به‌روزرسانی پورشه کاین توربو GT ؛ قدرتمندترین پورشه ۸ سیلندر

0

اوایل قرن بیست و یکم زمانی که نسل اول کاین معرفی شد، تردیدهای بسیاری برای موفقیت تجاری این پروژه وجود داشت. بسیاری از علاقه‌مندان پورشه به عرضه شاسی‌بلند توسط این برند آلمانی علاقه نشان نمی‌دادند. البته ساخت کراس‌اوور اسپرت و لوکس هم امری مرسوم در میان خودروسازان برتر جهان نبود. امروزه شاسی‌بلندهای پورشه شامل ماکان و کاین توربو GT درمجموع فروش بیشتری نسبت به دیگر محصولات شرکت سازنده دارند و ازنظر تجاری موفقیتی بزرگ محسوب می‌شوند.

چندی پیش بود که اعلام شد نسخه جدید کوپه از پورشه کاین رکورد جدیدی را برای سریع‌ترین شاسی‌بلندهای نوربرگرینگ به ثبت رسانده و جای آئودی RS Q8 را در صدر جدول شاسی‌بلندهای این پیست گرفته است. کمپانی پورشه از این مدل خاص پرده برداشت و نام کاین توربو GT را برای این کراس‌اوور کوپه درنظر گرفته است. این مدل تازه‌وارد در رده‌ای بالاتر از تریم‌های توربو و توربو S E-Hybrid قرار گرفته است و با حذف کوپه از نام آن فقط با پسوند توربو GT به فروش خواهد رسید.

گرچه در نام رسمی این خودرو اشاره‌ای به کوپه نشده است، این مدل را فقط در استایل کوپه کاین خواهیم دید. زیر کاپوت این کراس‌اوور آلمانی پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که توان تولید نهایت قدرت ۶۳۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۸۴۹ نیوتن‌متر را دارد. درواقع این همان پیشرانه‌ای است که در نسخه قدرتمند پورشه کاین توربو به کار رفته است، اما در این نسخه میل لنگ‌ها، پیستون‌ها، میله‌های اتصال و زنجیر تایم عوض شده و مهندسی دوباره پیشرانه انجام شده است تا نهایت قدرت را در پورشه کاین توربو GT داشته باشیم.

به‌روزرسانی کاین توربو GT قدرتمندترین پورشه ۸ سیلندر

وظیفه انتقال قدرت به چرخ‎‌های پورشه کاین GT را گیربکس ۸ سرعته تیپ‌ترونیک بر عهده دارد. این گیربکس در همکاری با سیستم AWD هر چهارچرخ را به حرکت وادار می‌کند. همچنین در این خودرو از سیستم خنک‌کاری آبی در ترنسفر کیس استفاده شده است که با سیستم کنترل کشش خودرو هماهنگ عمل می‌کند. قدرت زیاد در پیشرانه این خودرو باعث می‌شود پورشه کاین توربو GT در ۳٫۱ ثانیه شتاب‌گیری صفر تا صد را انجام دهد. نهایت سرعت در این خودرو  ۲۹۹ کیلومتر بر ساعت است و این کراس‌اوور سریع مسیر درگ را در ۱۱٫۶ ثانیه می‌پیماید.

علاوه بر داشتن قدرت زیاد، در این خودرو ۱۷ میلی‌متر کاهش ارتفاع را نسبت به کاین توربو کوپه می‌بینیم. سیستم تعلیق بادی و ۳ محفظه‌ای باعث می‌شود ۱۵ درصد سفتی بیشتری را نسبت به حالت رانندگی‌‌ای داشته باشید که انتخاب می‌کنید. تنظیمات دیگر مثل سیستم تعلیق فعال (Active)، سیستم کنترل شاسی و آزادشدن گشتاور برداری در هر چرخ این خودرو نسبت به نسخه کوپه توربو دوباره مهندسی شده‌ است و بر اساس نهایت قدرت زیادتر دوباره برنامه‌نویسی شده‌ است.

مجموعه‌ای از رینگ‌های آلیاژی ۲۲ اینچی به ابعاد ۱۰٫۵ اینچ (۲۶۷ میلی‌متر) در جلو و ۱۱٫۵ اینچ (۲۹۲ میلی‌متر) در عقب توسط لاستیک‌های Pirelli P Zero Corsa مخصوص ساخته شده است با جلو ۲۸۵٫۳۵ و عقب ۳۱۵٫۳۰ پروفایل‌ها همچنین در مقابل ۰٫۴۵ درجه کمبر منفی اضافی وجود دارد. برای کمک به توقف همه چیز، دیسک‌های ترمز عقب ۴۴۰ میلی‌متر جلو و ۴۱۰ میلی‌متر در توربو GT جدید مجهز شده‌ است. پیوستن به یک شاسی اصلاح‌شده مجموعه‌ای از پیشرفت‌های آیرودینامیکی است؛ ازجمله صفحات پایان فیبرکربن مخصوص GT برای اسپویلر در سقف نصب شده است و یک فلپ Gurney در اسپویلر عقب فعال که ۲۵ میلی‌متر بزرگ‌تر از توربو است، باعث افزایش قدرت پایین‌تر تا ۴۰ کیلوگرم در حداکثر سرعت ماشین می‌شود.

قطعاتی مثل سقف، دیفیوزر، بال عقب و برخی قطعات کناری از جنس فیبرکربن است و اسپویلر فعال یا تطبیق‌پذیر را در عقب داریم که اندازه بزرگ‌تری دارد نسبت به آنچه در کاین توربو دیده می‌شد. در داخل کابین خودرو نیز صندلی برای ۴ نفر وجود دارد. صندلی‌های جلو قابلیت تنظیم ۸ حالته را دارد و تمام صندلی‌ها روکش چرم با تودوزی متضاد دارد. واژه توربو GT روی تمام پشت‌سری‌ها دیده می‌شود و دیگر عناصر طراحی داخلی مشابه پورشه کاین کوپه توربو است. پورشه کاین توربو GT اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار آمریکا می‌آید و قیمت پایه برای خرید آن ۱۸۰٫۸۰۰ دلار است.

خودروی اسپرت و کوپه شرکت پورشه رقیب جدی برای خودروهای کراس‌اوور موجود در بازار است و به‌طبع چالش‌هایی را برای سایر کمپانی‌های معروف خودروسازی دنیا به وجود خواهد آورد؛ کما اینکه بعد از رکوردشکن با واکنش‌هایی از سوی رقیب دیرینه‌اش یعنی شرکت مرسدس روبه‌رو شد.

به‌روزرسانی کاین توربو GT قدرتمندترین پورشه ۸ سیلندر

فروش این خودرو که مدتی قبل رکورد سریع‌ترین خودروی تولید انبوه در جهان را نیز شکست، از اوایل سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده آمریکا آغاز می‌شود و مشتریان می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز، به مدل جدید پورشه دسترسی داشته باشند. قیمت‌های خودروی لوکس و مجهز کاین توربو نیز از ۱۸۰٫۸۰۰ دلار شروع می‌شود.

آگهی‌های خرید و فروش پورشه کاین

 

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.