جذابترین شغل های پردرآمد مربوط به ماشین

0

در روزگاری زندگی می‌کنیم که صنعت خودرو هرروز رشد می‌کند و متناسب با آن شغل های پردرآمد مربوط به ماشین هم بیشتر می‌شوند. ماشین و ماشین‌سواری، یکی از تفریحات و موضوعات موردعلاقه مردم دنیاست. بسیاری از افرادی که شغلشان به ماشین مربوط می‌شود، از عشق ماشین به اینجا رسیده‌اند. رانندگان زیادی هستند که آرزوی کودکی‌شان داشتن تاکسی یا رانندگی با کامیون بوده. در واقع، ماشین و ماشین‌سواری عشقی است که نمی‌توان کتمانش کرد.  حالا که در روزگار کرونا هستیم، استفاده از ماشین شخصی بسیار بیشتر شده و به دنبال آن، وجود شغل های رسیدگی به ماشین‌ها هم بیشتر نیاز است. در این مطلب می‌خواهیم شغل های پردرآمد مربوط به ماشین را مرور کنیم . بعضی از این شغل‌ها نیاز به سرمایه راه‌اندازی دارند و بعضی دیگر خیر. اگر به حوزه ماشین و کار در آن علاقه دارید، با ما همراه شوید.

شغل های پردرآمد مربوط به ماشین برای کارفرمای دارای سرمایه

داشتن کارواش یکی از شغل های پردرآمد مربوط به ماشین

  • سفارشی‌سازی ماشین
    این شغل که به آن تیونینگ هم می‌گویند، نیازمند سرمایه‌گذاری بالاست؛ چرا که بیرون و داخل ماشین و قطعات مختلف آن (حتی گیربکس و…) سفارشی می‌شود و البته از درآمد بسیار بالایی هم برخوردار است. افرادی که این شغل را انتخاب می‌کنند، می‌توانند ساعت کاری منعطف داشته باشند چراکه به صورت آزاد مشغول به فعالیت هستند.
    اگر می‌خواهید درمورد درآمد این شغل جذاب بدانید، باید گفت که درآمد این شغل متغیر بوده و نمی‌توان مقدار دقیقی برای آن مشخص کرد. دلیل این متغیر بودن این است که مدل خودرو، قطعات و تجهیزات مورد نیاز با یکدیگر فرق می‌کنند. خدمات تیونینگ از چند صد هزار تومان شروع شده و برای خودروهای لوکس، تا چند صد میلیون هم امکان‌پذیر است.
  • نمایندگی مجاز فروش ماشین
    اگر سرمایه زیادی دارید و علاقه به خرید و فروش ماشین، این حوزه یکی از شغل های پردرآمد مرتبط با ماشین است. به ازای هر مدل ماشینی که به فروش می‌رسد، درآمد مشخصی را دریافت خواهید کرد.
  • راه اندازی نمایندگی تعمیرات خودرو
    راه‌اندازی نمایندگی تعمیرات خودرو هزینه‌هایی دارد اما بازار هدف آن گسترده و درآمد آن هم بالا است. درآمد این شغل، می‌تواند برای برخی خدمات مثل تعویض روغن ثابت باشد اما برای سایر خدمات، که به خرید قطعه نیاز است، هزینه خدمات متغیر است. مسلماً بالا بودن مدل خودرو، هزینه خدمات را بالا می‌برد. این شغل ساعت کاری منعطف دارد و مالک مغازه خود می‌تواند مشخص کند که چه وقتی از روز، به ارائه خدمات بپردازد.
  • راه‌اندازی گاراژ تعمیر خودرو
    گاراژ تعمیر ماشین یکی از پر درآمدترین شغل‌ها به حساب می‌آید، دلیل آن هم آمار بالای تصادف و نیاز مردم به تعمیر خودرو است. به غیر از تصادف، برای خودرو مشکلات فنی زیادی پیش می‌آید که باید به تعمیرگاه مراجعه شود. همچنین برای سرویس خودرو، خوب است که هر از چند گاهی، خودروی خود را به گاراژ ببرید.
    این شغل، با توجه به اینکه توسط مالک گاراژ اداره می‌شود، ساعت کاری منعطفی دارد اما معمولاً این گاراژها از صبح تا غروب، به فعالیت می‌پردازند. همچنین مثل سایر مشاغل، تعطیلی آنها جمعه و تعطیلات رسمی است. درآمد این شغل، به خدمات مورد نیاز، قطعات و مدل خودروی شما بستگی دارد.
  • راه‌اندازی آموزشگاه رانندگی
    تاسیس آموزشگاه، سرمایه بسیاری می‌خواهد اما به دلیل اینکه گواهینامه از واجبات است و همیشه مشتری برای آموزش رانندگی وجود دارد، از مشاغل ماشینی با درآمد بالاست. مراکز آموزش رانندگی معمولاً در دو شیفت صبح و بعد از ظهر کلاس‌های خود را برگزار کرده و حتی هنگام شب، برای آموزی رانندگی در شب هم به فعالیت می‌پردازند. درآمد این شغل به طور ثابت از متقاضیان یادگیری رانندگی دریافت می‌شود. با هر بار که افراد در آزمون رانندگی خود رد می‌شوند، باید هزینه جداگانه برای آموزش و امتحان مجدد بپردازند.
  • راه‌اندازی کارواش ماشین
    در اینکه همیشه باران و برف و هوای آلوده هست و نیاز به شستشوی ماشین پیدا می‌شود، شکی نداریم؛ شاید کارگر کارواش درآمد بالایی نداشته باشد اما شما به‌عنوان کارفرما می‌توانید از این شغل پردرآمد مرتبط با ماشین بهره ببرید.
    کارواش‌ها معمولاٌ صبح و بعد از ظهر و حتی شب مشغول به فعالیت هستند. از کل درآمد کارواش می‌توان گفت حدود درصد هزینه آب، ۱۰ درصد هزینه برق، ۱۰ درصد هزینه کارگر و ۱۵ الی ۲۰ درصد هزینه دستگاه و مواد شوینده است. مجموع این هزینه‌ها ۶۰ درصد بوده که می‌توان گفت یک کارواش با ۴ ایستگاه روزانه حداقل ۴ میلیون به بالا درآمد خواهد داشت.

آگهی‌های مربوط به کارواش را در دیوار ببینید

  • خدمات بیمه ماشین
    راه‌اندازی نمایندگی بیمه و ارائه خدمات مرتبط با بیمه ماشین می‌تواند سود خوبی نصیب شما کند. دفاتر بیمه به معمولاً در ساعات اداری مشغول به فعالیت هستند اما بسیاری از آنها در شیفت بعد از ظهر تا شب نیز به فعالیت پرداخته و خدمت رسانی می‌کنند. درآمد نهایی هر شخص با توجه به میزان فروش، مبلغ حق بیمه، میزان عدم وصول و مواردی از این قبیل بستگی دارد.
  • تاسیس شرکت ساخت و تولید قطعات داخلی ماشین
    اگر صاحب تخصص فنی و دارای سرمایه بسیار هستید، این حوزه از گزینه‌های شغل های پردرآمد مرتبط با ماشین است. ساخت قطعات به دانش و تخصص فنی بالایی احتیاج دارد اما با ساخت قطعات مهم، پرکاربرد و مورد نیاز مردم، می‌توانید به درآمد بالایی برسید. درآمد شما به میزان تولید، تقاضای بازار و البته نوع قطعه بستگی دارد. ساعت کاری هم حداقل روزانه ۸ ساعت کار در کارگاه بوده که در طول هفته باید ۴۴ ساعت فعالیت صورت گرفته باشد.

شغل های پردرآمد مربوط به ماشین برای کارگر جویای کار

مکانیکی ماشین یکی از شغل های پردرآمد مربوط به ماشین

  • برقکار ماشین
    یکی از حوزه‌های تخصصی است که با گذراندن دوره فنی و حرفه‌ای می‌توانید مشغول به کار شوید. با کار در تعمیرگاهها و گاراژ، می‌توانید دستمزد خود را ثابت به ازای ساعات کار یا به ازای تعمیر هر تعداد خودرو دریافت کنید. این شغل معمولاً از صبح تا عصر، وقت شما را به خود اختصاص می‌دهد. در عادی‌ترین شرایط و با کمترین حقوق، باید حداقل حقوق طبق وزارت کار را از کارفرما دریافت کنید.
  • تعمیرکار سنسور الکترونیکی ماشین
    مهارت در تعمیر و عیب‌یابی ایسیو یا سنسورها یکی از شغل های تخصصی و پردرآمد مربوط به ماشین است. اگر در گاراژ و تعمیرگاه مشغول شوید، باید روزانه حداقل ۸ ساعت را به کار اختصاص دهید و حداقل طبق وزارت کار حقوق بگیرید. البته بعد از مدتی می‌توانید به صورت دستمزد طبق هر تعداد ماشینی که تعمیر می‌کنید به صورت توافقی دریافت کنید.
  • نقاش و صافکار ماشین
    با توجه به بالا رفتن قیمت ماشین، تخصص در رنگ و بدنه ماشین و انجام کار باکیفیت، به‌خصوص درباره ماشین‌های خارجی، یک شغل پردرآمد مرتبط با ماشین است. اگر در کار خود حرفه‌ای باشید، می‌توانید به صورت دستمزد طبق هر ماشینی که صافکاری و نقاشی می‌کنید، به صورت توافقی از کارفرما دریافت کنید که حداقل آن طبق وزارت کار است.

بهترین فرصت‌های شغلی برای نقاش ماشین را ببینید

بهترین فرصت‌های شغلی برای صافکار ماشین را ببینید

  • جلوبندساز ماشین
    مهارت در رفع عیب و تعمیر جلوبندی ماشین یکی از راه‌های کسب درآمد خوب از ماشین است. طبیعی است که با افزایش مهارت و تخصص می‌توانید خدمات بهتری ارائه دهید و از کارفرما درخواست کنید که به ازای هر خدماتی که ارائه می‌دهید، دستمزد مشخص و توافقی به شما پرداخت کند.
  • تنظیم‌کننده موتور
    این کار به مهارت در بخش فنی موتور و قطعات آن نیاز دارد و چون حرفه‌ای کاملا تخصصی است درآمد خوبی هم دارد. درآمد آن از حداقل وزارت کار شروع شده و با توجه به مهارت شما و توافقی که بین شما و کارفرما صورت می‌گیرد، بیشتر هم می‌شود.
  • نصاب دزدگیر ماشین
    ماشین روزبه‌روز گران‌تر می‌شود و طبیعی است که افراد بیشتری دنبال حفظ اموالشان باشند. این روزها نصب دزدگیر، تخصصی پرطرفدار است. دزدگیرها برای ماشین‌های مختلف، قیمت متفاوتی هم دارند. هرچقدر ارائه خدمات شما بهتر باشد، مسلماً کارفرما هم دستمزد بهتری به شما پرداخت می‌کند. اما اگر طبق ساعات وزارت کار، روزانه ۸ ساعت و هفتگی ۴۴ ساعت مشغول به کار باشید، حداقل حقوق وزرات کار را دریافت خواهید کرد.
  • نصب سیستم صوتی ماشین
    پخش موسیقی در ماشین، از علایق همه نسل‌هاست و استفاده از سیستم صوتی باکیفیت لازمه پاسخ به این علاقه. پس مهارت در نصب سیستم صوتی شغلی همیشگی و پردرآمد است. هرچه سیستم پیشرفته‌تر، هزینه نصب آن هم بالاتر است. درآمد شما می‌تواند طبق وزارت کار باشد یا اینکه به صورت توافقی با کارفرما، با توجه به کیفیت خدمات خود، دستمزد بهتری دریافت کنید.
  • مکانیک ماشین
    مکانیک متخصص و با مهارت، با کار در نمایندگی‌های تعمیر ماشین یا کارگاه‌های تعمیر ماشین در شهرهای شلوغ می‌تواند درآمد خوب و حتی بالایی کسب کند. اگر مهارت بالایی در کار خود داشته باشید، خدمات بهتری هم ارائه خواهید داد و به همین ترتیب، کارفرما دستمزد بهتری هم به شما پرداخت خواهد کرد. حداقل حقوق دریافتی شما برای ۴۴ ساعت کار در هفته باید طبق وزارت کار باشد.

    مشاغل مرتبط با رانندگی

    رانندگی هم یکی از مشاغلی است که با خودرو سر و کار دارد. رانندگی در سطوح مختلفی می‌تواند اتفاق بیافتد و درآمد مختلفی هم داشته باشد.

  • راننده کامیون، کامیونت
    راننده کامیون، با توجه به وزن بار و مسافتی که از شهری به شهر دیگر طی می‌کند، کرایه دریافت می‌کند. راننده کامیون میتواند بدون وابستگی به شرکت و مجموعه خاصی، کار کند و ساعت کاری او برای خودش منعطف باشد. یک راننده کامیون می‌تواند ماهانه از ۲۰ میلیون تومان به بالا درآمد داشته باشد
  • راننده آژانس، تاکسی و تاکسی اینترنتی
    تاکسی‌های شهری که هر روز با آنها در سطح شهر تردد می‌کنیم، با توجه به مسافتی که طی می‌کنند، کرایه مشخصی هم دریافت می‌کنند. این کرایه از طرف سازمان تاکسیرانی مشخص می‌شود و ثابت است.
    راننده آژانس، باید در آژانس تلفنی به فعالیت بپردازد و به ازای هر کرایه‌ای که دریافت می‌کند، مبلغی را به عنوان کمسیون به آژانس بپردازد که کاملاً مشخص و تعیین شده است. رانندگان آژانس می‌توانند در شیفت‌های مختلفی مشغول به کار باشند.
    رانندگان تاکسی اینترنتی، شغل با ساعت کاری بسیار منعطفی دارند. آنها هر ساعت از شبانه روز، به فعالیت پرداخته و مقدار کرایه آنها از طرف شرکت و مجموعه تعیین می‌شود که ماهانه کمسیون آنها کسر شده و مابقی پرداخت می‌شود.

بهترین فرصت‌های شغلی برای مکانیک ماشین را ببینید


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.