مقایسه هیوندای النترا با کیا سراتو و مزدا ۳

0

با نگاهی به بازار متوجه می‌شویم که برخی از مدل‌های هیوندای سوناتا و کیا اپتیما نیز چندان گران‌تر از هیوندای النترا نیستند، اما مجهز به پیشرانه‌ای قوی‌تر هستند و با قرار گرفتن در کلاس بدنه‌ای بالاتر رقبایی جدی برای النترا محسوب می‌شوند. همچنین، می‌توانیم خودروهای دیگری از جمله نیسان جوک اسپرت و تویوتا پریوس را در این رده قیمتی بیابیم که البته فروش چندان موفقی نداشته‌اند و شاید نتوان آن‌ها را رقبایی برای النترا محسوب کرد. در ادامه این مطلب به مقایسه هیوندای النترا با کیا سراتو و مزدا ۳ می‌پردازیم و النترا را با این دو رفیب شرقی‌اش مقایسه می‌کنیم.

هیوندای النترا از پشت
نمای پشتی هیوندای النترا

مقایسه هیوندای النترا با کیا سراتو

مدل جدید کیا سراتو که فیس‌لیفت سراتو مدل ۲۰۱۳ است می‌تواند نزدیک‌ترین رقیب النترا محسوب شود که در رده قیمتی مشابهی قرار می‌گیرد. انتخاب بین کیا سراتو و هیوندای النترا بیش از هر چیزی سلیقه‌ای است چون می‌توان گفت که این دو خودرو از نظر آپشن‌ها و امکانات فنی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

با‌این‌حال، سیستم فنربندی کیا سراتو کمی خشک‌تر و سفت‌تر است و با توجه به این موضوع احساس اسپرت‌تری را به سرنشین خودرو منتقل می‌کند. در هیوندای النترا می‌توان نوع رانندگی را روی نرمال، اکو یا اسپرت تنظیم کرد تا میزان دور موتور برای تعویض دنده تغییر کند اما با انتخاب حالت‌های مختلف تغییری در عملکرد سیستم تعلیق به وجود نمی‌آید.

با مقایسه هیوندای النترا با کیا سراتو متوجه می‌شویم که هیوندای النترا ۲ لیتری و کیا سراتوی ۲ لیتری هر دو از یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ بهره می‌برند و دارای جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار هستند. النترا توانایی تولید ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن‌متر گشتاور و سراتو توانایی تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۴ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. در نتیجه می‌توان گفت که بازدهی موتور ۲ لیتری سراتو بهتر از النترا است که می‌توان آن را به طرز نامحسوسی در پشت فرمان این خودروها احساس کرد. شتاب صفر تا ۱۰۰ دو خودرو تقریبا یکسان (۱۰.۴ ثانیه برای النترا و ۱۰.۵ ثانیه برای سراتو) است، اما حداکثر سرعت النترا ۲۰۲ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت سراتو ۱۹۰کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی النترا ۷.۴ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی کیا سراتو ۷.۷ لیتر اعلام شده است.

با مقایسه هیوندای النترا و کیا سراتو در بحث امکانات رفاهی و آپشن‌ها باید گفت که هیوندای النترا پیشی می‌گیرد. النترا از امکاناتی نظیر سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 و یا سیستم صوتی اینفینیتی با نمایشگر ۵ اینچی، ساب‌ووف، آمپلی‌فایر ۳۶۰ واتی، نویگیشن به‌همراه صفحه نمایش ۷ اینچی، بلوتوث به همراه سیستم تشخیص صدا، سیستم Active ECO ، سیستم نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، دی‌لایت، آینه‌های جانبی برقی به‌همراه گرمکن، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، کروز‌کنترل، سانروف، مه‌شکن جلو، سنسور نور، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت موتور، دوربین عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، گرمکن صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب و سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو بهره می‌برد.

در حالی که این امکانات در کیا سراتو به مواردی نظیر فرمان هیدرولیک، کلیدهای کنترلی روی فرمان، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، شیشه‌های بالابر برقی، آینه‌های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما، چراغ هشدار‌دهنده عیب موتور، کروز کنترل، سنسور نور و سیستم تهویه مطبوع خودکار تقلیل یافته است. در نتیجه، اگر بخواهیم نقاط ضعف کیا سراتو را نسبت به النترا بگوییم می‌توانیم از امکانات رفاهی و طراحی قدیمی‌تر و ساده‌تر آن نام ببریم که با توجه به قیمت آن قابل توجیه است.

از نظر ایمنی نیز هیوندای النترا با سیستم‌های ترمز و پایداری BA، EBD، ABS، TCS، ESP و VSM و کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای و کیسه هوای زانویی حرف اول را در رقابت می‌زند، زیرا سراتو فقط دارای  EBD و ABS است و فقط کیسه هوای سرنشین جلو دارد.

درکل با مقایسه هیوندای النترا با کیا سراتو می‌توان گفت سواری نرم‌تر و راحت‌تر در کنار ظاهر جذاب و مدرن، باعث شده هیوندای النترا، بیشتر از کیا سراتو، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

داخل هیوندای النترا
تصویری از داخل هیوندای النترا

مقایسه هیوندای النترا با مزدا ۳

در اصل می‌توان گفت که رقیب اصلی هیوندای النترا، مزدا ۳ سال ۲۰۱۸ است، اما بنا به شرایط بازار ایران در این بخش هیوندای النترا تولید «کرمان‌موتور» را با مزدا ۳ «گروه بهمن» مقایسه می‌کنیم که در بازار به‌عنوان رقیب یکدیگر به‌حساب می‌آیند. از نظر ابعاد و فضای کابین می‌توان گفت که النترا بزرگتر از مزدا ۳ است، این مشخصه در کابین نیز به‌چشم می‌خورد زیرا کابین مزدا ۳ دلگیرتر است و جای پای سرنشین عقب کمتری دارد. از نظر طراحی بدنه نیز می‌توان گفت که هر دو خودروساز توانسته‌اند انتظارات مشتریان را برآورده کنند.

با مقایسه هیوندای النترا با مزدا ۳ باید گفت که هیوندای النترا کرمان‌موتور و مزدا ۳ گروه بهمن هر دو به یک موتور ۲ لیتری مجهز هستند، توان پیشرانه النترا ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتون‌متر گشتاور است و توان پیشرانه مزدا ۳ ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن‌متر گشتاور است. جعبه‌دنده هیوندای النترا از نوع ۶ سرعته اتوماتیک و جعبه‌دنده مزدا ۳ از نوع ۵ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است. هر دو خودرو به سیستم فرمان کمکی برقی مجهز هستند. شتاب صفر تا ۱۰۰ النترا ۸.۵‌ ثانیه و شتاب صفر تا ۱۰۰ مزدا ۳ حدود ۹.۲ ثانیه اعلام شده است. مصرف سوخت ترکیبی النترا ۷.۱ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی مزدا ۳ برابر با ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. استاندار آلایندگی هرکدام نیز به ترتیب یورو ۴ و یورو ۵ اعلام شده است.

در بحث مقایسه هیوندای النترا با مزدا ۳ از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز باید گفت که هیوندای النترا خودروی مجهزی است و به امکاناتی مانند کیسه هوا برای سرنشینان جلو و کیسه هوای جانبی و کیسه هوای پرده‌ای (و کیسه هوای زانویی در مدل ۲۰۰۰سی‌سی)، سیستم‌های ترمز و پایداری BA ،EBD ،ABS ،TCS ،ESC و VSM سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 (در نسخه ۱.۷ لیتری) و سیستم صوتی اینفینیتی با نمایشگر ۵ اینچی (در نسخه ۲ لیتری)، ساب‌ووفر(در نسخه ۲ لیتری)، آمپلی‌فایر ۳۶۰ واتی، نویگیشن به‌همراه صفحه نمایش ۷ اینچی، بلوتوث به همراه سیستم تشخیص صدا (به‌صورت سفارشی) مجهز است.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به گیربکس ۶ سرعته خودکار، سیستم، Active ECO، سیستم نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، دی‌لایت، آینه‌های جانبی برقی به‌همراه گرمکن، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، کروز‌کنترل، سانروف، مه‌شکن جلو، سنسور نور، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت موتور، دوربین عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، گرمکن صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب و سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو اشاره کرد.

در سوی دیگر مزدا ۳ قرار دارد که دارای سیستم کنترل پایداری DSC، ABS، EBD، سیستم کنترل لغزش (TRC)، ترمز کمکی  BA بوده و به ۶ عدد کیسه هوا (کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای) مجهز است. این خودرو دارای امکاناتی نظیر کروز ‌کنترل، سیستم تهویه مطبوع کنترل خودکار با قابلیت تنظیم دمای هوای خروجی مجزا برای سرنشینان جلو، گرمکن صندلی جلو با قابلیت تنظیم در پنج دمای متفاوت و سیستم تنظیم ارتفاع صندلی راننده در ۴ جهت، شیشه بالابر برقی درب‌ها و قابلیت برگشت اتوماتیک (درب راننده)، نشانگر دمای داخل و خارج خودرو و ساعت دیجیتال، مه‌شکن جلو و عقب، کیلومتر‌شمار اسپرت با قابلیت تنظیم نور، قفل مرکزی و ریموت کنترل، سیستم قفل دوبله، چراغ‌های LED عقب، سیستم ضدسرقت و دزدگیر، پشت سری‌های جلو با قابلیت عکس‌العمل در برابر ضربه، آینه جانبی برقی تاشو همراه با چراغ راهنمای بغل و گرمکن روی آینه، کامپیوتر سفری با قابلیت نمایش مدیریت پیمایش، مصرف سوخت و اطلاعات ضروری خودرو، سوئیچ با سیستم هوشمند، سانروف، روشن شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور)، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم استارت دکمه‌ای، چراغ‌های زنون جلو، تنظیم زاویه چراغ‌های جلو به‌صورت خودکار، برف‌پاک‌کن‌های خودکار (سنسور باران)، چرخش همزمان چراغ‌های جلو با فرمان AFS، شیشه‌شوی چراغ‌های جلو و قابلیت تعویض دنده از روی فرمان مجهز است.

هر دو خودرو ۵ ستاره ایمنی از موسسات معتبر دنیا دریافت کرده‌اند، اما درکل می‌توان گفت که النترا کمی ایمن‌تر از مزدا ۳ است، در  بحث امکانات کنترلی و حفاظتی نیز، النترا کرمان موتور در نسخه مونتاژی می‌تواند گزینه برتری نسبت به مزدا باشد. هر دو خودرو نیز جزو خودروهای رده فول‌آپشن هستند و طرفداران خاص خود را دارند. البته باید تاکید کنیم که مزدا ۳ هندلینگ بهتری دارد و بیشتر باب میل جوان‌هاست زیرا رانندگی باهیجان‌تری ار به‌ارمغان می‌آورد. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه مزدا ۳ با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی و دقیقی از هیوندای النترا در اختیار شما عزیزان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار، از آخرید قیمت خرید و فروش هیوندای النترا مطلع شوید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام خودرو ارزش خرید بالاتری دارد، نظرات و تجربیات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.