مقایسه بنز CLK 280 کروک با خودروهای هم‌رده

رقابتی بدون سقف!

0

یکی از آیتم‌های مهم و اساسی در هنگام خرید خودرو مقایسه آن با دیگر رقبای هم‌تراز از نظر ارزش ریالی است. برای خرید بنز سی‌ال‌کی ۲۸۰ کروک (Mercedes Benz CLK 280 Convertible) نیز بهتر است قبل از هر اقدامی در مقام مقایسه برآیید و این خودرو را با دیگر هم‌قطاران خود مقایسه کنید تا در تصمیم‌گیری نهایی کاری سهل‌تر پیش روی شما باشد. در این مطلب به مقایسه بنز CLK 280 کروک با ب‌ام‌و کروک ۳۲۵i و همچنین لکسوس IS300 کروک می‌پردازیم تا ببینیم بنز در برابر رقبای خود چه حرفی برای گفتن دارد.

مقایسه بنز CLK 280 کروک با ب‌ام‌و ۳۲۵i کروک

ب‌‌ام‌و در سری ۳ خود از کلاس سدان، هاچ‌بک، واگن و کروک خود رونمایی کرد. در مدل کروک این سری از خودروهای ب‌ام‌و آنچه بیش از هر چیز جلب توجه می‌کند ظاهر ساده نمای کناری این مدل آلمانی است که در این زمینه با رقیب هموطن خود برابری می‌کند. اما تنظیمات سخت‌افزاری این خودرو و همچنین سیستم تعلیق اسپرت سبب شده از این نظر یک سر و گردن از بنز CLK 280 کروک بالاتر باشد.

با مقایسه بنز CLK 280 کروک با ب‌ام‌و ۳۲۵i کروک باید گفت که هر دو خودرو دارای ۵ ستاره ایمنی هستند و در رتبه‌ای یکسان قرار می‌گیرند. فضای داخل کابین این مدل ب‌ام‌و نشاط بیشتری را در مقایسه با سی‌ال‌کی ۲۸۰ به شما منتقل می‌کند.

موتور توربو دوقلوی ۳ لیتری ب‌ام‌و اما با توان تولید ۳۰۰ اسب بخار در کنار شتاب صفر تا ۱۰۰ حدود ۵‌ ثانیه‌ای سبب شده بالاتر از رقیب خود از شرکت بنز قرار گیرد. درست است که در مجموع این مدل از ب‌ام‌و در رتبه‌ای بالاتر در مقایسه با مدل مذکور بنز قرار می‌گیرد، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای خرید این سری کروک ب‌ام‌و باید هزینه‌ای بیشتر به نسبت بنز صرف کنید. 

 بیشتر بخوانید: مقایسه ب‌ام‌و ۳۲۵i کروک با خودروهای هم‌رده

عکس مرسدس بنز CLK 280 کروک
نمای پشتی مرسدس بنز CLK 280 کروک

مقایسه بنز CLK 280 کروک با لکسوس IS 300 کروک


لکسوس IS 300 کروک یا لکسوس ISC (حرف C از ابتدای کلمه Convertible گرفته شده) یک خودروی کروک دو در با ظرفیت چهار سرنشین است که از سال ۲۰۰۸ وارد ایران شد.

آنچه مزیت رقابتی لکسوس به حساب می‌آیدُ امنیت این برند خودروساز است که در این مدل نیز این امر رعایت شده. تعبیه ۱۰ کیسه هوا سبب شده شما احساس امنیت بیشتری را در این خودرو در قیاس با رقیب آلمانی‌اش تجربه کنید.

با مقایسه بنز CLK 280 کروک با لکسوس IS300 کروک به این نتیجه می‌رسیم که داخل کابین این برند ژاپنی از هر نظر برتر از برند مذکور آلمانی‌هاست. یک طراحی دلربای مدرن حس دلچسبی از رانندگی را به شما القا می‌کند. از دیگر سو، آنچه در طراحی نمای جانبی CLK 280 یک عیب بزرگ به‌شمار می‌‌رود در این مدل از لکسوس یک مزیت است، چرا که به‌کارگیری خطوط جسورانه بر روی در‌ها طراحی دلپذیری به آی‌اس ۳۰۰ داده است.

برتری آپشن‌ها در این مدل لکسوس کاملاً مشهود است. سیستم پیشگیری از برخورد و تصادف به انضمام تنظیم دوگانه دما در بخش جلو و عقب خودرو و همچنین سیستم صوتی مارک لوینسون و دارا بودن ۱۲ بلندگو تنها بخشی از این برتری‌هاست. آی‌اس ۳۰۰ درست مانند رقیب آلمانی از موتوری ۶‌ سیلندر و ۳‌ لیتری برخوردار است. اما حداکثر سرعت درب‌ام‌و ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است که حدود ۵۵ کیلومتر سرتر از رقیب ژاپنی خود است.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.