۸ نکته کلیدی که در خرید انواع لوستر سلطنتی باید بدانیم!

0

انواع لوستر سلطنتی از گران‌ترین لوسترهای موجود در بازار هستند و همانطور که از اسمشان هم پیداست، تجملات در آن‌ها حرف اول را می‌زند. ظرافت به‌کاررفته در این لوسترها، تراش‌کاری شیشه‌ها، تعدد لامپ‌ها و ظرافتی که مختص ساخت و طراحی آن‌هاست، از جمله دلایل شکیل بودن و همچنین گرانی لوسترهای سلطنتی است. 

مجلل بودن، رنگ‌های خاص و زرق‌و‌برق، این لوسترها را در زمره وسایل تجملی قرار می‌دهد و برای همین هم اکثر کسانی به دنبالش هستند که یا اهل تجملات هستند یا نوع چیدمان و زندگی‌شان با این نوع لوازم هم‌خوانی دارد. در واقع مینیمال‌پسندها و مدرن‌پسندها چندان دنبال لوسترهای سلطنتی نمی‌روند. آن‌ دسته از افرادی که علاقمند به عتیقه‌جات و مبلمان‌های سلطنتی هستند، از مشتریان پروپاقرص انواع لوستر سلطنتی نیز محسوب می‌شوند. 

راهنمای خرید انواع لوستر سلطنتی

طراحی انواع لوستر سلطنتی دو رکن اساسی دارند؛ شیشه و بلور! تراشکاری‌های موجود در شیشه و بلورهای لوستر سلطنتی علاوه بر حس شکوهی که به مخاطب منتقل می‌کند، باعث چندبرابر شدن نور لامپ‌ها نیز می‌شود. تلالو نورها در لوسترهای سلطنتی، از ویژگی‌هایی است که چشمان مخاطب را در فضا با خود همراه می‌کند و هر فضایی را شکوهمند می‌سازد. 

برای خرید انواع لوستر سلطنتی مجلل باید هزینه‌های نسبتا بالایی را درنظر بگیرید، البته جنس کریستال‌‌ها، ابعاد لوستر و نوع حباب و لامپ به‌کار برده شده در آن نیز بر روی قیمت اثرگذار است. بعد از اینکه مطمئن شدید به دنبال خرید یک لوستر سلطنتی هستید و قیمت موردنظر و ابعاد اتاق‌ها و سقف محیط و مواردی از این دست را هم درنظر گرفتید، توجه به جزئیات و مدل‌ها است که اهمیت پیدا می‌کند. شاید فروشنده‌های لوستر، یکی از بهترین راهنماهای خرید لوستر سلطنتی باشند، اما بد نیست علاوه بر جستجو و گردآوری اطلاعات در اینترنت، به لوسترفروشی‌ها هم سری بزنید.

در این راهنما مواردی که باید در هنگام خرید انواع لوستر سلطنتی بدانید را آورده‌ایم. در زمان انتخاب لوستر برای خانه خود، باید موارد زیر را حتما درنظر بگیرید:

  • فضای مناسب لوستر سلطنتی
  • جنس سینی لوستر
  • رنگ سینی استیل
  • انتخاب رنگ لوستر
  • جنس کریستال‌ها
  • قیمت لوستر سلطنتی
  • نوع لامپ مصرفی

  • میزان و تنوع رنگ نور لامپ‌ها

انواع لوستر سلطنتی

فضای مناسب برای انواع لوستر سلطنتی

رنگ و لعابی که رقص نورها در بلورهای لوستر سلطنتی ایجاد می‌کند، فضای خانه را باشکوه‌تر از آنچه که هست، نشان می‌دهد. البته اگر وسایل خانه و یا محل کار شما سبک سلطنتی دارند یا به دکوراسیون سنتی نزدیکند، این نوع از لوسترها انتخاب مناسبی برای شما هستند. 

  • انواع لوستر سلطنتی جدا از اینکه در سالن‌های پذیرایی و خانه‌های بزرگ استفاده می‌شوند، درخشانی و کاربردشان در مهمانی‌ها و جشن‌های بزرگ یا سالن‌های گردهمایی مجلل بیشتر نمود پیدا می‌کند.
  • به دلیل نوع ابزار به‌کاررفته در این لوسترها، برای نصب برخی از انواع‌شان، به سقف‌های بلند نیاز است. 
  • مهمترین نکته در انتخاب انواع لوستر، فضایی است که می‌خواهید برای آن لوستر را تهیه کنید. لوستر سلطنتی باید در فضاهایی بزرگتر جانمایی شود و فضاهای کوچک به ویژه اتاق خواب‌ها جای لوسترهای مدرن هستند
نگران نباشید! در بسیاری مواقع اندازه‌های اتاق و اندازه‌های لوستر به کمک شما می‌آیند تا در اتاق خواب هم بتوانید از لوستر سلطنتی استفاده کنید. طبیعتاً هر چقدر که فضای محیط شما بزرگتر باشد، دست شما برای شاخ و برگ دادن به لوستر بازتر است.
  • اگر اتاق‌نشیمن شما کوچک است، ابعاد لوستر را کوچکتر درنظر بگیرید و شاخه‌ها و چراغ‌های کمتری را انتخاب کنید.
  • بعضی‌ها لوستر سلطنتی را در آویزهای بلند با انشعابات فراوان تصور می‌کنند و به آن علاقه دارند، هرچقدر سقف خانه و یا محلی که قرار است برای آن لوستر تهیه کنید بلندتر باشد، شانس شما در انتخاب یک لوستر سلطنتی با آویزهای بلند بیشتر می‌شود. 
  • لوسترهای سقفی و کوتاه انتخاب درست‌تری برای محیطی با سقف کوتاه هستند. علاوه‌بر آن دکوراسیون خانه و محیطی که به دنبال لوستر برای آن هستید در انتخاب نوع لوستر سلطنتی اثرگذار است.
  • اگر خانه شما سنتی است و زرق و برق در آن مهم است، لوسترهای سلطنتی با شاخه‌های کریستال، یک انتخاب مناسب هستند. 

انواع لوستر سلطنتی - لوستر کریستال

جنس سینی لوستر

در لوسترهای‌های سقفی، یک سینی از بدنه اصلی نگهداری می‌کند که تمامی اجزا برروی سینی سوار هستند و در واقع سینی، رابط بین سقف و لوستر است. شاید بتوان گفت که سینی، مادر لوستر حساب می‌شود! اما این سینی‌ها از چه جنسی ساخته شده‌اند؟ در ایران غالب سینی‌های لوستر، از جنس استیل هستند که در کیفیت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. ۵/۰ میلی‌متر، ۷/۰ میلی‌‌متر و ۱میلی‌‌متر ضخامت سینی‌های استیل است. البته در ایران اکثراً از سینی‌های با ضخامت ۵/۰ میلی‌متر استفاده می‌شود. در محصولات وارداتی، به استیل آهن آبکاری شده نیز اضافه می‌کنند. 

رنگ سینی استیل

رنگ سینی‌های استیل در دو غالب طلایی و نقره‌ای به مشتری این لوسترها عرضه می‌شود. البته قیمت سینی‌های طلایی به مراتب گرانتر است. در این میان برندهایی وجود دارند که ظاهر مدرن‌تری به رنگ طلایی داده‌اند. محصولات برخی از برندها به رنگ‌های طلایی سینی استیل، جلایی مایل به آنتیک داده‌اند که باعث می‌شود، براقی رنگ طلایی کم شود و از قالب آبکاری‌های کلاسیک در بیاید.

انتخاب رنگ لوستر

بیشتر کریستال‌های لوسترهای سلطنتی بدون رنگ هستند؛ هرچند که کریستال‌های چند رنگ، طلایی و برنزی نیز در تولید این لوسترها به‌کار می‌رود. اما جالب است بدانید در بین تمامی رنگ‌های به‌کار رفته در انواع لوستر سلطنتی رنگ طلایی، پرطرفدارترین رنگ لوسترهای سلطنتی در کشور است.

کافی است سری به چند مغازه لوستر فروشی در لاله‌‌زار تهران بزنید تا متوجه غلبه رنگ طلایی در بین انواع لوسترها شوید. پس رنگ لوستر و نوع کریستال‌های آن نکته دیگری است که به هنگام خرید باید به آن دقت کنید؛ اما این را به‌‌خاطر داشته باشید در بین انواع لوسترهای سلطنتی، طلایی‌ها پرچم‌‌دار هستند. 

جنس کریستال‌ها

جنس همه کریستال‌های این سبک لوسترها از شیشه است. البته جنس آن‌ها با دیگر شیشه‌ها متفاوت است. در کریستال‌های لوستر از ماده‌ای به نام اکسید سرب استفاده می‌شود که هم وزن آن را نسبت به شیشه معمولی سنگین‌تر می‌کند و هم باعث شکست بیشتر نور می‌شود. درخشندگی، براقی و حالت شب‌ نمای کریستال‌ها نیز به دلیل وجود سرب در کریستال‌های لوستر است. 

سنگ طیفی، کریستال بوهمیا، کریستال عصفور مصر، کریستال مورانو و کریستال‌های چینی از جمله انواع جنس کریستال‌های استفاده شده در انواع لوستر سلطنتی هستند. در این بین، بهترین کریستال موجود در بین انواع کریستال‌ها، سنگ طیفی تولید کشور اتریش است که ۳۰ درصد آن را اکسید سرب تشکیل می‌دهد.

کشور سازنده در تولید این کریستال‌ها از یک فناوری استفاده کرده است که مانع از نشستن گردو‌خاک روی لوستر می‌شود و غبار موجود را با یک فوت ساده برطرف می‌کند. در کشور ما از بین انواع کریستال‌های موجود، کریستال عصفور و چین نسبت به سایر انواع آن، بیشتر در انواع لوستر سلطنتی استفاده می‌شود.

قیمت لوستر سلطنتی

انوع لوستر سلطنتی همانطور که از نام آن‌ها پیداست، از سایر لوسترها قیمت‌های بالاتری هم دارند. در این لوسترهای مجلل جزئیات فراوان، تراش‌کاری‌های موجود در لاله‌ها و کریستال‌‌ها، بدنه برنزی به‌کاررفته در آن‌ها از جمله دلایلی هستند که بر قیمت لوسترهای سلطنتی می‌افزایند

انواع لوستر سلطنتی

نوع لامپ مصرفی

نوع لامپ و حباب به‌کاررفته در انواع لوستر سلطنتی متفاوت است. اینکه چه لامپی را برای لوستر خود انتخاب کنید، به چندعامل مختلف بستگی دارد. شدت نور، توان لامپ، رنگ لامپ و توان مصرفی و شدت نور بر اساس مساحت محیطی که لوستر به‌کار می‌رود؛ از جمله عواملی هستند که در انتخاب لامپ مناسب برای این لوسترهای مجلل اثرگذارند. 

لامپ ال ای دی (LED)  

در قدیم از انواع لامپ‌های پرمصرف در طیف رنگی زرد و سفید برای لوسترها استفاده می‌شد، اما مصرف بالای این لامپ‌ها ورود لامپ‌های ال‌ای‌دی، به تدریج لامپ‌های پرمصرف جای خود را به انواع لامپ‌های ال ای دی دادند. 

مصرف کمتر انرژی در کنار بازدهی بسیار بالای نور با طول عمر بالاتر، آثار مخرب زیست محیطی منفی کمتر و همچنین خطر کمتر برای سلامتی، از جمله دلایلی است که لامپ ال‌ای‌دی جایگزین لامپ‌های معمولی شدند. برای خرید لامپ‌های ال‌ای‌دی مخصوص لوستر، انواع شمعی یا اشکی آن‌ها موجود است که دقیقاً مانند؛ سرپیچ‌های لامپ‌های شمعی معمولی هستند و امکان تعویض آن‌ها به‌‌راحتی امکان‌پذیر است. 

لامپ اس ام دی (SMD) 

لامپ‌های اس‌ام دی نسل جدیدی از لامپ‌های ال ‌ای‌دی هستند که در دو رنگ آفتابی و مهتابی و در قالب مجموعه‌ای چندتایی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این لامپ‌ها نیز کم‌‌مصرف هستند، آثار مخرب زیست‌ محیطی کمتری دارند و همچنین خطر کمتری برای سلامتی انسان‌ها نسبت به لامپ‌های معمولی دارند. مهمترین مزیت آن‌ها نسبت به لامپ‌های ال‌‌ای‌دی طول عمر بیشتر آن‌هاست و علاوه‌براین لامپ‌های اس‌‌ام‌دی نور بیشتری دارند و حجم بسیار کمتری را اشغال می‌کنند؛ همچنین از تنوع رنگی بیشتری برخوردار هستند. 

میزان و تنوع رنگ نور لامپ‌ها

انتخاب رنگ نور لامپ‌ها به سلیقه افراد بستگی دارد. البته اگر اصول دکوراسیون نیز برای شما مهم است، با توجه به نوع دکوراسیون، از طیف رنگ‌های متفاوتی، می‌توانید استفاده کنید تا هارمونی فضا حفظ شود. اگر جنس لامپ لوستر سلطنتی شما از نوع ال‌ای دی است، طیفی از رنگ‌های آفتابی، مهتابی و سفید یخی را برای انتخاب پیش روی خود دارید. 

اما در لامپ‌های اس ‌ام‌ءدی، طیف رنگی وسیع‌تری پیش روی شماست و می‌توانید هر رنگی که دلتان می‌خواهد را در سطح نور خروجی لوستر سلطنتی خود تنظیم کنید. البته که برای انتخاب رنگ مناسب لوستر، باید به نوع لوستر و قواعدی که در روشنایی آن لوستر حاکم است دقت کنید.  شدت نور نیز با توجه به وسعت محیط و ابعاد لوستر متغیر است. همچنین هدف از استفاده از لوستر و کاربرد آن به‌عنوان منبع اصلی نور و یا ابزاری دکوری در شدت نور مورد استفاده در لامپ‌ها اثرگذار است.

انواع لوستر سلطنتی

اینکه چه نوع لوستر سلطنتی مدنظر شماست نیز نکته دیگری است که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید. از انواع لوستر سلطنتی می‌توان به لوسترهای سلطنتی کریستالی و لوسترهای سلطنتی ریسه‌ای اشاره کرد؛ که هرکدام در طرح‌ها و اندازه‌های گوناگون تولید می‌شوند. از جمله معروفترین لوسترهای سلطنتی در کشور خودمان، لوستر سلطنتی شاه‌عباسی است. این لوسترها غالباً از جنس برنج و یا برنزی هستند.

لوستر سلطنتی برنزی

انواع لوستر سلطنتی برنزی به‌دلیل شکوه و جلوه خاصی که دارند، در سالن‌های تشریفاتی، اتاق‌های پذیرایی و مکان‌هایی از این‌دست استفاده می‌شوند. لوسترهای برنزی شاخه‌ای با آبکاری طلایی، نقره‌ای و آنتیک در بازار موجود هستند و در ساخت‌ آن‌ها از حباب‌هایی به شکل لاله استفاده شده است؛ که باعث چندبرابر شدن قیمت آن‌ها نسبت به لوسترهای سرامیکی می‌شود. 

در انتخاب تعداد شاخه‌های لوستر سلطنتی برنزی، باید دو فاکتور میزان نوری که از لوستر انتظار دارید و محیطی که قرار است لوستر در آن قرار گیرد را درنظر بگیرد. به عنوان مثال؛ برای یک اتاق پذیرایی با ابعاد نسبتاً کوچک لوستر پنج شاخه برنزی با یک طوقه، انتخاب مناسبی است.

برای دیدن آگهی‌های لوستر در دیوار کلیک کنید

لوستر سلطنتی برنزی - انواع لوستر سلطنتی

لوستر سلطنتی سقفی اس‌ام‌دی

با توجه به اینکه سقف خانه‌ها به سمت کوچکتر شدن می‌رود، استفاده کاربردی از لوسترها در ابعادی کم‌حجم‌تر که هم زیبایی محیط را حفظ کنند و هم اینکه یک وسیله اضافی که جلوی چشم را می‌گیرند، نباشند اهمیت زیادی پیدا می‌کند. لوسترهای سقفی هم دقیقاً به‌همین منظور ساخته شده‌اند و اگر سقف خانه یا محیطی که قصد تهیه لوستر برای آن دارید کوتاه است، این لوسترها گزینه بسیار مناسبی هستند. 

انواع لوستر سلطنتی سقفی ابتدا با لامپ‌های ال‌‌ای‌دی به بازار عرضه شدند و بعد از ورود لامپ‌های اس‌ام‌دی، در این غالب نیز به‌خوبی به فروش رسیدند.

کم‌مصرف بودن لامپ‌های به‌‌کاررفته در این لوسترهای سلطنتی، طول عمر بالاتر، تنوع رنگی بالا و همچنین وجود ریموت کنترل در تنظیم نور آن، از مهمترین دلایل گرایش مردم به لوسترهای سقفی اس‌ام‌دی شد.

علاوه‌بر‌این نمای به‌روزتر، ساختار منظم کریستال‌های به‌‌کار‌رفته در آن‌ها و همچنین شمایل مدرن‌تر، از دیگر دلایل اقبال مردم نسبت به لوسترهای سقفی اس‌ام‌دی بوده است. لوسترهای سقفی در اشکال گوناگونی از جمله؛ لوستر سقفی دایره‌ای موجود هستند. 

حرف آخر در خرید انواع لوستر سلطنتی

مینیمال‌پسندها و مدرن‌پسندها چندان دنبال لوسترهای سلطنتی نمی‌روند. اگر دنبال چیدمان مینیمال هستید، کلاً باید خرید لوستر سلطنتی را فراموش کنید، یا نوع دیگری از چیدمان را برای منزل خود انتخاب کنید.

اما اگر خانه‌ای با دکوراسیون اسپرت و ساده دارید و در عین‌حال شکوه و زرق و برق این نوع لوسترها برایتان جذاب است، نگران نباشید؛ باز هم می‌توانید روی این لوسترهای مجلل حساب باز کنید. در این موقعیت لوسترهای کریستالی ساده‌تر که ظاهری سلطنتی دارند، بهترین انتخاب برای شماست.

آگهی‌های مبلمان را در دیوار ببینید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.