مرحله‌ سوم فروش خودرو در سامانه‌ یکپارچه‌ فروش خودرو مشخص شد

0

صنعت خودرو در ایران سالهاست که با چالش‌های فراوانی رو‌به‌رو بوده است. پس از شروع تحریم‌های ظالمانه‌ی آمریکا علیه ایران، به خصوص تحریم‌های صنعت خودرو، تولید خودرو در ایران به شدت کاهش یافت، به گونه‌ای که تقاضا از تولید پیشی گرفت و قیمت خودرو به صورت روزانه افزایش یافت. ممنوعیت واردات خودرو نیز بر این افزایش تقاضا دامن زد.

در نتیجه شرایطی فراهم شد که افراد سودجو و دلالان به سمت بازار خودرو هجوم آورند و با خرید و فروش خودرو به خصوص ثبت نام خودرو در شرایط فروش خودروسازان، پول‌های زیادی به دست آوردند. دولت برای مبارزه با دلالی خودرو محدودیت‌های زیادی برای خرید خودرو از کارخانه اعمال کرد. آخرین راه حل دولت فروش خودرو در سامانه‌ی یکپارچه‌ی فروش خودرو است. تاکنون دو دوره فروش در این سامانه انجام شده است و به زودی دور سوم فروش خودرو در سامانه‌ی یکپارچه ی فروش انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با سومین مرحله از فروش خودرو در این سامانه، اعلام کرد:

ثبت نام سومین دوره قرعه‌کشی یکپارچه خودرو از روز چهارشنبه ۱۶ شهریور به مدت ۳ روز انجام می‌شود.

امید قالیباف در ادامه گفت: در سومین دوره قرعه‌کشی یکپارچه نزدیک به ۶۰ هزار خودرو عرضه می‌شود که ۵۰ درصد ظرفیت قرعه‌کشی به طرح جوانی و ۲۰ درصد ظرفیت به خودروهای فرسوده اختصاص می‌یابد که فراتر از ۱۰ درصد مندرج در قانون بودجه ۱۴۰۱ است.

مشاور وزیر صمت بیان داشت: در سومین قرعه‌کشی یکپارچه احتمالا با افزایش تولید شاهد خروج خودروی دیگری از شمول قرعه‌کشی خواهیم بود.

قالیباف افزود : تنها تفاوت نوبت سوم قرعه‌کشی یکپارچه با دفعات قبل، اخذ استعلام از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای متقاضیان مشمول طرح جایگزینی خودرو فرسوده است.

وی با اشاره به تنظیم موثر بازار خودرو با روش قرعه‌کشی یکپارچه خاطرناشان کرد: آرامش و کاهش قیمت خودرو در بازار و افزایش هشت برابری شانس برنده شدن برای خودروهای پرطرفدار، از جمله آثار مثبت قرعه کشی یکپارچه بود، ضمن اینکه انتظار می‌رود تا اخر سال همه خودروها با افزایش تولید از شمول قرعه کشی خارج شوند.

سخنگوی وزارت صمت گفت:

برای نخستین بار در سال‌های اخیر خودروی هایما به ‌صورت فروش فوق‌العاده توسط ایران خودرو عرضه شد که در حال حاضر هم ظرفیت فروش وجود دارد.

نتایج قرعه کشی خودروها اعلام شد

نتایج قرعه کشی مرحله دوم در سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو اعلام گردید.

۶ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۸۴ نفر در این نوبت از فروش خودرو ثبت نام کردند که از این میزان ۳۶۴ هزار و ۸۳ نفر یعنی معادل ۵ و چهار دهم درصد متقاضی طرح جوانی جمعیت و ۱۲۴ هزار و ۵۶۹ نفر معادل، یک و نه دهم نفر، متقاضی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بوده اند.

لینک مشاهده نتایج:
sale.iranecar.com/public/winners

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.