پورشه ۹۱۱ GT3 تورینگ مدل ۲۰۲۲ معرفی شد

0

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید یکی از سریع‌ترین و لذت‌ بخش‌ترین مدل‌ها در تاریخ این خودروی اسپرت افسانه‌‌ای محسوب می‌شود؛ اما این نسخه تمرکز بسیار زیادی روی پیست دارد و به همین دلیل راحتی را قربانی کرده است. حال اما پورشه برای کسانی که خواهان همهٔ قابلیت‌های GT3 در کنار راحتی بیشتر هستند، مدل جدید GT3 تورینگ را ارائه کرده است.

پورشه ۹۱۱ GT3 خودرویی بی‌نظیر و یکی از سریعترین ۹۱۱هایی است که پورشه تا به‌ حال ساخته است. این خودرو مجهز به پیشرانه ۴ لیتری ۶ سیلندر تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۵۰۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۶۹ نیوتن متر را دارد.

پورشه ۹۱۱ GT3 تورینگ مدل ۲۰۲۲ معرفی شد

حالا پورشه ۹۱۱ GT3 تورینگ معرفی شده که تقریباً همان نسخه است، اما تفاوت‌هایی در ظاهر دارد. ظاهر خودرو در این نسخه عادی سازی شده است و المان‌های اسپرت حذف شده‌اند.

پورشه در طراحی این خودرو از بال عقب و گریل‌های بزرگ هوا استفاده نکرده و ظاهری ساده‌تر را برای آن در نظر گرفته است. این دومین نسخه‌ی تورینگ خودروی پورشه GT3 بوده و در واقع این خودرو جایگزین خودروی ۹۹۱٫۲ محسوب می‌شود. تفاوت اصلی نسخه‌ی تورینگ پورشه ۹۱۱ GT3 با نسخه‌ی معمولی در عدم استفاده از بال بزرگ عقبی و به‌ کارگیری بال باز شونده‌ی خودکار است. در قسمت جلوپنجره نیز از یک گریل شخصی‌ سازی‌ شده و در بخش حاشیه‌ی پنجره‌ها از نوار نقره‌ای رنگ استفاده شده است.


بیشتر بخوانید: نسل جدید لکسوس NX مدل ۲۰۲۲ معرفی شد


در این خودرو خروجی اگزوز دوگانه را در وسط داریم که به صورت استاندارد با رنگ استیل است و رنگ مشکی هم به صورت آپشن قابل سفارش است. پورشه ۹۱۱ GT3 تورینگ همانند نسخه اسپرت با رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی عرضه می‌شود. در داخل GT3 تورینگ هم به‌ صورت استاندارد تودوزی چرمی بیشتری ارائه شده که شامل روکش چرمی مشکی در قسمت بالایی داشبورد می‌شود.

همان طور که گفته شد این خودرو مجهز به پیشرانه ۴ لیتری ۶ سیلندر تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۵۰۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۶۹ نیوتن متر دارد. برای انتقال این نیرو هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوک لاچه قابل انتخاب است. وزن تورینگ با گیربکس دستی ۱۴۱۸ کیلوگرم و با گیربکس اتوماتیک ۱۴۳۵ کیلوگرم اعلام شده است.

پورشه ۹۱۱ GT3 تورینگ مدل ۲۰۲۲ معرفی شد

از لحاظ شتاب نیز تغییری صورت نگرفته و مدل دستی GT3 تورینگ در عرض ۳.۹ ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. این رقم برای مدل خودکار PDK برابر با ۳.۴ ثانیه اعلام شده است.

حداکثر سرعت نیز نسبت به نسخهٔ معمولی بدون تغییر مانده و ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت برای نسخهٔ دستی و ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت برای نسخهٔ اتوماتیک است.

پورشه ۹۱۱ GT3 تورینگ اواخر سال با قیمت پایه ۱۶۱ هزار دلاری به فروش خواهد رسید و قیمت پورشه ۹۱۱ GT3 با مدل ۲۰۲۲ از ۱۶۱٫۱۰۰ دلار آغاز می شود.

پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش پورشه به سایت دیوار مراجعه کنید.

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.