۷ نکته کلیدی برای خرید گوشی آیفون دست دوم همراه با ویدئو

0

خرید گوشی آیفون دست دوم همواره طرفداران خاص خود را داشته است. محصولات اپل به جهت کیفیت بالایی که توسط این شرکت ارائه می‌شود، طول عمر بسیار بالایی دارند. از سوی دیگر قیمت بالای گوشی‌های آیفون، علاقه‌مندان به این برند را بر آن داشته تا با خرید گوشی‌های کارکرده این برند، به جمع کاربران آن بپیوندند. 

به گزارش اتاق خبر دیوار، با این حال و با وجود کیفیت بالای گوشی‌های آیفون، در هنگام خرید گوشی آیفون دست دوم باید نکته‌هایی را مورد توجه قرار داد. در این مقاله سعی کردیم به مهم‌ترین مواردی بپردازیم که برای خرید آیفون دست دوم نباید از آن‌ها غافل شوید.  

نکات مهم در خرید آیفون دست دوم

  • جعبه گوشی آیفون دست دوم فراموش نشود
  • گوشی را از نظر سخت‌افزاری چک کنید
  • سلامت باطری گوشی آیفون دست دوم بسیار مهم است
  • آب‌خوردگی گوشی آیفون دست دوم بررسی شود
  • از سرویس checkcoverage اپل کمک بگیرید
  • از طریق سامانه همتا فعال‌سازی و رجیستری را انجام دهید
  • اپل آی‌دی مالک قبلی روی گوشی فعال نباشد

جعبه گوشی آیفون دست دوم فراموش نشود

در هنگام خرید گوشی آیفون دست دوم، قابل‌اطمینان‌ترین راه برای تشخیص سرقتی نبودن گوشی، وجود جعبه آن است. به‌همین‌خاطر چنانچه با آگهی فروش گوشی آیفون دست دوم در دیوار یا هرجای دیگری مواجه شدید، از وجود جعبه گوشی نزد فروشنده مطمئن شوید. 

در هنگام خرید و تحویل هم، شماره سریال موجود روی جعبه را با شماره سریال گوشی مطابقت دهید. شما به سادگی می‌توانید با شماره‌گیری کد #۶#* شماره سریال یا IMEI دستگاه خود را پیدا کنید. 

جعبه گوشی آیفون دست دوم

گوشی را از نظر سخت‌افزاری چک کنید

  • گوشی آیفون دست دوم را از نظر سلامت سخت‌افزاری حتما بررسی کنید. 
  • صفحه‌نمایش گوشی از آن قسمت‌هایی است که باید اطمینان از سلامتش به درستی چک شود.
  • در گوشی آیفون دست دوم وارد صفحه نوت شوید؛ چنانچه پیکسلی سوخته یا قسمتی از صفحه‌نمایش آسیب دیده باشد، به‌دلیل روشنایی مناسب این صفحه، می‌توانید آن را تشخیص دهید. 
  • برای بررسی دقیق پیکسل سوخته گوشی را در حالت لایت مود قرار دهید.
  • با پخش موسیقی هم از سالم بودن بلندگوها اطمینان حاصل کنید. 
  • توصیه می‌شود با قرار دادن سیم‌کارت خود در گوشی قبل از خریدن آن، برقراری تماس و کیفیت آنتن‌دهی آن را هم بررسی کنید. 

سلامت سخت افزاری گوشی آیفون دست دوم

سلامت باطری گوشی آیفون دست دوم بسیار مهم است

گوشی‌های آیفون از قابلیتی برخوردار هستند که شما می‌توانید میزان سلامت باطری گوشی خود را چک کنید. کافی است از مسیر Setting وارد قسمت Battery شوید و درصد سلامت باطری را بررسی کنید. 

  • بیشتر فروشنده‌هایی که آگهی فروش گوشی آیفون دست دوم خود را در دیوار ثبت می‌کنند، در قسمت توضیحات، درصد سلامت باطری را هم ذکر خواهند کرد. باطری‌هایی با سلامتی ۸۰ درصد به بالا، قابل تایید بوده و می‌توان با خیال آسوده این گوشی‌ها را خریداری کرد.
  • گوشی‌های برند اپل در قسمت سلامت باطری خود، دارای یک ویژگی به نام”Peak performance capability” هستند. چنانچه این قسمت عملکرد باطری شما و پیک مصرف آن را در حد نرمال نشان دهد، مشکلی وجود ندارد و می‌توانید بدون هیچ نگرانی برای خرید گوشی آیفون دست دوم اقدام کنید.
  • چنانچه با پیام “Important Battery Message” مواجه شدید، ممکن است به معنای این باشد که باطری شما از عملکرد و سلامت کافی برخوردار نیست و باید تعویض شود. در این صورت جمله“your battery’s health is significantly degraded” نمایش داده می‌شود. 
  • اگر پیام “Health information not available for this battery” را دیدید، حاکی از تعویض باطری، آن هم با یک باطری تایید نشده خواهد بود. این قابلیت به‌طور ویژه در آیفون‌های سری ۱۰ وجود دارد.

آب‌خوردگی گوشی آیفون دست دوم بررسی شود

قبل از خرید گوشی دست‌دوم آیفون باید مطمئن شوید که گوشی موردنظر دچار آب‌خوردگی نشده باشد. چنانچه در درگاه سیم‌کارت گوشی قسمتی قرمزرنگ می‌بینید، آن گوشی در آب افتاده و خیس شده است. در آیفون‌های با مدل قدیمی‌تر، قسمت شارژر گوشی را باید بررسی کنید. در صورت سلامت گوشی از این نظر، این بخش‌ها باید به رنگ سفید یا نقره‌ای باشند. 

از سرویس checkcoverage اپل کمک بگیرید

این سرویسی است که شرکت اپل به کاربرهای خود ارائه می‌دهد. شما با وارد کردن شماره سریال خود در سایت checkcoverage.apple.com می‌توانید از فعال بودن گوشی خود یا تاریخ شروع فعالیت آن آگاه شوید. همچنین می‌توانید از این طریق میزان گارانتی بین‌المللی باقی‌مانده گوشی را بررسی کنید. 

از طریق سامانه همتا فعال‌سازی و رجیستری را انجام دهید

گوشی شما باید رجیستر شده و در شبکه مخابرات ایران فعال باشد. در طرح رجیستری، شما با استفاده از شناسه دستگاه (IMEI) که برای هر دستگاه منحصربه‌فرد است و با ورود به سامانه همتا، قابلیت استفاده از اپراتورهای داخلی را به دست می‌آورید. 

با وارد کردن کد #۷۷۷۷*  مربوط به سامانه همتا، می‌توانید رجیستری گوشی آیفون دست دوم موردنظر را بررسی کرده و از اصالت آن اطمینان حاصل کنید.

اگر از اصالت دستگاه خود مطمئن نباشید و دستگاه قاچاق تشخیص داده شود، آنتن شما قطع شده و شما متضرر خواهید شد. بنابراین اهمیت اثبات اصالت و موردتایید بودن گوشی خود را دست‌کم نگیرید.

قبل از اتمام فرآیند خرید گوشی آیفون دست دوم، از فروشنده بخواهید از طریق همین سامانه، انتقال مالکیت گوشی را انجام دهد. فروشنده با ورود به سامانه همتا و انتخاب گزینه انتقال مالکیت، یک کد فعال‌سازی دریافت می‌کند؛ او باید این کد را در اختیار شما قرار دهد. با وارد کردن این کد فعال‌سازی در سامانه همتا گوشی به سیم‌کارت شما انتقال پیدا کرده و مراحل رجیستری پایان می‌یابد. 

چنانچه از نرم‌افزار دیوار استفاده می‌کنید، در پایین صفحه آگهی فروش گوشی، چگونگی انجام این مراحل شرح داده شده است. 

برای دیدن آگهی‌های موبایل در دیوار کلیک کنید

راهنمای خرید گوشی آیفون دست دوم

اپل آی‌دی مالک قبلی روی گوشی فعال نباشد

در صورتی که قصد خرید گوشی آیفون دست دوم دارید، باید مطمئن باشید که اپل آی‌دی شخص دیگری بر روی آن فعال نباشد. اپل آی‌دی شما به نوعی هویت شما به عنوان کاربر اپل محسوب می‌شود و اگر قصد استفاده از امکانات و قابلیت‌های بی‌شمار اپل را دارید، باید حساب کاربری خودتان را در سیستم‌عامل ios بسازید و اطلاعات آن را در اختیار داشته باشید. 

هشــدار: چرا که اگر اپل آی‌دی مالک قبلی همچنان بر روی دستگاه فعال باشد و شما بخواهید نرم‌افزاری را نصب یا برنامه‌ای را به‌روزرسانی کنید، از آن‌جایی که به اطلاعات کاربری او دسترسی ندارید، این کار برای شما غیرممکن خواهد شد. 

بدون شک خرید گوشی آیفون دست دوم از کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای پیوستن به خانواده کاربرهای اپل و بهره‌بردن از کیفیت یک محصول با استاندارهای بالاست. اما همواره به‌خاطر داشته باشید که در حین خرید این گوشی‌ها، توجه به هر یک از مواردی که گفتیم، می‌تواند شما را در برابر ضررهای احتمالی محافظت کند.

امیدواریم هر یک از این نکته‌ها به شما کمک کند، برند موردعلاقه خود را با اطمینان و آسودگی خاطر بیشتری خریداری کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.