قهرمان فرمول وان ۲۰۲۱ امروز تعیین می‌شود

خون به پا می‌شود

0

امشب احتمالاً حساس‌ترین رویداد ورزشی جهان در زمین فوتبال یا سالن کشتی برگزار نمی‌شود. امشب پیچ‌وخم پیست فرمول وان ابوظبی میزبان مهیج‌ترین و مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان است؛ حداقل برای یک شب.

اگر یادتان باشد، هفته گذشته لوییس همیلتون بریتانیایی موفق شد فرشتاپن هلندی را در عربستان شکست دهد و با امتیازی برابر به این مسابقه بیاید. مسابقه هفته گذشته سراسر شور و هیجان بود. از تصادف چندین راننده گرفته تا استارت‌های درجا که چندین‌بار تکرار شد و درنهایت این همیلتون بود که اگرچه اواسط مسابقه در رده دوم قرار داشت، ولی توانست مسابقه را به‌عنوان نفر اول تمام و فاصله ۸ امتیازی‌اش با فرشتاپن را جبران کند.

امشب در آخرین دور مسابقه فرمول وان ۲۰۲۱، فرشتاپن و تیم ردبول فرصت دارند که نخستین‌بار قهرمان جهان شوند. اما لوییس همیلتون اگر قهرمان شود، رکورد ۷ دوره متوالی مایکل شوماخر افسانه‌ای را می‌شکند و به افسانه جدید این مسابقات تبدیل می‌شود. ولی قهرمانی همیلتون و فرشتاپن به همین سادگی رقم نمی‌خورد. فرشتاپن راننده کله‌شقی است و بارها از الفاظ آنچنانی برای توصیف شرایط مسابقه یا خطاب‌قراردادن رقبایش استفاده کرده است، ولی همیلتون آرام‌تر به‌ نظر می‌رسد و سعی می‌کند روی مسابقه تمرکز کند.

برخلاف مسابقه جده، این‌ بار فرشتاپن مسابقه را از جایگاه نخست شروع می‌کند و همیلتون دوم است. این برگ برنده فرشتاپن است که از ماشین سریع‌تری هم استفاده می‌کند، چون همان‌ طور که می‌دانید ماشین‌های هوندا از سرعت بیشتری برخوردارند. بااین‌حال همیلتون بارها در این فصل نشان داده است که می‌تواند چنین کاستی‌هایی را به فرصت تبدیل کند.

این را هم فراموش نکنید که در مسابقه امشب ۲ هم‌تیمی همیلتون و فرشتاپن به ترتیب سرخیو پرز و والتری بوتاس نقش‌هایی کلیدی دارند، چون باید راه را برای قهرمانی تیمشان هموار کنند؛ کاری که بوتاس در عربستان از عهده‌اش برنیامد و فرشتاپن تا لحظه آخر همیلتون را تعقیب کرد. اکنون همه‌چیز به مسابقه امشب بستگی دارد و اینکه همیلتون و بوتاس و البته تیم مرسدس چه استراتژی‌ای برای آن دارند؛ مسابقه‌ای که تب و تابش از مبارزه کِلی و فریزر یا تایسون و هالیفید کمتر نیست. شاید هم به فینال خونین آمریکای جنوبی نزدیک‌تر باشد؛ جایی که طرفداران پله و مارادونا تیمشان را بهترین‌های جهان می‌دانند!

آگهی‌های خرید و فروش خودرو

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.