با ۳۰۰ میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟

راهنمای خرید خودرو تا ۳۰۰ میلیون تومان

10

با ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم؟ متاسفانه در شرایطی قرار گرفته‌ایم که در دوره‌های زمانی کوتاه‌مدت نیاز به به‌روزرسانی راهنماهای خرید خودرو براساس قیمت آن‌ها هستیم. تورم حاکم بر نظام اقتصادی کشور، بیش از هر چیز بر بازار خودرو سایه انداخته است و باعث شده که در فواصل کوتاه شاهد افزایش قیمت جدی باشیم و حتی در خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ برایمان دشوار شود.

این افزایش قیمت به گونه‌ای است که یک خودرو از از بازه قیمتی به بازه قیمتی دیگر کوچ می‌کند. در عین حال، خودروهای موجود در بازه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون نیز به بازه بالاتر منتقل می‌شوند. بنابراین به اعمال تغییرات در راهنماهای خرید خودرو نیاز داریم.

درحال حاضر، سعی می‌کنیم تا راهنمای خرید خودرو تا ۳۰۰ میلیون تومان را نسبت به آخرین تغییرات بازار در اختیار شما قرار دهیم. دقت داشته باشید، همه ما می‌دانیم که در این شرایط بازار واژه ارزش در برابر خرید معنی خود را از دست داده است و با حقیقت تلخ «راه دیگری نیست» مواجه هستیم. به این معنی که می‌دانیم خودروها نسبت به قیمت ارزنده نیستند، اما چاره‌ای دیگر نیست و باید پذیرفت.

در این راهنمای خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون سعی داریم در بین نسخه‌های موجود، نمونه‌های مناسب‌تر و بهتر را معرفی کنیم و در واقع به پرسش با ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم پاسخ دهیم.

فهرست راهنمای خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون

اگر به دنبال خرید ماشین تا ۳۰۰ میلیون هستید، باید بگوییم در این بازه قیمتی شاهد خودروهای صفر معدود، کارکرده‌های کم‌سن و سال داخلی و مونتاژی‌ها و وارداتی‌های چینی یا مسن کره‌ای و ژاپنی هستیم. سعی می‌کنیم در هر ۳ گروه یکی از بهترین‌ها را به‌شما معرفی کنیم. در ابتدا سعی داریم به سوال با ۲۵۰ میلیون چه ماشینی بخریم پاسخ دهیم. 

کوییک یکی از موارد خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون

۱. کوییک اتوماتیک پلاس سال

اگر به دنبال خرید خودرو تا ۲۵۰ میلیون تومان هستید، شاید بهتر باشد بودجه خود را کمی بالاتر ببرید چرا که کوییک اتوماتیک پلاس سال انتخاب بهتری می‌تواند باشد. این خودرو هم‌اکنون یکی از ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک بازار ایران است.

برای کوییک ایراد‌ها متعددی را می توان ذکر کرد. اما به‌نظر در برابر هم‌قیمت‌های صفر کیلومتر خود مانند پژو ۲۰۶ تیپ دو، می‌توان گفت کوییک مزایای بیشتری دارد و یکی از بهترین گزینه‌های خرید ماشین تا ۳۰۰ میلیون تومان است. این خودرو با موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی که در تیبا و ساینا هم شاهدش هستیم عرضه شده است.

موتور کوییک ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۶ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار گیربکس CVT خود قرار می‌دهد. این جعبه دنده که با ۴ دنده مجازی عرضه شده است، ساخت شرکت بلانچ بلژیک است و از مزایای کوییک اتوماتیک محسوب می‌شود و این خودرو را به بهترین ماشین اتومات تا ۲۵۰ میلیون تومان تبدیل می‌کند (البته به شکل صفر).

مزایای کوییک اتوماتیک پلاس سال را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • دنده اتوماتیک
  • مصرف مناسب
  • چهره به‌روزتر و مدرن‌تر
  • بازار خرید و فروش مناسب
  • امکانات رفاهی خوب نسبت به تولیدات داخلی

البته شاید بتوان گفت در ایران هیچ خودرویی به پای پژو ۲۰۶ در بازار پررونق نمی‌رسد. اما امروزه شاهد خرید و فروش پرتعداد تیبا و کوییک در کنار ۲۰۶ و پراید هستیم. بنابراین این خودرو هم می‌تواند انتخابی ارزان برای خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون باشد (در مطلب بررسی و مقایسه انواع کوییک به طور مفصل درباره تیپ‌های مختلف این خودرو صحبت کرده‌ایم).

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت کوییک در اواسط اسفند ۱۴۰۰ حدود ۲۷۰ میلیون تومان است.

خرید و فروش و قیمت کوییک اتوماتیک

جدیدترین آگهی‌های کوییک

رنو تندر ۹۰ یکی از موارد خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون

۲. رنو تندر ۹۰

اگر به دنبال یک خودروی مطمئن کارکرده کم سن و سال داخلی برای خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون هستید، بهترین پیشنهادها همواره سمت رنو تندر می‌روند. موتور تندر نود که در تندر پارس، ساندرو و تندر پلاس نیز به کار رفته است، موتوری ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر است که توان تولید ۱۴۰ اسب بخار دارد.

پارس تندر دارای یک گیربکس  ۵ سرعته‌ دستی است که تا سال ۹۶ از نوع JH3 بود و از این سال به بعد، با نمونه‌ی پیشرفته‌تر JHQ جایگزین شد. این گیربکس هماهنگی بیشتری با موتور دارد و به بالاتر رفتن راندمان موتور کمک می‌کند. 

از مزایای این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام فنی مناسب
  • کیفیت ساخت قابل قبول
  • بازده فنی خوب
  • عملکرد فنی قابل قبول
  • امکانات رفاهی و ایمنی خوب دربین تولیدات داخلی

خودروهای رنو تندر چه ساخت پارس خودرو چه ایران خودرو از نظر کیفیت ساخت در برابر رقبای خارجی حرفی برای گفتن ندارد، اما شاید بتوان گفت در بین خوش‌ساخت‌های داخل قرار می‌گیرد. خلاصه اینکه رنو تندر ۹۰ یکی از گزینه‌های خوب در فهرست بهترین ماشین تا ۳۰۰ میلیون تومان است. شاید برای اطلاعات بیشتر بد نباشد که مطلب مقایسه و بررسی انواع رنو تندر ۹۰ را هم مطالعه کنید.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت رنو تندر ۹۰ کارکرده در اواسط اسفند ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش رنو تندر ۹۰

پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V8

۳. پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V8 (مدل ۹۹)

اگر شما هم می‌خواهید بدانید که با ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم پژو ۲۰۶ صندوق‌دار یکی از این گزینه‌هاست. دلایلی که باعث می‌شد پژو ۲۰۶ هاچبک برای گروهی از مشتریان مورد علاقه نباشد و به پژو پارس روی بیاورند، سبب شد همین مدل SD پژو ۲۰۶ آن‌ها را وسوسه کند و ما بتوانیم آن را در فهرست خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون بگنجانیم.

طراحی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار در ایران شکل گرفت و هدف این بود همان ظاهر پژو ۲۰۶ جوان‌پسند حفظ شود، اما مشکل کابین و صندوق‌بار کوچک را نداشته باشد. این خودرو طراحی کلاس بالا و جهانی نداشت، اما ایده‌ای قابل تامل بود. ضمن اینکه سیستم تعلیق آن بازطراحی شد.

مصرف خوب نسبت به خودروهای ساخت داخل، کیسه هوا، سیستم ضد سرقت و سیستم قطع سوخت در مواقع اضطراری، سنسور اکسیژن و کنترل بخار بنزین، هندلینگ خوب از نقاط قوتش؛ و البته لرزش در سرعت بسیار بالا، ظاهری نه چندان مطلوب از زاویه دید پشت، فضای کم سرنشینان عقب و کنترل سخت هنگام رانندگی در شیب زیاد رو به بالا از معایب آن است.

به طور کلی پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 یکی از بهترین ماشین های در رنج ۳۰۰ میلیون تومان است که طرفداران خاص خودش را دارد. اگه شما هم به طراحی پژو ۲۰۶ علاقه دارید بد نیست نگاهی هم به این خودرو داشته باشید.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V8 سال ۹۹ در اواسط اسفند ۱۴۰۰ حدود ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش پژو ۲۰۶ صندوقدار V8

جدیدترین آگهی‌های پژو ۲۰۶ صندوقدار

جک J5 یکی از بهترین ماشین‌ها با قیمت ۳۰۰ میلیون

۴. جک J5 سال ۹۴

جک J5 آخرین مورد برای پاسخ به سوال با ۲۵۰ میلیون چه ماشینی بخریم است. در بین خودروهای وارداتی یا مونتاژی کارکرده بازار، برای خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون شاید بهترین پیشنهاد را بتوان جک J5 تولید ۹۴ نسخه ۱٫۸ و جیلی امگرند ۷ دستی دانست که ما در بین این دو خودرو، جک را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

این خودرو از یک موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که توان تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این موتور را یک گیربکس CVT با دو حالت زمستانی و اسپرت همراهی می‌کند. شتاب صفر تا صد جک S5 را ۱۰٫۶ ثانیه، سقف سرعتش را ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن را در سیکل ترکیبی ۷٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ثبت کرده‌اند.

مزایای جک J5 عبارت است از:

  • کیفیت سخت و دوام فنی بهتر از رقبا
  • خدمات پس از فروش مناسب کرمان موتور
  • تامین قطعات ساده‌تر و با قیمت مناسب‌تر
  • تعمیرات بی‌دردسر

درمورد بازده فنی J5 نمی‌توان نمره صد درصد قبولی را به آن داد و تنها می‌توان امتیاز قابل‌قبول را اهدا کرد. اما در مقابل شاید بازده جیلی امگرند بهتر باشد.

به طور کلی جک جی ۵ انتخاب خوبی برای خرید خودرو تا ۳۰۰ میلیون تومان است که می‌تواند سواری هیجان‌انگیز‌تری نسبت به هم‌قیمت‌های ایرانی‌اش در اختیار رانندگان قرار دهد.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت جک J5 در اواسط اسفند ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش جک j5

سمند سورن ELX یکی از موارد خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون

۵. سمند سورن ELX

اگر به دنبال بهترین ماشین در رنج ۳۰۰ میلیون تومان هستید و همچنین، یک سدان خانوادگی کم‌دردسر می‌خواهید که پاسخگوی نیازهای معمول شما باشد، سمند سورن انتخاب بهتری برای شما به‌نظر می‌رسد.

سمند سورن ELX از موتور EF7 بهره می‌برد که با ۱٫۷ لیتر حجم، قدرتی برابر ۱۱۴ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۵۹ نیوتن‌متر را در اختیار گیربکس ۵ سرعته دستی خود قرار می‌دهد. سورن با وزن ۱۲۵۷ کیلوگرم قادر است به سقف سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲ ثانیه و مصرف سوخت آن ۷٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

از مزایای سمند سورن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت ساخت به‌نسبت قابل‌قبول
  • بازده فنی مناسب
  • تامین قطعات راحت
  • هزینه نگهداری خوب
  • تعمیرات بی‌دردسر
  • بازار کارکرده‌های به‌نسبت پررونق

سورن طراحی جذابی ندارد. البته نمی‌توان آن را در این بخش از خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون مردود دانست، اما عنوان جذاب نیز به آن تعلق نمی‌گیرد. ممکن است پژو پارس ساده یا پژو ۲۰۶ صندوقدار را در این بخش بهتر دانست. پژو ۲۰۶ هزینه نگهداری بیشتری دارد و پژو پارس ساده در بخش کیفیت ساخت کمی پایین‌تر از سورن قرار می‌گیرد. همین دو موضوع باعث می‌شود که سمند سورن ELX انتخاب بهتری برای خرید ماشین تا ۳۰۰ میلیون تومان باشد.

در مطلب راهنمای خرید انواع سمند و بررسی تفاوت آن‌ها با یکدیگر هم درباره این خودرو با مدل‌های دیگر توضیح داده بودیم.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت سمند سورن ELX در اواسط اسفند ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش سمند سورن ELX

جدیدترین آگهی‌های سمند سورن

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یکی از موارد خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون

۶. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (مدل ۹۹)

پژو ۲۰۶ از خودروهای دوست‌داشتنی بازار است که به نظر می‌رسد محبوبیت ابدی دارد و خب، طبیعتا در راهنمای خرید خودرو تا ۳۰۰ میلیون تومان هم قرار می‌گیرد.

با گذشت سال‌ها از ورود این خودروی اصالتاً فرانسوی، حتی اکنون که دیگر کاملاً حال و هوای ساخت ایران به خود گرفته است هنوز هم طرفداران متعصب خودش را دارد؛ مخصوصا الان که به عنوان یک گزینه معقول در راهنمای خرید ماشین ۳۰۰ میلیونی انتخاب شده است!

ظاهر بیرونی و داخلی کابین این خودرو با وجود تکراری شدن هنوز هم زیباست و چندان قدیمی به نظر نمی‌رسد. پژو ۲۰۶ در تیپ ۵ از موتور TU5 بهره می‌برد که توان تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. شتاب صفر تا این خودرو ۱۱٫۴ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶٫۶ لیتر است.

از ویژگی مثبت این خودرو می‌توان به طراحی ظاهری جذاب و جوان‌پسند، کیفیت سواری مطلوب، توانایی فنی بالا، در دسترس بودن قطعات یدکی و شتاب‌گیری بسیار مناسب اشاره کرد. متاسفانه از اوایل سال ۹۰ به دلایل مختلف کیفیت ساخت محصولات داخلی به‌شدت پایین آمده و همین مسئله اثر سوئی بر روی تمام ویژگی‌های این تولیدات گذاشته است.

از جمله نقاط ضعف پژو ۲۰۶ استهلاک بالا و عملکرد نامناسب جعبه‌دنده آن بوده و هست. با این تفاوت که پس از ایرانی شدن کامل این خودرو، پایین آمدن کیفیت ساخت و قطعات در مدل‌های بالاتر ممکن است دردسر بیشتری برای شما ایجاد کند تا مدل‌های کارکرده! با وجود این موارد باز هم این خودرو گزینه خوبی برای خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است.

همه این موارد پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کارکرده به یک گزینه خوب در بین ماشین های با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان قرار می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم مطلب انواع پژو ۲۰۶ و تفاوت تیپ‌های آن با یکدیگر را هم مطالعه کنید.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ سال ۹۹ در اواسط اسفند ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ میلیون تومان و کمی بالاتر است.

آگهی‌های خرید و فروش ۲۰۶ تیپ ۵

دنا پلاس

۷. دنا پلاس سال ۹۶

اگر گزینه‌های بالا برایتان جذاب نبود و همچنان به دنبال پاسخی برای سوال با ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم هستید، دنا پلاس به‌عنوان یک انتخاب خوب در مقابل شما خواهد بود. درواقع، باید گفت اگر یک خودرو خانوادگی مناسب دربین کارکرده‌های داخلی می‌خواهید، دنا پلاس تولید ۹۶ می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

دنا پلاس در تمامی نسخه‌ها به موتور ۱٫۷ لیتری EF7 مجهز است که در سمند به کار رفته است. در نسخه‌های دستی آن شاهد یک گیربکس ۵ سرعته دستی یعنی همان گیربکسی که در دنا معمولی و سمند هستیم.

مزایای این خودرو عبارتند از:

  • طراحی کمی به‌روزتر
  • کیفیت ساخت به‌نسبت بهتر
  • دوام فنی تقریباً خوب
  • بازده فنی قابل قبول
  • امکانت رفاهی و ایمنی مناسب نسبت به رقبا و تولیدات داخلی
  • هزینه نگهداری نه‌چندان بالا، تعمیرات ساده و تامین قطعات راحت
  • بازار کارکرده‌های خوب

دنا پلاس به‌دلیل برخی اشتراکات با دنا، سمند، پژو پارس از نظر تامین قطعه با هیچ مشکلی مواجه نیست و تعمیرات آن هم برای تعمیرکاران ساده است. همین موارد باعث شده تا دنا پلاس گزینه خوبی برای خرید ماشین بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان باشد (در مطلب تفاوت انواع تیپ‌های دنا با یکدیگر به بررسی و مقایسه مدل‌های مختلف دنا پرداخته‌ایم).

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت دنا پلاس در اسفند ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ میلیون تومان و کمی بالاتر است.

آگهی‌های خرید و فروش دنا پلاس

جدیدترین آگهی‌های دنا

جیلی امگرند RV 7 اتوماتیک

۸. جیلی امگرند RV 7 اتوماتیک

در بین کارکرده‌های وارداتی و مونتاژی برای خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، هنوز هم نمی‌توانیم انتخاب‌های خوبی پیدا کنیم. تنها پیشنهاد قابل‌قبول موجود برای شما جیلی امگرند RV 7 اتوماتیک است.

جیلی امگرند ۷ از یک موتور ۱٫۸ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد که قادر به تولید ۱۳۴ اسب بخار قدرت ۱۷۶ نیوتن‌متر گشتاور است. این سدان سایز کوچک در نسخه اتوماتیک از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. شتاب صفر تا صد امگرند ۷ در نسخه اتوماتیک ۱۴ ثانیه است.

دلایل این پیشنهاد عبارتند از:

  • بازده و عملکرد فنی قابل قبول
  • کیفیت ساخت مناسب
  • دوام فنی خوب

البته ممکن است کمی در تامین قطعات آن با دردسر مواجه شوید. بنابراین حتما پیش از خرید از سلامت آن مطمئن باشید. به طور کلی، جیلی امگرند هم گزینه خوبی برای بهترین ماشین تا ۳۰۰ میلیون تومان است.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت جیلی امگرند RV 7 اتوماتیک در اواسط اسفند ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ میلیون و کمی بالاتر است.

آگهی‌های خرید و فروش جیلی امگرند RV 7

بالاخره با ۲۵۰ یا ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم؟

در نهایت باید به شما بگوییم که شاید هیچ‌یک از خودروهای معرفی‌شده ارزش دربرابر خرید خوبی نداشته باشد، اما در هر حال بهترین‌های موجود و البته قابل‌قبول‌ترین‌ها نسبت به رقبای هم‌رده خود هستند.

توجه داشته باشید در خرید خودروهای کارکرده بسیار محتاط باشید، چراکه بازار آشفته این روزها باعث سوء استفاده سودجویان شده و شاهد فریب‌کاری‌های بسیاری در خرید و فروش خودروهای کارکرده هستیم. اگر مبلغی که برای خرید ماشین کنار گذاشته‌اید کم‌تر است پیشنهاد می‌کنیم که مطلب با ۲۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم؟ را مطالعه کنید. همچنین، اگر توانایی پرداخت بیشتر هم دارید شاید بهتر باشد که نگاهی هم به مطلب راهنمای خرید خودرو تا ۵۰۰ میلیون تومان داشته باشید.

امیدواریم که این راهنمای خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان توانسته باشد به پرسش‌های شما عزیزان پاسخ دهد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما با سیصد میلیون چه ماشینی بخریم؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما و سایر خوانندگانی که به دنبال خرید خودرو هستند در میان بگذارید.

10 نظرات
  1. مجید منصوری می‌گوید

    سلام. ممنون از این راهنمای خرید خوبتون.

  2. داود می‌گوید

    پس چرا پژو ۲۰۷ رو اصلا نیوردین توی این لیست ؟

    1. محمدرضا می‌گوید

      سلام و عرض ادب ممنونم من جواب سوالم رو گرفتم.

  3. م م می‌گوید

    وطنم ای شکوه پابرجا …

  4. محمد می‌گوید

    با سلام ، خاک بر سر این صنعت خودرو خاک برسر مسئولین دزد بخش صنعت که با دستکاری نرم افزار واردات خودرو پدر از روزگار اقتصاد کشور عزیزمان درآوردن و بجای پاشخگو کردن بک سمت و پست بالاتر و بهتر دست خوش گرفتند ، درود بر روح پاک شهدا عزیز مملکت از دفاع مقدس تا مدافع حرم باد که اگر نبود خون پاک آنها تا بحال صد بار این منلکت به باد فنا رفته بود البته حضرات بخاطر شریف شان بسپارند که این خونها ادامه دارد و ادامه دهندگان راه این مردان مرد بزودی بخدمتشان خواهند رسید و نظام و انقلاب و کشور مقدس ایران را از چنگ و پالشان بیرون خواهند کشید . بحول و قوه الهی . والسلام.

  5. خفن می‌گوید

    ما دو تا پژو پارس ال ایکس داشتایم موتورش تویی فایو عالی هست اصلا بنظرم مدل پایایین رده نیست عالی هست

  6. کرمی می‌گوید

    این چه خبری بود مردم ماشین به این گرونی بخرن مجبور نیستن. مردم از کجا بیارن این خودرو هارا بخرن.مردم به دنبال خبرهای ارزانی هستن نه گرانی

  7. مهدی می‌گوید

    راهنما خیلی خوب بود
    ممنون????

  8. سعید می‌گوید

    فقط ال نود رو عشق است

  9. شهاب می‌گوید

    میشه راهنمایی کنید که رانا پلاس ماشین خوبی هست یا نه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.