چانگان CS75 پلاس مدل ۲۰۲۲ با چهره جدید معرفی شد + آلبوم تصاویر

عضوی از خانواده رو به رشد کراس‌‌اوورهای چانگان

0

چانگان CS75 پلاس مدل ۲۰۲۲ عضوی از خانواده رو به رشد کراس‌‌اوورهای این شرکت محسوب می‌شود که ارتباطی قوی با مدل بزرگ‌تر CS85 دارد. این خودرو با فلسفه و زبان طراحی Vitality Motion با تمرکز بر سلایق مشتریان چینی شکل گرفته است.

مدتی بعد از اینکه فیس‌لیفت جدیدی از نسل اول کراس‌اوور چانگان CS75 رونمایی شد، خودروساز چینی مدل پلاس جدید این خودرو را معرفی کرد. چانگان CS75 پلاس مدل ۲۰۲۲ که در بعضی کشورها با نام CS75 FL نیز شناخته می‌شود، نسل دوم این کراس‌اوور چینی است و هم‌زمان با نسل اول به بازار می‌آید. طراحان چینی ظاهری جدید برای CS75 پلاس ۲۰۲۲ طراحی کرده‌اند، اما مشخصات فنی شبیه به مدل‌های قبلی است.

در این فیس‌لیفت، چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره دست‌خوش تغییر شده‌ است. البته درباره جلوپنجره این خودرو باید گفت که مشتریان در مدل ۲۰۲۲ برای اولین‌بار امکان انتخاب دو جلوپنجره را دارند، ولی در هرکدام نوع موتور استفاده‌شده نیز فرق دارد.

نسخه قدرتمندتر از چانگان CS75 پلاس مدل ۲۰۲۲ که به موتور توربوشارژ ۲ لیتری با قدرت تقریبی ۲۳۳ اسب‌ بخار به‌همراه گیربکس ۸ دنده اتوماتیک مجهز است، با جلوپنجره Vشکل، اگزوزهای چهارتایی دایره‌ای‌شکل و رینگ ۱۹ اینچی عرضه می‌شود. درحالی‌که نسخه پایه با موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ و قدرت تقریبی ۱۷۸ اسب‌ بخار و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک، اگزوزهای ذوزنقه‌ای‌شکل و رینگ ۱۸ اینچی طراحی شده است.

چانگان CS75 پلاس مدل ۲۰۲۲ جدید مثل نسخه قبلی طراحی جسورانه و جذابی دارد، ولی در جلوی آن شاهد جلوپنجره و ورودی‌های هوای جدیدی هستیم که تا حدودی به محصولات سری یونی چانگان شباهت دارد.

در عقب خودرو هم شاهد تغییرات به نسبت قابل‌‌توجهی هستیم که مهم‌ترین آنها چراغ‌های جدید است. چراغ‌های عقب نیز مثل جلو از طریق یک نوار LED به هم متصل شده‌ است. در پایین هم دیفیوزر جدیدی دیده می‌شود که ۴ سر اگزوز بزرگ‌تر از دو طرف آن بیرون آمده و در میانه آن‌ هم یک مه‌شکن به سبک خودروهای فرمول یک تعبیه شده است.

CS75 پلاس جدید ۴۷۰۰ میلی‌‌متر طول، ۱۸۶۵ میلی‌متر عرض و ۱۷۱۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با ۲۷۱۰ میلی‌متر است.

داخل خودرو با چرم فراوانی که در صندلی‌ها و داشبورد استفاده شده است، برای این کلاس بسیار لوکس به نظر می‌رسد. غربیلک فرمان سه‌پره خودرو از نوع D شکل است و به گفته چانگان، طراحی دسته‌دنده از قایق‌های تفریحی الهام گرفته است. روی داشبورد هم مثل CS75 پلاس قبلی نمایشگرهای دوقلوی ۱۲٫۳ اینچی به چشم می‌خورد که یکی برای صفحه آمپر و دیگری برای سیستم اطلاعاتی ـ سرگرمی است. این سیستم از برنامه‌های محبوب چینی مثل بایدو مپ، وی‌ چت و بایدو کارلایف برخوردار است.

معمولا وقتی شرکت‌های خودروسازی نسل جدیدی از محصولاتشان را عرضه می‌کنند، تولید مدل‌های قبلی متوقف می‌شود، اما این اتفاق درباره چانگان CS75 رخ نداد. نسل اول این کراس‌اوور چینی از ۲۰۱۳ روی خط تولید قرار گرفت و ۲۰۱۸ اولین فیس‌لیفت آن به بازار آمد. یک سال بعد، نسل دوم با نام چانگان CS75 پلاس معرفی شد. طبیعتاً نسل اول باید بعد از چانگان CS75 پلاس مدل ۲۰۲۲ از دور خارج می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد و دومین فیس‌لیفت از نسل اول قرار است به بازار بیاید.

آگهی‌های خرید و فروش چانگان

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.