‌های آن دقت کرد، چراکه CHR در چندین تیپ مختلف و با نام‌های متفاوتی از طرف گروه ارائه‌دهنده ایرانی‌اش به فروش می‌رسد؛ ادونس، دیاموند، داینامیک، پرمیوم، استایل، لانژ، آیکون و … ازجمله نسخه‌های مختلف این ماشین هستند که فرق آن‌ها در ایران به وجود و عدم وجود برخی امکانات رفاهی و ایمنی ربط دارد. 

ارزان‌ترین نوع این خودرو حتی روکش چرمی، آینه برقی و سیستم بدون سوییچ را هم ندارد، درحالی‌که نسخه فول آن با آپشن‌های متنوع، دارای ۶ نوع رادار مختلف است. C-HR از مصرف سوخت کمی بهره می‌برد، اما از لحاظ دید سرنشینان در حد مطلوبی قرار ندارد و فضای داخلی اتاقک به‌ویژه برای ردیف عقب ایدئال نیست. ضمن اینکه به‌دلیل پیچیدگی فنی، دانش خاصی را در تعمیر می‌طلبد.

تویوتا C-HR هم در حال حاضر یکی از بهترین ماشین‌های تویوتا است که همچنان می‌توان به صورت نو و صفر در بازار کشور پیدا کرد و از سواری آن لذت برد.

با بررسی داده‌های حاصل از آگهی‌های دیوار می‌توان گفت که قیمت یک دستگاه تویوتا C-HR بنزینی حدود ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است. مدل هیبریدی این خودرو نیز در حدود ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

خرید و فروش و قیمت تویوتا C-HR

تویوتا پریوس

۴ – تویوتا پریوس تیپ C

در ادامه راهنمای خرید خودروی تویوتا از پریوس نام می‌بریم که به‌نوعی ارزان‌ترین خودروی صفر این برند در کشور است. این ماشین از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای هیبریدی در جهان محسوب می‌شود و تیپ فول آن در نسل سوم در بازار محصولات نو وجود دارد. پریوس نسبت به سدان‌های تویوتا مثل کمری و کرولا چهره‌ای خشن‌تر و تهاجمی‌تر دارد؛ البته که خطوط تیز و عمیق روی بدنه چهره‌ای جذاب و امروزی به آن بخشیده است.

قیمت حدود ۱ میلیارد تومانی پریوس، برچسب اقتصادی‌بودن ماشین را طبق معمول بازار ایران از روی خودرو برمی‌دارد، اما این قیمت در بین هیبریدی‌ها همچنان در بازه متوسطی قرار می‌گیرد.

پریوس مثل دیگر محصولات این فهرست بهترین خودروهای تویوتا دارای کیفیت بسیار خوبی در ساخت و سیستم تعلیق نرم است. نکته حائز اهمیت در این مدل، مصرف سوخت بسیار پایینش محسوب می‌شود که چیزی در حدود ۳٫۵ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر است.

در تیپ C، پریوس با چند نسخه ارائه می‌شود که به لحاظ تنوع و تعدد آپشن‌ها متفاوت هستند. نوع فول این خودرو مجهز به انواع رادارها، کروز کنترل، اتوپارک، سیستم کنترل و کشش در پیچ‌ها و سراشیبی‌ها و بسیاری از امکانات دیگر است.

بر اساس داده‌های موجود از آگهی‌های دیوار، قیمت تویوتا پریوس تیپ C حدود ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است.

خرید و فروش و قیمت تویوتا پریوس

تویوتا راوفور

۵ – تویوتا راوفور دو دیفرانسیل

آخرین مدلی که با آرم تویوتا در بازار ایران به‌صورت صفر و نو حضوری فعال دارد، مدل رافور است. پس اگر به‌دنبال مدل صفر باشیم و ندانیم خودروی تویوتا چی بخریم، راوفور پیشنهاد خوبی است. عمر حضور این خودرو در کشور نیز به حدود ۱۰ سال پیش برمی‌گردد و آخرین فیس‌لیفت آن از سال ۲۰۱۷ به کشور رسید.

نسل پنجم این شاسی‌بلند تغییرات محسوسی در چهره و طراحی داشته و سبب شده است که در داخل کشور مشتریان بیشتری را نسبت به قبل داشته باشد.

راوفور دو دیفرانسیل، مجهز به الکترونیک لاک است و با موتور ۲۵۰۰ سی‌سی یک گیربکس ۶ حالته اتومات دارد. شتاب اولیه آن به حدود ۹٫۵ ثانیه می‌رسد و مصرف سوختش نزدیک به ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

راوفور عمر مفید و کیفیت ساخت بالایی دارد، هزینه نگهداری آن چندان زیاد نیست و از دوام فنی خوبی برخوردار است. اما در مقایسه با محصولات هم‌رده و هم‌قیمت، امکانات کمتری دارد و به‌ دلیل فروش نه چندان زیاد، تهیه لوازم و تعمیرات آن با مشکلاتی روبه‌رو است.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت یک دستگاه تویوتا رافور ۲۰۱۸ به صورت صفر حدود ۳ تا ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش راوفور

تویوتا لندکروز

۶ – تویوتا لندکروز و پرادو

اگر بخواهیم بدانیم کدام ماشین تویوتا بهتر است؟ شاید بهترین پاسخ نام‌بردن از سری لندکروز و به‌ویژه پرادو باشد. لندکروز برای جاده‌های غیرشهری و آفرود شاسی‌بلند و بسیار بزرگ ساخته شد، اما استقبال از آن آنقدر بالا گرفت که تویوتا حدود ۱۰ سال بعد، مدل پرادو را با همان ساختار و الگو اما با ابعادی کوچک‌تر و مناسب جاده‌های داخل شهر معرفی کرد تا بدین ترتیب موج بیشتری از خریداران را به سمت خود بکشد.

پرادو در ۲ کلاس ۲در و ۴در، ۴ سیلندر و ۶ سیلندر ساخته می‌شود و از موفق‌ترین نمونه‌های خودروسازی در جهان است و همچنان از فروش خوبی برخوردار است. متأسفانه واردات این ماشین محبوب نیز مثل بسیاری از خودروهای خوب خارجی ممنوع شد و ادامه پیدا نکرد؛ درنتیجه امروز فقط مدل‌های چند سال پیش پرادو در بازار دست‌دوم قابل‌جست‌وجو و خرید است.

پرادو از کیفیت ساخت درجه یک و عالی و قدرت مثال‌زدنی‌ای در رانندگی بهره می‌برد. این خودرو در ۲ نوع آفرود و آنرود ساخته می‌شود و با وجود مصرف سوخت زیاد، قیمت گران و هزینه نگهداری و تعمیر بسیار، جزء یکی از خواستنی‌ترین ماشین‌ها برای علاقه‌مندان و خریداران خودروهای شاسی‌بلند و شاید هم بهترین خودروهای تویوتا در کشور و سراسر دنیاست.

بر اساس داده‌های موجود در دیوار، قیمت یک دستگاه تویوتا پرادو ۴ مدل ۲۰۱۲ در در بازار دست دوم کشور حدود ۳ تا ۴ میلیارد تومان است. همچنین، قیمت یک دستگاه تویوتا لندکروز چهار در مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ حدود ۴ تا ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

خرید و فروش و قیمت تویوتا ۴ در

خرید و فروش و قیمت تویوتا لندکروزر ۴ در

جمع‌بندی فهرست بهترین خودروهای تویوتا در ایران

در این راهنمای خرید خودرو سعی کردیم بهترین خودروهای تویوتا را در بازار ایران بررسی کنیم و با درنظرگرفتن معایب و مزایای آنها به این نتیجه برسیم که کدام ماشین تویوتا را بخریم.

بی‌شک فهرست بهترین خودروهای تویوتا به همین‌ جا ختم نمی‌شود و جای دیگر خودروهای این برند ازجمله لکسوس که اتفاقاً طرف‌داران زیادی هم در ایران دارد، خالی است.

به نظر شما بهترین خودروی تویوتا بازار ایران کدام است؟ آیا شما خودروی دیگری در نظر دارید که بتوانیم به فهرست راهنمای خرید بهترین خودروهای تویوتا اضافه کنیم؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.