مقایسه جک S5 با هایما S7 و چری تیگو ۷

نبرد امکانات رفاهی

11

در سال‌های اخیر خودرو‌های چینی زیادی به بازار ایران راه یافته‌اند که در میان آن‌ها تعداد قابل توجهی در کلاس خودروهای شاسی‌بلند قرار می‌گیرند. یکی از این همین خودروها جک S5 است که چند سالی است توسط کرمان موتور به بازار ایران عرضه می‌شود. این خودرو از همان ابتدای ورود به دلیل طراحی مناسب، پیشرانه قدرتمند و آپشن‌های رفاهی پرتعداد توانست خیلی سریع در میان مشتریان ایرانی جا باز کند. البته امروزه رقبای قدرتمندی را نیز در کنار خود می‌بیند. در ادامه این مطلب به مقایسه جک S5 با هایما S7 و چری تیگو ۷ می‌پردازیم و مزایا و معایب هر کدام را بررسی می‌کنیم.

عکس جک S5 از کنار
نمای کناری جک S5

مقایسه جک S5 با هایما S7

در مقایسه جک و هایما باید گفت که هر دو خودرو از طراحی قابل قبولی برخوردارند. البته هایما S7 در طراحی خارجی تا حدودی ظاهر لوکس‌تری دارد و حس شاسی‌بلند را بهتر منتقل می‌کند. در‌حالی‌که جک S5 از طراحی ساده‌تری برخوردار است. کابین هر دو خودرو وضعیت مناسبی دارند، اگرچه ارگونومی کابین جک اندکی بهتر است و کابین هایما نیز لوکس‌تر به‌نظر می‌رسد. با این حال هر دو خودرو از نظر جنس متریال به‌کار رفته در یک سطح قرار دارد.

با مقایسه جک S5 با هایما S7 از نظر سطح امکانات رفاهی، بدون شک هایما S7 دست بالا را خواهد داشت. از امکانات این خودرو می‌توان به صفحه نمایش هفت اینچی، فرمان برقی با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، کروزکنترل، دیلایت، سان‌روف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک سیستم کیلس، سنسور دنده عقب، تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت اشاره کرد. آپشن جالبی که در این خودرو به چشم می‌خورد دوربین ۳۶۰ درجه است که معمولاً در خودروهای لوکس شاهد آن هستیم.

جک S5 نیز از امکانات مناسبی مانند سان‌روف، آینه‌ها‌ی جانبی برقی به همراه گرمکن، تهویه مطبوع، سنسور پارک جلو و عقب، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۶ جهت، چراغ‌های جلو برقی به همراه تنظیم ارتفاع بهره می‌برد. به‌طور‌کلی دس از مقایسه جک و هایما در می‌یابیم که هر دو خودرو آپشن‌های رضایت‌بخشی بهره دارند.

از نظر ایمنی نیز هر دو خودرو وضعیت تقریبا مشابهی دارند. هر دو به ۴ عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز هستند. جک S5 از چرخ‌های جلو و عقب به همراه سیستم‌های ABS ,EBD ,ESP ,TSC و HAC بهره می‌برد. ‌در‌حالی‌که هایما S7 به سیستم‌های ABS ,EBD ,ESP ,HSA و TCS مجهز است و از آپشن‌هایی مانند قطع جریان سوخت به هنگام تصادف و سیستم ضد سرقت موتور نیز برخوردار است.

با مقایسه جک S5 با هایما S7 باید گفت که جک S5 نیروی خود را از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو می‌گیرد. این پیشرانه توان تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و به وسیله یک گیربکس ۶‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

با نگاهی به مقایسه جک S5 با هایما S7 به نظر می‌رسد که جک S5 می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت برسد و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز در حدود ۷.۷ لیتر خواهد بود. در‌حالی‌که، هایما S7 به یک ۱.۸ لیتری مجهز است که می‌تواند ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. گیربکس به‌کار رفته در این خودرو یک گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک است که می‌تواند به کمک پیشرانه مذکور هایما را سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت برساند. مصرف سوخت هایما S7 نیز در حدود ۹.۶ لیتر خواهد بود. هر دو خودرو از وزن یکسانی نیز برخوردارند.

اگر هنوز نسبت به مقایسه جک و هایما شک دارید، شاید بد نباشد مطلب مقایسه هایما S7 با خودروهای هم‌رده‌اش را نیز مطالعه کنید.

عکس جک S5 از داخل
تصویری از داخل جک S5

مقایسه جک S5 با چری تیگو ۷

در این مرحله، به سراغ مقایسه جک S5 با تیگو ۷ می‌رویم. چری تیگو را باید یکی از زیباترین کراس‌اوورهای چینی دانست. این خودرو دارای طراحی بسیار زیبا و به‌همراه خطوط شکسته فراوان است. جک S5 اگرچه خودروی زیبایی است ولی در مقابل چری تیگو ۷ طراحی آن اندکی قدیمی به نظر می‌رسد. از نظر طراحی کابین نیز هر دو خودرو وضعیت مناسبی دارند ولی تا حدودی می‌توان چری تیگو ۷ را برتر دانست.

چری تیگو به ۷ به آپشن‌های رفاهی مانند صفحه نمایش ۹ اینچی لمسی با ۶ بلند، سقف پانوراما، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب و جلو، سنسور پارک جلو و عقب، کروزکنترل، فرمان گرم‌کن صندلی‌های جلو- تهویه مطبوع و سیستم ورود بدون کلید مجهز است. از طرف دیگر S7 نیز از آپشن‌های مناسبی بهره می‌برد ولی در مقابل چری تیگو ۷ در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد.

با مقایسه جک S5 با تیگو ۷ باید گفت که در بحث ایمنی نیز چری تیگو ۷ وضعیت بهتری دارد. این خودرو به ۶ کیسه هوا مجهز است و دارای ترمز و پایداری ABS ،EBD ،ESP ،ASR ،HHC ،EBA و DTC است. درحالی‌که جک اس ۵ به کار عدد کیسه هوا مجهز است و از سیستم ABS ,EBD ,ESP ,TSC و HAC برخوردار است. هر دو خودر نیز موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین شده‌اند.

هنگام مقایسه جک S5 با چری تیگو ۷ باید به این نکته توجه کرد که چری تیگو ۷ به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز است که می‌‌تواند ۱۴۶ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در‌حالی که جک S5 از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو بهره می‌گیرد که می‌تواند ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. بنابراین کاملاً مشخص است که با یک پیشرانه قوی‌تر در جک S5 روبرو هستیم و شتاب‌گیری بهتری را از آن شاهد خواهیم بود.

البته وزن چری تیگو حدود ۱۰۰ کیلو سبک‌تر است که می‌تواند اندکی این اختلاف را جبران کند. هر دو خودرو برای انتقال نیرو از یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه نیز بهره می‌برند. از طرفی میانگین مصرف سوخت جک S5 در حدود ۷.۷ لیتر است که این مقدار در چری تیگو۷ ۶.۵ لیتر خواهد بود.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از جک S5 در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش جک S5 مطلع شوید.

نظر شما درباره مقایسه جک S5 با تیگو ۷ و هایما S7 چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها انتخاب بهتری برای خرید است؟ نظرات و پیشنهاد‌های خود را با ما در میان بگذارید.

11 نظرات
  1. کامران می‌گوید

    من یک مدت داشتم. ماشین بدی نبود واقعا. نسبت به پولی که دادم می‌ارزید اما ژاپنی و کره‌ای نیست دیگه

  2. کاربر دیوار می‌گوید

    هایما هم شد ماشین آخه!

  3. Mahmoudi می‌گوید

    من دارم خیلی راضیم

  4. پیمان می‌گوید

    من دو ساله جک S5 دارم و بسیار راضی هستم

  5. پژمان می‌گوید

    جک S5 در مقایسه با خودروهای مشابه واقعا ماشین خوب و جونداریه. البته یکم مشکل قطعات داره یا شایدم من به اینن مشکل خوردم اما دوستش دارم در کل

  6. بهمن می‌گوید

    سلام
    من ۲ سال یدونه اتوماتشو دارم واقعا ازش راضی هستم اگه بخوایی مشابه کره ایی شو بخری باید دقیقا ۲ برابر پولشو بدی ادم باید همیشه اندازه پولی که میده ازشم انتظار داشته باشه که البته به نظر من قابل مقایسه با ماشینهای دیگه هست
    با تشکر

  7. Namayeshgah Reza می‌گوید

    بنده هر دو مدل جک اس ۵ و تیگو ۷ را داشته و الان تیگو ۷ دارم
    به نظرم جک اس ۵ یک سر و گردن‌ از تیگو ۷ بالاتر است
    قطعات تیگو ۷ بی کیفیت و موتور ضعیفی دارد

  8. محسن می‌گوید

    نسبت به پولی که به جک s5 میدی باید رضایت داشته باشی که دقیقا رضایت اکثر کسانی که دارند را جلب کرده و رضایت دارند .

  9. محمد می‌گوید

    من دو ساله که جک ۵دارم واقعن که ماشین بی آزار هستش من که رازیم

  10. عابدی می‌گوید

    مرسی

  11. حسین می‌گوید

    من یکساله جک S5 اتومات دارم بی نظیره خیلی راضیم واقعا تو ایران هم جا افتاده وطرفداران زیادی پیدا کرده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.