کسب مجوز استخدام ۳۰ هزار پرستار در دستور کار وزارت بهداشت

0

به اعلام معاونت پرستاری وزارت بهداشت، دریافت مجوز استخدام ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر از پرستاران در دستور کار وزارت بهداشت است و نهایی‌شدن آن مژده خوبی برای جذب پرستارانی است که در دوران کرونا به‌ کار گرفته شدند.

عباس عبادی عصر روز جمعه در نشست خبری در حاشیه دهمین جشنواره فرهنگی ورزشی پرستاران کشور در اصفهان، اظهار داشت:

«سالانه وزارت بهداشت به‌دنبال بازنشسته‌شدن بخشی از کارکنان نظام سلامت از یکسو و راه‌اندازی بیمارستان‌های تازه تاسیس از سوی دیگر است. به همین دلیل مجوز استخدام نیروهای جایگزین را صادر می‌کند و با توجه به اینکه امسال ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت جدید بیمارستانی اضافه شده، نیاز به استخدام ۱۰۰ هزار نفری کارکنان سلامت بوده و ۴۰ درصد آن سهم نظام پرستاری است.»

به گفته عبادی، طی دو سال گذشته ۱۲۰ هزار نفر به استخدام وزارت بهداشت در آمدند که همانگونه که گفته شد ۴۰ درصد آن سهم پرستاری بوده است.

وی آمار رسمی پرستاران بالینی را ۲۰۶ هزار نفر اعلام کرد که شامل پرستاران اتاق عمل، کمک پرستار و خدمات مستقیم بالینی هستند. اگر تعداد پرستاران خارج از این حوزه، معاونت بهداشتی و حوزه ستادی را نیز اضافه کنیم جمعیت آنها به ۲۵۰ هزار نفر می‌رسد

در سال جدید دو مسیر متفاوت برای جذب و استخدام کارکنان در حال پیگیری است، اول قانون ساماندهی استخدام کارکنان دولت است که با عملیاتی شدن آن شاهد تحول بزرگی خواهیم بود و مسیر دوم همان استخدام سالانه وزارت بهداشت برای جایگزینی بازنشستگان و تامین کادر بیمارستان‌های جدید است.

در حال حاضر پرستاران ۴ برابر ظرفیت خود در بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند تا تعویق و تاخری در خدمات نظام سلامت شکل نگیرد.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در این نشست گفت:

«بر اساس استانداردهای دنیا، در هر ۲۴ ساعت باید ۴ پرستار در نظر گرفته شود. آنچه اکنون در حال اجرا است، ۱.۲ دهم پرستار به ازای هر ۲۴ ساعت است.»

اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

میرزابیگی با بیان اینکه از شهریورماه حقوق پرستاران به روش جدید و با ثبت خدمات پرستاری و کارانه مشخص محاسبه می‌شود، اشاره کرد که این عدد ضربدر ماه‌های عقب مانده شده و در چند مرحله پرداخت می‌شود.

رئیس کل نظام پرستاری استان اصفهان با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۲ تعرفه‌ها بر اساس ۳ آیین‌نامه خواهد بود گفت:

«آیین‌نامه ثبت خدمات در HIS پرستاران، آیین‌نامه رسیدگی به اسناد، و آیین‌نامه باز توزیع که یکی از بهترین آئین‌نامه‌ها است.»

وی با اشاره به اینکه جداولی در فضای مجازی در ارتباط با تعرفه خدمات پرستاری منتشر می‌شود که هیچ‌یک از آنها درست نیست، اشاره کرد که برای پرستاران بالینی بسته‌های خدمتی تعریف شده که پس از اعمال قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری امکان تغییر و تبدیل آن وجود دارد.

به گفتۀ او، تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری باید ۱۵ سال پیش اجرایی می‌شد که به علت فرصت‌سوزی عملیاتی نشده است.

سایر اخبار  استخدامی را بخوانید: 


آگهی‌های انواع مشاغل را در دیوار ببینید

***

اخبار استخدام را در بلاگ دیوار بخوانید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.