معرفی کم‌خرج‌ترین خودروهای بازار ایران

سواری با خرج کم

46

کم‌خرج‌ترین خودروهای بازار ایران کدامند؟ با توجه به تورم و تحریم و گرانی افسارگسیخته‌ای که در این چند سال اخیر در انواع و اقسام بازارهای معاملات رخ داد، بدون شک یکی از معیارهای خرید خودرو برای مشتری ایرانی غیر از ارزان بودن ماشین، خرج پایین و نداشتن دردسر زیاد در زمان تعمیر است.

واقعیت این است که امروز برای پیدا کردن یک ماشین کم خرج بیشتر به محصولات ساخت داخل و یا چند مورد خارجی نه چندان جدید و اکثراً چینی خواهید رسید. این درست است که ماشین‌های مدل بالا و جدید و البته خیلی گران استهلاک کمتری دارند، اما این حرف به آن معنا نیست که خرج کمی دارند؛ چرا که هر چه مدل یک ماشین خارجی بالاتر می‌رود، حتی اگر استهلاک پایینی هم داشته باشد خرج آن به‌دلیل تحریم، نبود لوازم یدکی و عدم پشتیبانی درست در خدمات پس از فروش کم نخواهد بود (در مطلب کم‌استهلاک‌ترین خودروهای بازار ایران در این باره صحبت کرده بودیم).

به طور خلاصه و در جواب به این سوال که ماشین کم خرج چی بخرم؟ باید در بازار امروز کشور به دنبال ماشینی باشید که تحریم‌ها و مشکلاتی از این دست، در واردات لوازم آن و در دسترس بودن دانش و هزینه تعمیرش خللی ایجاد نکند. برای همین انتخاب‌های شما محدود به مدل‌های ساخت داخل و یا چند عنوان دیگر چینی می‌شود که خط تولید و یا نماینده وارد کننده ایرانی آن همچنان در بازار فعال است.

در این راهنمای خرید خودرو به سراغ کم‌خرج‌ترین خودروهای بازار ایران رفتیم تا آن‌ها را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

پراید کم خرج ترین خودروی ایرانی۱ – پراید

مورد اول لیست کم‌خرج‌ترین خودروهای بازار آشناترین خودروی ساخت داخل است. این محصول سایپا امروز در جای جای ایران دیده می‌شود و تا چندین سال پرفروش‌ترین خودروی ایرانی بین تمامی موارد بوده است.

پراید کیفیت بالایی در ساخت و تولید ندارد؛ عایق‌بندی قطعات آن چه در بخش مکانیکی و فنی و چه در بخش کابین در سطح بالایی نیست و به‌اصطلاح، صرفاً یک چهارچرخ است برای کسی که نیاز به یک ماشین ارزان قیمت دارد.

پراید را هم در تیپ صندوق‌دار و هم هاچ‌بک در مرداد ۱۴۰۰ می‌توانید در  حدود ۹۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان در بازار پیدا کنید. نکته‌ای که پراید را به اولین گزینه لیست کم‌هزینه‌ترین خودروهای بازار ایران تبدیل کرده وفور لوازم یدکی و سادگی در تعمیر آن است. به‌جرات می‌توان گفت که تعمیر این ماشین سریعتر از تمام خودروهای داخل است و تعویض کردن روغن آن کمتر از ۳۰ دقیقه و تعویض تسمه تایم آن تنها حدود ۴۵ دقیقه زمان می‌برد.

تیبا

۲ – تیبا

دومین خودرو در فهرست کم‌هزینه‌ترین خودروهای بازار ایران تیبا است. تیبا که در بین خریداران و فروشندگان بازار برادر دوقلوی پراید محسوب می‌شود، از لحاظ تعمیرات و کارکرد فنی و کیفی فرق چندانی با آن ندارد.

سایپا روند ساخت این محصول را قبل از متوقف شدن خط تولید پراید راه انداخت و ابتدا قرار بود چهره‌ای کاملاً جدید و به‌لحاظ کیفی نیز متفاوت با محصول قبلی و قیمتی در همان حدود داشته باشد؛ اما نتیجهٔ کار چندان چیز دل‌انگیزی نشد.

هنوز که هنوز است خیلی‌ها فرق چندانی بین تیبا و پراید در کیفیت نمی‌بینند، اما تیبا نیز در بین خودروهای کم خرج ایرانی مورد مناسبی محسوب می‌شود؛ چرا که دقیقاً مثل نقاط منفی، نقاط مثبت پراید هم با تیبا یکی است و دارندهٔ آن چندان دردسری در تعمیر و فراهم کردن لوازم یدکی ندارد. البته که تیبا کمی، تنها کمی به‌لحاظ ایمنی در رانندگی، در نقطهٔ بالاتری از پراید قرار می‌گیرد.

درآخر باید گفت که تیبا جزو یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار ایران نیز محسوب می‌شود. بنابراین اگر به دنبال کم‌خرج‌ترین خودروهای بازار ایران هستید، نیم نگاهی هم به تیبا داشته باشید.

آگهی‌های خرید و فروش تیبا صندوقدار

آگهی‌های خرید و فروش تیبا هاچ‌بک

پژو ۴۰۵ یکی از کم‌خرج‌ترین خودروهای بازار ایران

۳ – پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ تیپ ۵

این دو محصول قدیمی پژو که چندین سال است تولیدشان در همه جا متوقف شده، همچنان در ایران ساخته می‌شوند و از قضا جزو کم‌خرج‌ترین خودروهای بازار نیز محسوب می‌شوند.

پژو ۴۰۵ را می‌توان از معدود گزینه‌هایی معرفی کرد که می‌توان برای تهیه یک خودروی ارزان و کم خرج غیرایرانی به آن دلخوش بود؛ هر چند با نام پژو اما تمام قطعات آن در کشور ساخت و تولید و مونتاژ می‌شود. کیفیت این محصولات قطعاً به اندازه مدل‌های اولیه و ارجینال فرانسوی آن نیست، اما اختلاف محسوسی با پراید و تیبا و تولیدات از این دست دارد.

از پژو ۴۰۵ در بین هواداران و صاحبانش به خودروی ماندگار و باوفا یاد می‌شود که با استحکام خوب در کارکرد قسمت فنی و همینطور کابین بزرگ و صندوق جادار راننده‌اش را راضی می‌کند.

محصول دیگر این کمپانی یعنی پژو ۲۰۶ نیز که جزو محبو‌ترین‌های خریداران است باز هم توسط ایران خودرو و در تیپ‌های مختلف تولید می‌شود و داستان آن هم شبیه به پژو ۴۰۵ است. به این معنا که کیفیت ساخت‌های اخیر و داخلی آن به مراتب از تولیدات فرانسوی و روزهای اولیه این ماشین پایین‌تر است.

هر دو خودروی ۴۰۵ و ۲۰۶ بین خودروهای با کیفیت خوب و خرج منطقی قرار می‌گیرند. تعمیر این دو پژو چندان کار سختی نیست و لوازم یدکی آن هم به‌لطف خط تولید داخل در دسترس است؛ هر چند که تعویض صفحه کلاچ و کمک فنر آنها برای یک مکانیک مورد مطلوبی نیست و دشواری‌هایی دارد.

اگر از خودتان می‌پرسید که ماشین کم خرج چی بخرم؟ بد نیست پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را نیز در فهرست خریدتان قرار دهید.

 آگهی‌های خرید و فروش پژو ۴۰۵

آگهی‌های خرید و فروش پژو ۲۰۶ تیپ ۵

سمند ال ایکس

۴ – سمند LX

چهارمین گزینه از فهرست کم‌خرج‌ترین خودروهای بازار ایران می‌توان به سمند LX اشاره کرد. سمند از سوی ایران خودرو برای جایگزینی انواع پژو، خصوصاً پژو ۴۰۵ و پژو پرشیا در نظر گرفته شد؛ اما علی‌رغم فروش نسبتاً خوب هیچگاه نتوانست به محبوبیت آن‌ها برسد.

بدنه سمند سنگین است، این موضوع باعث بالا رفتن میزان سوخت مصرفی و فشار به موتور می‌شود، اما ایمنی سمند نظر اکثر مشتریان را به خود جلب کرده است.

سمند اگرچه برای کسی که دارنده یک پژو بوده گزینه محبوبی نیست، اما جزو ماشین‌های با استهلاک نه چندان بالا و خرج منطقی محسوب می‌شود. بسیاری از قطعات این محصول خصوصاً در بخش فنی و موتور شبیه به پژو است و تعمیرکارش مشکل خاصی در تعمیر آن نخواهد داشت.

 آگهی‌های خرید و فروش سمند LX

برلیانس H220

۵ – برلیانس H220 دنده‌ای

یکی دیگر از گزینه‌های غیر ایرانی فهرست کم‌خرج‌ترین خودروهای بازار ایران، این خودروی ساخت چین است. در واقع، گرانی بیش از حد و تورم روی قیمت محصولات این کشور هم تاثیر گذاشته، اما از آنجا که یکی از از کشورهایی که رابطه‌اش با ایران را همچنان حفظ کرده چین است، می‌توان برای خرید و تعمیر یک ماشین ساخت این کشور متحمل بسیاری از مشکلات نشد.

برلیانس تیپ H220 که خط تولید آن در ایران در سال ۱۳۹۵ به راه افتاد جزو مواردی در بازار است که در مقایسه با محصولات هم‌رده و هم‌قیمت داخلی امکانات رفاهی و ایمنی مناسب‌تری در اختیارتان می‌گذارد.

چهرهٔ برلیانس شیک و زیباست و صاحبش از رانندگی با آن لذت خواهد برد. کیفیت ساخت ۲۲۰ چندان بالا نیست و طبعا به نسبت یک ماشین ایرانی در تهیه لوازم یدکی و تعمیر آن باید بودجه و صبر بیشتری داشته باشید.

 بنابراین اگر به دنبال خرید خودروی کم خرج هستید و ترجیح می‌دهید محصول غیرایرانی بخرید، شاید برلیانس H220 همان خودرویی باشد که دنبالش هستید.

آگهی‌های خرید و فروش برلیانس H220

ام‌وی‌ام ۳۱۵ یکی از کم‌خرج‌ترین خودروهای بازار ایران

۶ – ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک

اگر از ما می‌پرسید که ماشین کم خرج چی بخرم؟ یکی از پاسخ‌های ما ام‌وی‌ام ۳۱۵ است. این محصول چینی خودرویی است که توسط گروه مدیران خودرو به کشور وارد شد.

ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک تا به‌امروز چندین بار مورد بازطراحی قرار گرفته و تیپ اسپرت و پلاس آن در کشور موجود است. ام‌وی‌ام ۳۱۵ مثل برلیانس کیفیت ساخت درجه یکی ندارد و در کارکرد گیربکس و ترمزهای آن ایراداتی مشاهده شده است، اما چهره و کابین جادار و بزرگی دارد.

این محصول از ساخت سال ۱۳۹۶ به نمایشگر و سیستم جدید پخش هم مجهز شده و در داشتن امکانات جانبی و ایمنی شما را ناامید نمی‌کند. همانند دیگر ماشین‌های خارجی، برای تعمیر و خرید لوازم آن نسبت به یک ماشین ایرانی باید هزینه بیشتری متحمل شوید.

در هر صورت، ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک نیز یکی دیگر از کم‌خرج‌ترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود.

آگهی‌های خرید و فروش ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک

رنو تندر ۹۰ یکی از کم‌خرج‌ترین خودروهای بازار ایران

۷ – رنو تندر ۹۰ (تیپ E2)

شاید در بین ماشین‌های ایرانی تنها گزینه‌ای که نسبت به خرج و قیمت، کمتر کسی سراغش می‌رود رنو تندر ۹۰ باشد. لوگان (یا همان ال ۹۰ خودمان) در ابتدا که وارد ایران شد، جزو گزینه‌های عالی یک خودروی میان‌رده به‌حساب می‌آمد. قیمت چندان بالایی نداشت و با خرج و استهلاک و استحکام خوب به‌سرعت بین متقاضیانش محبوب شد؛ اما از زمانی که نوع ایرانی آن از چند سال پیش و توسط دو خودروساز داخلی تولید شد، ایرادات مختلفی در آنها مشاهده شد.

رنو تندر ۹۰ بین نمونه‌های داخلی بیشترین جهش قیمت را پیدا کرده است و هر چند که در بازار جزو گزینه‌های با خرابی خیلی کم یاد می‌شود، اما به دلیل مشکلات و سختی‌هایی که در تعمیر و تعویض لنت و شمع و دیگر بخش‌های مصرفی آن دارد، میزان خرج بالاتری هم پیدا کرده است.

 در هر حال، رنو تندر ۹۰ یکی از کم‌خرج‌ترین خودروهای داخلی محسوب می‌شود و در میان خودروهایی که در ایران هم ساخته می‌شود سواری خوبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

آگهی‌های خرید و فروش رنو تندر ۹۰

جمع‌بندی؛ این بود فهرست کم‌خرج‌ترین خودروهای بازار ایران

برای مشخص کردن و پیدا کردن کم‌خرج‌ترین خودروها در ایران لزوماً نباید به استهلاک آنها نگاه کرد. تمامی این مواردی که به آن‌ها اشاره شد و موردهای مشابهی که در بازار پیدا خواهید کرد، بین تعمیرکاران و فروشندگان جزو ماشین‌های کم استهلاک محسوب نمی‌شوند، اما از آنجا که بیشتر آنها ساخت داخل هستند و لوازم آنها به راحتی پیدا می‌شود و دانش و مهارت تعمیر آنها به‌خوبی در اختیار است دردسر چندانی برای صاحبشان نخواهند داشت.

بنابراین یادمان باشد که خوردوی کم استهلاک لزوماً کم خرج نیست و برعکس. در هر صورت، اگر از این خودروها به‌خوبی نگهداری کنید و رانندگی با احتیاطی هم داشته باشید، خرج چندانی روی دست شما باقی نمی‌گذارند.

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید و جذاب بوده باشد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها کم خرج هستند؟ آیا خودروی دیگری هست که در این لیست نباشد؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید تا این فهرست را به کمک شما تکمیل کنیم.

46 نظرات
  1. ابراهیم می‌گوید

    من ۱۰ ساله تندر ۹۰ دارم. واقعا هیچ امکاناتی نداره اما واقعا از نظر خرج و مخارج و هدلینگ ازش راضیم کارمو راه انداخته خیلی خوب. همه جایی هم باهاش رفتم. فقط مشکل اینه که با این قیمتا امکان تعویضشو ندارم

  2. مقدم می‌گوید

    پژو ۴۰۵ واقعا ماشین خوبیه فقط هواست به اب و روغن باشه ماشین بی آزاری هست تنها بدی این ماشین مصرف سوخت که اونم در کنار سواری خوبی که داره میشه ندید گرفت والا من داداشم تیبا صفر داره من فکر کنم ۱۰۰ در ۱۲ میسوزونه ۴۰بنزین باک پر تو شهر ۳۴۰ کیلومتر رفت خدا وکیلی کیلومتر زدیم

    1. داود می‌گوید

      سلام، احتمالا خودروی شما ایرادی داره، من تیبای مدل پایین دارم، مدل ۹۰، تو سواری و راحتی خیلی سرتر از پرایده، با یک باک بنزین از کرج تا جاجرم باهاش میرم، چیزی در حدود ۶۰۰ کیلومتر، جلوبندیشم هر سه سال یکبار سرویس میکنم، اما فکر میکنم تیباهای مدل بالا کیفیتی مثل این نداشته باشن.
      هر ماشین یه سری قلق و ایرادای خاص داره که باید بهش توجه کنین، مثلا ماشین من لنت زیاد خراب میکرد که یه تعمیرکار خوب ایراشو پیدا کرد و خیالمو راحت کرد، تیبا مثل پراید نیست و باید روغن خوب برای موتور و گیربکس استفاده کنین که زود به صدا نیافته.
      موفق باشین

    2. نیما می‌گوید

      سلام
      مشکل از سنسور اکسیژن شه اگر تعویض کنه مصرفش با پراید یکیه.

  3. سلو می‌گوید

    تیبا کنار شاهکار معماری دنیا زیگورات چغازنبیل آخه؟

    1. رضا می‌گوید

      آل نودازهمه اش بهتره من ده ساله دارم

      1. رضا می‌گوید

        موافقم

  4. علی می‌گوید

    حتما ماشین برادر شما مشکل داره باید تعمیر بشه من ۴ ساله تیبا دارم نه واشر ترسونده نه سرسیلند باز کردم و نه خرج دیگه، حتی شمع و وایر هم عوض نکردم. مصرف سوختشم خداروشکر تو جاده ۶ هستش و توشهری ۷، خداییش شتابشم عالیه (گوش شیطون کر)

  5. بهمن می‌گوید

    ال ۹۰ سلطانه! کرگدن محض! دمش گرم. ریخت و قیافه نداره ولی جدا که جون داره. من راضیم ازش.

    1. ال۹۰ سابق می‌گوید

      بدترین ماشینی که داشتم ال۹۰ بوده. سال ۸۹ صفرشو از پارس خودرو گرفتم ای ۲. موتورش حرف نداشت ولی تو جاده افتضاح بود. بشدت نامتعادل. با کوچکترین باد تو جاده تعادلش به هم میخورد. دو بار تو گارد ریل رفت. فقط ردش کردم رفت.

      1. سید می‌گوید

        ال ۹۰ موتور خوبی داره اما دیگه هیچی نداره. ?

  6. دارنده تیبا می‌گوید

    من هم نظر شما را دارم

  7. Ali می‌گوید

    بدترین خودروهای بازار ایران رامعرفی کردید
    آخه تیبا وپراید هم شدخودرو
    جلوبندی پراید یاتیباکه هرساله باید تعمیرشودحداقل هزینش بالای ۷۰۰تمن خرج داره که پژو یا سمند نصف قیمت اینه

  8. رضا می‌گوید

    تو شهر پراید
    اگه جو گیر نشی تو جاده هم پراید به شرط زیر ۱۱۰ تا

  9. محمد می‌گوید

    انصافا تیبا خیلی کم خرجه ، ماشین راحت و بی دردسریه ، من پارس مدل پایین داشتم خسته شدم از خرجش فروختم اینو صفر گرفتم تا الان خرجش فقط روغن بوده و لنت ترمز

  10. حسین می‌گوید

    ۴۰۵ سلطان واشر چراتوردیف سومه این اصلا خرج هم نداشته باشه فقط پول یه سال بنزینش ازپول تعمیراساس هم بیشتره

    1. یه بنده خدا می‌گوید

      سمند هم سلطان شاتون زدن و اب روغن قاطی کردنه تازشم ما ۴۰۵ مدل ۸۹ داریم تا الان یبارم واشر نزده و خیلیم کم خرجه

    2. حسین می‌گوید

      من هم ۴۰۵ داشتم مصرفش تو جاده بین ۶.۵ تا ۷ بود تو شهر هم ۹ بود. حالا شما چی میگی؟ حالا یا ماشینتو عوض کن یا مکانیکتو.

    3. علی می‌گوید

      حرفت خدایی حق بود

  11. مهدی می‌گوید

    به نظرم ام وی ام ،۱۱۰ کم خرج ترین ماشین تو چینی ها و ایران بود که من از سال ،۹۱دارمش ولی لابی سایپا و دولت مانع از ادامه تولید آن شد

  12. علیرضا می‌گوید

    سلام وقت بخیر آخه اینم شد خبر هفته ای چند بار از این مدل خبرها میشنویم لطفا کم تبلیغ این ماشینهای بی کیفیت رو بکنید بخدا وقتی به این خیابانهای تهران و شهرهای اطراف و کل کشور نگاه می کنید وقتی پراید و تیبا و ۴۰۵ و ….. مخصوصا مدل پایین باشن اصلا روحیه ای برات نمی مونه اینقدر این ماشین ها بی کیفیت و بی ریخت هستن شما بجای این خبرها لطف کنید در مورد اینکه چطور خودرویی تولید کنند که روحیه پسند و شیک باشن مثل کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه چرا باید یک خوردو ۴۰ سال توی این مملکت توی خیابون تردد کنه وقتی هم می بینی تو ذوقت بخوره حالت تهوع بهت دست بده حالا هی شما خبر در مورد این بی کیفتها بدید وجود داریددر مورد مسائل روز دنیا خبر تهیه کنید مثل خودروهای الکتریکی و اینکه توی اروپا مردم چه خودروهای شیک و مطابق با طبیعت سوار میشن وو هنوز توی ایران خوردو ۵۰ سال قبل تردد داره رو بگید

  13. محمد می‌گوید

    سلام کسی میدونه این زه های درب ۴۰۵ رو چطوری بزنم ک ول نکنه منو کلافه کرده هرروز میزنم میفته اگه میدونید راهنمایی کنید ممنون

    1. Ali می‌گوید

      سلام باید زیرکارت خیلی تمیزکنی وزه نو بگیر وزمانی بچسبون که هوا گرمه وبعداز اون تاچند روز اب نخوره البته زه درجه یک بگیر که چسب خوبی داره

    2. رضا هرزندی می‌گوید

      اول زیرکاربایدکاملٱتمیز باشه بعد چسب هل مخصوص زه که روش نوشته مخصوص زه تهیه کن من۶۰تومن گرفتم بعد که چسباندی بایک چیزی مثل Tمانند۱۰تا۱۲ساعت پشتشو ببند تا بگیره بعد۲۴ساعت اگه بخای بکنی هم نمیتونی

    3. سجاد می‌گوید

      فقط چسب قطره ای

  14. پرویزسعیدی می‌گوید

    حرف نزنم بهتره پراید.تیبا.۴۰۵l90…. هرجاپیشرفت هست مابه کمترین راضی که هیچ خوشبختیم گرگ جاده.راستی BMVنداریم چرانه پورشه سوختش بالاست.

  15. رضا می‌گوید

    ۵ میلیون دادم ماشینم ۲۰۶را بیمه بدنه و شخص ثالث کردم پس زیاد از گران شدن ماشینتون لذت نبرید، تعویض روغنی شده ۴۰۰هزار

  16. Mahdi می‌گوید

    کجا کم خرجه.پراید الان باید ۱۱میلیون تعمیر اساسی کرد .کم خرج عمشونه.من یک سال پیش ۲۰۶تیپ ۵تعنیر اساسی کردم شد ۱۲میلیونو۳۰۰تا یک سال چه اتفاقی افتاده که پراید باید بشه ۱۱میلیونو تعمیر اساسیش.خداااااااااااااا……….باید تا کجا پیش بریم با این اوصاف.یک سال دیگه ۲۰۶باید تعمیر کنن به ۳۰میلیون.این چه مملکتیه.بعد میگن تیبا پراید کن خرجه

  17. فراز می‌گوید

    تیبا ماشین خوبیه ولی ایراد اصلیش جلوبندیشه که سالی یه بار باید تعمیر بشه

  18. وحید می‌گوید

    با سلام کجا تعمیر کردید؟تیبا۲ من هم مصرفش بالا در حد۱۳ لیتر هست،چکار کنم؟

  19. سید می‌گوید

    بین اینا تیپ ۵ سالارتره. چراکه آپشنال هستش و قدرت خوبی داره تو سربالایی کمتر ماشینی تو رده خودش میتونه پابه پاش بیاد. خودم ۴ ساله یه فرانسوی شو دارم تو این قیمتا حرف نداره از همه نظر هم شهریه هم ماشین جاده و سربالایی. راحتی رانندگی و تسلطش که زبانزده.
    من تمام ماشینای تولید داخل رو تو این رده تا زانتیا داشتم واقعا نسبت به قیمتش در حد یه ماشین چینی ۲۰۰ تومن گرونتر خودش سواری میده.
    دم همتون گرم.

  20. سام می‌گوید

    ال ۹۰ کم خرجه؟!!
    جک نوشتی یا نمیدونی ال ۹۰ چیه!?

  21. علی اکبر می‌گوید

    فقط ال۹۰ کم خرج بی دردسر ۴۰۰هزار کارکرده بعضی وقتها خودم بهش میگم نمیخوای خراب بشی درکل ایمنی تایید شده ۳ستاره کیفیت بالا سواری خوب هماهنگی موتور وگیربکس با وزن ماشین قیافه هم سلیقه هست به شخصه خوشم میاد از قیافش اونایی هم که میگن هندلینگش ضعیفه هر ماشینی برای یه چیزی ساخته شده مرکز ثقل بالا ال۹۰ برای رفتن همه جا ساخته شده برعکس مزدا ۳برای مانور ساخته شده وارتفاع پایینش خیلی جاها گیر میکنه

  22. م.ن می‌گوید

    تاسال ۹۲ال ۹۰عالی بود از اون به بعدخیلی ازلوازم منفصله بیرون موتور ایرانی شد که به تف نمی ارزن،مثل رودری،استارت،استپر،دریچه هوا وسیم گاز،دست موتورها،گیربکس ساندرویی،بعد آقای نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان،میگه،هرکِسی اِز خارج وارد کوند خیانتکارس واقعاً خجالت هم چیز خوبیه.ولی اونی ماشین میسازه ترمز نمیگیره کشته میده خیانتکار نیست،گلی به گوشه ی جمال همگی.

  23. علی می‌گوید

    به نظر من کم خرج ترین ماشین در ایران اردی هستش.من دارم و خیلی هم راضی هستم.ای کاش بازم تولید میشد.

  24. پیمان می‌گوید

    سلام بهتره یه بارم سوار ریو بشین تا بفهمین کم خرجی و هندلینگ یعنی چی

  25. یکتا می‌گوید

    خخخخخخخخخخخخخ جالبیم ماایرانیها،چون کیفیت ماشین خارجی رو ندیدیم ازاین داغونهای تولید داخلی که تا یک ضربه میخوره،غُر میشه تعریف میکنیم
    خدایا بهمون دیدفراوانی و بلند پروازی بده که اینقدر کم نخوایم

  26. محمد می‌گوید

    من یک سمند ال‌ایکس صادراتی مدل ۸۸دارم روش موتورtu5 هست هم فوق‌العاده کم مصرف هم پر شتاب هستش . کیفیت داخل کابین هم با مدل معمولی خیلی فرق دارد من تو این ۴سالی که دارمش واقعا ازش راضی هستم فوق‌العاده کم صدا هم هست

  27. ناشناس می‌گوید

    بهترین ماشین ال نود
    شمایی که میای میگی ال نود اپشن نداره ایران خودش اپشن هارو حذف کرد وگرنه دیگه کسی سمند نمیخرید
    الان من ده ساله ال نود دارم فقط یه بار صفحه کلاچ عوض کردم

  28. فتیج می‌گوید

    (((( فقط سمند )))

    سلام‌ من تا الان ۳تا‌ پراید و یک تیبا‌ و یک‌ کوییک‌ داشتم‌ ، یکی‌ از یکی‌ مزخرفتر ، نه کولر خوب و نه‌ تعادل ،، کوییک‌ و صفر از کارخونه‌ گرفتم‌ ، یکسال تمام‌ کارم‌ فقط رفتن‌ به نمایندگی‌ بود ، امسال‌ رفتم‌ سراغ‌ ماشینای‌ ایرانخودرو‌ ، سمند ال ایکس‌ مدل ۹۵ گرفتم‌ واقعا سواریش‌ عالیه‌ ، بنزینم‌ بخوره‌ نوش جونش‌ ،،عوضش‌ سواریش‌ و امنیتش‌ بهتره …

  29. راندمان می‌گوید

    با احترام به نظر نویسنده ، من ده سال هست که لیفان ۶۲۰ خریدم و بجز آب و روغن و بنزین ماشین هیچ استهلاک و خرابی نداشته و قیمت قطعات مصرفی مثل صفحه کلاچ و لنت ترمزش هم از پژو ۴۰۵ و پارس کمتره و ایمنی هم که بالاتر

  30. علی می‌گوید

    من دو ساله دنا دارم خیلی ماشین خوبیه شتابش یک مقدار ضعیفه ولی توی دور بیوفته هیچی جلودارش نیست جز آب و روغن دیگه چیزی عوض نکردم
    موتورش هم کم صداست آپشن های باحالی داره حرف میزنه
    فضای داخلش یکمی کمه

  31. امیر می‌گوید

    بنده دارم تجربه شخصی خودم رو میگم
    بنده پراید
    تیبا۲
    سمند LX1.8موتور پژو بابام هم یه مدت زیر پام بوده
    پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم ۸ ماه داشتم بعدش فروختم
    الان هم در حال حاضر ام وی ام ۳۱۵ اچ داشبورد جدید دارم مدل ۹۶
    پراید ایمنی اصلاً نداره فقط به درد شهر میخوره حداکثر سرعت ۸۰کیلومتر ولی مصرف و استهلاکش واقعاً پایینه
    تیبا صدای موتور با نصب نمد کاپوت و هر کاری هم بکنید صدای موتور داخل کابین میاد به دلیل عایق نبودن هست وگرنه اگه اگه با سر و صدای زیاد و عایق بودن کابین و ایمنی مشکل ندارید برید سمت تیبا چون داخل سپر تیبا۲ اصلا اسفنج نداره ولی پراید من که مدل ۸۸ بود داشت
    سمند هم باید حواست به آب و روغن باشه واشر سرسیلندر نسوزونه وگرنه ماشین راحتی هست،یا هر چند ماه یا سال یکبار واشر سر سیلندر رو عوض کنید یا تراش بدید
    ۲۰۶تیپ ۵هم به دلیل اتاق تخم مرغی بودنش و تعلیق اسپرتش سر پیچ ها زود چپ میشه . وسیستم تعلیق ام وی ام ۳۱۵ مقداری نرم یا بهتر است بگویم خیلی نرم تر از پژو ۲۰۶ است و ام وی ام ۳۱۵ مثل ۲۰۶ فراوان نشده است

  32. افسانه می‌گوید

    این ماشینا چون ارزون ترین ماشینهان خرج هاشون کمه و خیلی زود زود خراب میشن انقد گیج نمونیم

    اینا هیچوقت دنا نمیشن که سالی یک بار بزور خراب بشن

    از هر دوروز خراب میشن با ۱۰۰ تومن هم درست میشن کم خرج نیستن تو تو ۲ سال حداکثر ۸ میلیون خرج میکنی بهشون که خبر نداری
    ولی یه ماشین بالای مثل هیوندای تو ۸ سال ۲ میلیون خرج کنی هم خیلی زیاد چون خراب نمیشن

  33. مهدی می‌گوید

    اونی که میگه ال نود بده خداییش تا حالا ال نود دیدی تو جاده گرگه تو کوهی که شیب خیلی زیادی داره مثل مرد بدون ریپ زدن می‌ره بالا من مدل ۸۸ رو دارم نه خرج داره نه چیزی به بار با پژو پارس کل انداختیم پارسیه خودش دهنش وا مونده بود خیلی بد کم آورده بود خداییش

  34. مهدی می‌گوید

    شمایی که دنا رو خوب میدونین اگه دنا شما توربو شارژ باشه اگه یه قسمتی از توربو خراب شده باید ملیون ها برای خرج کنی تو جاده هم شتاب انچنانی نداره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.