پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ کدام هستند؟

0

پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱ کدام اتومبیل‌ها هستند؟ در کنار بهترین‌های هر سال یکی از مهم‌ترین فهرست‌ها که برای گزارش موفقیت یک کمپانی و یا یک محصول در تمامی رسانه‌ها به آن استناد می‌شود، لیست پرفروش‌ترین ماشین‌های سال است.

در صنعت خودروسازی این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد و حتی اگر یک شرکت سازنده تولیداتی با کیفیت عالی نسازد، وقتی به فروش خوبی می‌رسد می‌تواند این ادعا را داشته باشد که موفق و سربلند است. آمار فروش هر محصول برای قرار گرفتن در این لیست نه به صورت منطقه‌ای و داخلی در یک کشور، که به صورت رسمی و جهانی ثبت می‌شود تا حق هیچکدام از ماشین‌ها و خودروسازان دنیا پایمال نشود.

در مطلب پیش‌رو به بررسی و معرفی مختصر پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ از نگاه مجله و سایت معتبر فوربز خواهیم پرداخت.

۱ – فورد سری F مدل ۲۰۲۱

اولین گزینه از فهرست پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱ پیکاپ قدرتمند فورد آمریکایی است. از آنجا که با تبدیل شدن خودروهای تراک و پیکاپ کوچک به نوعی از ماشین‌هایی که همزمان سواری و باری هستند، به این معنا که هم توانایی حمل بار و وسایل زیاد در قسمت عقب را دارند و هم به اتاقکی دو کابینه مجهز شده‌اند که به اندازه یک سواری گنجایش سرنشین دارد، پیکاپ‌ها در این چند سال به یکی از محبوب‌ترین خودروهای دنیا تبدیل شده‌اند.

غیر از این موارد، این محصولات جدید حالا مثل یک سدان و کراس‌اوور پیشرفته، دارای امکانات و آپشن‌های متعددی هم شده‌اند. سری F فورد، به ادعای خود سازنده‌اش پرفروش‌ترین خودروی آمریکا در ۴۴ سال اخیر بوده و در دنیا نیز همواره در رده‌های بالای فروش قرار داشته است. تا اینجا که نیمی از سال جدید گذشته، سهم فروش این مدل در دنیا بیش از ۳۶۰ هزار دستگاه بوده که اگر چه نسبت به پارسال حدود یک و نیم درصد کمتر است، اما این محصول را در رده اول فروش جهانی جای داده است.

خرید و فروش و قیمت خودرو فورد

۲ – پیکاپ Ram مدل ۲۰۲۱

رده دوم فهرست پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ نیز یک پیکاپ دیگر و البته رقیب مستقیم سری F کمپانی فورد است. Ram ابتدا در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی Dodge معرفی شد، اما بعد از چند سال زیر نظر کمپانی کرایسلر قرار گرفت و امروز و در سال جدید توسط شعبه آمریکای شمالی اتحادیه خودروسازان استلانتیس (متشکل از کرایسلر، فیات و پژو) تولید می‌شود.

کرایسلر از سوی این کمپانی وظیفه تولید خودروهای برند جیپ، دوج و Ram را دارد. این گروه آمریکایی برای معرفی پیکاپ‌های Ram نام تجاری جدید و جدا برای آن ثبت کرد و این محصول خوش‌فروش، امروز با اسم تجاری و آرم Ram بر روی بدنه‌اش فروخته می‌شود.

مدل ۱۵۰۰ این محصول پرفروش‌ترین ماشین این شرکت در دنیاست و آمار آن نسبت به پارسال با رشدی ۲۷ درصدی به نزدیک ۳۱۵ هزار دستگاه رسیده تا یک رده بالاتر از شورلت قرار بگیرد.

نسخه جدید Ram 1500 به دو آپشن سیستم آپدیت‌شده کنترل رانندگی معکوس و امکان رانندگی در برف مجهز شده است.

۳ – شورلت سیلورادو ۲۰۲۱

سومین مورد در لیست پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ نیز به یک تراک و پیکاپ دیگر تعلق می‌گیرد. هر چند که این محصول در سال گذشته رتبه بالاتری داشت و امسال با رشد ۸ درصدی به رده سوم سقوط کرده است، اما آمار فروش خوب آن باعث شده همچنان جزو خودروهای موفق ۲۰۲۱ باشد.

شورلت سیلورادو محصول سال ۱۹۹۹ است و اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد. یکی از نکات قابل توجه در تولید این ماشین تیپ‌های موتوری مختلفی است که توسط خودروساز ارائه می‌شود و باعث شده دست مشتری برای انتخاب این پیکاپ با گنجایش موتور از ۲۷۰۰ تا ۶۶۰۰ سی‌سی باز باشد و تمامی این مدل‌ها با دو گیربکس اتوماتیک ۸ حالته و ۱۰ حالته قابل خرید است.

در ساخت سال جدید این خودرو، دو آپشن اتصال گوشی‌های هوشمند اپل و اندروید به آن اضافه شد و همچنین چندین تریم و طیف رنگی جدید در بدنه و در طراحی اتاقک برای سفارش موجود شد. شورلت در نسخه جدید ظرفیت کشش و قدرت خودرو را هم بالا برده و این موضوع به محبوبیت بیشتر سیلورادو کمک کرده است.

خرید و فروش و قیمت خودرو شورولت

۴ – تویوتا راوفور ۲۰۲۱

رتبه چهارم پرفروشترین ماشین های سال ۲۰۲۱ به یک شاسی‌بلند آشنا می‌رسد. تویوتا راوفور که در مدل‌های سال‌های قبلش به ایران هم می‌آمده و آن گزینه‌ها هم‌اکنون برای خرید در بازار موجود است، در مدل سال ۲۰۲۱ خود یکی از پرفروش‌ترین‌های دنیاست.

رشد ۲۰ درصدی امسال، آمار فروش آن را به بیش از ۲۲۱ هزار دستگاه تا نیمه سال میلادی رسانده و بر این اساس تصور خوبی برای این خودروی موفق در روزهای پیش رو پیش‌بینی می‌شود.

تویوتا راوفور در نسخه جدید حالا در تیپ هیبرید هم تولید می‌شود که همین موضوع باعث جذب بیشتر خریداران شده و رشد فروش این خودرو را بیشتر کرده است. آخرین نسخه از نسل پنجم چه در تیپ بنزینی و چه هیبرید موتوری ۲۵۰۰ سی‌سی دارد و در کشورهای مختلف دنیا به سه گیربکس ۶، ۸ و ۱۰ حالته تولید می‌شود.

نسخه Phev این ماشین نیز دو سال پیش در آمریکا رونمایی شد و پارسال به دست مشتریان رسید. مجموع قدرت خروجی پیشرانه بنزینی و برقی این مدل جدید به ۳۰۲ اسب بخار رسیده که ۸۳ اسب از نوع هیبریدی پایه بیشتر است.

خرید و فروش و قیمت تویوتا راوفور

۵ – هوندا CR-V مدل ۲۰۲۱

اس‌یووی کراس‌اوور این کمپانی ژاپنی برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ معرفی شد و حالا در نسل پنجم خود قرار دارد. از این محصول تا به اینجای سال حدود ۲۱۳ هزار دستگاه فروش رفته و نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۵۳ درصد رشد داشته است.

از طراحان و سازندگان رقیب مستقیم تویوتا راوفور در جهان البته به پیش‌بینی کارشناسان انتظار می‌رود که این شاسی‌بلند جذاب‌شان را برای سال بعد تغییر چهره دهند تا از کورس فروش عقب نماند.

نسخه‌ای که اکنون در دسترس خرید قرار دارد فیس‌لیفتی است که در سال ۲۰۲۰ انجام گرفت و در این طراحی جلوبندی ماشین و مه‌شکن‌ها تغییر کردند. البته آمار فروش بالای امسال و این افزایش درصد به خاطر افت مقطعی استقبال از آن در سال گذشته بود و حالا که اعداد فروشش به سمت بالا برگشته، این آمار ثبت شده را امیدوارکننده‌تر از چیزی که در واقعیت هست نشان می‌دهد.

در هر صورت هوندا CR-V یکی دیگر از پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ است که طرفداران بسیاری در دنیا و ایران خودمان دارد.

خرید و فروش و قیمت هوندا CR-V

۶ – نیسان Rogue مدل پایه و اسپرت ۲۰۲۱

مورد قابل اعتنای دیگری که از لحاظ آماری در پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد، باز هم یک محصول ژاپنی است. همانطور که مشاهده می‌کنید تا حالا پایان سال در لیست‌های مهم خودروهای برتر سال یعنی بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۱، ایمن‌ترین ماشین‌های سال ۲۰۲۱ ، گران‌قیمت‌ترین ماشین‌های سال ۲۰۲۱ و زیباترین خودروهای سال ۲۰۲۱  از لحاظ کیفیت و ساخت و خودروهای پرفروش، محصولات آسیایی و به‌ویژه برندهای کشور ژاپن این دو فهرست را قبضه کرده‌اند. تمامی نشانه‌ها حاکی از آن است که امسال بدون شک سالی ماندگار و موفقیت‌آمیز برای خودروسازان این کشور خواهد بود.

نسخه جدید نیسان Rogue برای سال ۲۰۲۱ بازطراحی شده و به همین دلیل جای خود را در بین پرفروش‌ترین خودروهای سال باز کرد. در کنار تیپ پایه، تیپ جدید اسپرت این شاسی‌بلند با ابعادی کوچکتر نیز ارائه شد که به اقبال بیشتر این مدل کمک می‌کند. تعداد فروش این مدل در هر دو تیپ در سال جاری به حدود ۱۸۲ هزار دستگاه رسیده و نسبت به سال گذشته رشدی ۷۰ درصدی داشته است.

مهم‌ترین خصوصیت مثبت برای خرید این مدل، پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیسان اعلام شده که رضایت مشتریان را به‌دنبال داشته است.

خرید و فروش و قیمت خودرو نیسان

۷ – تویوتا کمری ۲۰۲۱

به جز کراس‌اوور و پیکاپ، سهم بیشتر فروش بازار در کلاس سدان‌ها نیز در اختیار ژاپنی‌ها و خصوصاً تویوتاست. غیر از کمری معروف و جذاب که در نسخه جدید کاملاً شیک و بروز شده، مدل‌های کرولا، هایلندر و تاکوما از تویوتا نیز در بین پرفروش‌ترین‌های سال دیده می‌شوند.

بیشتر رده‌های دیگر و پایین‌تر این فهرست نیز برای سدان‌های هموطن این برند مثل هوندا سیویک و آکورد است. کمری در سال ۲۰۲۱ به آمار بیش از ۱۷۷ هزار دستگاه رسیده و رشد ۴۰ درصدی را ثبت کرده است. در بازاری که میزان استقبال و علاقه مندی خریداران به کلاس پیکاپ‌های دوکابین جدید و مجهز بیشتر و بیشتر می‌شود، وجود یک سدان در بین بالانشینان فروش سال نکته مهمی است. سواری‌های کلاسیک و سدان، امروز یک‌چهارم سهم فعال در بازار دنیا را دارند و کمری پرفروش‌ترین آن‌هاست.

مدیر تویوتا اعلام کرده که علاقه و تقاضای بیشتر مشتریان به پیکاپ‌های جدید را درک می‌کند، اما بر آپدیت کردن سدان‌های ریشه‌دار خود اصرار دارد چرا که برخلاف بسیاری از کمپانی‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی، نمی‌خواهد مشتریان قدیمی و وفادار خود و طرفدار سدان‌ها را از دست بدهد.

تویوتا کمری یکی دیگر از پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ است که البته یکی از پرفروشترین خودروهای تاریخ هم به شمار می‌رود.

خرید و فروش و قیمت تویوتا کمری

جمع‌بندی فهرست پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱

خودروهای فوق، پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شوند که از محبوبیت بالایی در بین خریداران و رانندگان مختلف قرار دارند. در نهایت امیدواریم که مطالعه این مطلب برایتان جذاب بوده باشد.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ آیا جای خودروهای دیگری را خالی می‌بینید؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.