اقدامات کسب و کارها برای مقابله با کلاهبرداری آنلاین

0

کلاهبرداری آنلاین یک واقعیت غیرقابل انکار است. طبق گزارش سالانه کمیسیون تجارت فدرال در سال ۲۰۱۹، تقلب در تجارت الکترونیک ۵۳ درصد از ۳.۲ میلیون شکایت مصرف کننده و فیشینگ ۲۰ درصد از شکایات را تشکیل می‌دهند. در مجموع (شامل کلاهبرداری آنلاین و تلفنی)، مشتریان بیش از ۱.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به خاطر کلاهبردار آنلاین از دست دادند.

این روزها اگر یک دکان کوچک اینستاگرامی هم داشته باشید، به طور حتم با فیش‌های جعلی پرداخت برای خرید اینترنتی مواجه شده‌اید. از طرفی حتما تبلیغاتی بی ثمر و دروغین بلاگرهایی که طلب کلی پول از شما دارند را هم تجربه کرده‌اید. این‌ها نمونه‌های کوچک کلاهبرداری اینترنتی است که البته مدل‌های مختلف و بزرگتری دارد که در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

هر کسب و کار یا شرکتی ممکن است در مقطعی با کلاهبرداری اینترنتی روبرو شود. در دنیای جدید که دسترسی‌ به منابع آسان‌تر شده است، دسترسی به هویتها و حساب‌های اعتباری که کلاهبرداران و حلقه‌های کلاهبرداری برای انجام تجارت خود به آن نیاز دارند هم راحت‌تر شده و به طبع آن کلاهبرداری آنلاین شایع‌تر است.

یادتان باشد کلاهبرداران یا از نام‌های جعلی استفاده می کنند یا ممکن است نام افراد واقعی را جعل کنند یا از کپی‌های جعلی هویت استفاده کنند.

وظیفه ما پیشگیری است!

پیشگیری از تقلب و کلاهبرداری آنلاین مسئولیت همه است. محافظت از کسب و کار مقابل کلاهبرداری آنلاین و اقدامات کسب و کارها آن در ذیل این مسئولیت قرار می‌گیرد.

بهترین دفاع شما به عنوان کسب و کار این است که با بالابردن آگاهی خود در باره شیوه‌های کلاهبرداری آنلاین آگاه باشید و یادگیری را فراموش نکنید. قبل از اینکه قربانی شوید، بیاموزید که چگونه علائم هشدار دهنده کلاهبرداری یا کلاهبرداری را قبل از اینکه خیلی دیر شود شناسایی کنید.

کلاهبرداری در رابطه‌های تجاری و کسب و کار چگونه است؟

کلاهبرداری‌های روابط تجاری به انجام تجارت در کسب و کارها مربوط شده و طیف گسترده‌ای از انواع کلاهبرداری‌های عمومی را پوشش می‌دهد. مثل  کلاهبرداری‌های اضافه پرداخت،  کلاهبرداری‌های صورتحساب کاذب یا  کلاهبرداری‌های فیشینگ و هرزنامه یا می‌تواند یک پیشنهاد کلاهبرداری برای سرمایه‌گذاری مشترک در یک کسب‌وکار، سرمایه‌گذاری در کسب‌وکاری که مالک آن هستید باشد.

تاکتیک‌های کلاهبرداران چگونه است؟

تاکتیک‌های کلاهبرداران چگونه است؟

  •     ایجاد شراکت یا اینکه شما به عنوان یک ذینفع برای جابه‌جایی  مقداری پول برای یک شرکت بزرگ کار کنید.
  • بسیاری از کلاهبرداران ادعا می‌کنند که بانکدار، سرمایه‌گذار، مدیر سرمایه‌گذاری، کارگزار، مشاور کسب و کار، یا شخصی که برای یک شرکت بزرگ کار می‌کند، هستند.
  •     زمانی که کلاهبرداران ادعا می‌کنند که بانکدارند، اغلب اظهار می‌کنند که به دنبال کمک شما هستند تا مبالغ هنگفتی را که ادعا می‌کنند در یک حساب بانکی به اصطلاح غیرفعال است، انتقال بدهند. گاهی اوقات آن‌ها این وجوه را “پرداخت‌های معوق”، “وجوه بازیابی شده”، وجوه از مشتری متوفی و ​​غیره می‌نامند.
  • در برخی موارد، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای ذکر شده در ایمیل‌های کلاهبرداری، شرکت‌های واقعی هستند و کلاهبردار ادعای اینکه با یک شرکت همکاری می‌کند را دارد، اما بسیاری از شرکت‌ها و بانک‌هایی که معرفی می‌شوند، جعلی هستند.
  • در موارد دیگر کلاهبرداری، کلاهبرداران ادعا می‌کنند که یک تاجر یا سرمایه گذار خارج از کشور هستند که به دنبال مشاوره در مورد چگونگی سرمایه‌گذاری مقدار زیادی پول در یک تجارت در کشور شما هستند.
  • گاهی اوقات وب‌سایت‌های تجاری یا شرکتی واقعی در متن ایمیل کلاهبرداری ذکر می‌شوند تا افراد را گیج کرده تا فکر کنند یک شرکت واقعی با آن‌ها تماس گرفته است.
  • دامنه‌های اینترنتی جعلی و وب‌سایت‌های جعلی نیز برای قانع کننده تر جلوه دادن کلاهبرداری‌ها استفاده می‌شوند.
  • اغلب کلاهبرداران درصدی از به اصطلاح وجوهی را که پیشنهاد انتقال یا انتقال به دست شما دارند، ارائه می‌کنند. تقسیم وجوه موهوم در ازای کمک به آنها برای دریافت، جابه‌جایی، انتقال یا سرمایه‌گذاری به اصطلاح کلان پول ارائه می‌شود. با این حال، همه این ایمیل‌ها کلاهبرداری هستند و به هیچ وجه به فرصت‌های تجاری واقعی مرتبط با فعالیت نیستند و هیچ سرمایه‌گذار واقعی یا پولی برای سرمایه‌گذاری در پشت هر یک از این پیشنهادات تقلبی وجود ندارد.
  • در طول کلاهبرداری، کلاهبردار ممکن است یک وب‌سایت به اصطلاح بانکداری آنلاین (با جزئیات ورود به سیستم) ارائه دهد تا ثابت کند که وجوه واقعاً وجود دارد و با خیال راحت در یک حساب بانکی در انتظار پرداخت است. در همه موارد، این وب‌سایت‌های بانکی همیشه وب‌سایت‌های جعلی/تقلبی هستند که تحت مالکیت و کنترل کلاهبردار قرار دارند و پول‌هایی که در حساب بانکی نشان می‌دهند، وجوه ساختگی در یک حساب بانکی غیرموجود است.
  •    ممکن است یک کلاهبردار از شما بخواهد که با ۲-۳ فرد مختلف تماس بگیرید، در چنین حالتی او  ادعا می‌کند که این تراکنش به عنوان یک تکنیک روانشناختی طراحی شده است تا معامله را قانونی تر به نظر برساند. اگرچه در بیشتر موارد فقط با یک کلاهبردار سر و کار دارید که پشت همه شخصیت‌های مختلف ارائه شده با شما وارد رابطه شده است.
  • کلاهبردار در نهایت از شما می‌خواهد قبل از اینکه پولی که وعده داده شده برای شما ارسال شود، مقداری پول بفرستید. این یک نوع کلاهبرداری است که به عنوان کلاهبرداری پیش پرداخت شناخته می‌شود.
  • کلاهبرداری با پیش پرداخت به بهترین وجه به عنوان پیشنهاد پول، کالا، خدمات، شغل یا حتی عاشقانه توصیف می‌شود، اما جایی که از قربانی خواسته می‌شود تا مبلغی را پیش پرداخت بپردازد تا هر چیزی که توسط کلاهبردار به او وعده داده شده است را دریافت کند.
  • استراتژی اصلی کلاهبرداری در همه کلاهبرداری‌های با پیش پرداخت این است که سعی کنید قربانی را برای ارسال پول متقاعد کنید و سپس تا جایی که ممکن است به ارسال پول بیشتر برای کلاهبردار ادامه دهید تا زمانی که قربانی در نهایت پول و/یا تمام شود. در نتیجه زیان‌های ناشی از کلاهبرداری به بدهی می‌رود. و در نهایت، قربانی هیچ‌گاه پولی را که کلاهبردار وعده داده است، دریافت نمی‌کند.
  • صاحبان کسب و کار باید بدانند که کلاهبرداران در قالب یک نام تجاری قانونی، با روش‌های پیچیده اقدام به کلاهبرداری می‌کنند؛ پس با اطمینان از به روز بودن فایروال و نرم افزار آنتی ویروس خود، می‌توانید از دریافت ایمیل‌های فیشینگ جلوگیری کنید.
  • در خارج از دنیای تجارت، اگر در ارزهای دیجیتال یا توکن‌های غیرقابل تعویض سرمایه‌گذاری می‌کنید، مراقب کلاهبرداری‌های NFT airdrop و دیگر کلاهبرداری‌های رمزنگاری باشید، زیرا آن‌ها کلاهبرداری‌های رایجی در صنعت محسوب می‌شوند.
  • صاحبان مشاغل کوچک همچنین می‌توانند فریب کلاهبردارانی را بخورند که ایمیل‌های جعلی حاوی فاکتورها را برای تلاش برای دریافت وجه از آنها ارسال می‌کنند.
  • کلاهبرداری با کارت بدون حضور (CNP). زمانی اتفاق می‌افتد که یک کلاهبردار از کارت اعتباری سرقت شده، هویت مصرف کننده یا داده‌های کارت بانکی استفاده می‌کند و کلاهبردار با استفاده از کارت اعتباری دزدیده شده یک خرید آنلاین انجام می‌دهد.
  • بانک صادرکننده خرید را تایید می‌کند و اقلام به کلاهبردار تحویل می‌شود. صاحب کارت خرید را نمی‌شناسد و از شرکت صادر کننده کارت اعتباری خود درخواست استرداد وجه می‌کند. صاحب کسب و کار در ازای آن باید به صاحب واقعی کارت بازپرداخت کنند و در این شرایط با ضرر مواجه می‌شوند. در شرایط پیچیده‌تر، ممکن است فروشگاه شما جریمه شود و در لیست سیاه قرار گیرد.
  • فروشگاه شما می‌تواند با ابزارهای پیشرفته مجوز، مانند مجوز چند مرحله‌ای یا توکن‌سازی، از خود در برابر تقلب CNP محافظت کند.
  • کلاهبرداران وانمود می‌کنند که فردی هستند که شما به آن‌ها اعتماد دارید. آنها با تظاهر به ارتباط با شرکتی که شما می‌شناسید یا یک سازمان دولتی، خود را باورپذیر جلوه می‌دهند.
  • کلاهبرداران برای شما احساسی پدید می‌آورند تا فکر کنید شرایط اورژانسی است؛ آن‌ها قبل از اینکه فرصت فکر کردن به شما بدهند، شما را وادار به تصمیم‌گیری سریع می‌کنند.
  • کلاهبرداران از ارعاب و ترس استفاده می‌کنند. آنها به شما می‌گویند که اتفاق وحشتناکی در شرف وقوع است که شما را وادار می‌کند قبل از اینکه فرصتی برای بررسی ادعاهای آنها داشته باشید، مبلغی را ارسال کنید.
  • کلاهبرداران از روش‌های پرداخت غیرقابل ردیابی استفاده می‌کنند. آن‌ها اغلب می‌خواهند از طریق حواله‌های سیمی، کارت‌های قابل بارگیری مجدد یا کارت‌های هدیه برای دریافت و پرداخت استفاده کنند که برگشت یا ردیابی آن‌ها تقریباً غیرممکن است.
  •  در مدل کلاهبرداری سرقتی، کلاهبردار سفارش را ثبت می‌کند و در جایی که آدرس ثبت شده در کارت با آدرس فیزیکی شخص خریدار و آدرسی که در حساب کاربری خود آورده یکی باشد، سعی در سرقت کالای سفارش داده شده از روش‌های مختلف را دارد مثلا از بخش خدمات مشتریان می‌خواهد تا آدرس ارسال را قبل  از ارسال تغییر بدهند.
  • کلاهبرداری فیشینگ می تواند از طریق تلفن یا ایمیل اتفاق بیفتد. از طریق استفاده از لوگوها یا بنرهای کپی شده، ایمیل‌های فیشینگ طراحی می‌شوند .
  • به نظر می‌رسد که ایمیل از بانک‌ها یا موسسات مالی، شرکت های معروف مانند خدمات کاریابی یا سازمان های دولتی ارسال شده‌اند.
  • ایمیل معمولاً به یک صفحه وب جعلی پیوند می‌خورد که در آن اطلاعات شخصی وجود دارد.
  • کلاهبرداری‌های هرزنامه‌ای هم یکی از انواع کلاهبرداری‌های رایج در صندوق‌های ایمیل امروزی است. آ‌ن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که گیرنده را وادار به کلیک بر روی یک پیوند یا یک لینک کنند.
  • نمونه‌های اخیری از کلاهبرداری‌ها که برای کسب‌وکارها تهدید محسوب می‌شوند، ایمیل‌هایی بوده‌اند که به آن‌ها یک  بلیط هواپیما یا فاکتور پیوست شده است. پس از باز شدن این‌ها دانلود غیر مجاز به کامپیوتر شما حمله می‌کند. این کار به کلاهبردار اجازه می‌دهد جزئیات مهم را از راه دور ثبت کند  .
  • در کلاهبرداری هزینه‌های اولیه پیشرفته، از قربانی خواسته می‌شود برای خدمات مالی که هرگز ارائه نمی‌شود، هزینه‌های اولیه را پرداخت کند. قربانیان اغلب تراکنش‌های متوالی را برای پرداخت هزینه‌های اولیه مختلف ارسال می‌کنند. روش‌های متداول می‌تواند شامل: کارت اعتباری، کمک های بلاعوض، وام، ارث، یا سرمایه گذاری باشد.
  • کلاهبرداری به اصطلاح  پدربزرگ و مادربزرگی هم نوع دیگری از کلاهبرداری‌های آنلاین محسوب می‌شوند. در این شرایط کلاهبردار یک موقعیت فوری یا اضطراری (ضمانت، هزینه‌های پزشکی، بودجه سفر اضطراری) را توصیف می‌کند که برای هزینه درمان نوه‌اش نیازمند پول است. در حالی که هیچ وضعیت اضطراری رخ نداده است و قربانی که برای کمک به نوه پول فرستاده است، پول خود را از دست داده است.

چگونه از کسب و کار خود در برابر تقلب محافظت کنیم؟

چگونه از کسب و کار خود در برابر تقلب محافظت کنیم؟

  •  ارائه آموزش‌های پیشگیری از کلاهبرداری و سرقت به کارکنان. این ایده خوبی است که کارمندان را آموزش دهید و آنها را تشویق کنید که هر چیزی غیر عادی را گزارش کنند.
  • صاحبان مشاغل می‌توانند جلسات آگاهی بخشی در مورد امنیت سایبری برگزار کنند تا اطلاعات کارکنانشان در مورد برخی از جدیدترین کلاهبرداری‌ها در اینترنت به روز شود.
  • برای کسب و کارها مهم است که یک طرح امنیتی در سطح شرکت داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که کارمندان به محافظت از داده‌های حساس شرکت کمک می‌کنند.
  • شرکت‌هایی که دارای بخش‌های اختصاصی فناوری اطلاعات هستند سخت تلاش می‌کنند تا از داده‌های حساس خود محافظت کنند و احتمالاً تمام اقدامات احتیاطی لازم را انجام داده‌اند. اگر صاحب یک کسب و کار کوچک بدون شبکه ایمنی پرسنل فناوری اطلاعات هستید یا آن را مدیریت می کنید، در اینجا ۴ روش وجود دارد که به محافظت از اطلاعات شما کمک می کند.

۱. داده های مالی را جدا نگه دارید

برای کاربران تجاری، از یک ایستگاه کاری اختصاصی برای انجام کلیه فعالیت‌های بانکی شرکت استفاده کنید. از رایانه‌های دیگر برای دسترسی به اینترنت و انجام امور غیربانکی استفاده کنید. وقتی زمان بازنشستگی رایانه‌ای است که برای دسترسی به بانکداری شرکت استفاده می‌شد، مطمئن شوید که از تمام اطلاعات حساس نسخه پشتیبان تهیه کرده و هارد دیسک را قبل از بازیافت پاک کنید.

۲. بدانید چه کسی سؤال می‌کند

به عنوان یک قانون کلی، بانک‌ها ایمیل یا پیامک ارسال نمی‌کنند که اطلاعات شخصی مانند شماره حساب و/یا شماره تامین اجتماعی را بخواهند. همچنین بانک‌ها از شما نمی‌خواهند اطلاعات حساب را به این روش تأیید کنید. هرگز هیچ گونه اطلاعات شخصی، به خصوص شماره شناسه‌های تامین اجتماعی یا مالیات، شماره حساب، یا اطلاعات ورود و رمز عبور را از طریق ایمیل یا متن به اشتراک نگذارید. اگر نیاز به برقراری ارتباط اطلاعات حساس با بانک خود از طریق ایمیل دارید، حتماً از نامه ایمن در پلت فرم بانکداری آنلاین امن بانک استفاده کنید.

همچنین ایمیل‌هایی که به نظر می‌رسد از سوی تامین‌کنندگان به کسب‌وکارها ارسال شده‌اند، در حال افزایش است. مانند ایمیل‌های بانکی تقلبی، این ایمیل‌ها ممکن است مشروع به نظر برسند اما اطلاعات مالی حساسی را درخواست می‌کنند. اگر ایمیلی می‌بینید که از شما می‌خواهد اطلاعات مالی حساسی را ارائه دهید – حتی اطلاعاتی که به نظر می‌رسد از طرف بانک یا تامین‌کننده شما باشد – قبل از پاسخ دادن برای تأیید تماس بگیرید.

۳. رمزهای عبور خود را مخفی نگه دارید

رمز عبور و اطلاعات حساس را از طریق ایمیل به اشتراک نگذارید. اطمینان حاصل کنید که رمز عبور و اطلاعات حساس از طریق ایمیل ارسال نمی‌شود. چون ایمیل‌ها به صورت متن ساده ارسال می‌شوند و بنابراین رمزگذاری نمی‌شوند.

هیچ سندی که حاوی دسترسی به داده‌های مالی است را در یک منطقه ناامن قرار ندهید. برای محافظت بهتر، رمزهای عبور خود را مرتباً تغییر دهید و در صورت امکان از ترکیبی از حروف، اعداد و کاراکترهای خاص استفاده کنید. رمز عبور پیش‌فرض شبکه بی‌سیم و همچنین SSID پیش‌فرض (نامی که برای شناسایی شبکه شما استفاده می‌شود) را تغییر دهید. SSID خود را پخش نکنید و از رمزگذاری در شبکه خود استفاده کنید.

۴. از رایانه خود محافظت کنید

با افزایش حملات سایبری، نصب نرم‌افزار آنتی‌ویروس بر روی رایانه یا شبکه‌تان مهم‌تر از همیشه است. این کار به همان اندازه مهم این است که اطمینان حاصل کنید که به طور منظم این نرم افزار را اجرا و به روز میکنید تا از آلوده شدن رایانه خود به ویروس‌ها جلوگیری کنید. علاوه بر این، نصب و فعال کردن برنامه‌های نرم‌افزاری زیر به شما در مبارزه با فعالیت‌های مخرب سایبری کمک می‌کند:

نرم افزار ضد هرزنامه: به جلوگیری از ورود هرزنامه و ایمیل‌های ناخواسته به صندوق ورودی شما کمک و به محافظت در برابر ایمیل‌های فیشینگ می‌پردازد.

فایروال: به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به رایانه شما از طریق ویروس‌ها و بدافزارها کمک می‌کند.

نرم‌افزار ضد جاسوس‌افزار: آن‌ها نصب نرم‌افزارهای جاسوسی را بر روی رایانه شما مسدود می‌کند، و می‌تواند استفاده از رایانه شما را نظارت یا کنترل و پنجره‌های بازشو برای شما ارسال کند یا شما را به وب‌سایت‌های مخرب هدایت کند.

سیستم عامل کامپیوتر و مرورگر اینترنت خود را به روز نگه دارید. این محافظت اضافی در برابر کلاهبرداری و سرقت فراهم می‌کند.

در نظر داشته باشید اگر یک هکر به صندوق ورودی شما یا هر یک از کارمندان شما دسترسی پیدا کند، می‌تواند منجر به از دست دادن اطلاعات حساس شود.

فاکتورها و پرداخت‌ها را تایید کنید. این احتمال وجود دارد که با کلاهبرداران سروکار داشته باشید. قبل از تایید پرداخت‌ها یا صورت‌حساب‌ها، مطمئن شوید که هویت جعلی ندارند.

انجام ممیزی‌های امنیتی این به شما این امکان را می‌دهد که نقاط ضعف بالقوه‌ای را که می‌تواند کا را برای کلاهبرداران آنلاین برای دست آوردن اطلاعات مشتریان شما یا ارتکاب کلاهبرداری در آینده آسان تر کند، شناسایی کنید. می‌توانید چند آزمایش فیشینگ انجام دهید یا وب سایت خود را آینه کنید.

چند نکته ساده که برای کاهش خطر تقلب در کسب و کار و حفظ امنیت کسب و کار و کارکنان خود باید به خاطر بسپارید

  1. شکاک باشید ، کمی شکاک بودن اشکال ندارد.

اگر موردی خیلی خوب به نظر  نمی‌رسد و به نظرتان ممکن است که درست نباشد، احتمالاً همینطور است. همه را کاملاً زیر سوال ببرید: معاملات و اسناد معاملات و اطلاعات را دوباره چک کنید.

  1. درک کاملی از کسب و کار خود داشته باشید تا بدانید:

– چگونه عمل می‌کند

– کارکنانی که استخدام می کنید چه افرادی هستند

– بازار هدف و کسب و کار شما

– تعهدات قانونی و نظارتی شما

این مورد  به شما کمک می‌کند فورا متوجه شوید کجای کار چیزی درست نیست و جلوی آن را بگیرید.

  1. مشتریان و تامین کنندگان خود را بشناسید

وقتی متوجه شدید که با چه کسی تجارت می‌کنید، می‌توانید هر درخواست تجاری یا معامله‌ای را که برای آن مشتری یا تامین‌کننده اشتباه به نظر می‌رسد و ممکن است تقلبی باشد، تشخیص دهید.

بررسی‌های لازم را با استفاده از رویکرد مبتنی بر ریسک انجام دهید، مانند بررسی جزئیات مشتری یا تامین کننده که در پرونده دارید، و همچنین جستجوهای آنلاین.

  1. مناطقی که کسب و کار شما در معرض کلاهبرداری است را شناسایی کنید

تصور کنید که چگونه یک کلاهبردار ممکن است کسب و کار شما را چه از لحاظ داخلی و چه خارجی هدف قرار دهد و سیستم‌هایی را که قبلاً برای کاهش ریسک استفاده می‌کنید آزمایش کند. مطمئن شوید که شما و کارکنانتان آن سیستم‌ها را می‌شناسید و مرتباً آن‌ها را بررسی کنید.

  1. یک استراتژی تعریف کرده و در مورد تقلب صحبت کنید

به استراتژی مناسب پیشگیری و کشف تقلب برای کسب و کار خود فکر کنید: این استراتژی باید کنترل‌ها و رویه‌ها را به تفصیل شرح دهد.

کارکنان تابع راهنمایی صاحبان و مدیران برای رفتار قابل قبول هستند. در مورد کلاهبرداری با کارکنان، تامین کنندگان و سایر مخاطبین خود صحبت کنید. کارکنان شما باید خطرات و چگونگی تاثیر زیان بر کسب و کار و خودشان را درک کنند.

  1. در برابر حملات سایبری مراقب باشید

با افزایش تهدیدات ناشی از جرایم سایبری، از فناوری کسب و کار خود در برابر حملات محافظت کنید. مطمئن شوید که از سیستم های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید تا در صورت اشتباه بودن آنها.

  1. امور مالی خود را کامل بشناسید

بدانید که چگونه پول از کسب و کار شما خارج می‌شود، از جمله:

  • روش‌های پرداخت
  • چه کسی اختیار انجام آن پرداخت‌ها را دارد
  1. اموال خود را ایمن و محافظت کنید

این شامل لپ‌تاپ، رایانه، تلفن‌های هوشمند و مالکیت معنوی می‌شود. برای پوشش دادن این اقلام در صورت به خطر افتادن یا دزدیده شدن، بیمه تجاری را در نظر بگیرید. از موجودی ها استفاده و نگهداری کنید.

  1. یک برنامه عملیاتی تهیه کنید

زمانی را در نظر بگیرید که ممکن است به مشاوره حرفه ای یا حقوقی نیاز داشته باشید. در حالی که پیشگیری بهتر از درمان است، برای شما و کسب و کارتان مهم است که برای بدترین شرایط آماده باشید. داشتن یک برنامه اقدام به محدود کردن ضرر شما به تقلب کمک می کند.

  • همیشه همه چیز را با دقت بخوانید واز درخواست توضیح نترسید.
  • هر چیزی در صورتی که درخواست مستلزم هزینه و زمان قابل توجهی باشد، به دنبال مشاوره حرفه‌ای باشید.
  • یا تعهد؛ بررسی کنید که کالاها قبلاً هم سفارش داده شده و هم دریافت شده باشند.

پرداخت فاکتور:

  • حساب‌ها را به طور منظم بررسی کنید تا مطمئن شوید که تراکنش‌ها واقعی هستند.
  • مراقب هر کسی باشید که از چندین کارت اعتباری برای پرداخت کالا استفاده می‌کند.

فهرستی از تمام ارائه دهندگان معمولی، از جمله تاریخ های تمدید را برای آسان نگه دارید

مرجع:

  • اطمینان حاصل کنید که همه رایانه‌ها از نرم‌افزارهای محافظت به روز در برابر ویروس‌ها و

سایر بدافزارها استفاده می‌کنند. یک فیلتر اسپم خوب نیز کمک خواهد کرد.

  • اطمینان حاصل کنید که از همه دیسک‌های سخت کامپیوترهای تجاری روزانه پشتیبان تهیه می‌شوند.
  • در رابطه با معاملات تجاری عمده، همیشه سررسید انجام دهید.

هرگز این کارها را انجام ندهید!

  • نباید تعداد زیادی از افراد مجاز به پرداخت فاکتورها باشند.
  • پرداختی برای کالاها/خدمات بیش از قیمت توافق شده نپذیرید.
  • با هر چیزی تلفنی موافقت کنید – همیشه آن را به صورت مکتوب بخواهید.
  • روی پیوندها در ایمیل های ناخواسته کلیک کنید بلکه  در صورت درخواست اطلاعات شخصی یا باید برای تایید با کسب‌وکار تماس بگیرید.

با این حال متاسفانه، مواقعی وجود خواهد داشت که کلاهبرداران پیروز می شوند.

 اگر کسب و کارها مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند چه باید بکنند؟

شما باید کلاهبرداری را گزارش کنید. اگر چه ممکن است خجالت آور باشد، اما گزارش اطمینان حاصل می‌کند که مقامات مربوطه از کلاهبرداری آگاه هستند و این می‌تواند کمک به جلوگیری از قربانی شدن سایر مشاغل باشد.

منابع:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.