آغاز ثبت نام نقل و انتقال فرهنگیان از امروز (۱۴۰۱/۰۲/۱۷)

0

فرآیند ثبت نام نقل و انتقال فرهنگیان از امروز (۱۴۰۱/۰۲/۱۷) آغاز شده است. بر اساس این رویداد، فرهنگیان متقاضی تغییر محل خدمت خود می‌توانند با توجه به بخشنامه ارسالی از سوی وزارت آموزش‌وپرورش درخواست خود را تقدیم این وزارتخانه کنند.
بر اساس اعلام وزارتخانه، این فرآیند برای نقل‌وانتقال برون‌استانی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، در یک مرحله انجام می‌شود و پردازش نرم‌افزاری، با توجه به فهرست فصلی امتیاز تأییدشده متقاضیان و بر اساس جداول تراز نیروی انسانی ادارات به تفکیک اداره، گروه، رشته، جنسیت و مطابق جدول زمان‌بندی زیر انجام خواهد شد:

ردیفمراحلتاریخ انجامتوضیحات
۱ثبت درخواست، تکمیل فرم امتیازبندی و بارگذاری مدارکاز ۱۷ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ این مراحل از طریق سامانه پروفایل کارکنان به آدرس Profile.medu.ir انجام می‌شود
۲بررسی درخواست‌ها و تایید فرم امتیازبندی متقاضیاناز ۱۷ خرداد تا ۵ تیر ۱۴۰۱این مراحل توسط ادارات مبداء در سامانه جامع منابع انسانی به آدرس hrm.medu.ir انجام می‌شود
۳پردازش نرم افزاری درخواست‌هااز ۶ تا ۱۴ تیر ۱۴۰۱ این مرحله بر اساس جداول تراز نیروی انسانی انجام می‌شود
۴اعلام نتایج۱۴۰۱/۰۴/۱۵

در ادامه، به برخی ضوابط و مقررات ثبت نام برای نقل و انتقال فرهنگیان می‌پردازیم:

شرایط انتقال دائم

نداشتن تعهد خدمت به منطقه، لازمه انتقال دائم است؛ بنابراین فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی (به میزان دوبرابر مدت تحصیل) و مستخدمین ماده ۲۸ (به مدت ۱۰ سال) و سایر کارکنان که تعهدی مبنی بر خدمت در مناطق موردتعهد داده‌اند، مجاز به ثبت درخواست انتقال دائم نیستند.

شرایط انتقال موقت

داشتن حداقل ۲ سال سنوات خدمت تجربی

  • از سال تحصیلی جاری (۱۴۰۲-۱۴۰۱)، تمدید انتقال موقت به مدت سه سال مجاز است؛ بنابراین اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان باید در مدت اعلام‌شده، متقاضیان انتقال دائم یا ساماندهی در استان مبداء خدمتی را طبق ضوابط، تعیین تکلیف نماید.

شرایط محاسبه سابقه خدمت آموزشی تمام‌وقت در آموزش‌و‌پرورش

ملاک محاسبه سابقه خدمت آموزشی تمام‌وقت در آموزش‌و‌پرورش، سوابق مندرج در حکم کارگزینی تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ است.

  • مدت سوابق خدمت به‌صورت حق‌التدریس، نهضت سواد‌آموزی، مأموریت به سایر دستگاه‌ها، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه، قرارداد کار معین و … جزو سابقه خدمت برای انتقال محسوب نخواهد شد.

جدیدترین خبر درباره رتبه‌بندی معلمان: استخدام رسمی مربیان قرآن و حق‌التدریسی‌ها 

شرایط انتقال استثناء

در راستای حمایت از جوانی جمعیت، سیاست‌های کلی خانواده و به‌منظور حفظ کیان و انسجام این نهاد، موافقت با انتقال موارد ذیل به شکل استثناء انجام خواهد شد:

۱- انتقال زوج فرهنگی به محل خدمت همسر

۲- فرهنگیانی که همسر آنان شاغل نیروهای نظامی و انتظامی باشد و طبق امریه دستگاه مربوط (بدون درخواست خود)، منتقل شده باشند. (با تأیید بالاترین مقام نظامی یا انتظامی در استان)

۳-همسر جانباز در صورت تغییر دائم محل اشتغال جانباز در همان سال با ارائه تأییدیه از مراجع ذیصلاح به استناد ماده ۱۷ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون تسهیلات استخدامی و جانبازان

۴- فرهنگیانی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهلت ثبت درخواست انتقال، ازدواج کرده یا صاحب فرزند شده‌اند.

۵- همکاری که خود، همسر و یا فرزند وی بیماری حاد و صعب‌العلاج داشته باشد. (با ارائه رأی صریح شورای پزشکی استان در سال جاری مبنی بر عدم امکان مدارا و نداشتن امکانات و تجهیزات پزشکی در محل خدمت فعلی فرد)

انتقال مشمولین استثناء، بدون احتساب سابقه خدمت امکان‌پذیر خواهد بود و نوع انتقال این گروه از متقاضیان در صورت داشتن شرایط بند (۱) قسمت (د) و درخواست متقاضی به‌صورت دائم (به استثنای مقصد کلان‌شهر) و در غیر این‌صورت، موقت است.

۷ سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل تدریس از خود بپرسید

اخبار طرح ساماندهی کارکنان دولت

رتبه بندی معلمان و تبدیل وضعیت فرهنگیان غیررسمی به کجا رسید؟

رایزنی برای استخدام ۲۰۰۰ دکتر معلم در دانشگاه فرهنگیان

چند نکته مهم درباره ثبت نام نقل و انتقال فرهنگیان

  • در تکمیل جداول نیاز و عدم نیاز، باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در تراز نیروی انسانی آن اداره کل خللی ایجاد نشده و مناطق کم‌برخوردار (مرزی، عشایری و روستایی) با کمبود نیروی انسانی مواجه نشوند.
  • انتقال دائم به کلان‌شهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، قم، کرج و مشهد ممنوع بوده و صرفاً درخواست مأموریت (انتقال موقت) متقاضیان قابل‌بررسی است. بنابراین متقاضیان انتقال به این شهرها فقط مجاز به ارائه درخواست مأموریت (انتقال موقت) هستند. ضمناً برخورداری از تسهیلات خروج از کلان‌شهر، به ارائه درخواست کتبی جداگانه نیاز دارد.
  • ملاک بررسی وضعیت انتقال افراد در فرآیند پردازش، سمت و رشته تدریس اصلی کارکنان است. سمت و رشته تدریس اصلی، منطبق بر رسته و رشته شغلی استخدامی کارکنان است، مگر آنکه در طول خدمت، از طریق مجوز رسمی فرآیند تغییر سمت، تغییر کرده باشد. بدیهی است سمت و رشته تدریس اصلی فرهنگیان، الزاماً منطبق با پست و رشته تدریس ابلاغ سالیانه اشتغال همکاران نیست.
  • افرادی که در سال گذشته به‌صورت موقت منتقل شده‌اند در صورتی که تقاضای تمدید انتقال داشته و واجد شرایط باشند، مکلف هستند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه مربوط و ارائه مدارک و مستندات اقدام کنند.

گفتنی است بسیاری از فرهنگیان به‌صورت سالانه به دلایل مختلفی از جمله تغییر محل سکونت، درخواست انتقال محل خدمت خود را دارند و برای انجام این کار باید ثبت درخواست خود را به‌صورت اینترنتی و از طریق سامانه پروفایل کارکنان profile.medu.ir انجام دهند. مبنای اصلی نقل و انتقالی برون‌استانی فرهنگیان سال ۱۴۰۱، نیاز نداشتن مبدأ به دبیر و همچنین اعلام نیاز مقصد است.


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.