مقایسه هایما S7 توربو با جک S5 و بی وای دی S6 و هاوال H2

کیفیت بهتر در کنار ایمنی کامل

0

در بازار فعلی خودروهای ایران، بسیاری از خریداران به‌سراغ خودروهای چینی می‌روند. امروزه بازار خودروهای چینی بسیار داغ شده است و طرف‌داران خود را دارد. در این مقاله، به مقایسه هایما S7 توربو با جک S5 اتوماتیک، بی وای دی S6 (BYD S6) و هاوال H2 پرداخته‌ایم؛ با ما همراه باشید.

مقدمه‌ای بر مقایسه هایما S7 توربو

خودروسازان نوپای چینی که چندی پیش به‌دلیل ناشناخته بودنشان جزو گزینه‌های خرید خودرو به‌ حساب نمی‌آمدند، حالا شاهد پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی هستند که در کنار عواملی همچون رخوت خودروسازان داخلی، خروج برندهای مطرح از بازار ایران و کاهش قدرت خرید مردم، جایگاه و احترام ویژه‌ای در بین خریداران کسب کرده‌اند.

برخی از این خودروها توانسته‌اند کیفیت مطلوبی را به خریداران ارائه دهند و البته برخی دیگر از خودروهای چینی کیفیت بسیار کمی دارند. هایما S7 توربو نیز یکی از این خودروهای چینی است که رقبایی چون جک S5، هاوال H2، چری تیگو ۵ و بی وای دی S6 را در مقابل خود دارد.

مقایسه هایما S7 توربو با جک S5 اتوماتیک

در ابتدای مقایسه هایما S7 توربو، از جک S5 اتوماتیک شروع می‌کنیم؛ خودرویی که با شتاب‌گیری عالی و می‌تواند رقیب قدرتمندی برای بیشتر خودروهای سواری محسوب شود. اگر ایمنی از مواردی است که برایتان اهمیت بیشتری دارد و دوست دارید در سفرهایتان دنده ‌اتوماتیک نرم و امکانات بیشتری داشته باشید، هایما S7 توربو با ۴ کیسه ‌هوا و سیستم پایداری مطمئن‌ترِ خود، یکی از انتخاب‌های شما در این رده قیمتی است.

موتور هایما S7 از نوع ۱۸۰۰ سی‌سی توربو است که توانایی تولید قدرت ۱۷۰ اسب‌ بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را دارد. این موتور در هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۹٫۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند. جک S5 نیز به یک موتور ۴ سیلندر ۱۶‌سوپاپه از نوع DOHC مجهز شده است که دقیقاً ۱۹۹۷ سی‌‌سی حجم دارد. بر روی این موتور یک سیستم پرخوران توربوشارژ نیز نصب شده است که به کمک آن می‌تواند حداکثر ۱۷۴ اسب‌ بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه و ۲۳۵ نیوتن‌متر در بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

مقایسه هایما S7 توربو با جک S5 اتوماتیک
نمای روبرو هایما اس ۷ توربو

انتخاب میان این دو خودرو واقعاً کار سختی است؛ چون هردو ازنظر طراحی، شتاب، کیفیت، سواری و جاداری شرایطی نزدیک به ‌هم دارند. اگر در این خودروها تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، میزان اختلاف آن‌قدرها شدید نیست که بتواند در انتخاب ما تأثیر جدی بگذارد.

بیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقایسه جک S5 با هایما S7 و چری تیگو ۷ را هم مطالعه کنید.

مقایسه هایما S7 توربو با بی وای دی S6 


BYD S6 اولین شاسی‌بلند ساخت شرکت خودروسازی بی وای دی است که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۰ میلادی در نمایشگاه خودرو گوانجو چین رونمایی شد. این خودرو از سال ۲۰۱۱ میلادی تولید و به بازار عرضه شد. همچنین در کشور سازنده خود، چین، توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند. بااین‌حال، به‌دلیل سیاست‌های نادرست شرکت تولیدکننده و عملکرد ضعیف این شرکت در تولید بی وای دی S6، این خودرو هرگز در ایران به چنین موفقیتی دست پیدا نکرد.

بی وای دی S6 با گیربکس ۶‌سرعته ۲ کلاچه تیپ ترونیک، دید مناسب راننده و کیفیت ساخت قابل‌قبول، می‌تواند یکی دیگر از انتخاب‌های خوب خریداران در این رده قیمتی باشد. البته باید اشاره کرد که بازدهی کم پیشرانه، ظاهر قدیمی و بازار دست‌دوم ضعیف این خودرو از جمله مواردی است که ارزش خرید آن را کاهش می‌دهد و انتخاب‌های دیگر را بیشتر به ‌چشم می‌آورد.

مقایسه هایما S7 توربو با جک S5 و بی وای دی S6 و هاوال H2
نمای داخلی هایما اس ۷ توربو

موتور هایما اس ۷ توربو از نوع ۱۸۰۰ سی‌سی توربو است که توانایی تولید قدرت ۱۷۰ اسب‌ بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را دارد. این موتور در هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۹٫۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند. در طرف دیگر مقایسه هایما S7 توربو، بی وای دی S6 با پیشرانه ۲۴۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر تنفس طبیعی، توان تولید ۱۶۴ اسب ‌بخار قدرت و ۲۲۹ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز در حدود ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب، مقایسه بی وای دی S6 با جک اس ۵ و چری تیگو ۵ را نیز مطالعه کنید.

مقایسه هایما S7 توربو با هاوال H2

هاوال H2 یکی از محبوب‌ترین و بهترین شاسی‌بلندهای چینی است که شرکت خودروسازی هاوال، زیرمجموعه شرکت بزرگ گریت‌وال، آن را تولید و به بازار عرضه کرده است. این خودرو در سال ۲۰۱۴ میلادی تولید شد و توانست از همان زمان با ورود خود به بازار چین و کشورهای دیگری همچون استرالیا، موفقیت چشمگیری را از آن خود کند.

هاوال H2 در مقایسه هایما S7 توربو، یکی دیگر از رقبایی است که کیفیت ساخت بهتر، آپشن‌های تکمیل و سواری خوبی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. از طرفی، مصرف سوخت زیاد نمونه‌های ۲ دیفرانسیل این خودرو یکی از مواردی است که نظر خریداران جهانی را به هایما S7 توربو جلب می‌کند.

هاوال H2 در بازار ایران فقط با گیربکس اتوماتیک و سیستم انتقال ‌نیروی تک دیفرانسیل عرضه می‌شود. موتور هایما S7 از نوع ۱۸۰۰ سی‌سی توربو است که توانایی تولید قدرت ۱۷۰ اسب‌ بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را دارد. در طرف دیگر مقایسه هایما S7 توربو، هاوال H2 مونتاژ گروه بهمن با پیشرانه ۱۵۰۰ سی‌سی توربو ۱۴۰٫۸ اسب‌ بخار و گشتاور ۲۰۲ نیوتن‌متر در ۲۲۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه به بازار آمده است. صفر تا صد هاوال H2 حدود ۱۲ ثانیه است و هایما S7 توربو با قدرت بیشتر خود از این خودرو پیشی می‌گیرد و در مدت‌زمان ۹٫۶ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. اگر می‌خواهید خودرویی با شتاب‌گیری بهتر و قدرت موتور بیشتر داشته باشید، به‌سراغ هایما S7 توربو اتوماتیک بروید.

از مهم‌ترین آپشن‌هایی که در هایما S7 توربو اتوماتیک موجود است، می‌توانیم به ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، گرمکن صندلی راننده، صندلی‌های عقب ایزوفیکس، سنسور دنده‌عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشونده برقی مجهز به گرمکن، چراغ دی‌لایت و تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، ۴ عدد بلندگو و ۲ عدد تیوتر، صفحه‌نمایش لمسی ۷ ‌اینچی و ۴ ایربگ اشاره کنیم.

مقایسه هایما S7 توربو با جک S5 و بی وای دی S6 و هاوال H2
نمای پشتی هایما S7 توربو

از سوی دیگر، هاوال H2 دارای امکاناتی نظیر سیستم ورود بدون کلید (Keyless)، استارت دکمه‌ای، سانروف، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه به‌همراه نمایشگر دمای محیط، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و تنظیم برقی گودی کمر، گرمکن صندلی‌های جلو، دوربین عقب و زیر آینه شاگرد، چراغ رانندگی در روز (دی‌لایت)، سیستم خودکار قطع سوخت هنگام تصادف و نمایش فشار باد لاستیک‌ها (TPMS) کلید هوشمند و ایموبلایزر، قفل مرکزی داخل کابین و ریموت کنترل است.

جمع‌بندی

امیدوارم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی درباره مقایسه هایما S7 توربو در اختیارتان قرار داده باشد. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش هایما S7 توربو به سایت دیوار مراجعه کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ کدام یک از خودروهای فوق ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.