بهترین خودروها برای دانشجویان و جوانان در ایران

مناسب‌ترین خودروهای دانشجویی را بشناسید!

47

بهترین خودروها برای دانشجویان و جوانان کدامند؟ در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم تا بهترین ماشین‌های دانشجویی و مناسب برای جوانان را معرفی کنیم.

خرید یک خودرو چه در جهان و چه در ایران به معیارهای زیادی بستگی دارد. جدا از فاکتورهای اصلی انتخاب یک گزینه مثل سنجش قیمت، امکانات ماشین و خدمات پس از فروش آن، گاهی عواملی مثل قشر و جایگاه اجتماعی فرد خریدار باعث تفاوت در انتخاب مورد نهایی می‌شود. اینکه زن هستید یا مرد؟ اینکه در کدام گروه سنی قرار دارید؟ شغل‌تان چیست؟ مجرد هستید یا متاهل؟ فرزند دارید یا خیر؟ و اگر دارید به چه تعداد؟ تمام این سوالات در خرید یک خودرو بسیار موثر است.

یکی از این گروه‌ها نیز جوانان و به‌خصوص دانشجویانی هستند که دوست دارند و یا نیاز دارند در آن برههٔ زمانی از عمرشان یک خودرو داشته باشند. اینکه چطور زندگی می‌کنند و در حال حاضر در چه شهری هستند؟ اینکه آیا شهر محل تحصیل‌شان با شهری که در آن زندگی می‌کرده‌اند فرق می‌کند؟ اینکه اساساً یک جوان و یک دانشجو برای چه کاری نیازمند یک ماشین است؟

تمام اینها سوالاتی که است که اگر جزو این گروه باشید و یا جزو کسانی باشید که با آنها سروکار دارید، در هنگام تهیه یک وسیله نقلیه به ذهنتان خطور خواهند کرد. در ادامه این مطلب بهترین خودروها برای دانشجویان و جوانان را معرفی کرده‌ایم؛ خودروهایی که برای آن مقطع از زندگی مناسب هستند و خرج زیادی روی دست یک دانشجوی جوان نمی‌گذارند.

پراید یکی از بهترین خودروها برای دانشجویان و جوانان۱ – پراید

اولین گزینه از لیست بهترین خودروها برای دانشجویان و جوانان شاید قابل پیش‌بینی‌ترین آن‌‌ها باشد. پراید با وجود تمام ضعف‌ها و کاستی‌هایی که دارد، به دلیل جمع‌وجور بودن و خرج پایین و قیمت کمتر، نسبت به سایر موارد بازار گزینهٔ خوب و مناسبی برای بعضی از گروه‌ها است.

یکی از این قشرها که می‌توانند برای دوره‌ٔ موقتی که در آن حضور دارند این محصول سایپا را انتخاب کنند، دانشجویان و جوانانی هستند که تنها برای چند سال نیازمند یک ماشین هستند. همانطور که احتمالاً می‌دانید پراید متاسفانه سطح کیفی خوبی نه در تولید و نه در بخش ایمنی دارد؛ عایق‌بندی فنی و فیزیکی آن ضعیف است و داخل کابین و قسمت داشبورد به متریال و جنس خوبی از مواد به‌کار رفته نخواهید رسید. اما از آنجا که خودروی کوچک و ساده‌ای است، به شرط اینکه راننده محتاطی باشید، نحوه استفاده و نگهداری از آن راحت و کم دردسر خواهد بود.

برای یک دانشجو و یک جوان احتمالاً انتخاب پراید گزینه‌ای در ابتدا مناسب اما همراه با ریسک خواهد بود؛ چرا که اگر در رانندگی صبور نباشید و عاشق سرعت و شتاب جوانانه، این ماشین می‌تواند در صورت تصادف شما را به خطرات زیادی بیندازد. پس اگر این محصول را به عنوان بهترین خودروی دانشجویی انتخاب کردید همواره احتیاط را هنگام رانندگی در بالاترین اولویت خود قرار دهید.

 آخرین قیمت خرید و فروش پراید

پژو ۲۰۶ یکی از بهترین خودروها برای دانشجویان و جوانان در ایران

۲ – پژو ۲۰۶

یکی از بهترین خودروها برای دانشجویان و حتی به نوعی بهترین ماشین برای جوانان در ایران، این هاچ‌بک تولیدی ایران خودرو است. البته که به دلیل تحریم و تورم اخیر قیمت آن بسیار بالاتر رفته، اما خوشبختانه برای این قشر هیچ اجباری نیست که خودروی صفر تهیه کنند. از آنجا که خودروی انتخابی آن‌ها، خصوصاً برای یک دانشجو موقتی و چند ساله است، آنها خیلی راحت می‌توانند سراغ نوع کارکرده این محصول بروند.

پژو ۲۰۶ در هر تیپی که باشد شتاب خوبی دارد؛ ‌اگر حتی در بازار دست دوم این ماشین گزینه‌ای را انتخاب کرده‌اید و آن مورد به خرج نیفتاده و همچنان سرپا است، به‌خوبی می‌توانید تا چند سال از رانندگی با آن لذت ببرید.

پژو ۲۰۶ خرج بالایی ندارد، امکانات و سطح ایمنی قابل قبولی دارد و با وجود کوچک بودنش بسیار شیک است و بعد از این همه سال چهره‌اش همچنان غیر تکراری و زیباست.

این محصول فرانسوی که حالا به طور کامل در ایران تولید و ساخته می‌شود در سال‌های اخیر دچار افت کیفیت قطعات و تولید شده، اما تعداد کسانی که از داشتن آن راضی‌اند بسیار بیشتر از تعداد ناراضیان است. اگر نوع صفر و یا در حد نو آن را خریدید با خیالی راحت می‌توانید به نگه داشتنش حتی بعد از دوران دانشجویی هم فکر کنید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به خرید این خودرو مطلب فرق تیپ‌های پژو ۲۰۶ با یکدیگر را هم مطالعه کنید.

 آخرین قیمت خرید و فروش پژو ۲۰۶

تیبا

۳ – تیبا و ساینا

این دو محصول سایپا که از نمای روبه‌رو دارای شباهت‌هایی هم هستند، یکی از بهترین خودروها برای دانشجویان و جوانان به شمار می‌روند. تیبا خصوصاً در بین بانوان جوان و دانشجوی ایرانی یک هاچ‌بک موفق به حساب می‌آید. ساینا نیز به شکلی یک نوع تیباست که در کلاس سدان طراحی و ساخته شده است.

هر دو محصول نسبت به پراید از لحاظ ایمنی در جایگاه بهتری قرار می‌گیرند و ساینا چهره بهتر و به‌روزتری از تیبا دارد. ضمن اینکه در لیست آپشن‌ها نیز هر دو سود بیشتری برده‌اند و در ساینا می‌توان سنسور عقب و تهویه هوشمند را هم مشاهده کرد.

هر دو فضای داخلی و اتاقک بزرگتری در مقایسه با پراید دارند، اما کیفیت ساختشان متاسفانه دارای فرق چندان بزرگی نیست. در قسمت فنی و ساختار مکانیکی هم بسیار شبیه به‌هم و کم‌خرج هستند و به دلیل بازار خوب لوازم یدکی و تعمیر، می‌توان به راحتی به خرید دست دوم آن‌ها هم فکر کرد.

 آخرین قیمت خرید و فروش ساینا

آگهی‌های خرید و فروش تیبا

ام‌وی‌ام ۱۱۰

۴ – ام‌وی‌ام ۱۱۰

یکی دیگر از مناسب‌ترین خودروهای دانشجویی و مناسب برای جوانان ام‌وی‌ام ۱۱۰ است. هر چند این محصول که سال‌ها پیش توسط گروه مدیران خودرو به بازار کشور وارد شد دیگر در خط تولید قرار ندارد، اما همچنان می‌توان نوع کار کرده و حتی صفر آن را در بین موارد قابل معامله پیدا کرد.

ام‌وی‌ام ۱۱۰ قطعاً بهترین ماشین دانشجویی در ایران نیست، اما به خاطر کوچک بودن ابعاد و ظاهر جذاب و خوشگلش هواداران زیادی خصوصاً در بین زنان جوان و دختران دانشجو داشته و دارد و همچنین، به خاطر قیمت پایین جزو گزینه‌های مطلوبی برای این قشر به حساب می‌آید.

این هاچ‌بک دوست‌داشتنی با وجود شتاب اولیه کم و کیفیت نه‌چندان مطلوب ساخت و قطعات، مصرف بسیار بالایی ندارد و در صورتی که صاحب آن یک راننده محتاط و حواس‌جمع باشد دردسری چندانی برای راننده‌اش ایجاد نخواهد کرد.

ام‌وی‌ام ۱۱۰ به خاطر طراحی خوب و هوشمند شاسی‌اش میزان ایمنی را در هنگام تصادفات و حتی چپ کردن به طرز چشمگیری بالا برده و وجود کیسه‌های هوا این ایمنی را تضمین می‌کند. از این رو، این خودرو می‌تواند به عنوان یکی از بهترین خودروها برای جوانان معرفی شود.

آخرین قیمت خرید و فروش ام‌وی‌ام ۱۱۰ 

آخرین قیمت خرید و فروش ام‌وی‌ام ۱۱۰s

رانا - بهترین خودروها برای دانشجویان و جوانان در ایران

۵ – رانا و سمند

هر دو محصول ساخت ایران خودرو هستند و اگر تنها به مدل سادهٔ آنها نگاه کنیم، قیمتی نزدیک به‌هم دارند. قرار بود رانا به‌عنوان یک خودروی تمام ایرانی جانشین پژو ۲۰۶ صندوقدار، سمند و دیگر خودروهای مشابه و هم‌رده باشد که چند سال بود در بازار کشور جولان می‌دادند. البته این نقشه هیچگاه به ثمر ننشست و اتفاقاً اگر جزو گروه جوانان و دانشجویان باشید، عدم کمک به اجرای این هدف بیشتر هم خواهد شد؛ چون برای یک دانشجو، جدید بودن سال معرفی خودرو در اولویت بالایی قرار نمی‌گیرد.

بسیاری معتقدند که رانا علی‌رغم داشتن امکانات رفاهی بیشتر و جدیدتر بودن سال ساخت و رونمایی از آن، حتی نسبت به سمند و پژو ۲۰۶ صندوقدار از لحاظ کیفی در رتبه پایین‌تری هم قرار می‌گیرد. رانا و سمند بازار لوازم یدکی، تعمیر و البته بازار دست دوم خوبی دارند، اما رانا از سمند کیفیت ساخت، عایق‌بندی و ایمنی پایین‌تری دارد.

توصیه می‌شود که اگر قصد انتخاب نوع کارکرده این ماشین‌ها را دارید در زمان خرید از سلامت بودن نسبی و روپا بودن ماشین حتماً اطمینان حاصل کنید؛ چرا که اگر این دو خودرو اصطلاحاً به خرج بیافتند، هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ روحی به شما آسیب خواهند زد.

در هر صورت، رانا و سمند برای یک جوان و دانشجو که احتیاج به صندوق بزرگ و ماشین مستحکمی دارند، گزینه‌های مطلوبی به عنوان بهترین خودروها برای دانشجویان و جوانان خواهند بود.

قبل از اقدام به خرید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب تفاوت انواع سمند را مطالعه کنید.

آخرین قیمت خرید و فروش سمند 

آگهی‌های خرید و فروش رانا

سایپا کوییک

۶ – سایپا کوییک

آخرین گزینه فهرست بهترین خودروها برای دانشجویان و جوانان، محصول دیگری از سایپا و رقیب پژو ۲۰۶ ایران خودرو است. قطعا کوییک ظاهر بهتر و مناسب‌ترین نسبت به پراید و تیبا دارد اما باز هم نباید توقع کیفیت ساخت آنچنانی از این خودرو داشته باشیم.

قیمت کوییک هم از پراید و تیبا بیشتر است. البته که کوییک اپشن‌ها و امکانات بیشتری نسبت به خودروهای مذکور دارد اما با این کیفیت ساختی که دارد، نمی‌توان گفت که تنها این اپشن‌ها دلیل گران‌تر بودن آن هستند!

کوییک دنده‌ای در دل خود یک موتور ۱۵۰۰ سی‌سی دارد که می‌توان شتاب اولیه ۱۳ ثانیه‌ای و بیشینه سرعت ۱۶۰ کیلومتر در اختیار راننده قرار دهد که البته اعداد چندان تاثیرگذاری نیستند. نکته مثبت و نقطه قوت سایپا کوییک را (در کنار آپشن‌هایی که دارد) شاید بتوان جعبه‌دنده CVT آن دانست که محصول مشترک ایران و بلژیک است.

آخرین قیمت خرید و فروش کوییک

جمع‌بندی بهترین خودروها برای دانشجویان و جوانان

این‌ها فقط چند مورد از خودروهایی است که می‌توان به جوانان و دانشجویان پیشنهاد داد. همانطور که گفته شد عوامل زیادی برای خرید یک خودرو توسط این قشر تعیین کننده است و انتخاب بهترین خودروها برای دانشجویان و جوانان علاوه بر وضعیت موقتی‌شان، به فاکتورهای دیگری هم بستگی دارد.

مهمترین نکته‌ای که یک جوان و یک دانشجو برای فراهم کردن بودجه و خرید یک ماشین باید مد نظر قرار دهد، مدت نگهداری آن و همچنین میزان استفادهٔ او در روز به‌علاوه میزان بودجه‌ای است که می‌تواند در بازار خرج کند.

اگر خریدار جزو معدود دانشجویان و جوانانی باشد که توان مالی بسیار بالاتر و بیشتری نسبت به موارد پیشنهاد شده دارند و هیچ هراسی از هزینه کردن حتی برای تنها چند سال ندارند، می‌توانند به گزینه‌های خارجی جدیدتر، با کیفیت بهتر و البته گران‌تر فکر کنند.

نظر شما دربارهٔ خودروهای بالا چیست؟ شما در زمان دانشجویی‌تان چه خودرویی سوار می‌شدید؟ یا در زمان دانشجویی فرزندانتان چه خودرویی برایشان تهیه کردید؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

47 نظرات
  1. علی می‌گوید

    ما همه باید پراید سوار شیم. دانشجو و غیر دانشجو نداره. محکومیم

  2. احسان می‌گوید

    من کوییک دارم ایراد زیاد داره چون گارانتی داره نگهش داشتم اگه نداشتدبه درد نمیخورد

  3. جواد می‌گوید

    تو اوپا جون ها بهترین ماشین هارو سوار میشن ما هم از ناجار افتابه های ابگیران ناسیونال و سایپا رو سوار میشیم هزار لهنت به باععثش

    1. بهزاد می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      (((با اصل مطلب مخالفتی نیست)))
      اما در کل میگم جوانان خارجی معمولا ماشینهای شیک و اسپورتی که توی ذهن همه هست سوار نمیشن
      هزینه بیمه و نگهداری اونجا هم به نسبت خودش سرسام آوره
      والدین اروپایی هم برای انتخاب ماشین فرزندانشون بسیار سختگیر هستن
      منبع: مستند تاپ گیر خخخ

  4. بهنام می‌گوید

    بنده خدا ها چقدر دلشون بحال ما جوانان‌ سوخته…!!! خیلی ناراحت شدم.برا خودم متأسفم.

    1. M می‌گوید

      همچینم قشنگ نظر داده اخه یه جوون یا دانشجو از کجاش بیاره ۶۰ تا ۷۰ میلیون بده ی پراید

      1. اسی می‌گوید

        اینا چیزی که زیاد دارن رو هست

  5. امیر می‌گوید

    من بعد کلی برسی و داشتن ماشین های خارجی کلاس متوسط بعنوان خودرو شهری یک کوییک خریداری کردم
    کیفیت داخل کابین زیاد نیست اما در حرکت بسیار نرم و بیصدا و البته بیدردسر هست
    به مراتب زیباتر از ۲۰۶ هست و البته جادارتر از تیبا و پراید
    موتور بهبود یافته و گیربکس جدید دنده ای هم علیرغم مصرف پایین، مانور و حرکت با دنده های بالا رو امکانپذیر کرده،براحتی با دنده سه میشه از رو سرعت گیر رد شد و ادامه مسیر داد

    رنگ های متالیک که روی کوییک زده شده زیباییش و بیشتر کرده،کاش باقی محصولات داخلی هم رنگ های باکیفیت و زیبا استفاده میکردن.

    در کل به نسبت قیمت عالیه، دقت کنید که تفاوت قیمت کارخانه و بازار کوییک تنها ۸ درصد هست و یعتی پول کمتر تو حیب دلال ها میره، در حالی که تفاوت قیمت پژو ۲۰۶ یا پارس حدود ۸۰% هست بین کارخانه و بازار

    کاش مردم دقت کنن پولی که پرداخت میکنن چقدرش بابت محصول هست و چقدر بابت واسطه ها

    1. امیر می‌گوید

      افرین به این طرز فکر

  6. رضا می‌گوید

    محصول ایرانی=قشر ضعیف طبقه پایین طبقه مظلوم بدبخت ناچار

  7. Alireza Ranjbar می‌گوید

    واقعا اینا ماشینن که شما معرفی می‌کنید خخخخخ.
    ماشین فقط پارس… اگه پارس Elx سلطان باشه دیگه که حرف نداره زمین و زمان و با سرعتش یکی میکنه..
    سلامتی همه پارس سوار ها

    1. یه بنده خدا می‌گوید

      میشه تخیل نبافی؟

    2. عزراییل می‌گوید

      پژو پارس رو ال ۹۰سوسک می‌کنه معروفه به پژو پفکی .اون پژو پارسی که شما میگی دهه ۸۰بودش خودم داشتم موتور زانتیایی

      1. اکبر می‌گوید

        دادش تو بلد نیستی ELX رو برونی من خودم دارم باهش ۲۳۰ تا رفتم کدوم ال ۹۰ میتونه ۲۳۰تا بره تو برو
        ماتیز بخر elx به درد تو نمیخوره ????

        1. امیررضا می‌گوید

          چرا چرت و پرت میگی مگه هواپیماس آخه 😐

  8. Mm می‌گوید

    .سلام من ی دانشجو ام ولی ب هیچ عنوان خودروی ایرانی یا چینی سوار نمیشم
    این مملکت هیچ‌چیزش بدرد نمیخوره ب جای اینکه بیان برای ما از خودرو های خارجی پیش فروش بزارن ارزون اقسطی میان‌میگن‌ ایران خوردرو و سایپا رو سوار شیم واقعا ک خجالت داره

  9. Mmd می‌گوید

    ماشین المانی که ۵۰۰تا هم کارکرده باشه بهتره اینه که ماشین صفر چینی و ایرانی بخری که بعداً دوبا. رفتن رو دست انداز فنراش خراب بشه باید یه پولی نفت بدی واسه تعویض روغنش دانشجو های بدبخت و گناهی کردم که بخوان برن پراید سوار شن.

  10. دانیال می‌گوید

    من بعنوان یه دانشجو ۱۰۰میلیون از کجا بیارم پراید بخرم؟

  11. بنده خدا می‌گوید

    آخه الان پراید مدل ۹۹ شده ۱۳۸ ملیون تیبا ۱۴۰ یاهمین ۲۰۶ ک مگین تیپ ۲ اش ۲۲۰ ملیون کوییک ۱۷۰ ملیون رانا ۲۵۰ ملیون سمند ۲۲۰ ام وی ام هم اصلا قطعات اش پیدا نمیشه
    حالا شما بگید یه دانشجو از کجا بیاره با این موقعیت اقتصادی ک ما داریم ما فقط شهریه مون ۱۵ ملیون هر ترم ما ماشین نمیخوایم یکم شهریه دانشگاه هارو کم کنید همه چی اوکی میشه

  12. عزراییل می‌گوید

    خدایا ما چقدر بد بختم

  13. منتقد می‌گوید

    مطمئنا منظورش از دانشجوها، ما نیستیم،، شاید فرزندان بالا نشینان و آقا زاده هایی که دانشگاه میرن رو،، مد نظرشون هست،، چون قطعا قشر متوسط هم صد میلیون به بالا ندارن برای خرید حتی همین ارابه های مرگ

  14. رامین می‌گوید

    پولم کجا بود بخرم با این وضع خراب خدا لعنت کنه باعث و بانیش دانشجو بدبخت شده تو این مملکت بدون هیچ حامی!

  15. عرفان می‌گوید

    میشه لطفا توضیح بدین که یه دانشجو چجوری بالای ۱۰۰ میلیون پول بیاره ماشین بخره پدرم با ۳۰ سال سابقه هنوز نتونسته ماشین صفر بخره

  16. ابوالفضل می‌گوید

    این خودرو هایی که معرفی کردید برای جوون یا دانشجو با این قیمتی که داره یارو کارخونه دار باشه باید سوارشه مثلا ارزونه یا قیمتشم دانشجوییه

  17. حمید می‌گوید

    یه دانشجو و جوانان خر هم گیرشون نمیاد دیگه سوار بشن چه برسه به ماشین

  18. رضوانه می‌گوید

    ما که کار داریم و پول در میاریم هنوز نتونستیم ماشین بخریم ،دانشجو از کجا بیاره؟؟؟اها منظورتون اوناییه که بابا هاشون براشون میخرن

  19. اکبر می‌گوید

    دادش این جاروبرقی ها چیه که نوشتی اینا به درد پدر بزرگ تون میخوره جوان ها عاشق ماشین های پر شتاب و اسپرت هستن نه جارو برقی من خودم پارسelx دارم خدا بهش بده برکت اینایی که تو گفتی همش جاروبرقی هستن

  20. Hos83 می‌گوید

    بابا هر چقدر هم که ندار باشی ریو خیلییییی بهتر از همه این ماشین هایی که ذکر شده هر چند تولید نمیشه ولی خارجیه و از صد تا این آشغالا بهتره با بحث اقتصادی بگم تقریبا میشه هشتاد ملیون شما صد ملیون میدید پراید یا هشتاد ملیون ریو تازه بیست ملیون باقی هم کمی تمیزش کنی که قشنگ بشه

  21. Arko می‌گوید

    کاری ب دانشجویی ندارم ولی ما جوونا دوست داریم ماشین اسپرت سوار شیم نه این اشغالارو جز ۲۰۶ بقیش بدرد نمیخوره اونم پایین ترین اگر حسابش کنی ۲۰۶هم چون امکان داره بسازیش یکم قیافش اسپرت تر شه …تنها ماشینی ک قیمتش معقول بود نسبت ب بقیه اسپرتای موجود ایران جی تی ۸۶ بود ک سال ۹۷ ۲۰۱۴ ۲۰۰م بود قیمتش ولی الان شده ۷۰۰م …فقط افسوس واسه جوونای ایران ک هیچ کدوم جوونی نکردن…فقط افسوس…حرف زیاده ولی گفتنش چ فایده اخه…

  22. فرید می‌گوید

    نفرین

  23. فرید می‌گوید

    کسی به حرف ملت گوش نمیکنهوگرنه ماشین چند ده میلیونی یا چند صد میلیونی با این کیفیت کم و بی رخ اونم برای هفتاد درصد ایرانی فقیر ظلم هست

  24. مهدي رضازاده می‌گوید

    پول پیشت قسط موتور نمیتونیم بدیم میگی ماشین

  25. یه ایرانی بدبخت می‌گوید

    بابا دانشجو ها پول خرید یه موتور هندا رو هم ندارن، تو دادن شهریه دانشگاه ها موندن. از کجا ۱۰۰ میلیون و خرده ای بدن واسه ماشین. کاری کردن که باید مثل قرون اولیه هجری قمری با الاغ و قاطر اینور و اونور بریم، هر چند همونم الان باید ۱۰ میلیونی باشه.

  26. محمد می‌گوید

    من رانا پلاس نوشتم تا سال دیگه ولی میخوام بدونم بدرد من میخوره خرج و مخارجش زیاد نیست؟!
    من کلا جایی نمیرم از خونه تا دانشگاه و کلا مواظبت میکنم از ماشین ینی بنظرتون بدرد میخوره رانا پلاس یانه!؟

  27. ایرانی بدبخت ۲ می‌گوید

    ما باید کل عمرمون رو تو حسرت ماشین سوار شدن بمونیم ،بچه های اروپایی آمریکایی، اصلا هر جایی این عراق و عربستان سوار لوکس ترین ماشین ها میشن ،بعد ما نتونیم سوار حتی یه دله کهنه بشیم.
    و طبق روال همیشه برای مسئولان کشور و تمام بانی های این کار دعا می‌کنیم، از همه حاضران هم خواهشمندم که دعا کنید .

  28. محمد می‌گوید

    دورود،
    دانشجو اگه بتونه با پول باباش موتور بخره ، هنرکرده

    1. رضا حسنوند می‌گوید

      دمت گرم???

  29. یول آشان می‌گوید

    مث اینکه ایران زندگی نمیکنی
    بهترین خودرو برای دانشجو کدام است چیه گذاشتی
    شما لطف کن از دوچرخه خبر بزار بعد برو برس به خودرو
    توی این گرونی که مسولیین دایوورت کردن کسی هم جوابگو نیست

  30. کامران می‌گوید

    سال ۹۶ من دانشجوی ارشد بودم پراید صفر حدود بیست تا بیست و دو بود.. ۱۵ میلیون وام گرفتم قسطش ۳۸۰ تومن (هنوزم دارم قسط میدم) بازپرداخت ۵ ساله. یه پراید ۹۳ خریدم باهاش. ولی خب الان دانشجو میتونه صد میلیون وام بگیره و قسطش رو پرداخت کنه؟ کارمند هم نمیتونه دیگه.

  31. نیما می‌گوید

    با سلام
    بنده یک دانشجو هستم و کل مبلغ توی حسابم ۵ تومن هم نمیشه اونوقت من چند سال صبر کنم تا همون پراید که شما به عنوان یک ماشین مقرون به صرفه نام میبرید
    رو من بتونم بخرم خیلی زیباست ن

  32. افروز می‌گوید

    پس دانشجویان دختر چی میشن؟؟؟
    کلا خانمها رو بی خیال !!! آره؟؟؟؟
    موتور سواری؟؟؟ اونم اینجا تو ایران؟؟؟

    1. رضا حسنوند می‌گوید

      خانما که همیشه از جایگاه ویژه ای برخوردار هستن تو کشور.

  33. محمد می‌گوید

    سلام از سال ۸۰ میخواستیم پژو بخریم الان سال ۱۴۰۰ دیگه به پژو فکر نمیکنیم به تیبا وپراید هم دسترسی نداریم .گرونه.با حقوق پایین ودست مزد کم دوچرخه هم نمیتوان خرید.

  34. Alireza می‌گوید

    دانشجو گورش کجا بود که کفنش باشه، دانشجو الان، پول همون سوسیس تخم مرغ رو هم نداره، بیاد پراید بگیره؟
    دانشجو حتی وسعش نمیرسه دوچرخه سوار شه، اونم الان که یه دوچرخه شده ۱۰ تومن.

  35. رضا حسنوند می‌گوید

    ببخشید دانشجو با کدوم پول این ماشینا رو بخره؟؟اونم به چه گرونییییی.انشالله خدا کنه رییسی همه چی رو ارزون کنه.

  36. عباس می‌گوید

    عباس آقا هستم مخترع معروف (شاهین خان ) دانشمند و مخترع هستم و بدلیل مسافرت مطالعاتی در خصوص اختراعاتم مجبور به مسافرت به کیشورهای دیگر جهان میباشم , یک دصتگاه آپارتمان در بهترین نقطه مصکنونی رشت دارم کف سرامیک با ویوی بی نذیر , این واحید مصکنونی را به فروش گذاشتم.
    بلند بلند صحبت کنید. ممنون

  37. پدی می‌گوید

    ما که متاهل هستیم نمیتونیم ماشین بخریم یه دانشجو یا سرباز از کجا بیاره اینقده پول؟ الان اگه صد میلیونم داشته باشی باید بدی پول پیش یه اتاق برا زن و بچه ات؟یکم سواد داشته باشید این ۱۳۰ میلیونی که بابت پراید با حقوق ۴ تومنی میدی مساوی میشه با یه خارجی که ماهی ۴۰۰۰دلار حقوق میگیره ولی با ۱۲۰۰۰۰دلار اخرین مدل بنز اس کلاس رو میخره. یعنی اگه بخوای از روی تورم و کیفیت کشورای دیگه پراید رو بخری باید نصف حقوق ۱ ماه رو پول بدی ن حقوق ۵ سالتو.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.