اسامی خودروهای وارداتی زیر ۲۰ هزار دلار

0

یکی از روش‌های بهبود اوضاع نابسامان بازار خودروی ایران، آزادسازی واردات است. اگرچه هنوز آیین‌نامه‌ واردات خودرو به طور رسمی منتشر نشده است، اما با شایعه‌های بیان شده در رسانه‌ها& مشخص است که دولت سقف ۲۰ هزار دلاری را برای خودروهای وارداتی در نظر گرفته است.

از زمان اعلام خبر آزادسازی واردات نیز دولت بارها اعلام کرده است که با این قانون، تصمیم دارد تا قدرت خرید افراد کم‌درآمد جامعه را بالاتر ببرد. با مشخص شدن سقف ارزی واردات خودرو حدس اینکه چه خودروهایی وارد می‌شنود راحت‌تر می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت طی گفت‌وگویی از نهایی شدن آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو خبر داد و اعلام کرد که طی هفته آینده، این آیین‌نامه رسانه‌ای و ابلاغ می‌شود. امید قالیباف در گفت‌وگویی با صداوسیما ضمن صحبت در مورد عزم و پیگیری‌های وزارت صمت در جهت تصویب و اجرای نمودن آیین‌نامه، گفت: که آیین‌نامه واردات خودرو طی هفته آینده به صورت عمومی و رسانه‌ای منتشر خواهد شد.

وی در خصوص سقف دلاری واردات خودرو عنوان کرد:

دور جدید واردات خودرو با هدف واردات خودرو برای اقشار کم‌ درآمد و دهک‌های پایین در نظر گرفته شده و سقف دلاری واردات ۲۰ هزار دلار قرار داده شده است.

قالیباف از رایزنی و مذاکره با خودروساز‌های بزرگ مانند تویوتا ژاپن خبر داد و افزود:

با شرکت‌های خودروساز معتبر آلمانی، چینی و هندی در حال رایزنی هستند. خودروسازان نیز با شرکت‌های خودروساز دنیا در حال مذاکره هستند، اما ۷۰ درصد تقاضای خودرو برای سه دهک کم درآمد است و برنامه‌ریزی ما برای واردات خودرو‌های ارزان‌قیمت اقتصادی است که از کیفیت خوبی هم برخوردار هستند.

سخنگوی دولت اعلام کرد: پپیگیری‌ها به منظور تصویب و اجرای آیین نامه انجام شده و در هفته آینده واردات خودرو به طور رسمی اعلام خواهد شد. 

قالیباف در رابطه با سقف دلاری واردات خودرو نیز توضیح داد: این اقدام با هدف تأمین نیاز اقشار کم‌ درآمد و دهک‌های پایین انجام شده، از این رو مشخص سقف ۲۰ هزار دلاری برای این محصولات در نظر گرفته شده است.

با قطعی شدن سقف ۲۰ هزار دلار برای خودروهای وارداتی هم اینک می‌توان دامنه جست وجو برای این خودروها را بازتر کرد. البته باید توجه داشت که قیمت خودروها در بازارهای مختلف دنیا، بر حسب شرایطی نظیر برخی تعرفه‌ها، ذائقه مشتریان و به خصوص کم و زیاد شدن آپشن‌ها می‌تواند متغیر باشد. از سوی دیگر واردات خودرو به کشور ما تابع هزینه‌هایی از قبیل تعرفه واردات یا مالیات بر ارزش افزوده است که برای اطلاع از جزئیات آن باید منتظر آیین‌ٔنامه اجرایی واردات خودرو باشیم.

به عنوان مثال، منطقی معاون وزیر صمت  ۲۳ مرداد گفته بود: تعرفه واردات خودروهای اقتصادی تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد

جدول زیر شامل نام و قیمت خودروهای با قیمت ۲۰ هزار دلار و کم‌تر است که احتمال واردات آنها وجود دارد. در این جدول صرفاً محدودیت ارزی خودروهای وارداتی در نظر گرفته شده است و ممکن است برخی از این خودروها، از جنبه‌های دیگر مثل حجم موتور، شرایط واردات را نداشته باشند. برای اطلاع از جزئیات آن باید منتظر اعلام جزئیات آیین نامه واردات خودرو باشیم.

نام خودروقیمت به دلار
تویوتا کرولا هیبرید۲۰,۴۲۵
نیسان ورسا۱۵۵۸۰
نیسان سنترا۱۹۹۵۰
کیاسول۱۹۹۷۰
کیاریو۱۶۴۵۰
کیاریو ۵ در۱۷۳۹۰
کیافورته۱۹۴۹۰
میتسوپیشی میراژ SEG4۱۹۲۵۰
میتسوپیشی میراژ G3 BlackEdition۱۸۵۹۵
هیوندای اکسنت SE۱۷۹۳۵
نیسان ورسا S۱۸۸۸۰
کیاریو S۱۸۳۴۰

***

 اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

***

جدیدترین آگهی‌های خودرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.