قیمت منصفانه خودرو در «دیوار» چیست؟

آشنایی با «بازه قیمت منصفانه خودرو« که دیوار آن را به کاربرانش ارائه می‌کند

0

قیمت منصفانه یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی‌ست که در هر خرید و فروش برایمان اهمیت دارد. به خصوص اگر در سمت خریدار ایستاده باشیم و به دنبال خرید کالا و یا خدمات مناسب با قیمت مناسب باشیم. در پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین اعتماد به قیمت‌ها باعث می‌شود تا کاربر به پلتفرم اعتماد کرده و از آن  به صورت روزانه و در هر خرید و فروشی استفاده کند.

با تغییرات روزانه قیمت‌ها اما این اتفاق کار سختی است، به خصوص در مواقعی که قرار است پول زیادی در هر خرید و فروش رد و بدل شود. علاوه‌بر خریداران، فروشنده‌ها هم دوست دارند تا کالا یا خدمات خود را به بهترین قیمت به فروش برسانند. کشفِ این قیمت عادلانه، حالا دغدغه مهمی ‌است که دیوار به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین برای آن راهکاری پیدا کرده است.

چرا قیمت خودرو در مقطعی حذف شد؟

حذف درج قیمت خودرو در پلتفرم دیوار برای کنترل بازار خودرو در مقطعی صورت گرفت. راهکاری که بیشتر به پاک کردن صورت مساله شبیه بود تا حل مشکل.

این اتفاق اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ رخ داد چرا که وزارت صمت معتقد بود قیمت‌های غیرمنصفانه و بدون سازوکار، بازار خودرو را هر روز گرم می‌کند و باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

خریداران که هر روز با افزایش قیمت خودرو روبرو می‌شدند، در صف اول افراد ناراضی قرار گرفته بودند. البته فروشندگان هم با سردرگمی‌در این بازار نمی‌دانستند که چه قیمتی باید روی خودروی خود بگذارند.

یک سمت دیگر ماجرا هم این بود که حذف قیمت خودرو دردسرهای زیادی برای کاربران داشت. دردسر بزرگ این بود که آگاهی از قیمت برای هر خودرو، خریدار باید با فروشند تماس تلفنی می‌گرفت تا از کم‌وکیف قیمت آگاه شود.

فروشندگان هم هر روز تماس‌های زیادی داشتند تنها به این دلیل که قیمت خودروی آگهی شده را اعلام کنند. در حالیکه با ثبت قیمت در سایت،  بیش از نیمی از تماس‌ها می‌توانست به راحتی حذف شود.  

راه‌حل دیوار برای بازگرداندن قیمت‌ها

ماجرای حذف قیمت‌ها اما عمر چندانی نداشت. خریداران و فروشندگان نمی‌توانستند با این روش به راحتی خودروی خود را به فروش برسانند یا آن را خریداری کنند. به همین دلیل هم دیوار تصمیم گرفت تا راهی برای کشفِ قیمت منصفانه خودرو ایجاد کند. راهی که خیال همه را از بابت درست بودن قیمت راحت می‌کرد و به هر دو گروه اطلاعات بیشتر و کامل‌تری می‌داد.

دیوار پیگیر قیمت واقعی خودرو

دیوار برای شروع پایش قیمت خودرو، نمایندگانی از دیوار به صورت روزانه به مراکز تعویض پلاک می‌روند تا قیمت اصیل و درست خودرو را به‌دست بیاورند.

در این مرحله نمایندگان دیوار فرمی ‌را در اختیار خریداران و فروشندگان قرار می‌دهند و از آن‌ها می‌خواهند مشخصات ماشین، سال ساخت خودرو، میزان کارکرد و قیمت معامله شده را در آن بنویسند. با این کار میانگین قیمت یک خودرو در بازار واقعی مشخص می‌شود.

بعد از تعیین قیمت واقعی ماشین در بازار، آگهی‌هایی که در بخش خودرو، قیمت آن در این بازه نبود اجازه انتشار پیدا نمی‌کنند. با این فعالیت دیوار، هر دو گروه خریدار و فروشنده از بابت قیمت خیال راحت‌تری دارند. خریدار می‌داند که قیمت واقعی در بازار چقدر است و البته فروشنده هم اطمینان دارد که کالای خود را می‌توانند به به بهترین قیمت در بازار به فروش برسانند و به هیچ‌وجه متضرر نشود.

بازه قیمتی را جدی بگیرید

کار مهم دیگری که دیوار در همین راستا انجام داده این است، به کاربر اعلام می‌کند که قیمت اعلام شده تا حد اندکی پایین‌تر یا بالاتر از قیمت بازار است. این هشدار به خریدار کمک می‌کند تا هنگام معامله هوشیارانه عمل کند. گاهی قیمت پایین‌تر می‌تواند راهی برای کلاهبرداری باشد. همان اندازه که قیمت‌های بالا و غیرمنصفانه برای خریداران آسیب‌زننده است، قیمت پایین هم می‌تواند یک دام از سمت کلاهبرداران باشد.

پس در هنگام خرید خودرو به این بازه‌ای قیمتی هم حتما توجه داشته باشید تا با خیالی آسوده و با اطمینان خودروی خود را در دیوار به خرید و فروش برسانید.

نفع توجه به بازه قیمت؛ کم‌اثرشدن واسطه‌ها

فروشنده، با آگاهی از بازه منصفانه قیمت خودرو، راحت‌تر و سریع‌تر می‌تواند روی خودروی خود قیمت‌گذاری کند. این به آن معناست که فروش خودرو نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود. دغدغه‌ی فروش خودرو برای فروشنده هم می‌تواند به اندازه‌ی دغدغه‌ی خرید خودرو برای خریدار فرسایش ایجاد کند.

بازه قیمت منصفانه به فروشنده هم کمک می‌کند تا بتواند در بازاری متعادل، به قیمتی واقعی و بدون اتلاف وقت، هزینه و انرژی خودروی خود را به دست خریدار واقعی برساند. این موضوع کمک می‌کند تا واسطه‌ها کم‌رنگ‌تر شوند و تعامل بین خریدار و فروشنده با استفاده از این خدمت دیوار، سریع‌تر و به شکلی مستقیم اتفاق بیافتد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.