نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ معرفی شد

شروع دوره‌ای تازه

0

با معرفی ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۲۰۲۳، سدان لوکس آلمانی وارد هفتمین نسل خود شده است. نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ مهم‌ترین سری ۷ در کل تاریخ است؛ زیرا برای اولین‌بار از زمان عرضه ب‌ام‌و سری ۷ در سال ۱۹۷۷ تا به امروز، بی ام و در کنار نسخه بنزینی این خودرو مدل الکتریکی سری ۷ را به‌نام بی ام و i۷ عرضه کرده است.

مدل پایه یعنی ب‌ام‌و ۷۴۰i به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوشارژ به‌همراه سامانه هیبرید ـ خفیف ۴۸ ولتی مجهز شده است و ۳۷۵ اسب ­‌بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌‌متر گشتاور در اختیار دارد. به‌لطف افزایش ۴۰ واحدی قدرت پیشرانه و گشتاور لحظه‌­ای تا ۵۴۰ نیوتن‌‌متر، شتاب صفر تا صد ب‌ام‌و به ۵ ثانیه رسیده است.

نسل جدید بی ام و سری ۷ معرفی شد

پرچم‌دار مدل‌های ب‌ام‌و سری ۷ نسخه ۷۶۰i xDrive بوده که از پیشرانه‌ای ۴٫۴ لیتری ۸ سیلندر دو توربوشارژ با یک سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی بهره گرفته است. این خودرو قادر به تولید بیشینه قدرتی معادل ۵۳۶ اسب بخار و بیشینه گشتاوری معادل ۷۵۰ نیوتن‌متر است. ب‌ام‌و ۷۶۰i ۲۰۲۳ قادر است طی ۴٫۲ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. هر دو مدل ۶ و ۸ سیلندر نسل جدید بی ام و سری ۷ به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک که روی سایر محصولات بی ام و هم نصب شده، مجهز شده است. بیشینه سرعت قابل پیمایش هر دو مدل ۶ و ۸ سیلندر بی ام و سری ۷ روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

ب‌ام‌و هم‌زمان با معرفی نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ با موتور بنزینی، نسخه برقی آن با نام i7 xDrive60 را نیز رونمایی کرده است. این سدان برقی لوکس آلمانی از دو موتور الکتریکی بهره گرفته است که انرژی آنها توسط یک پک باتری ۱۰۱٫۷ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. این موتورهای الکتریکی روی‌هم‌رفته قادر به تولید ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۷۴۴ نیوتن‌متر گشتاور است. بیشینه سرعت قابل‌پیمایش نسخه الکتریکی نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

نسل جدید بی ام و سری ۷ معرفی شد

ب‌ام‌و i7 یا همان سری ۷ برقی در مدل xDrive60 قادر است در سیکل واقعی EPA بیشینه مسافتی را در حدود ۴۸۴ کیلومتر با یک بار شارژ طی کند. ب‌ام‌و i7 امکان اتصال به شارژر سریع ۱۹۵ کیلوواتی DC را دارد که در این صورت طی تنها ۱۰ دقیقه میزان شارژ باتری‌های این خودرو به ۸۰ درصد می‌رسد.

همه نسخه‌های نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۲۰۲۳ به‌صورت استاندارد دارای سیستم تعلیق بادی در هر چهارچرخ است که به‌صورت اتوماتیک ارتفاع خودرو را تنظیم می‌کند و دمپرها را نیز به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌کند. این سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر در مد اسپرت می‌تواند ارتفاع خودرو را به‌اندازه ۱٫۱ سانتی‌متر کاهش دهد و در جاده‌های ناهموار تا ۲ سانتی‌متر ارتفاع خودرو را افزایش می‌دهد.

جدیدترین آگهی‌های ب‌ام‌و سری ۷

علاوه بر اینها ب‌ام‌و i7 به‌صورت اتوماتیک در حین حرکت با سرعت ۱۲۰ کیلومتر و بیشتر به‌منظور بهبود آیرودینامیک مقداری ارتفاع خودرو را کاهش می‌دهد. با اضافه‌شدن سیستم فرمان تطبیقی یکپارچه، فرمان‌پذیری نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ در سرعت‌های زیاد بهتر شده و چرخ‌های عقب تا ۳٫۵ درجه امکان چرخش دارد.

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که سری ۷ همراه خود معرفی می‌کند، شکل کاملاً متفاوت دماغه و جزئیات آن است که به جرئت می‌توان گفت، هیچ‌کس حتی تصور چنین رویکردی را برای طراحی سری ۷ نداشت. از نظر بصری نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ دارای طراحی بسیار متفاوتی با سایر محصولات این خودروساز باواریایی است و از همان زبان طراحی ب‌ام‌و X7 جدید که در آن چراغ‌های اصلی جلو و چراغ‌های روشنایی در روز از هم جدا شده‌ است، پیروی می‌کند.

طراحی نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ را باید بسیار جسورانه و متفاوت دانست، که طبیعتاً با سلیقه بسیاری از ب‌ام‌و دوستان خوش نیامده و انتقادهای زیادی به آن وارد خواهد شد. همچنین نسخه‌های بنزینی و مدل تمام برقی i7 نیز در جزئیات ظاهری و برخی از قطعات تزیینی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد.

نسل جدید بی ام و سری ۷ معرفی شد

همچنین مشتریان نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ می‌توانند پکیج‌های M پاور و یا تریم Shadowline که در آن از تزیینات تیره و مشکی‌رنگ استفاده شده را خریداری کنند.

در داخل نسل جدید سدان پرچم‌دار ب‌ام‌و شاهد جدیدترین نسخه از لایو کاکپیت و نرم‌ افزار iDrive 8 این شرکت هستیم. مهم‌ترین ویژگی در اینجا یک صفحه ‌نمایش منحنی بزرگ است که دو نمایشگر یعنی صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲٫۳ اینچی و صفحه‌ نمایش لمسی مرکزی ۱۴٫۹ اینچی را در خود جای داده است. در زیر این نمایشگر هم یک نوار کریستالی با کنترل‌های لمسی خازنی برای مواردی مثل کنترل سیستم تهویه تعبیه شده است.

احتمالاً برای خیلی‌ها بخش عقب کابین سری ۷ جذاب‌تر خواهد بود؛ زیرا در اینجا یک صفحه ‌نمایش عظیم ۳۱٫۳ اینچی ۸K به‌‌صورت سفارشی ارائه می‌شود که به سرنشینان عقب امکان دسترسی به تلویزیون آمازون و سایر خدمات آنلاین را می‌دهد. هر کدام از سرنشینان عقب نیز می‌توانند، این صفحه‌ نمایش را از طریق لمس آن و یا به وسیله‌ دو تبلت ۵٫۵ اینچی که در رو دری‌ها تعبیه شده است، کنترل کنند.

سیستم صوتی حرفه‌ای Bowers & Wilkins با ۳۶ بلندگوی بسیار باکیفیت و امکان ایجاد صدای ۴ بعدی و لرزش‌های کنترل‌شده مغناطیسی یکی دیگر از تجهیزات رفاهی قابل‌توجه در نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ است.

یکی از بخش‌های جدید و جذاب کابین این نسل نوار رنگی و طرح‌‌دار موسوم ‌به Interaction Bar است. این نوار درخشان کابردهایی نیز دارد، برای نمونه می‌تواند چندین الگو و رنگ‌‌آمیزی مختلف را برای هماهنگی با حالات مختلف خودرو نمایش دهد. درنهایت وظیفه اصلی آن جذاب جلوه‌‌دادن کابین سری ۷ است.

نوار Interaction Bar در سرتاسر طول داشبورد کشیده شده است و درهای جلو را به یکدیگر متصل می‌کند. این نوار به طرحی کریستالی و نورپردازی چشم‌نواز مزین شده است که کاملاً قابل‌ شخصی‌سازی است. وظیفه آن در یک کلام هیجان‌زده کردن سرنشینان است. احتملاً طرف‌داران این برند آلمانی خواهان بهره‌‌گیری از آن در تمام مدل‌ها خواهند بود.

همچنین در این خودرو فناوری خودران ماشین به راننده اجازه می‌دهد تا حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در بزرگ‌راه‌ها دست‌هایش را از روی فرمان بردارد. ماشین در این حالت با کمک راه‌یاب ماهواره‌ای می‌تواند بدون‌نیاز به دخالت راننده سبقت بگیرد یا از بزرگ‌راه خارج شود. راننده در این حالت همچنان باید حواسش به جاده باشد.

نسل جدید بی ام و سری ۷ معرفی شد

ب‌ام‌و می‌گوید منتظر مجوزهای قانونی برای ارائه قابلیت فناوری خودران تا سطح ۳ در سری ۷ است. در این سطح راننده می‌تواند در مسیرهایی محدود پس از سپردن رانندگی به ماشین، نگاهش را از جاده بردارد. کارخانه آلمانی می‌گوید که سطح ۳ خودران تا دو سال دیگر به ماشین اضافه خواهد شد.

ب‌ام‌و  انتظار دارد که مدل الکتریکی سری ۷ در اروپا طرف‌دار زیادی داشته باشد و مشتریان آمریکایی بیشتر مدل بنزینی و هیبرید بخرند. قیمت نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ در نسخه‌ی پایه‌ ۷۴۰i از ۹۴٫۲۹۵ دلار آغاز می‌شود که این رقم در مدل ۸ سیلندر ۷۶۰i xDrive به ۱۱۴،۹۹۵ دلار می‌رسد. i7 xDrive60 کمی گران‌تر بوده است و قیمت آن از ۱۲۰،۲۹۵ دلار شروع می‌شود. اولین نمونه‌های این پرچم‌‌دار جدید از نوامبر امسال راهی بازار خواهد شد.

خرید و فروش و قیمت ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰li

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

جدیدترین آگهی‌های ب‌ام‌و
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.