تفاوت انواع ریجن‌ PS5 در چیست و بهترین ریجن کدام است؟

0

نکته جالب این‌جاست که ریجن‌ها آن‌قدری که در ایران اهمیت دارند، در خارج از کشور به آن‌ها پرداخته نمی‌شود. کد ریجن همچنان در سال ۲۰۲۲ هم بحث داغی است و برخی از فروشنده‌ها اصرار بر این دارند که یک کد ریجن کنسول بازی، بهتر از کد ریجن دیگری است. به همین دلیل در این مقاله می‌گوییم که region ps5 چیست و به بررسی انواع ریجن های PS5، تفاوت ریجن‌های PS5 و معرفی بهترین ریجن PS5 می‌پردازیم. پس اگر قصد خرید کنسول بازی را دارید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

هشدار: به خاطر همین شایعات است که گاهی خریداران هزینه‌های بیشتری را برای یک ریجن خاص به فروشنده پرداخت می‌کنند. 

منظور از ریجن در کنسول بازی چیست؟

اگر برای خرید PS5 به فروشگاهی مراجعه کرده‌اید، حتما فروشنده‌هایی را دیده‌اید که اصرار دارند ریجن خاصی را با قیمت بالاتری به شما بفروشند. استدلال این فروشنده‌ها این است که ریجن‌ها (Region) نشان‌دهنده منطقه جغرافیایی هستند که کنسول بازی در آن ساخته شده است؛ بهترین ریجن را به ژاپن یا آمریکا نسبت می‌دهند که از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار است. اما این موضوع سراسر کذب است و اکثر کنسول‌های بازی در چین ساخته و مونتاژ می‌شوند.

بهترین ریجن - انواع ریجن کنسول بازیتقسیم‌بندی انواع ریجن بر چه اساسی است؟ 

کل دنیا در ساخت کنسول‌های بازی، به ۶ ریجن یا منطقه تقسیم می‌شود که در مورد کنسول بازی، ۴ ریجن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای شناسایی دستگاه کنسول بازی از کد ریجن استفاده می‌شود. در ادامه می‌توانید کد ریجن مربوط به قاره‌های مختلف را ببینید. حالا وارد نسل جدیدی از کنسول‌های بازی شده‌ایم که دوباره فروشندگان، برای فروش بهترین ریجن تبلیغات زیادی می‌کنند تا هزینه بیشتری از شما بگیرند. در این بخش می‌توانید انواع ریجن PS5 را ببینید.

  • ریجن ۱؛ آمریکا
  • ریجن ۲؛ اروپا
  • ریجن ۳؛ آسیا
  • ریجن ۴؛ استرالیا

کد ریجن مناطق جغرافیایی - بهترین ریجن - region ps5

بهترین ریجن‌ PS5 کدام است؟

حالا که متوجه شدید ریجن چیست لازم است با تفاوت ریجن‌های PS5 آشنا شده و بهترین region ps5 را نیز بشناسید. هم‌زمان با عرضه کنسول‌های بازی، بحث ریجن آن‌ها نیز برای گیمرها وجود داشته است. چون کنسول‌های بازی نسل ششم، ریجن‌های متفاوتی داشتند که باعث گیج شدن فروشنده‌ها و خریدارها می‌شد. یکی از نکات خوب اینکه با ورود نسل هفتم کنسول‌های بازی ،یعنی PS3، مفهوم ریجن کمی کمرنگ شد و خریداران کمتر به آن توجه می‌کردند. 

در گذشته و خصوصا در ایران این‌طور برداشت می‌شد که ممکن است ریجن کنسول بازی برای گیمر محدودیت‌هایی ایجاد کند. پس بدانید که هیچ ریجنی بهترین نیست! با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، ریجن‌های PS5 هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و بنابراین نمی‌توان از میان آن‌ها بهترین ریجن PS5 را انتخاب کرد.

اکثر کنسول‌های بازی PS5 در چین تولید و مونتاژ می‌شوند و به دلیل اینکه شرکت سازنده بداند محصول در کدام کشور بیشتر به فروش رسیده یا برای اجرای قوانین و استانداردهای کشورهای خاص، ریجن‌ها ایجاد شده‌اند. پس به عنوان یک گیمر، نگران تفاوت ریجن‌ها نباشید، چون عملا چیزی به عنوان بهترین ریجن PS5 در دنیای کنسول‌های بازی وجود ندارد.

هشدار: جالب است بدانید که هنوز هم برخی از فروشندگان روی ریجن مانور می‌دهند تا متقاعد شوید که مبلغ بیشتری برای یک کنسول بازی با ریجن خاص بپردازید. این در حالی است که در نسل هشتم کنسول بازی یعنی PS4، هیچ محدودیتی برای گیمر وجود نداشت. 

تفاوت ریجن‌های PS5

همان‌طور که در بخش قبلی دیدید، انواع ریجن کنسول بازی PS5 مثل کنسول‌های نسل‌های پیشین، به چند دسته تقسیم می‌شود که هر کدام از این کدها، نشان‌دهنده منطقه جغرافیایی خاصی است که کنسول بازی برای آن ساخته شده است. 

کنسول‌های PS5 مانند هر کنسول دیگری در چین ساخته می‌شود و این ریجن‌ها تنها برای پخش کردن کنسول در نقاط مختلف جهان تعیین می‌شوند. کشورهای مختلف قوانین و استانداردهای خاص خود را دارند و همین موضوع باعث شده انواع ریجن های PS5 شکل بگیرد. بنابراین تنها تفاوت ریجن‌های PS5 در منطقه جغرافیایی است که کنسول بر اساس قوانین آن ساخته شده است. 

پس تفاوتی میان انواع ریجن‌های PS5 وجود ندارد و در نتیجه این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که تمامی کنسول‌های PS5، از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشابه هستند و کوچک‌ترین تفاوتی با یکدیگر ندارند. با دانستن این موضوع دیگر لازم نیست نگران بهترین ریجن در مقایسه با دیگری باشید و برای خرید آن هزینه بیشتری پرداخت کنید.

البته در مورد انواع ریجن PS4 یک تفاوت کوچک در ریجن ژاپن وجود داشت و آن هم برعکس بودن جای دکمه دایره و ضربدر بود. خوشبختانه دیگر خبری از این تفاوت در کنسول‌های بازی PS5 نیست و همه آن‌ها مشابه هستند. پس می‌توان نتیجه گرفت که تفاوت region ps5 در کنسول و بازی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

برای دیدن آگهی‌های کنسول بازی در دیوار کلیک کنید

تفاوت ریجن های پلی استیشن - region ps5

حرف آخر در انواع ریجن کنسول بازی

خیلی از فروشنده‌ها برای اینکه بتوانند هزینه بیشتری از شما دریافت کنند معمولا روی  یک ریجن خاص مانور می‌دهند و آن را به عنوان بهترین ریجن PS5 معرفی می‌کنند. این در حالی است که در این مقاله متوجه شدیم، انواع رregion ps5 تفاوتی با هم ندارند و نیازی نیست نگران تفاوت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این کنسول بازی باشیم. 

ریجن‌ها فقط برای مشخص شدن منطقه جغرافیایی عرضه کالا به‌کار می‌روند و نقش تعیین‌کننده‌ای در کیفیت و قیمت کنسول بازی ندارند. پس با خیال راحت کنسول بازی با هر ریجنی را خریداری کرده و از بازی لذت ببرید. آیا در زمان خرید کنسول بازی PS5 همچنان ریجن آن برای شما مهم است؟

آگهی‌های انواع کنسول‌های بازی را در دیوار ببینید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.