قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت باز خواهد گشت

پس از گذشت ۳ سال از پاسکاری‌های مختلف

0

از سال ۹۷ شورای رقابت پس از تشکیل جلسه کمیته خودرو، پا به عرصه قیمت‌گذاری خودرو گذاشت و قرار شد هر ۶ ماه یک بار طبق تورم بخشی، قیمت خودروهای داخلی را که انحصاری هستند، مشخص کند و درصورت افزایش نرخ تورم، قیمت خودرو را گران کنند.

اکنون پس از گذشت ۳ سال از پاسکاری‌های مختلف، قیمت‌گذاری خودرو دست ستاد تنظیم بازار افتاد و طبقه گفته وزیر صمت باید این ستاد قیمت را برای خودروهای داخلی مشخص کند و شورای رقابت در حال حاضر از سمت قیمت‌‌گذاری خودروها کنار گذاشته شده است.

محسن بهرامی عضو شورای رقابت اعلام کرده است: «بر اساس قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، تشخیص انحصار کالاها با شورای رقابت است. شورای رقابت هم خودرو را کالایی انحصاری تشخیص داده است. وقتی کالاها انحصاری تشخیص داده شوند، تنظیم دستورالعمل نحوه قیمت‌گذاری و دسترسی عادلانه مصرف‌کنندگان آن کالا با شورای رقابت است.»

عضو شورای رقابت می‌گوید: «قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ مورد تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام است و جزء قوانین عادی به شمار نمی‌رود. قانونی است که اگر قرار است تغییر کند ۲ یا ۳ عضو مجلس باید به آن رأی دهند.»

از آنجا که اکنون شورای رقابت وجود ندارد و با اتمام دوره دوم هنوز دوره سوم تشکیل نشده، برای تعیین تکلیف قیمت خودرو، به‌‌عنوان یک مشکل اقتصادی در سران ۳ قوه مطرح و فعلاً به ستاد تنظیم بازار سپرده شده است.

اگر به هر دلیل در یک سال دیگر شورای رقابت مثل اکنون اعضای مشخصی نداشته باشد و هنوز دور سوم آن شکل نگرفته باشد، باید مجمع دیگری برای گذر از شرایط فعلی تصمیم‌گیری کند و در اصل جایگزین شورای رقابت شود.

آگهی‌های خرید و فروش خودرو

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.