چری تیگو ۷ جدید، محصول جدید مدیران خودرو، معرفی شد

0

صفحه رسمی شرکت مدیران خودرو در اینستاگرام تصاویری از بدنه خودرویی جدید را به اشتراک گذاشته است که ظاهر متفاوتی دارد. ‫نسل دوم چری تیگو ۷ که سال ۲۰۱۹ میلادی در نمایشگاه خودروی گوانگژو و به‌عنوان مدلی مفهومی رونمایی شده بود، با اندکی تغییرات ظاهری در مدل ۲۰۲۰ فروش آن برای اولین‌بار در بازار چین آغاز شد.

چری تیگو ۷ جدید که نمایانگر زبان طراحی تازه محصولات شرکت چری است، هم‌اکنون به ایران آمده و مدیران خودرو می‌خواهد بعد از تیگو ۸ پرو، مونتاژ آن را در کشورمان آغاز کند.‬

محصول جدید مدیران خودرو رونمایی شد

نسل دوم چری تیگو ۷ از لحاظ فرم بدنه و نوع طراحی ظاهری، شیوه‌ای تقریباً محافظه‌کارانه اما جذاب‌ را به خدمت گرفته است تا بتواند دایره طرف‌داران خود را بین اقشار مختلف مشتریان تسری بخشد، چراکه شمایل نسل پیشین این خودرو کمی غیرمتعارف جلوه می‌کرد؛ به همین دلیل نیز گاهی بعضی از افراد نسبت به آن انتقاداتی را بر زبان می‌آوردند.

اصلی‌ترین المان این سبک طراحی جدید نیز جلوپنجره برجسته با طرح الماسی ماتریسی است که پیش‌تر مشابه آن را در تیگو ۸ پرو دیده بودیم. این جلوپنجره بزرگ چندضلعی همراه با چراغ‌های LED چشم نواز، چهره‌ای داینامیک و پویا به نمای جلو تیگو ۷ پرو بخشیده است. تزیینات کرومی در جای‌جای بدنه چهره خودرو را تجملاتی‌تر کرده‌ است.

از نمای کناری که به تیگو ۷ پرو نگاه می‌کنیم، خط شانه قدرتمند بدنه را می‌بینیم که ظاهری عضلانی به این کراس‌اوور می‌دهد. سقف شناور و ستون D مخفی هم از دیگر ویژگی‌های طراحی کناری تیگو ۷ پرو است. طراحی شیب سقف تیگو ۷ پرو به‌گونه‌ای است که در سرعت‌های زیاد مقاومت کمتری در برابر جریان هوا داشته باشد و منجر به ارتقای آیرودینامیک خودرو شود. این سبک از طراحی را بیشتر در خودروهای اسپرت می‌توان یافت.

در نمای عقب، مد جدید صنعت خودرو، یعنی الگوی چراغ‌های پیوسته، به‌خوبی در تیگو ۷ پرو به اجرا در آمده است. دیفیوزر و لوله اگزوزهای دوقلو در عقب هم جذابیت طراحی این بخش از خودرو را دوچندان کرده‌ است.

پس از ورود به کابین قطعاً با تماشای طرح متعادل، آینده‌‌نگرانه، به‌نسبت مینیمالیستی و چشم‌‌نواز داشبورد تیگو ۷ پلاس خرسند خواهید شد. در اینجا پیچ ‌و تاب‌های غیرمنطقی دیده نمی‌شود و بیشتر از خطوط صاف استفاده شده است تا داشبوردی زیبا با المان‌های متفاوت و گیرا پدید آورده شود. به‌ویژه طرح دریچه‌های تهویه، نمایشگر ایستاده بر بالای داشبورد، غربیلک ‌فرمان دی ـ کات، کنسول میانی با پنل‌های لمسی کنترل تهویه و طرح متفاوت اهرم تعویض دنده از جمله نقاط قوت طراحی داخلی چری تیگو ۷ پرو محسوب می‌شود.

دسته‌دنده تیگو ۷ پرو نیز طراحی و عملکردی کاملاً متفاوت دارد و همچون خودروهای ب‌ام‌‌و (سیستم iDrive) تنها با یک اشاره و بدون حرکت کلی دسته‌‌دنده می‌تواند تغییر کند. روکش تمامی صندلی‌ها چرمی است و در قسمت‌هایی از درها و یا داشبورد نیز شاهد استفاده از چرم هستیم که به لوکس‌تر دیده‌شدن کابین کمک می‌کند. صندلی راننده در ۶ جهت و صندلی سرنشین جلو نیز در ۴ جهت به‌صورت الکتریکی قابل‌تنظیم است. نکته دیگر قابل‌ذکر درمورد کابین تیگو ۷ پرو نورپردازی کابین به رنگ آبی است. در شب قسمت‌های مختلف داشبورد و کناره‌های درها و همچنین پایین داشبورد به رنگ آبی در می‌آیند.

محصول جدید مدیران خودرو رونمایی شد

تیگو ۷ پرو از نظر فنی دچار تغییرات زیادی شده است. تیگو ۷ پرو با پیشرانه مشابه تیگو ۸ پرو عرضه خواهد شد و به موتوری ۱٫۶ لیتری توربوشارژ مجهز شده است که می‌تواند حداکثر ۱۹۷ اسب بخار را تولید کند. این موتور ۴ سیلندر خطی قبلاً در تیگو ۸ پرو نیز استفاده شده بود، اما برخلاف آن تیگو ۷ پرو به گیربکسی CVT با کد CVT25 مجهز شده است. گیربکس CVT به‌کاررفته روی این خودرو ۹ سرعته جدید چری است که قبلاً در آریزو ۶ و آریزو ۵ جدید دیده بودیم.

تعلیق‌های جلو مک‌ فرسون و تعلیق‌های عقب مولتی‌ لینک است. طبق ادعا چری این خودرو از نظر فریم و بدنه قدرت بیشتری نسبت به مدل کنونی دارد و توانایی و عملکرد بهتری در تصادف دارد. ازلحاظ ابعاد و اندازه باید گفت که طول، عرض و ارتفاع تیگو ۷ پرو به‌ترتیب به ۴۵۰۰، ۱۸۴۲ و ۱۷۴۶ میلی‌متر می‌رسد. درحالی‌که فاصله محوری این کراس‌اوور هم ۲۶۷۰ میلی‌متر است.

علاوه‌ بر آن، تیگو ۷ پرو به سقف شیشه‌ای پانورامیک و رینگ‌های ۱۸٫۰ اینچی طرح ۵ شاخه دوبل نیز مجهز شده است. باتوجه‌به موارد گفته‌شده، می‌توان گفت که تیگو ۷ پرو در حال بازآفرینی جایگاه خود در کلاس کراس‌اوورهای لوکس شهری است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید صفحه official.mvm را در اینستاگرام دنبال کنید.

آگهی‌های خرید و فروش چری تیگو ۷

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.