مرسدس بنز SL مدل ۲۰۲۲ معرفی شد

نسل جدید مرسدس بنز SL

0

مدل SL از ۷۰ سال پیش در خط تولید مرسدس بنز حضور داشته است و اکنون مدل نسل R۲۳۲ از راه رسیده که تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی خودش داشته است. SL که اکنون جایگزینی برای GT رودستر نیز محسوب می‌شود، دیگر مدلی از بنز نیست، چون به‌طور انحصاری به‌عنوان مدلی AMG عرضه می‌شود. نسل هفتم مرسدس SL هیچ اشتراکی با نسل قبلی خود ندارد. در ساخت مرسدس بنز SL مدل ۲۰۲۲ از پلتفرمی جدید استفاده شده است. جنس فلزات به‌کاررفته در این پلتفرم در قسمت‌های مختلف متفاوت و از آلومینیوم، فولاد، منیزیم و کامپوزیت ساخته شده است.

مرسدس بنز SL مدل ۲۰۲۲ با ۴۷۰۵ میلی‌متر طول و ۲۷۰۰ میلی‌متر فاصله محوری در مقایسه با نسل پیشین ۷۴ میلی‌متر طویل‌تر و فاصله محوری آن ۱۱۵ میلی‌متر رشد داشته است. این نسل در مقایسه با AMG GT رودستر که جانشین آن شده است، ۱۵۴ میلی‌متر طول بیشتری دارد. با تغییردادن نوع سقف از فلزی به پارچه‌ای ۳ لایه، مهندسان موفق به کاهش وزن ۲۱ کیلوگرمی از این خودرو شده‌اند. شیشه‌های عقب مبالغه‌برانگیز مجهز به گرمکن، قابلیت تاشده در تنها ۱۵ ثانیه را در بازه‌ سرعتی صفر تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت دارد. البته این کاهش وزن مرکز جرم خودرو را نیز کاهش داده است که به‌عبارت‌دیگر فرمان‌‌پذیری بهینه‌تری را نتیجه می‌دهد.

به‌سراغ قسمت عقبی خودرو می‌رویم. درمجموع ۴ سراگزوز در دو طرف به‌همراه یک دیفیوزر، مواجه‌شدن ما با خودرویی قدرتمند از AMG را یادآور می‌شود. چراغ‌های عقب عریض به‌همراه بال‌های عقب ۶ حالته که با ظرافت یکپارچه شده است، به پشت خودرو تجلی می‌بخشد. اما ازنظر آیروداینامیکی، مرسدس پکیجی سفارشی را برای SL در نظر دارد که علاوه بر سامانه‌ فعال آیروداینامیکی در جلو و زیر خودرو از سپرها و دیفیوزری بزرگ‌تر بهره می‌برد.

کابین مرسدس بنز SL مدل ۲۰۲۲ پیش از این در ماه جولای رونمایی شده است و با مشخصات آن کمابیش آشنا هستیم. در این نسل خبری از هایپراسکرین نیست و سیستم اینفوتیمنت از طریق نمایشگری لمسی ۱۱٫۹ اینچی ایستاده مدیریت می‌شود. این نمایشگر قابل‌تنظیم بوده و زاویه آن بین ۱۲ الی ۳۲ درجه متغیر است. در پشت‌فرمان هم صفحه‌ای نمایش بزرگ ۱۲٫۳ اینچی وظیفه ارائه اطلاعات موردنیاز راننده را بر عهده دارد. برای تکمیل عملکرد این نمایشگر از سیستم هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده کمک گرفته شده است.

‏مرسدس بنز SL  ۲۰۲۲ در دو نسخه ۵۵ و ۶۳ وارد بازار خواهد شد. هر دوی این نسخه‌ها نیروی خود را از همان موتور M177 دریافت می‌کند.این موتور V8 که در طیف وسیعی از محصولات AMG به‌کارگرفته شده، ۴ لیتر حجم دارد و در نسخه SL ۵۵ طوری تنظیم شده است که می‎تواند ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. اما در نسخه SL ۵۵ این موتور توانایی تولید ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. هر دوی این موتورها با گیربکسی ۹ سرعته خودکار همکاری می‌کند.

مرسدس بنز SL مدل ۲۰۲۲ از سیستم تعلیق پیشرفته ۵ اتصالی در محور جلو بهره می‌برد. ترمزهای کربن ـ سرامیک در این نسل استاندارد بوده و مثل S کلاس W223 چرخ‌های عقب آن فرمان‌پذیر است. این چرخ‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شده‌ است که تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر، مخالف چرخ‌های جلو و در سرعت‌های بیشتر موافق با چرخ‌های جلو زاویه می‌گیرد.

 

برای اولین‌بار مرسدس AMG SL ۲۰۲۲ با سیستم چهارچرخ محرک، تنظیمات +Matic4 با توزیع گشتاور متغیر و کلاچ الکترومکانیکی کنترل شده که محور عقب را به چرخ‌های جلو متصل می‌کند، در دسترس است. خروجی موتور از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مرسدس بنز SL مدل ۲۰۲۲ جزئیاتی درباره قیمت‌گذاری این مدل منتشر نکرده است، اما انتظار داریم که SL جدید در سال ۲۰۲۲ عرضه شود.

آگهی‌های خرید و فروش مرسدس بنز

***

شما می‌توانید اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.