زمان عرضه رسپکت بهمن موتور مشخص شد

اوایل سال ۱۴۰۱ وارد بازار خواهد شد

0

رسپکت بهمن موتور یک سدان کلاس c است که از طراحی به‌روزی بهره می‌برد. شاید بتوان گفت جذاب‌ترین قسمت رسپکت بهمن موتور نمای جلوی آن است که در واقع تا حدودی از طراحی‌های جدید کمپانی پژو الهام گرفته است. طراحیی خشن که جلوپنجره هم به‌صورت دو تکه طراحی شده است و طرحی کهکشانی دارد. طراحی چراغ‌های روز هم دو تکه است که یک تکه داخل چراغ و تکه دیگر ادامه آن در زیر سپر قرار گرفته است.

طبق عکس‌های منتشرشده از این خودرو قسمتی از جلوپنجره آن به رنگ قرمز و دو رنگ آبی در آمده است که تا حدودی شبیه به خودرو‌های M بی‌ام‌و است که البته دلیل آن مشخص نیست، اما هرچه هست دلیل بر به‌ رخ‌ کشیدن قدرت و قوای فنی این خودرو نباید باشد. در نمای جانبی با وجود طراحی خیلی ساده از دو خط استفاده شده است تا رسپکت کمی حالت عضلانی داشته باشد.

زمان عرضه رسپکت بهمن موتور مشخص شد

در نمای عقب چراغ‌های دو تکه و کشیده را می‌بینیم که تا وسط در صندوق ادامه پیدا کرده و ظاهری مدرن به این سدان چینی داده است. در صندوق دارای برآمدگی است که نقش باله را بازی می‌کند و همراه با دو خروجی مستطیلی اگزوز به جنبه اسپرت ظاهری رسپکت اضافه کرده است.

شواندو به‌عنوان سدانی اسپرت خوش‌سیما برابر با ۴۶۶۶ میلی‌متر در طول، ۱۸۲۵ میلی‌متر در عرض و ۱۴۸۳ میلی‌متر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۷۰۰ میلی‌متر است. وزن خالص خودرو باتوجه‌به تریم(نوع جعبه‌دنده) ۱۳۶۶ و ۱۴۰۹ کیلوگرم محاسبه شده است. باتوجه‌به اینکه رسپکت بهمن روی پلتفرم آریزو ساخته شده، از همان پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو و گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی استفاده می‌کند که در خودروهای چری نصب شده است.‌

زمان عرضه رسپکت بهمن موتور مشخص شد

به‌گفته مدیرعامل گروه بهمن این خودرو که تست‌های فنی آن از اواخر ماه گذشته آغاز شده است، اوایل سال ۱۴۰۱ وارد بازار خواهد شد. بیوک علی‌مرادلو درباره میزان داخلی‌سازی رسپکت گفت: «در حال حاضر میزان دقیق آن مشخص نیست، اما محصول‌های قبلی هم با ۲۰ تا ۳۰ درصد داخلی‌سازی آغاز شد. برنامه تعمیق داخلی‌سازی برای این محصول نیز در دستور کار قرار دارد.» وی ادامه داد: «خط مونتاژ بدنه رسپکت در حال نصب و راه‌اندازی است و پس از آن نوبت به خط مونتاژ می‌رسد. در حال حاضر، در حال انجام تست‌های فنی و جاده‌ای این محصول هستیم.»

جدول مشخصات رسپکت بهمن موتور

مشخصات فنی و تجهیزات 
ابعاد۱۴۸۳*۱۸۲۵*۴۶۷۰
فاصله دو محور (میلی متر)۲۷۰۰
وزن خالص ( کیلوگرم)۱۴۰۸
ظرفیت مخزن سوخت۵۰لیتر
حجم صندوق عقب ( لیتر)۴۵۵
حداکثر سرعت ( کیلومتر بر ساعت)۱۹۰
حداکثر موتور (سی سی)۱۵۰۰توربو
سطح آلایندگییورو۶
نوع گیربکس۹سرعته اتوماتیک ترونیک
مصرف سوخت ترکیبی۷/۵( لیتر/ ۱۰۰ کیلومتر )
سیستم فرمانبرقی ( EPS )
نوع ترمز ( جلو و عقب )دیسکی خنک شونده/ دیسکی
سیستم ترمزABS+EBD
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو۲عدد
کیسه هوای جانبی۲عدد
کیسه هوای پرده ای۲عدد
سیستم ضد سرقت خودروImmobilizer
حالت های رانندگی اقتصادی - اسپرتدارد
تثبیت کننده سرعت خودرو ( کروز کنترل)دارد
سیستم تشخیص مانع عقبدارد
دوربین دید عقب به همراه خطوط پویای راهنما در نمایشگردارد
دوربین ۳۶۰ درجه برای سهولت در پارکدارد

زمان عرضه رسپکت بهمن موتور مشخص شد

علی‌مرادلو تأکید کرد: «در بحث قیمت‌گذاری‌ از دو منظر حرکت می‌کنیم و اصلاً به رقبا کاری نداریم. این تصور غلطی است. سعی می‌کنیم بر اساس نیاز بازار و بر اساس قیمت تمام‌شده و همچنین یک سود معین که در گروه تعیین و تعریف‌ شده است، قیمت‌‌گذاری کنیم.» علی‌مرادلو ادامه داد: «البته اگر پس از آن اختلاف قیمت با بازار ایجاد شد، سعی می‌کنیم تیراژ را زیاد کنیم تا قیمت‌ متعادل شود. به‌طور‌کلی در سیاست‌‌گذاری‌های خود به‌‌دنبال قیمت عادلانه هستیم.»

آگهی‌های خرید و فروش خودرو

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.